Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥KesäHeinät+esittelyt VKO1♥♥♥

01.01.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77

[color=CD2990]ikä:29

monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1

[color=CD2990]ikä: 30

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria

[color=CD2990]ikä: 26

monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77

[color=CD2990]ikä: 29

[size=2][color=0000EE]Lellu83

[color=CD2990]ikä: 23

[size=2][color=0000EE]Senniina

[color=CD2990]ikä: 38

monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72

[color=CD2990]ikä:34

[size=2][color=0000EE]Kihara

[color=CD2990]ikä: 32

[size=2][color=0000EE]-Veruska-

[size=2][color=0000EE]AMS74

monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde

[color=CD2990]ikä:30

monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta

[size=2][color=0000EE]pals

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis

monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975

[color=CD2990]ikä:

monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti

[color=CD2990]ikä:27

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka

[color=CD2990]ikä: 28

[size=2][color=0000EE]anjuusa

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, tyttö 7/05

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur

monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@

[color=CD2990]ikä: 40

monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä

[color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24

[color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]elisabet73

[color=CD2990]ikä: 33

monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa ja neuvolan täti tomerana mulle, että " sähän et voi nyt tuommoisena töihin mennä ja haet nyt vaan sairaslomaa, luultavasti viikko ei riitä, vaan tarvitset vähintään kaksi, mut jos antaa viikon kerrallaan, niin viikon päästä vaan uutta sitten hakemaan" . Sit antoi ohjeeksi maata aina ruuan jälkeen tunnin, että edes jotain imeytyisi. Siis musta taitaa tulla jo melkoinen sänkyolento tässä vaiheessa raskautta (pojan kanssa makasin aikanaan täysin sängyssä viimeiset 12 viikkoa). Sen verran säikähdin et jos tässä meinataan koko loppuraskaus olla näin heikossa kunnossa tavalla tai toisella, niin reippaana tyttönä menin suoraan neuvolasta katsastamaan pikaisesti nykyajan ratas-, turvakaukalo- ja sänkyvalikoimat. Nyt vaan pitää miettiä, että mitä sitä oikein haluaakaan.

Huomen aamulla lääkäri ja toivon mukaan jotain muuta kuin " päivää kolme päivää" paperi mukana.

Vierailija
42/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOi melba ja veruska -polot! Toivottavasti paha olo alkaisi helpottaa, minusta pelkkä pahoinvointi oli jo aivan liian hirveää. Itse kullakin taitaa olla aina joku tietty oire hieman korostuneempana kuin joku toinen.

Senniina oli nähnyt jotain painajaista. Minä näin melkein identtisen unen lauantaina. Ekassa unessa tippui sikiö ja istukka polops vaan ulos ja toisesssa unessa vailui verta. Siis molemmat unet samana yönä. Oli kyllä halju olo koko seuraavan päivän. Onneksi tämä oli toistaiseksi ainoa raskauteen liittyvä painajainen. Muuten olen nähnyt todella vauhdikkaita ja tapahtumarikkaita unia. Minäkin herään joskus aamuyöllä ja pyöriskelen valveilla. Sitten kun nukahtaa uudelleen, herätyskello soikin jo. Olen koko ajan tosi väsynyt, itse asiassa paljon väsyneempi kuin alkuraskaudessa.

Olen täällä vaahdonnut miehelleni, miten epätasa-arvoista äitiyshoito SUomessa on. Tuntuu siltä, että paikkakunnittain erot ovat aika huimia. Toisille äitiys siis tulee kalliimmaksi tai sitten pitäisi vaan hermot riekaleina tyytyä johonkin yhteen ultraukseen. Niistä yksityisten hinnoista. Minä olen käynyt Helsingin Medivireessä ja käynnit ovat maksaneet 100 ¿/kerta (- kela).

Vitsi kun maha kasvaisi nopeammin. Tänään oli niin paljon ilmaa mahassa, että masu näytti mukavan isolta...

Elisabet & toukka 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa! pikaterkkuja vain.

Mukamas sitten tänään tunsin liikkeitä, kuplivia, kolme kertaa ehkä. aikasemmin iltapäivällä kun junassa masua silittelin, ja nyt illalla sitten ku kovasti yritin jutskailla ja tökkiä :D

aikasemmin on ehkä parin viikon aikana ollu semmosta epämäärästä, mutta nyt noi tuntu kyllä ihan todelliselta. vähän kutittelevalta...

huomenna luen koko ketjun, tää oli vaan tämmönen nosto kun oltiin kakkosella :)

Vierailija
44/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassu onkin ollut pari päivää turinoimatta taas, olen kyllä käynyt lueskelemassa viestejä, mutten jaksanut kirjoitella. Yleinen ryytymys vaivaa - vaikken olekaan varsinaisesti väsynyt, mutta ajatus töihin paluusta ahdistaa. Räyh.

