Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥KesäHeinät+esittelyt VKO1♥♥♥

01.01.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77

[color=CD2990]ikä:29

monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1

[color=CD2990]ikä: 30

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria

[color=CD2990]ikä: 26

monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77

[color=CD2990]ikä: 29

[size=2][color=0000EE]Lellu83

[color=CD2990]ikä: 23

[size=2][color=0000EE]Senniina

[color=CD2990]ikä: 38

monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72

[color=CD2990]ikä:34

[size=2][color=0000EE]Kihara

[color=CD2990]ikä: 32

[size=2][color=0000EE]-Veruska-

[size=2][color=0000EE]AMS74

monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde

[color=CD2990]ikä:30

monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta

[size=2][color=0000EE]pals

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis

monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975

[color=CD2990]ikä:

monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti

[color=CD2990]ikä:27

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka

[color=CD2990]ikä: 28

[size=2][color=0000EE]anjuusa

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, tyttö 7/05

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur

monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@

[color=CD2990]ikä: 40

monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä

[color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24

[color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]elisabet73

[color=CD2990]ikä: 33

monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa porukka heräillyt taas, kiva kiva! Kihara: kuljen muutenkin vähän myöhemmässä kuin te muut, kun ultrassa " alkuperäinen" la 8.7. siirtyi melkein parilla viikolla (ollen nyt laskujeni mukaan 21.7.). Mutta silti joo, neuvolaan menen vasta tämän viikon lopussa, jolloin jo kutakuinkin 12 viikkoa täynnä. Ja se on vasta eka käynti; viesteistä olen päätellyt, että aika moni kesäheinä on käynyt jo aikaisemmilla viikoilla. Terkkari ei pitänyt asiaa kiireellisenä, kun olin jo lääkärissä käynyt. Helsingissä asustelen.

Tervetuloa Nintje!

Apinoin muuten näppärän vinkin tuolta heinähelistinten palstalta, jota eksyin lukemaan joskus päivällä. DreamOne taisi muistaakseni olla vinkkaaja, jota kiittäkäämme. On nimittäin tosi vaikeata yrittää vastata viesteihin, kun " vastaa tähän viestiin" -namiskaa klikattuaan ei enää näe muitten viestejä. DO:lla oli tähän näppärä konsti. Älä klikkaa vastaa-linkkiä hiiren vasemmalla, vaan hiiren oikealla, ja valitse sieltä " avaa uuteen ikkunaan/välilehdelle" . Näin vastauslaatikko avautuu omalle välilehdelleen tai ikkunaksi, ja toisella välilehdellä pääset edelleen selaamaan ketjun viestejä.

Vierailija
22/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudutaanpa tänne odotus-palstallekin ihan oikeasti odottavien pariin. Laskettu aika on 6.7. ja omaa ikää on mittarissa jo 33. Minulla on poika ennestään, vm. 2000, miehelle tämä masuvauva on esikoinen.

Kuulumiset ovat lyhykäisyydessään hivenen ankeat, kun minulle ei vaan nää raskaudet tunnu oikein sopivan. Enpä tiedä mitä muut nyt tähän mennessä raskautta ovat ehtineet kokemaan, mutta mulla ei tule nyt mitään alkuraskauden vaivaa mieleen mikä ei olisi vielä vaivannut (verenvuoto, pahoinvointi, joka vaan pahenee, supistelut, huippaus, rytmihäiriöt ja heti alkuraskaudessa vielä kolme sairautta). Eli jos jollain menee vielä huonommin ja siitä kertoisi, niin ehkä se päivää parantaisi ja hieman lohduttaisi ;-)

Mutta nurinat sikseen, on tää vauva vaan sitkeä ja virkeä olento, sillä hällä näyttää menevän ihan hyvin. Ultrissa on näyttänyt oikein pirteältä ja hyvinvoivalta ja tänään tuli vielä niskapussiultran ja veriseulan yhdistelmätulos kotiin ja sekin näytti oikein hyvältä. Minkäslaisia suhdelukuja te muut olette sieltä saaneet, jos olette yksityisellä käyneet kukkaroanne keventämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ajatellut vain lukea muiden kuulumisia, mutta pitihän sitä itsekin päästä sanomaan painavan sanansa. LA heinäkuun 3. Maha pömpöttää uskomattomalla tavalla, johtuen varmasti edellisistä raskauksista ja niiden tuomasta " joustavuudesta" . Töissä olen kertonyt lähimmille - uskomatonta, ettei kukaan edes kavereistani ole voinut kuvitella, että olisin raskaana. No, muuten vaan rinnat on 3X suuremmat ja nimen omaan vatsa valtava- muualta edelleen hoikka ;)

Tsemppiä kaikille - toivottavasti tavataan joidenkin kanssa laitoksella.

