♥~♥KuLtAiNeN 60-LuKu VkO1♥~♥
♥ Niin sitä sitten vuosi vaihtui. Synttärisankari sippasi klo 21 jälkeen ja minäkin 0.30 ja nukuin ihan ok 8.30 asti. Komeat oli tulitukset meidän naapurustossa.
Ihana kertomus sävelasteikolla! Hitsi, mähän taidan ehtiä vielä suurperheelliseksi;-) Tosin, jos meidän kaikki lapset olisivat meillä, niin taidettais olla jo kesällä sellainen (4 lasta). Miehellä on siis 2 lasta, mutta eivät käy meillä tällä hetkellä ollenkaan:-(
Lyhyt aloitus tässä vaan ja palaillaan!
Kommentit (85)
Ihanaa olla taas kotona!! Vaikka on mukava käydä sukulaisia moikkaamassa, tämä joulun-uuden vuoden aika on yhtä (liiallista) reissaamista *huh*
Jaksuja ja työmotskaria teille ahkerille kultaisille, jotka töihin lomilta palasitte. Taitaa olla ainakin pietu, emmi ja vm ahkeroimassa. Toivottavasti pääsitten hyvin aamulla ylös :) Paitsi tietty emmi, joka ei ole ollenkaan nukkunut, voimia!!
Mietiskelit emmi kiloja ja muita raskauden iloja. Mulle tuli ekassa raskaudessa 17 kg (ja kymmenen jäi kroppaan, jotka sitten pikkuhiljaa tiputin) ja toisesta tuli 14 kg. Nuo jälkimmäiset lähtivät hyvin, koska tyttö oli ahkerasti rinnalla, eikä siinä paljon ehtinyt itse syödä. Mutta köpelösti kävi, kun imetys loppui: 5 kg tuli lisää :( Olen yrittänyt niitä kantaa mukanani, että olisi sitten jo jotain alkupääomaa, jos kerran vielä napsahtaisi :) Ja oma hehkeys raskausaikana... hohhoh!! Mitä pidemmälle viimeinen kolmannes on mennyt, sitä suuremmalta, kaakertavalta pingviiniltä on meno näyttänyt ja tuntunut. Mutta miehen peli-intoon se ei ole vaikuttanut, itellä vaan ei kolopallot ole olleet ekana mielessä :)
Niiskulle tsemppiä ultraan ja tulehan kertomaan kuulumiset :)
Eipäs levinia heitetä kirvestä valtamereen ennen kuin on aihetta. Jospa se täti tajuaisi nyt sen, että tänä vuonna ei ole kenellekkään meistä mitään asiaa.
Joop, meillä ne raketit sinkoili uutena vuotena ;)) Saas nähdä, mikä on lopputulos?? Ehdin jo luulla, etten pääse ollenkaan tammikuussa piinaileen, kun ovis näytti kulkevan ohi. Mutta vuoden vikana päivänä sitten pamahti vahva ovisplussa testiin. Pietun miehelle puhaltelen paranemissäteitä, että jaksaa pelailla ja vm:lle lähetän positiivista mieltä ja uskoa tulevaan, niin tulette molemmat neidot piinailemaan mun kanssa... JOO!!!!
Nyt menen päiväkahville (YKSIN) ja luen päivänlehden.
Heipat teille!!
ANI
Täällä on Emmille seuraksi yks väsynyt kaveri. Kello kolmen jälkeen ei sitten uni tullutkaan ja sitä ennen oli jo vessa reissuja alla. No puoli kahdeksan jälkeen tunnin verran sain torkuttua. Ihan kauhistuttaa ajatus jos olisi pitänyt töihin vielä lähteä. No kohta päikkäreille jos vaikka hieman saisi nukuttua.
Veto on tosiaan ihan pois ja pitäisihän sitä jotain tehdäkkin täällä huushollissa. Olin ajatellut aloittaa vauvan vaatteiden pesemisen ja sitä mukaa saisin laiteltua niitä järjestykseen mutta taitaa tämä päivä kulkea aika sumussa myös täällä minun pääni sisälläkin ei vaan ulkona.
Ihan ajattelen jo sitä aikaa kun vauva on syntynyt niin.... saattaa olla että olen riippuvainen tästä palstasta enkä heti osaa lopettaa täällä pyörimistä:) Jatkosta kun meillä ei ole vielä keskusteltu, kunhan saadaan tämä yksikin maailmaan.
