Koetko että valvottaminen arki-iltaisin ei ole kontrollointia?
Esimerkiksi sellainen tilanne, että olet juuri tutustunut uuteen ihmiseen ja hän tekee keskustelunaloituksia (viestitse) siten että ne ajoittuvat aina aikavälille 22-24.
Pelkäät menettäväsi ihmisen, jos et vastaa. Pelkäät että uusi tuttavuus kokee loukkaavana sen, jos kerrot olevasi väsynyt, ja siirtyy seuraavaan. Mikään muu keskusteluaika ei henkilölle sovi. Miten toimit?
Kommentit (54)
Kysymys1: Tietääkö tämä mies, että normaalisti nukkumaanmenoaikasi on klo 22? Jos ei tiedä, eihän se voi olla mitään valvottamista.
Kysymys2: Viestitteleekö mies vain ja ainoastaan klo 22 jälkeen? Jos näin, epäilisin että on jo suhteessa ja kumppaninsa menee nukkumaan klo 22 jolloin viestittely muille voi alkaa.
"Pelkäät menettäväsi ihmisen..." HUUTONAURUA, oletko kenties teini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa itsestään selfie ja miettiä haluaako kukaan muu sellaista rupsahtanutta kohta menopaussi-ikäistä naista joka siitä kuvasta katsoo. Erittäin tod näk viimeinen mahiksesi, ap.
Kiitos tarjouksesta, mutta olen jo parisuhteessa.
Ap
Ei se kissa ole kumppani suhdemielessä.
Itse olet kissa.
Päätä päiväsi
Vierailija kirjoitti:
Ap on AVIONRIKKOJA!
Kyllä pettäjä sen ihan itse tekee.
Olen kertonut kaikille, että koska herään 04:45, menee puhelin äänettömälle 21:00. Sen jälkeen tulleisiin keskustelunaloituksiin voin alkaa vastailla heti kun herään.
Minä teen aikuisena ihmisenä asioita, jotka sopivat minun elämääni. Jos toinen ihminen loukkaantuu niistä, eikä pidä enää yhteyttä, en jää suremaan.
Joustan ainoastaan omien lasteni kohdalla, koska haluan olla tukena murrosiän kuohuissa. Heiltäkin silti vaadin toisten huomioonottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa itsestään selfie ja miettiä haluaako kukaan muu sellaista rupsahtanutta kohta menopaussi-ikäistä naista joka siitä kuvasta katsoo. Erittäin tod näk viimeinen mahiksesi, ap.
Kiitos tarjouksesta, mutta olen jo parisuhteessa.
Ap
Ei se kissa ole kumppani suhdemielessä.
Itse olet kissa.
Päätä päiväsi
Näillä geeneillä se olisi tuhlausta.
En ole niin riippuvainen kenestäkään toisesta ihmisestä että en voisi mennä nukkumaan vaan valvoisin hänen vuokseen. Jos minä en ole hänelle sen arvoinen, että ei viitsi odottaa vastausta seuraavaan aamuun, ei hän ole minulle tärkeä.
No ei hyvässä ihmissuhteessa tarvi pelätä menettämistä, jos ei viesteihin vastaile keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut kaikille, että koska herään 04:45, menee puhelin äänettömälle 21:00. Sen jälkeen tulleisiin keskustelunaloituksiin voin alkaa vastailla heti kun herään.
Otan osaa. Sinulla ei ole ollenkaan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
En ole niin riippuvainen kenestäkään toisesta ihmisestä että en voisi mennä nukkumaan vaan valvoisin hänen vuokseen. Jos minä en ole hänelle sen arvoinen, että ei viitsi odottaa vastausta seuraavaan aamuun, ei hän ole minulle tärkeä.
Ei nukkumaan meneminen pienten lasten aikaan ole kehumisen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäät menettäväsi ihmisen, jos et vastaa. Pelkäät että uusi tuttavuus kokee loukkaavana sen, jos kerrot olevasi väsynyt, ja siirtyy seuraavaan. Mikään muu keskusteluaika ei henkilölle sovi. Miten toimit?
Eikö tämä ole enemmän aloittajan vika kuin viestien lähettäjän? Eihän lähettäjä ole painostanut mihinkään tai uhannut millään. Aloittajalle oma pää kuntoon ja itsetuntoa. Viestejä saa lähettää kun hyvältä tuntuu, niihin vastataan sitten kun ehtii. En näe tässä mitään kontrollointia.
No niinpä. Voihan olla, että viestittelijä luulee ap:ta illanvirkuksi, jos aina vastaa viesteihin tuohon aikaan. Oikeasti erirytmisyys on ongelma. Meillä mies on iltavirkku ja hengailee harrastuksista kotiin joskus iltakymmeneltä. Voin sanoa, että vuosien tuskailun jälkeen siirryin nukkumaan ihan toiseen huoneeseen ja mies voi hääräillä kotona mitä hääräilee vaikka yli puolenyön. Olen uniongelmiin taipuvainen, eikä sitä tosiaan helpottanut se, että yritin pysyä hereillä ja elää samassa rytmissä kuin mies. Sitten kun mies tuli nukkumaan, en ollut enää lainkaan väsynyt. Aika monta vuotta tuli sinniteltyä jollain viiden tunnin unilla. Nytkin siirryn kohta sänkyyn lueskelemaan hetkeksi ja sitten hyvää yötä. Ei näissä unirytmeissä ole ehdottomasti hyvää ja huonoa, on vain erilaisia ja omaansa kannattaa kunnioittaa.