Hammaskivusta ja poistosta (+ hl-fobia)
Poskihammas juurihoitoa vaikka ja puoliksi halki. Ehkä viisaudenhammas puhkeamassa. Hammaslääkäripelko liiallinen, samoin kukkaron tilanne huono
Nonni av-palsta,
Mikä auttaa hammassärkyyn?
Tai
Kuinka poistaa poskihammas itsenäisesti?
Kommentit (3)
Mä sain hammaslääkärikammoni pois niinkin radikaalilla tavalla kuin menemällä hammaslääkäriin. Mulla lohkesi viisaudenhammas, ja olin sitä ennen jo pitkittänyt ihan liian kauan hammaslääkärissä käymistä muutenkin. Tuolloin oli sitten ihan pakko mennä. Vuodatin heti alkuun hammaslääkärille, että mä sitten pelkään ihan kuollakseni ja mulla on vielä lisäksi herkkä oksennusrefleksi. Sen hampaan poisto oli vieläpä haastava, oli tehnyt kunnon juuret eikä meinannut irrota, mutta kun oli hyvin puudutettu ja muisti hengittää (hoitaja muistutteli vähän väliä), niin mua jossain vaiheessa lähinnä nauratti, kun kamala rutina kuuluu suusta mutta hammas ei vaan irtoa.
Tän jälkeen olen sitten käynytkin säännöllisesti tarkastuksissa ja pari (sen pelon aikana syntynyttä) reikääkin on paikattu.
Sä soitat hammaslääkäriin ja pyydät jo aikaa vastatessa esilääkityksen, rauhoittava lääke toimii kyllä todella hyvin jos niitä ei ole päivittäin tottunut käyttämään.
Hammassärkyy auttaa varmaan sen kipeän hampaan poisto. Otetaan kunnon hohtimet ja hampaasta kiinni ja aloitetaan nitkuttelu. Sattuu, mutta kyllä se siitä sitten lähteen. Verta tulee jonkin aikaa paljon, mutta kyllä sekin tyrehtyy ellet syö verenohennuslääkkeitä tai käytä omega-tuotteita.
Turvallisin vaihtoehto on kuitenkin se hammaslääkäri ja asian voi hoitaa myös nukutuksessa. Kysypä Kelalta ohjeita, miten toimia jos rahaa ei ole.