Koetko että valvottaminen arki-iltaisin ei ole kontrollointia?
Esimerkiksi sellainen tilanne, että olet juuri tutustunut uuteen ihmiseen ja hän tekee keskustelunaloituksia (viestitse) siten että ne ajoittuvat aina aikavälille 22-24.
Pelkäät menettäväsi ihmisen, jos et vastaa. Pelkäät että uusi tuttavuus kokee loukkaavana sen, jos kerrot olevasi väsynyt, ja siirtyy seuraavaan. Mikään muu keskusteluaika ei henkilölle sovi. Miten toimit?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa itsestään selfie ja miettiä haluaako kukaan muu sellaista rupsahtanutta kohta menopaussi-ikäistä naista joka siitä kuvasta katsoo. Erittäin tod näk viimeinen mahiksesi, ap.
Kiitos tarjouksesta, mutta olen jo parisuhteessa.
Ap
Ei se kissa ole kumppani suhdemielessä.
Ei kuulosta hyvältä. Miten muka mikään muu kellonaika ei hänelle sovi kuin tuo kahden tunnin aikaikkuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa itsestään selfie ja miettiä haluaako kukaan muu sellaista rupsahtanutta kohta menopaussi-ikäistä naista joka siitä kuvasta katsoo. Erittäin tod näk viimeinen mahiksesi, ap.
Kiitos tarjouksesta, mutta olen jo parisuhteessa.
Ap
Ei se kissa ole kumppani suhdemielessä.
Itse olet kissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Miten muka mikään muu kellonaika ei hänelle sovi kuin tuo kahden tunnin aikaikkuna?
Vaimo on jo nukkumassa, oma nukkumaanmenoaika klo 24. Soittohan ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on, älä tee kenenkään mieliksi mitään varsinkaan siksi että pelkäät menettäväsi hänet. Hänen tulisi arvostaa sinua ja arkirytmiäsi, muuten väsyt ja voit pahoin muutenkin.
Kuulostaa siltä, että ap ei ole vielä saanut kerrotuksi omasta rytmistään. Vaikea se on toisenkin huomioida erirytmisyyttä jos vastapuoli ei kerro sitä ja kuitenkin vastailee viesteihin.
Lähtökohtaisesti kunnioitan muita ihmisiä. Moni ystävä on yökyöpeli, joten jutellaan myöhään. Mikäli tiedän, että joku ei tykkää viesteillä 22 jälkeen, en viesteile.
Minusta viestit saa lähettää mihin aikaan vain ja vastaanottaja vastaa sitten kun siltä tuntuu. Kannattaa hyödyntää hiljainen tilaa, jos haluaa olla rauhassa johonkin tiettyyn aikaan. Ei se niin hankalaa ole.
Tietysti se on kontrollointia jos saa sinut tekemään jotain mitä et normaalisti tekisi ja se vaikuttaa negatiivisesti vielä terveyteesi. Minä en vastaa klo 22 jälkeen edes lapsilleni. Jos olet aamulla kuollut, sitten olet. Minä suren sitä sitten pirteänä. Miksi katsot tuollaista kusipäisyyttä? Sano sille, että vain rikolliset ja mt ongelmaiset valvoo yötä myöten ja blokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suuri menetys jos tuollainen tyyppi siirtyy seuraavaan. Jos hän olisi oikeasti kiinnostunut niin aikaa löytyisi kyllä muulloinkin.
Taitaa olla puoliso nukkumassa niin voi tuolloin jutella muiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se on kontrollointia jos saa sinut tekemään jotain mitä et normaalisti tekisi ja se vaikuttaa negatiivisesti vielä terveyteesi. Minä en vastaa klo 22 jälkeen edes lapsilleni. Jos olet aamulla kuollut, sitten olet. Minä suren sitä sitten pirteänä. Miksi katsot tuollaista kusipäisyyttä? Sano sille, että vain rikolliset ja mt ongelmaiset valvoo yötä myöten ja blokkaa.
Niin, työssä käyvä ihminen tarvitsee vähintään 7h yöunta. Ehkä kontrolloija on jossakin suhteilla hankitussa suojatyöpaikassa, jossa ei niin ole väliä, kuuluuko hänestä mitään päivän mittaan.
Ei ole kovin tärkeästä henkilöstä kyse, jos ei tarvitse olla tavoitettavissa virka-aikana.
Onpa outoa porukkaa. Olettekp jotenkin kirjolla?
Onhan tuo kontrollointia. Tuosta on lyhyt matka pakottavaan kontrolliin, joka onneksi onkin pian rikos.
Suosittelen aloituksen tilanteeseen terapiaa ihmiselle, joka pelkää arvostaa ja ilmaista omia rajojaan. En minä olisi mikään seurustelubotti, joka vaan odottaa koska arvon asiakkaalla on hyvä hetki? Simo sanoo, että hyppää... Kuka kontrolloi ja ketä? Ja kuka kaipaa sitä? "Hei, sinuun olisi mukava tutustua lisää, mutta elämäntyyliini ei sovi noin myöhäiset viestittelyt, minulla menee puhelin äänettömälle klo xx. Vastailen viesteihisi sitten, kun kerkeän, toivottavasti ymmärrät :)"
Pelkäät menettäväsi ihmisen, jos et vastaa. Pelkäät että uusi tuttavuus kokee loukkaavana sen, jos kerrot olevasi väsynyt, ja siirtyy seuraavaan. Mikään muu keskusteluaika ei henkilölle sovi. Miten toimit?
Eikö tämä ole enemmän aloittajan vika kuin viestien lähettäjän? Eihän lähettäjä ole painostanut mihinkään tai uhannut millään. Aloittajalle oma pää kuntoon ja itsetuntoa. Viestejä saa lähettää kun hyvältä tuntuu, niihin vastataan sitten kun ehtii. En näe tässä mitään kontrollointia.
22-06 puhelimesta äänet pois ja untenmaille. Jos tämä elämäntapani olisi ongelma potentiaaliselle seurustelukumppanilleni niin en usko että suhteella olisi tulevaisuutta muutenkaan. Yöunet on ehkä se tärkein asia johon kannattaa panostaa enemmän kuin ihmissuhteisiin.
Siis vastapuoli viestittelee tuohon aikaan ja koska et sano mitään vastalausetta asiaan, niin hän jatkaa sitä. Eihän tuossa mitään valvottamista ole, toinen vain luulee että asia on ok. Itse pelkäät että hän suuttuu jos et vastaile, ongelma on omassa päässäsi. Olet oma valvottajasi, oletko narsisti?
Ap ei ainakaan ole akateeminen koska menee nukkumaan rahvaan aikoihin että voi herätä viideltä sairaalaan vaihtamaan vaippoja.