Vierailija
24/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin hyhmäillyt, enkä ole käynyt joulun aikaan koneella juuri lainkaan.

Voinnit on olleet paremmat, pahoinvointi alkaa helpottaa. Toki pitää edelleen syödä säännöllisesti ja riittävästi. Joku kertoi, että makea ei niinkään maistu mutta ruokaruoka kyllä. Minulla on sama tilanne. Suklaata voi syödä vain pari palaa (mikä menetys) ja ruokaa taas määrättömästi.

Meillä ei ole vielä aloitettu vauvavalmisteluja. Olen ainoastaan ostanut uudet rintsikat ja mammahousut. Kuppikoko on muuten kasvanut koosta C kokoon E. Mieheni on erittäin tyytyväinen.

Belgian uutisia odotan minäkin. On hauska vertailla, miten eri maissa äitiysasiat menevät.

Painoasiaa. Minulla on kaiken kaikkiaan paino noussut noin 3-4 kg. Olen itse ihan tyytyväinen. Iltapäivisin aina turpoaa ihan hirveästi, sekä maha että koko bodi. Aamulla on minimaha ja iltapäivällä jättipömppö. Kotona yritän aina pullistella peilin edessä mahaani, josko se olisi jo isompi. Hassua, nyt odotellaan isoa mahaa ja olen varma, kun se maha sitten on iso, siitä haluaisi vain eroon.

Minulla on niitä mahanipistyksiä edelleen. Ei tosin joka päivä, mutta esim. eilen pisti oikealle puolelle, aika lähellä nivusta. Voi olla jotain suolistomahajuttujakin.

Kissantassut pääsee neuvolaan vasta viikolla 12. Jotkut ovat käyneet ilmeisesti jo useamman kerran. Minulla oli neuvola viikolla 10. Seuraava on rv:lla 16. Ilmeisesti jokin tyly Helsinki-linja. Kävin rv 12 yksityisellä ultrassa ja viikot olisi pitänyt olla 12+2. Lääkärin mielestä kuitenkin kaikki mitat vastasi 12+5. Np kai normaali (1 mm), aivotkin oli päässä. Menen " kunnalliseen" ja viralliseen np-ultraan ensi tiistaina (rv 14). Ultrauksen tekeekin kätilö, mistä olen hieman ihmeissäni. Silloin varmaan varmistuu raskauden tarkka kesto. Elän nyt kuitenkin sen alkuperäisen laskennan mukaisesti.

Kaikin puolin nyt on ollut huojentuneempi olo. Mahapistelyt saavat aina välillä huolestumaan, onko kaikki varmasti kunnossa. Rinnat on kyllä edelleen aika kipeät.

Toivottelen vielä kaikille loistokasta vuotta 2007. Kulukoon kaikkien meidän raskaus onnistuneesti ja saakaamme terveitä palleroita!

Elisabet ja toukka 13+2

Vierailija
25/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuossa lueskellessani pinoamme, että ainakin Kissantassut ja elisabet73 ovat Helsingistä kuten minäkin! Oletteko jo synnärin valinneet (tai varmaan olettekin, kun niskapoimukin siellä käydään)? Itse olen menossa NKL:lle. Saako udella missä päin Helsinkiä asustelette? Tiedä vaikka neuvolassa törmättäisiin ihan tuntemattomina ;).

Tänne ei mitään uutta - vähän ihmettelen, kun uni maistuu edelleen niin reippaasti. Eilenkin nukahdin esikoisen viereen jo puoli yhdeksän maissa, vaikka oli hirveä nälkä ja olin suunnitellut jotain syöväni vielä nukutuspuuhien jälkeen.

Vatsannippailuistakin on ollut puhetta - minulla samaa vikaa, tai itseasiassa iltaisin särkee vatsaa melkein säännönmukaisesti - menkkamaisia kipuja alavatsalla. Sellaisia repimiskivun tyyppisiä esiintyy sitten aina silloin tällöin ylösnoustessa tai aivastaessa. Olen kuitenkin ajatellut, että kuuluvat asiaan...