No niin, tänään sitten viimein pääsin neuvolaan ja ihanaa! sydänäänet kuuluivat! Olin niin onnellinen, että oikein rupesivat silmät vuotamaan tutkimuspöydällä retkottaessani. Mietin, että pitäisikö tämä siiseli-työnimi vaihtaa joksikin kavioeläimeksi, koska ääni oli sellainen kuin hevonen olisi laukannut ns. miljoonaa. ;)

Cityäippä kyseli asuinpaikkaa/neuvolaa ja synnäriä. Synnäriksi valitsin tänään NKL:n, kun olen siellä itsekin syntynyt. Olen siis alkujaan töölöläiskakara, sittemmin Meilahden ja Kallion kautta purjehtinut Itä-Helsinkiin. (Ja nyt propagandaisku kaikille ennakkoluuloisille: itse en pidä muuttoliikettäni ollenkaan laskujohtoisena :) . Itä-Helsinki on paljon mainettaan parempi paikka, meidänkin asuinalueellamme on oikein rauhallista ja normaalia. Nih! :D ) Tuskinpa törmäilemme siis neuvolassa, ja synnärillä nyt ei ainakaan, kun olen tällainen porukan peränpitäjä.

Kihara sisustaa jo lastenhuonetta. Me emme ole vielä jaksaneet ryhtyä mihinkään, ajattelen koko ajan, että sitten lähempänä, kun on jo varmempaa. Mies on onneksi ammatiltaan puuseppä, joten ajattelin laittaa sen nikkaroimaan sängyt ja hoitopöydät.

Tervetuloa löllöriini ja melba! Missäs olet melba ultrassa/lääkärissä käynyt, kun oli noin kallista? Minä kävin Bulevardin gynekologisella lääkäriasemalla, ja kumpikin keikka maksoi Kela-korvausten jälkeen hiukan yli 80 e.

Kiva oli kuulla muun maan käytäntöjä raskauden seurannan suhteen. Harmi, että on niin kallista, muuten ei minullakaan olisi vähän useampia ultria vastaan mitään! No, onneksi on pian yksi edessä, varmasti parin viikon sisään tulee kutsu. Aika tylyä meininkiä muuten tosiaan Oulussa ja Jyväskylässä, siihen nähdenhän meillä Helsingissä on ihan ookoo. Todellakin eriarvoisessa asemassa ovat ihmiset asuinpaikasta riippuen.

Fyysisistä oireista ym. oli vielä monikin kysellyt/kommentoinut. Mulla on aina olleet kutisevat tissit (heh), joten en huomaa siinä mitään eroa. Sikiön liikkeitä en tietysti näin varhaisessa vaiheessa voisikaan tuntea. Muuten kyllä mahassa tapahtuu kaikenlaista ja sitä kivistää lähes päivittäin. Mulla onkin stressimaha, eli suolisto reagoi kaikenlaiseen henkiseen pulmaan hyvin nopeasti. 1,5 vuotta sitten jouduin oikein ohutsuolen tähystykseenkin jatkuvien vatsavaivojen takia. En suosittele kenellekään, aivan kamalaa puuhaa. Mulla suolen ärtyneisyyden vuoksi sitä ei edes saatu tehtyä loppuun. Eli nyt edelleenkin vatsassa on koko ajan jotain kremppaa, mutta olen Elisabetin tavoin laittanut ne ihan suolistovaivojen piikkiin.

Toivottavasti peetan selkä sekä melba, Veruskan ja muiden pahoinvoijien olot helpottavat!

Nyt pakkaamaan ja mökille!

Vierailija
45/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää kirjoittamattomuutta täällä - lueskellut olen aina uudet jutut kyllä!

Belgiaan kiitos varsin selkeästä selostuksesta raskausajan seurannoista :). Ihanan paljon ultrausta! Tai saisihan sitä täälläkin, kun maksaisi.