Kestopeukut on pystyssä täällä kaikille piinailijoille ja peli intoa niille joilla on pelit käsillä nyt!
Teti 33+0 (aatelkaa kuinka aika kuluu nopsaan)
Laitanpa minäkin muutaman rivin, vaikken kovin säännöllinen kävijä olekaan.
En ole tarkemmin seurannut kenenkään raskausvkoja (paitsi Emmin, kun mennään melkein samoilla vkoilla).
Mutta onko näin, että Teti olisi ehkä ensimmäinen meistä jo raskautuneista, joka saanee vauvansa? Näytti olevan viikkoja 33.
Niin se aika rientää. Tämänkin raskauden alussa ajattelin, että mitenköhän taas jaksan tämän raskauden loppuun, henkisesti ja fyysisesti, mutta nyt ollaan jo näin pitkällä.
Raskaus on sujunut ihan hyvin, tosin vatsa vain on SUURI viikkoihin nähden. MUTTA tämä on jo neljäs raskauteni viiden vuoden sisällä. Eiköhän se kohtua venytä :-)
Töissä pitäis jaksaa ainakin tammikuun loppuun. Näin olin ajatellut. En taida tällä kertaa jaksaa olla loppuun asti (helmikuun loppu).
Plussaonnea muille!
Ani: Toivottavasti raketit heitteli " kipunoita" oikeaan aikaan ja oikeaan paikkaan (no niin, varmaankin paikka oli oikea...) ja tulosta syntyy yhdeksän kuukauden kuluttua.
Juu, minä olin töissä, ja vieläpä aika ahkerana. Ei olisi huvittanut, mutta jotenkin oli siipi niin maassa, että töitä tekemällä olo helpottui.
Nyt tulin kaupan kautta kotiin ja ostin sitä inhoamaani greippimehua. Myönnetään, olen ihan kahjo, mutta kai se on terveellistäkin...
Mutta sen lupaan, että ovistikkuihin en tässä kierrossa koske... Vai mitä Ani, lupauksia on niin helppo tehdä. Mutta kun tikkuja on siellä " jemmassa" niin... tilaisuus tekee varkaan!
vm69
Niin sitä aamulla herättiin vaikeasti, lapset hoitoon ja töihin. Plaah. Yhtään ei kyllä huvittanut.
Emmihän se huhuili nelostien mimmejä ja siihen porukkaan kuulun minäkin. Talomme valmistuu nelostien kupeeseen mutta sillälailla kauas, ettei häiritse elämistä. Työmatkat sujuu kyllä joutuisaan kun on hyvin hoidettu tie kesät talvet.
Niiskulle *vilkuttaa*, toivottavasti pääset pian ultraan ja kaikki on kunnossa. Sitten voikin jo hengähtää ja nauttia raskaudesta.
Vm ja Pietu, molemmille extrapaljon voimia ja uskoa siihen, että kyllä se vielä onnistuu. Ei ainakaan voi siitä moittia, etteikö sen eteen kaikkeansa tekis;)
Senniina, mitä mitä. Siis nouseekä äippäraha oikeesti? Milloin tämä mahdollisesti tulisi voimaan? Tietääkö kukaan.
Huhuilen Mirjalii ja yllätysäitiä! Käykäähän ilmoittautumassa ja kertomassa kuulumisia.
Mukava oli myös kuulla Tale68n elonmerkkejä. Upeasti viikkoja kasassa sinulla. Voih, kun pääsis samaan pisteeseen vielä joskus.
Kyllä tässä alkaa olla jotenkin semmoinen tunne että raskaana taidan olla. Isäntä oli eilen sitä mieltä että nänninnäpykät ovat suurentuneet ja tummuneet. Noh, ainakin rinnat on tosi arat ja liivit kiristää selvästi, kun " tötteröt" meinaa yli tursuta... Hih.
Syötättää ihan sikana, ja se kyllä kielii kans plussatuulista.
Testaan tässä loppuviikosta, kun pelkään kaikesta huolimatta negaa sen verran että se vähän hillitsee ennenaikaista testaamista. Nyt siis koopeet 26/29.