Painostakin oli puhetta, kotivaa' an mukaan meikäläiseltä olisi lähtenyt noin kilo - no, onhan tässä syötykin terveellisesti ja kun nukkuu sellaisia määriä kuin meikäläinen, ei ehdi kyllä pahemmin syömään ;). Turvotusta tuntuu kyllä riittävän silti ja rinnat ovat kasvaneet huomattavasti enemmän kuin esikoisen kanssa. Että eipä tässä itseään miksikään laiheliiniksi pääse tuntemaan ;).

Kerroimme muuten jo tulevalle isoveljellekin tulevasta vauvasta. Nyt minä olen hänen mielestään vauva, kun minun masussani on vauva. Lisäksi kommentoi aika suloisesti yksi ilta juuri unen rajamailla: " Kun se kesällä tulee, mä kutitan sitä." Ja sitten nukahti ;).

Nyt taas töiden pariin!

-Cityäippä ja Öttiäinen 13+4-

Vierailija
26/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että uusiakin tulee mukaan. On meitä lähes nelikymppisiä täällä, minä 38..

Mulla on mahan kanssa sama kuin Elisabetilla. Aamulla pikkupömppö ja illalla valtava. Mä kanssa haaveilen, että se kasvais, vaikka tiedän varsin hyvin, miten rasittavaa se lyllertäminen lopussa on..Kuppikoko on mulla edelleen C, aika tyhjinä taas roikkuvat vaikka tuossa aiemmin kirjoittelin tilanteen tasoittuneen vähän kipeiksi. Ostin jo aika alkuvaiheessa kuitenkin c85:t, kun aikaisemmin meni c80.

Jkl-tylylinja neuvolakäynneissä: eka neuvola rv10, ultra (ei np) rv12,

lääkärineuvola rv13, seuraava neuvola rv22, ei rakenneultraa kunnan puolesta. Loppua kohti käynnit tiivistyvät.

Tänään pitää käydä kaupassa. Siinä ohjelmaa riittämiin:-)

Vierailija
27/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että on taas paljon kirjoituksia ja ihmisiä pinossa, mukava lukea kaikkien kuulumisia. Itse palstailen vaihtelevasti olotilan mukaan.

Mulla on kanssa nuo rinnat pöhähtäneet heti alussa isommiksi ja jouduin vaihtaan kuppikokoa, aiemmissa raskauksissa näin ei ole käynyt. Ja mulla on alkanut kutittaa rintoja ja joutuu olemaan tarkkana, millaiset liivit päällensä laittaa. Onko kenelläkään samaa ongelmaa ton kutinan kanssa?

Ensi viikolla menen sitten mittauttaan ne sokeriarvot ja jänskään ovatko ok, ei olis kiva saada jo nyt mittareita ja joutua tarkkailemaan arvojaan päivittäin.Viime raskaudessa jouduin loppuajan piikittämään insuliinia ja sitä en nyt tahtoisi. Olen kyllä yrittänyt noudattaa ruokavaliossa kevyttä linjaa, välillä vaan tulee repsahdettua.Töissä vaan väsyttää vietävästi, vaikka just olin muutaman päivän lomilla.

Onneksi teen nykyisin vähän lyhyempää päivää ja olen jo näin hyvissä ajoin kotona.

Mukavaa masun kasvatusta kaikille :)

s@ri@ ja sintti 13+5

Vierailija
28/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aiemmin kyseli Belgian raskausseurannasta ja mielellanihan mina kerron .

Talla ei ole vastaavaa aitiysneuvolaa kuin Suomessa, mutta saman tapainen lastenneuvola systeemi on.

Kun tulee raskaaksi itse voi valita laakarin siis gynegologin jolla alkaa kaymaan. . Tama laakari sitten seuraa raskautta koko sen etenemisen ajan ja laakarin vastaanotolla kaydaan noin 1-1.5 kk valein.

Jos on erityisi ongelmia niin sitten saatetaan kayda useammin, samoin kuin loppu raskadessa (muistaakseni)

Valilla kaydaan myos tavallisen laakarin luona veri -ja virtsakokeissa.