Ikävä kuulla että pahoinvoinnit vielä jatkuvat toisilla (nimimerkit taas " hukassa" anteeksi!) - josko se olisi se vko 16, kun helpottaisi - toivottavasti! Selkäkrempat ovat myös ilkeitä - mun miehelläni on krooninen selkäsairaus, joten olen sivusta seurannut miten se vetää välillä matalaksi :(. Tsemppiä kaikille itsensä puolitehoiksiksi tunteville!!

Liikkeistä - itse tunsin esikoiselta liikkeitä jo viikolla 17 ja ajettelin, että tämä toinen voisi ilmoittaa itsestään jo aikaisemminkin. Näin ainakin odottelen ;).

Helsingin mammat elisabet ja Kissantassut, kiva kun kerroitte missä päin vaikutatte! Elisabetin kanssa minulla on siis vähän välimatkaa, mutta yllätys yllätys Kissantassut, täällä toinen Itä-Helsinkiläinen!! Suitsutan myös aluetta mainettaan huomattavasti paremmaksi - olen eri puolilla itää asunut nyt jo kohta 26 -vuotta, eikä valittamista! Ja NKL:lla olen minäkin syntynyt.

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä - tänään on ollut kummallinen olo, ettei tuolla ketään olekaan. Toivottavasti pääsen pian tästä puistattavasta tunteesta :( !

Nyt lounaalle!

-Cityäippä ja Öttiäinen 13+6-

Vierailija
46/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään arvauskeskuslääkärillä ja sain viikon sairaslomaa. Eilen kyllä th oli sitä mieltä, että ei viikko riitä, mutta elellään nyt alkuunsa tällä.

Meillä koko suku lähti hautajaisiin ja minä olen ainut nyt joka täällä pääkaupunkiseudulla kököttää. Sinänsä kyllä päätös tuntuu ainoalta ja oikealta kun taas olen sisuskaluni kolmesti ympäri jo kääntänyt tältä päivältä ja huippaa hyvin. Lisäksi pieni osa minusta on onnellinen etten mene enää lisää tartuntoja hakemaan itselleni (ensimmäisen 12 viikon aikana olin kolmesti kipeänä), sillä hautajaisiin on tulossa vatsatautisia niin kotimaasta kuin ulkomailta ja lisäksi osalla on jotain flunssaa, jossa on 40 asteen kuume. Miehelle ja pojalle sanoin terveisiksi, että eivät sitten minulle niitä tuo. Mikähän se on, että viime raskaudessa en ollut kertaakaan kipeänä ja nyt olen kuin tautimagneetti. Vanha en tietystikään myönnä olevani!

Tapiolan gyneasemia olen rahoillani kannattanut, niissä kun on mulle tutut lääkärit (ainakin 5 tuttua). Tässä vielä mietin, että pitäisikö Brunolle varata aika ultraan ja käydä se sukupuoli kurkkaamassa, kun ilmeisesti Naistenklinikka ei enää yhtä auliisti kerro sukupuolta kuin seitsemän vuotta sitten.

Niin me asustellaan niukka naukka Espoon puolella, Helsinkiin kyllä näkyy ikkunasta ;-). Naistenklinikalle olen menossa taas synnyttelemään. Onko täällä muita itäisestä Espoosta tai läntisestä Helsingistä odottajia?

Vierailija
47/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pääsin ylös sängystä. Kuten elisabet (sinähän se olit..) totesi, niin olen myös huomattavasti väsyneempi kuin alkuraskaudessa. Myös jonkinlainen masennus vaivaa. Lapsettomien plussaneiden kesäkuun pinon sikiökuolema rv15risat ei yhtään helpottanut oloa..

Löysin kalenterini vuodelta 99 ja olin merkannut ekat liikkeet esikoiselta rv16+3-4. Menen varmaan aivan shokkiin, jos ensi viikon lopulla ei mitään kuulu. Voikohan niin edes tapahtua, että kakkoselta tuntee liikkeet myöhemmin kuin esikoiselta?

Eipä muuta. Kaikki lumi sulanut pois ja mielikin yhtä harmaa. Sori valitus.

Vierailija
48/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Senniina. Meillä on suht saman ikäisen esikoiset ja piti minunkin ihan ruveta miettimään, että mikähän rv. se silloin uutena vuotena 99/00 olikaan, kun liikkeet varmaksi tunsin ja se tais olla viikko 18. Mua on nyt oikein " peloteltu" naistenklinikan toimesta, että saattaa mennä jopa myöhempään ennen kuin liikkeet tunnen, kun on istukka tuossa edessä, joten minä nyt ainakin kuukauden, jopa puolitoista voin odotella liikkeitä.

melba rv 14