Mutta mutta, itse uskallan kyllä iloita vasta sitten kun saan ultralla varmistuksen että masussa joku majailee. Onneksi omalääkärini lupasi viimeisimmän keskenmenon jälkeen vuosi sitten, että heti kun plussaan , saan häneltä ajan tilata noin viikoille 6 tai 7 niin hän varmistaa sitten, että oikeasti raskaus on alkanut.
Liian innoissaan olin vuosi sitten ja tosiaan tuulimunaksi osoittautui se odotus, huomattiin vasta ultrassa viikoilla 11, voi että mikä surunpäivä se oli silloin!
Mutta nyt olen taas tosi toiveikkaana tottakai;)
Hirmu paljon kiitoksia peukutuksista ihan jokaiselle, ihanat naiset! Katsotaan nyt sitten kuin mimmin käy...
-minea-
Joo vm.. rakettien laskupaikka oli ihan oikee, mutta laukaisijan " mieskunto" saattoikin olla jotain muuta ;) EI vaiskaan... ajattelin vaan että kun mies oli vähän simoissa, niin mitäs ne simpat simasta tykkää.. ? ;)
On noi tikut kyllä vihonviimeisiä kapistuksia, vaikka kuitenkin niin tarpeellisia. Lupasin etten tikuta, mutta niin sitten meni sekin lupaus :)
Voi minea minkä teit :) Mä olen täällä ihan jännityksestä jäykkänä ja tuskin maltan odottaa sun plussauutista!!! (testaa, testaa...)
Pitää mennä katsomaan mitä tuo pikkulikka viskoo kun kuuluu kaamee meteli.
ANI
Minealle satamiljoonaatuhatta kiloa plussasädettä!!!
Ani: Ei kai ne simpat siitä simasta kärsi... On meillä ainakin esikko saanut alkunsa vastaaavassa tilanteessa.
vm69
luin uutisen äippärahan noususta Keskisyöpäläisestä. Tulee voimaan 1.1.07. Kuulostaa lupaavalta sun oireet! Nännioire oli mullakin eka pieni vihje raskautumisesta. Mulla turposi vaan toinen..
VM Voi miten samanlaiset fiilikset sullakin on tuon duunissa olemisen suhteen, minäkin väkisin aamulla sinne raahauduin ja ajattelin että pe..le ekäkkeelle astikko täällä pitää vääntää ilman äippälomia ym...katkerana mietin kuinka duunia ois ollut vaan nelisen kuukautta tälle vuodelle jos haaveet ois toteutuneet...
EMMI Vai " reuhasi" se pimu yöllä vatsassa, muistan kuinka nuo mun " vauvat" odotusaikana " tappelivat " siten että neiti a potki neiti b-n vasemalle kylkiluiden alle ja kuinka aikansa potkittuaan neiti b-hermostui ja antoi takas..
PINKERTON Hyvä, että " madot" ovat kurissa, toivotaan että pysyvät niillä sukilla aisoissa !! Jaksuja !!
PIETU Lääkitse se ukko nyt äkkiä kuumalla mehulla ym tropeilla pikaisesti pelikuntoon.
LEVINIA Moikkis ;-) Usko jo että se plussa tulee, mä tiiän sen ettei täti ole kaukomaille tulossa !!
SENNIINA nukuitkos koko päivän ?? Mä en olis millään aamulla jaksanut herätä kun kello kuudelta söi ja venyin sängyssä niin pitkään että tulikin sitten kiire...
Olipas hyvä uutinen se äippärahan korotus mutta onks se ihan totta ?
Miten ne voi sitä nostaa ??
ANI Älä ole huolissasi, kyllä ne simot olivat ihan taistelukuntoisia raketinlaukaisijan simanjuonnista huolimatta, nm kokemusta on ja neiti tuossa raivookin 10-v kokemuksella,,,huh huh mikä esiteini !!
SÄVELASTEIKKO Tervetuloa joukkoon ja Hurrjasti Onnea Yllläriplussasta on se uskottava, että ihmeitäkin tapahtuu...
TETI Miten tuo aika on mennyt niin nopsaan että sullakin on noita viikkoja noin paljon ?? Jaksuja !!
MINEA taitaa olla plussaa tiedossa, laitan täältä hirveästi plussapöllyä tulemaan !!
ANKKIS Plussasäteitä sinne kans ja uskoa että se plussa sieltä pamahtaa, ne terot aiheuttaa jos jonkinlaisia juilimisia ym !!