Tama gynegologi on yleensa sidoksissa johonkin synnytyssairaalaan (isoissa kaupungeissa on niita useita). Jos vaan mahdollista niin sama laakari sitten hoitaa myos synnytyksen (Ellei esim satu olemaan lomalla ). Esikoisen synnytyksessa oli mukana tama oma laakarini ja se oli tosi mukava juttu.

Kurjempi juttu on se etta koko lysti taitaa olla hieman kalliimpaa kun Suomessa. Myos negatiivista on se etta aitiin ehka kiinnitetaan vahemman huomiota kuin suomen neuvolassa, laakarissa kaynnit keskittyvat hyvin paljon vauvaan ja aidin fyysisiin oireisiin.

Itse tosin olin esikoisen kanssa tosi hyvassa kunnossa joka tavalla niin en sitten tieda mihin olisi ohjattu jos olisin tarvinut enemman " henkista tukea" .

Kaiken kaikkiaan olin todella tyytyvainen siihen miten asiat hoituivat esikoisen kanssa, joten olen taas samalla laakarilla ja samaan sairaalaan menossa.

Tana aamuna oli taas ultra ja siellahan se pikkunen taas polskutteli ja oli kovasti aktiivinen kaikin tavoin.

Mukavaa vuoden alkua kaikille!!

Nintje 14+2 rv

Vierailija
29/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti viela sanoa kun joku kysi etta kuinka paljon ultrataan.. PALJON.

Laakari ultraa joka kerta ja talla omalla laakarilla on myos 3d ultra joten molemmilla katsotaan. Mulla oli nyt toinen ultra ja sain mukaan kivan ultra raportin jossa oli useita kuvia.

Ihan kiva juttuhan se on, mutta kuten aiemmin mainitsin itse joutuu maksamaan enemman kuin Suomessa. En nyt ihan tarkalleen muista kuinka paljon jaa kaiken kaikkiaan maksettavasti paikallisen KELA:n korvausten jalkeen.

Vierailija
30/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa olleet nyt ahkeria kirjoittajia alun kaksikon " yksinkirjoittelun" jälkeen ;D Mukavaa, että olemme saaneet uusia mukaan!

Minä se taas selittelen... Lupailin alkaa kirjoittamaan useammin, mutta aikani ei ole nyt millään riittänyt :(( Työt vievät hirmuisesti voimia ja raksakin työllistää nyt suunnattomasti...plääh!

Uskokaa tai älkää, mutta nyt kun rakennamme kolmatta kertaa, tuntuu että kaikki menee nyt ihan persilleen ;(( Ikävä antaa minunkin nyt negatiivinen kuva KASTELLISTA, josta olemme olleet niin tyytyväisiä jo kaksi kertaa! Meille kun on tuotu kaikki niinsanotusti väärin tontille ja nyt pyytävät meitä vielä asian maksumiehiksi, niin on siinä ollut setvimistä!!! Vänkäät asioista ihmisten kanssa ja asia vain paisuu... kerron kyllä jos saamme asiat meille kuntoon hyvällä, sillä en suostu tuomitsemaan vielä heitä täysin, kun asia on selvityksessä! Mutta en pura teille enempää vapaapäiväni tuohoamisesta...

Mulla olo alkaa helpottaa =D En kaipaa unta enää niin paljoa, vaikka motivaatio työtä kohtaa onkin minimissä. Kotona kuitenkin jaksan hyvin kaikenlaista hommaa tehdä, joten ei se tarmosta ole kiinni! Heikkoakaan ei enää niin tee, vaikka unohtaisikin syödä. Se vaan, että ruokahaluakaan ei suuremmin ole..? Täälläkin rinnat ovat kasvaneet kovasti taas... Mulla kun muutekin on 75-80 dd tai e niin ei oo herkkua, et pullistelevat ulos noistakin nyt! Painoa ei täälläkään oo onneksi vielä juurikaan tullut, kun omasta takaa löytyy tota ylipainoa muutenkin... No, toki sitä ehtii vielä tulla kyllä ;) En siis epäile, et tämä raskus ois mulla se joka laihduttaisi ;D

Hieno lukea noin pitkä pino, vaikka lukemisen jälkeen ei oikein nyt enää tarmoa olekaan kirjoittaa mitään, kun pää niin täynnä kaikkea lukemaansa. Belgian kuulumisetkin on minustakin kiinostavia. Eikös täällä joku muukin ole nyt ulkomailla? Kerrohan sinäkin kuulumisia maasta jossa olet, jos nyt muistan yhtään oikein.

Nyt alkaa esikko heräileen päikkäreiltä, joten ruokaa tarvis alkaa laittaa. Meni päikkärit hiukan pitkäksi, kun olimme haalari ostoksilla. Esikko on nyt aika tarkka 2,5-wee ja 98cm haalari nousee polviin, kun kyykkii tuolla hiekkalaatikolla!! ostin sitten nyt 110cm, eikä oo yhtään liian suuri minusta. Mutta nyt toivottelen teille ihanaa ja onneksta vuotta 2007!! Olkoon onni kaikille suopea...

S@nde rv14+6

Vierailija
31/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilenpa nyt tätä hienoa tietoteknistä vinkkiä eli avasin tämän vastaa-viestin toisen ikkunaan. Nyt voin kelailla samaan aikaan muiden viestiejä ja yrittää vastailla.

Cityäipp ja muut Helsingin äidit. Minä käyn neuvolassa Pitäjänmäen terveysasemalla ja synnytyssairaalaksi valitsin NKL:n. Siellä siis ensi viikolla np-ultra kätilön toimseta. Jyväskylän meininki vaikutti tosiaan aika tylyltä. Neuvolakäyntejä on aika harvakseltaan. Olen itse muuten aikanaan opiskellut Jyväskylässä ja nykyään siellä asuu kummipoikani 6 v.

S@ri@ kertoi kutiavista rinnoista. Minulla on ihan sama juttu. Kutkuttaa tosi helposti eikä esim. töissä oikein kehtaa alkaa hinkuttamaan..

Nintjen kertomukset Belgiasta antavat ihan hyvää vertailukohtaa. Tuo systeemi kuulostaa tosi hienolta ja terveyden kannalta turvalliselta. Toisaalta Suomessa äitiyshuolto on lähes ilmaista. Ilmeisesti puolensa molemmissa.

Mahaa nipistää ja pistää taas oikealle. Ihme homma. Kai se joskus loppuu.

Olen kertonut työpaikallani esimiehilleni raskaudestani. Reaktiot olivat aika mielenkiintoiset. Lähiesimieheni (nainen) puhkesi kyyneliin, koska oli niin onnellinen puolestani. Yksikkömme esimies (mies) taas sai hepulin, koska tämä oli niin kertakaikkisen mahtava uutinen (hänellä on kyllä itsellään reilun vuoden ikäinen lapsi). Olen siis aika onnekkaassa asemassa, koska työpaikallani on suhtauduttu kaikin puolin positiivisesti ja kannustavasti. Nyt odottelen karmeimpia synnytystarinoita, joita kahvipöydässä aina kerrotaan.

Ajattelin muuten ilmoittautua äitiysjoogaan. En normaalisti joogaile, mutta se kuulosti aika mukavalta. Venyttelyä, hengitysharjoituksia, ääntelyä, teen lipitystä...

Elisabet ja toukka 13+2

Vierailija
32/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten otsikkokin kuuluu...Luin kaikki noi...ja enhän muista enää puoliakaan.

Voi kun mukavaa kun monet olivat kirjottaneet ja kertoneet kuulumisia. Ja että uusiakin on tullut mukaan. Ihana kuunnella myös muiden odotusta. Itselle kun ensimmäinen tulossa niin ei oikein tiedä mitä tuleman pitää...

Mutta lyhyesti...Minäkin pk-seudulla asun..Vantaalla kylläkin. Kättärille meen synnyttämään ja siellä myös se toinen ultra 3 viikon päästä.

Meil alotti uus pomo tänään...Se sitten kyseli osaston opiskelija vastaavasta...totesin että minä, kevääseen saakka. jonka jälkeen sen kysy oonko vaihtamassa paikkaa. Kerroin sitten heti sille että ootan vauvaa josta seuras onnittelut. Isolle pomolle sanoin kertovani itse..(joten toiv.se ei kerro sille).

No nyt tänään oon täs illalla tehnyt sille listan mun työvuorotoiveista (kun oon tähän asti tehnyt itse listat, melkein 5 kk:ta).

Masu pysyy ed.piilossa mutta jotain nippailuja siellä masussa ajoittain tuntuu eli kai se siellä on.