Täällä on taas sellaiset iltasembalot, että huh huh, nämä kuopukset ovat oikein kamalan ärsyttävällä tuulella ja isosiskokin osaa sopivasti härnätä ja kiusata, että huh huh..
Täällä on uuden vuoden kunniaksi eilen aloitettu pallopelien pelaaminen ja oikealla alavatsaa on tänään juilinutkin aikas paljon ja tissitkin aristaa mutta kuivaa on kun saharassa joten taitaa unhoon jäädä tämänkin kuun plussat yrityksestä huolimatta... no sen näkee sitten parin viikon päästä mitä tuleman pitää...
Kurkku on kaktuksia täynnä ja niiskuneitiä tämä muumimamma muistuttaa..
Särkylääkettä olen taas kiitettävästi tänäänkin popsinut, kiitos jatkuvan hammassäryn.
Kävinhän siellä hammispäivystyksessä mutta kun röntgenkuvissa ei näkynyt mitään niin arpoivat että minkä hampaan avasivat jne..
Noh huomenna jos kesken duunipäivän ehtisin käydä taas siellä että jotain tekisivät...ei jaksa tätä jatkuvaa jomotusta jota on jo kaks viikkoa enemmän tai vähemmän ollut!!
Nyt on pakko mennä erotuomariksi ennenkuin tulee ruumiita !!
Isotikru joka taitaa olla aivan pähkähullu halutessaan lisää tälläisiä riiviöitä...
ihan kaivaa se lehti esiin: KSML 1.1.07 s.30: Vauvaperheiden elämä paranee taloudellisesti. Äitiysrahaa korotetaan sen 56 ensimmäisen arkipäivän ajalta...pvr nousee 70 prosentista 90 prosenttiin perusteena olevasta TYÖTULOSTA.
Myöhemmin jutussa puhutaan ensimmäisestä syntyvästä lapsesta ainakin vanhempainrahan kohdalla, joten en nyt tiiä, mitä tuo tarkoittaa. Pitänee tutkia Kelan sivuja..
tieto kelan sivultakin.
En muuten nukkunut päivällä..Ihan pelastusarmeijalle meni tämä päivä. Tässä oon notkunut ja vaihdoin lakanat sänkyyn, siinä mun urotyöt. Ai niin ja tyhjensin astianpesukoneen. Hyvä minä.
Oottelen niin kovasti, että kyytiläinen alkaisi liikkua. Jospa tämän kuun aikana!
yksinpuhelua:-)
Valvoskelin taas viime aamuyöstä. Mies käyttää tilannetta hyväkseen, joten ompelukone hyrähti käyntiin klo 5..sellanen vanha polkumallinen;-) Sitten maittoikin uni klo 11.30 ja heräsin, kun pomo soitteli sijaisuusasioista. Tiedä, kuinka kauan olisin nukkunut jos ei olis soittanut. Nyt on kuitenkin ihan freesi olo. Kauppareissua tiedossa.
Eipäs muuta ilmoitettavaa. Kiva varmaan kuulla, että olen saanut tänä aamuna..
Senniina uusilla viikoilla (15)
Sävelasteikolle tervetuloa ja onnittelut plussasta. Ja minean huippujännittäviä uutisia odotellaan¿
Täällä mennään rv 17+2 ja niitä liikkeitä odotellaan edelleen kovasti. Kerran sellainen kuplan tunsin mahassa ja jälkeenpäin vasta mietin että olisiko voinut olla ihan sitä, mutta toisaalta en ole taas sitten mitään tunnistanut muuta. Häntäluun tienoila juilii ja tuosta sivusta, taitaa olla niitä liitoskipuja.
Ei tämä uuden vuoden vaihtuminen mennyt ihan putkeen. Lauantaina pantiin sauna lämpiämään ja lähdettiin koiran kanssa ulkoilemaan. Väistin sitten hiekkatiellä hieman sivuun autoa ja vedin hirmu lipat kyljelleni. Tuloksena kipeä käsi, iso mustelma lonkassa sekä murtunut kylkiluu. Eilen sitten kävin lääkärissä ja saikulla olen ainakin tämän viikon. En ollut uskaltanut edes ottaa kipulääkkeitä raskauden ja noiden verenohennuslääkkeiden vuoksi. Sain sitten lääkäriltä panacodit ja panadolit mutta en ottanut kuin yöksi panacodin. Koitan välttää noita kipulääkkeitä vaikka niistä ei pitäisi olla vaaraa sikiölle. Mutta täytyy säästellä niiden kanssa kun parantuminen voi viedä kuulema 4-6 viikkoa ja töihinkin pitäisi mennä varmaan ensi viikolla.