Vihdoinkin sain selvitettyä kelalta äippärahaan liittyviä juttuja. Vihdoinkin sain asiallisen vastauksen (kolmas kerta toden sanoo)...ed.kerralla sanottiin että katso www.kela.fi...mitä se auttaa jos ei ite lukemaansa ymmärrä.. =)

Jeos...mun nyt mun telkkariohjelma maalaisuudesta alkaa (tv2:lta)..

Miiu & 15+6.

Vierailija
33/48 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vihdoin takaisin sivistyksen parissa! ;) Oli ihana loma vaikka sitä huonoa oloa ja migreeniä olikin välissä. Eilen tultiin sitten kotia mökiltä ja tänään heti oli neuvola kun halusin tsekata että kaikki on kunnossa. Painoa on pudonnut sen 2kg, eikä oo takas tullut. Hemoglobiini oli ok kuten myös verenpaine ja vauvan sydänäänet. Kysyi muuten jo neuvolassa, että joko tunnen liikkeitä, joten eiköhän ne sieltä pian ala tuntumaan! Sanoi että mulla varmasti 2vk sisällä kun ei ole vatsan seudulla ylimääräistä. Yritän kuullostella joka ilta joko pikku perhosia tuntuisi masussa... Huoh.

Mun pissassa on edelleen niitä verisoluja, joten vien niistä näytteen labraan jossa se juttu tutkitaan tarkemmin. Tosin joillain voi vaan olla eikä mitään syytä löydetä.

Meillä Oulussa on aika harvakseltaan neuvolakäyntejä. Niskapoimussa käytiin yksityisellä. Edellinen neuvola oli joulukuun alussa ja seuraava kunnallinen juttu ois ollu rakenneultra tammikuun lopulla ja neuvola vasta helmikuun lopulla. Mutta siis välissä ollaan käyty np:ssa ja nyt tänään " hätätapauksessa" neuvolassa. Eli niitä aikoja saa jos on tarvetta, mutta aika pitkältä tuntui tuo että edellinen neuvola joulukuun alussa ja seuraava vasta helmikuun lopulla. Onneksi sitten sain kuitenkin heti sen ajan kun soitin ja pyysin.

Tervetuloa kaikki uudet ja kiitos aktiivisille jotka ovat pitäneet porinoita yllä sillä aikaa kun meikäläinen on ollut metsissä. :) Oireet tällä hetkellä: Mulla on sellasia pieniä menkkamaisia kipuja, nipistelyjä ja pari kertaa isompia repimis(?)kipuja jos kääntyy sängyllä nopeasti tjms. Rintoja kutittaa (niinkuin joillain muillakin) aika ajoin kovastikin. Ja iho on tosi kuivana ja jalat kutiaa. Rinnat vähän kasvaneet, joten huomenna rintsikoita hankkimaan. Ja ehkä jo joku ihan pieni vauvan vaate, yksi vain!

Meillä ei ole " vauvan huoneen" kanssa hössötetty, koska tulee nukkumaan meidän kanssa samassa huoneessa. Meillä ei ole kuin yksi makuuhuone ja aiotaan pärjätä tässä rivitaloasunnossa ainakin vaven ekat 1-2 vuotta. Mies opiskelee vielä, joten rahnaa on vähän. Ja minäkin sellaisella alalla että ei sitä rahan takia tehdä...

Nimiä oon miettinyt lapselle jo kauan, mutta nyt varsinkin joulun aikana mietin ihan tosissani erilaisia vaihtoehtoja. Luulin, että kaikki olisi jo selvää, mutta nyt vasta tuntuukin että enemmän ja vähemmän sopivia nimiä on hirveästi ja olen ihan pihalla siitä millaisen nimen lapsellemme haluaisin. Hassua.

Näkyykö vauvan sukupuoli siinä rakenneultrassa? Haluaisin ehkä tietää sen... Ja mies myös. Nyt kun paha olo on vähän hellittänyt ja kun olen vieläkin lomalla (maanantaihin asti), niin olen aivan pilvissä tämän raskauden suhteen. Olen tänään ollut valtavan onnellinen. Toki aikaisemminkin, mutta tänään aivan erityisesti.

Voikaa hyvin!

-Veruska 14+5 & Sirriäinen-

Vierailija
34/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä hehkuttamaan eilen, että huono olo on helpottanut... Oksensin viestin kirjoittamisen jälkeen loppuillan ja tämä aamu ei ole alkanut sen valoisammissa merkeissä. Nyt taas mikään ei tunnu pysyvän sisällä. :( Toivottavasti tämä oksentaminen ei kestä koko raskautta! Nyt pitäisi jaksaa lähteä kaupungille ostamaan mummolle 70-vuotislahjaa. No, onhan niitä vessoja kaupungillakin. Kuulemisiin!