Ei koske mihinkään jos makaa puoli-istuvassa asennossa, kun taas esim. aivastaminen on tuskaa.
Soitin kyllä naistenklinikallekin ja sieltä sanottiin että voi olla rauhallisin mielin kun ei ole kipuja eikä vuotoja. Ja samaa sanoi lääkärikin eilen, mutta eipä kai voi olla rauhallisin mielin ennen seuraavaa ultraa puolentoista viikon päästä.
Teen tässä kyllä vähän töitäkin välissä kotoa, mielejä olen lueskellut. Nukuin kyllä melkein koko aamupäivän, oli vähän huonoilla unilla edelliset yöt kun liikkuminen ja kääntyminen vuoteessa sattui. Että tämmöistä meillä.
Olette taas olleet tosi ahkeria kirjoittajia :), en nyt sori jaksa kommentoida kaikille, mutta hengessä ollaan mukana. Täytyy mennä tästä takaisin pitkälleen kun olen työposteja purkanut jo tunnin verran.
onneksi olkoon aamutouhuista ;) toivoopi nimimerkki kateellinen, meillä kun nyt näköjään sitten ollaan vuorollaan miehen kanssa pelikyvyttömiä... *huokaus*
kuljen kanssa :)
Liekö se tuo täysikuu tai sen tapainen, kun meillä valvoin minä, mies (johtui kyllä kokopäiväisestä ja -iltaisesta kirkasvalolampun kanssa tietsityöskentelystä) sekä nuorempi. Kuulostelin yöllä, kun pikkuinen polotti omiaan sängyssä pitkin aamuyötä. Itsellekään ei se uni tullut, tuntui muka niin *pling* silmät-auki-virkeältä. just joo, eipä ole enää :)
Tsemppiä päivään...*raah* raahaudun keittiöön
Sonjaemma toivottavasti kylki paranee pian ja vauva varmasti on vesivaimennuksessaan ihan kunnossa. Kaikki täällä vissiin kaatuilevat, mä lensin perseelleni rappusissa ja nyt on jo ennestäänkin 100 kertaa operoitu ja kortisonilla piikitetty polvi kipeä ja turvoksissa. Että pitää olla ihmisen kömpelö.
Vm ja Isotikru ihan samanlaisia ajatuksia mulla on ollut työnteosta kuin teillä. Sitä niin suunnittelee elämäänsä, että nyt vauva ja sen jälkeen jotain muuta ja sitten ei kaikki menekään niin kuin on hienosti suunnitellut. Vaan ei tässä oikein osaa haeskella mitään uusia työpaikkoja tai miettiä suuria muutoksia tulevaisuudelle vaikka täällä töissä on touhu viime vuosina mennyt koko ajan järjettömämpään suuntaan ja tosi moni on jo mennyt muualla töihin.
Viimeinen tero menee tänään ja sitten tätiä odottelemaan...
Ankkis kp25/23-27
Eilen nukuttiin sitten illalla kunnon iltapäikkärit klo.17.30-20.30 ja olisin nukkunut samaan syssyyn koko yön, mutta noustiin ylös juomaan kahveet ja teet, ja syötiinkin vielä klo.22 päivän viimoisin ateria, että silleen .. Yön nukuin paremmin kuin hyvin, ja heräilin vasta klo.9.30 ja sen jälkeen en ole tehnyt muta kuin lätissyt puhelimessa, käynyt kävelyllä ja syöpötellyt :-)) Mun piti mennä tällä viikolla jo töihin, mutta en taida jaksaa, kyllä olo alkaa olemaan sen verran hankala/tukala, jos ensi viikolla yrittäisi (?)
Vauva on ollut todella hiljainen :-(( Oon ollut ihan masentunut siitä syystä ... Mutta eikös nuo pikkuiset aina välillä pidä paussia tuossa liikehdinnässä ?
Voi Pinkertonia, minne ne unet ovat kadonneet ? Untenmailleko ;-)) Toivottavasti saisit ensi yönä nukutuksi. Saatko päivisin yhtään unenpäästä kiinni ? Koita jaksella siellä ..
Ja taas tuli uusi nimi rakkaalle lapselle-Ompelukone siis poljettava sellainen ;-)) Senniina nauti vain, ihanaa että kone pelaa ...
Sonjaemmalla upeasti viikkoja-hui tuollaisille kaatumisille ! Onneksi ei pahemmin käynnyt. Mähän kaaduin myös tuossa ennen joulua niin että puhelinkin lensi kaaressa autotielle. Pelästyin .. Ja isku oli sen verran kova, että nenästä alkoi vuotaman verta, mutta ei onneksi vuotanut alempaa .. Sen jälkeen olen kävellyt melkein hiipein ! Niin pyllylleni luojan kiitos jysähdin, onneksi en mahalleni, kun tuo istukkakin on edessä.
Missä meidän toiset daamit ovat ? Ei kait vain polkemassa ompelukonetta ;-))
Nyt heidot kaikille ! t. emmi rv-28++
Emmi: No heh heh, vai polkemassa koneita... juu ei, ihan töissä aherran.
Minulla ainkin on tytöillä ollut masussa hiljaisia kausia, itse asiassa olivat kaikki aika vähäliikkeisiä aina silloin tällöin. Kun vähän herättelin niin sain vastaukseksi muutamat potkut tai töytäisyt.
Senniina: Upea ilmaisu!! Mulla on koottuna koneelle " lasten suusta" juttuja. Tidan alkaa kerää " senniinan suusta" -juttujakin...
Isotikru ja Ankkis: Kun kerran meitä ahdistaa tämä töissä olo, niin annetaanko lakkovaroitus jos ei tulla raskaaksi!! Mut kammotus jos pomo luulee, että sen pitää tehdä asialle jotain... jos sen kaa joutuisi edes noppaa heittämään, niin laatta voisi lentää. Ihan puistattaa ajatus jostain kolopelistä sen kanssa. Jos vaan sittenkin yritetään kestää.
Ankkis: En mäkään jaksa oikeen toista duunia alkaa etsimään. Täällä olen persettäni levittänyt jo 14v, joten on vaan niin tuttu ja turvallinen. Ja jos raskaus vielä onnistuisi, niin olisi sen jälkeen helpompi palata ihan tuttuun ympäristöön.
Isotikru: Toivottavasti saat pian hampaasi kuntoon!! Ja kivut pois!!
Ja samaa olen miettinyt, miten ihmeessä tahdon lisää riiviöitä...
ON. Mä joudun ensi viikosta alkaen perehdyttää uutta työntekijää. Voi olla, että palstailut jää iltojen varaan. Mut jos musta ei kuulu mitään, älkää huolestuko... Ihan vain näin jo etukäteen..
vm69
vuodesta -89, jotta vähän panin vielä paremmaksi :) Tosin duunit ovat kyllä vaihtuneet firman sisällä useampaankin otteeseen.
Emmi, kannattaa aina vähän töniä ja ravistella massua hellästi jos huolestuttaa. Muistan, että jos oli kovin touhuissaan, niin sitä saattoi ykskaks ruveta ihmettelemään, että onko mahassa kukaan liikkunut koko päivänä, mutta kun asettui sitten aloilleen kuullostelemaan niin kyllä siellä aina jotain tapahtui. Loppua kohden liikkeet vaimenee, kun mahassa ei enää mahdu juuri hillumaan.
Oli sitten niin kiireinen loppuvuosi ja veltto uuden alku, etten päässyt koneen ääreen kuin vasta nyt työpaikalla. Meillä juhlittiin puoli kahdeksaan asti aamulla, jotta vähän tässä vieläkin väsyttää.
Onnittelut Sävelasteikolle yllätysplussasta, siinä meille kannustava alku tälle vuodelle ja Minea varmaan onkin sitten seuraava hyvien uutisten tuoja.
Mulla on kp25 menossa ja jo toissapäivänä kyllä juili alavatsaa siihen malliin, että olin ihan varma, että vuoto alkaa teroista huolimatta. Vaan ei se sitten kuitenkaan alkanut eikä nyt tunnu enää miltään. Mutta tietysti, jos en ole raskautunut, niin eipä tädin viipymisestä ole varmaan mitään erityistä hyötyä.