-Veruska 14+6-

Vierailija
35/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin huonosti nukutun yön (taas) jälkeen pääsin sängystä ylös. En käsitä, jos pitäisi mennä töihin..ja sitten kun pitää, apua!

Veruska, mun mielestä vähän hassua,että neuvolantäti kyselee liikkeistä rv. Sehän on aikaisin jos ekaa odottava tuntee liikkeet rv17,

vaikka peitteitä ei oliskaan kovin paljoa..!

Oulussa tuntuu olevan Jkl-linja, tosin täällä ei ole sitä rakenneultraakaan kuin omasta pussista.

Näin viime yönä pahaa unta, että aloin valua kummallista ruskeaa töhnää ja limaa. Kerran aikasemminkin näin, että aloin oikein pursuta verta. Hieman helpottavaa herätä ja huomata, että sänky ja pöksyt ovat puhtaat, kauhea olo siitä kuitenkin jää. Jotenkin taas epätoivo valtaa alaa, sydän pumppaa ja huippaa. Liekö verenpaineet persiillään? Pitää varmaan käydä munkin kriisineuvolassa, jos ei jotain vihjettä vaavin elossaolosta tule. Mikähän sekin voisi olla..

sori, huono aamu..

Vierailija
36/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mustakin tuntui hassulta että se neuvolantäti nyt jo kysyi. Naurahdinkin vain yllättyneesti ja sanoin etten vielä tunne. Mutta toisaalta ymmärrän tämän uuden linjan, jossa ihan selvästi liikkeistä puhutaan jo aikaisemmassa vaiheessa. Mm. Vau-kirjan oppaassakin kuulemma puhutaan liikkeistä jo aikaisemmin kuin ennen. Ehkä se johtuu siitä, että kuitenkin monet tuntevat liikkeitä jo aikaisemmin kuin " luvataan" ja sitten ne täällä palstoilla miettivät että VOIKO jo tuntea liikkeet koska tuntuu ihan siltä niinkuin siellä jokin perhostelisi.

Eli vaikka niitä liikkeitä ei välttämättä tule tuntemaan vielä vähään aikaan, ne kuitenkin VOI jo tuntea. Ja sen halutaan olevan luonnollista eikä sellaista että odottajalle jäisi kuva että " en VOI vielä tuntea, kuvittelen vaan" . Tai jotain. Mutta hyvä neuvolantäti se on ollut! :)

Mitä ultria Senniina teillä kaupunki sitten tarjoaa? Eikö mitään? Oulussa siis vain rakenneultra. Paljonko teillä kaikilla on maksanut esim niskapoimu yksityisellä? Meillä Oulussa tuli Kelakorvauksen jälkeen maksamaan 70e.

-Veruska, joka ei vieläkään ole saanut itseään liikkeelle...-

Vierailija
37/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas aloittanut päiväni valoisasti... 2-3 tuntia sain viime yönä nukuttua ja tähän mennessä oksentanut vasta 3 kertaa. En ymmärä kanssa, miten töissä pystyisi olemaan ja sen seurauksena varasin maanantaille lääkäriin (gynelle ajan). Huomiset hautajaiset on pakko jättää väliin :(

No, mutta valivalit seis ja vastataanpa siihen, mitä joku täällä kyseli. Mä kävin yksityisellä sellaisessa niskapussiultrassa, jossa samalla tehtiin se veriseula ja maksoi yhteensä 120 euroa ja siinä tuli sitten se tulos analysoituna kotiin. Mitä minä olen täällä pääkaupunkiseudulla paria gyneasemaa käyttänyt, niin alle 100 euron olen tainnut päästä vain kerran, kaikilla muilla kerroilla on mennyt yli enemmän tai vähemmän. Pienemmällä paikkakunnalla asuva ystäväni kävi kurkkaamassa vauvaa ultrassa kahdesti ja maksoi jotain 60 euroa yhteensä!

Vierailija
38/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki Veruska tarkoittanut, etteikö liikkeitä voisi jo tuntea. Vau-kirjassa muistaakseni puhutaan, että rv15 herkimmät saattavat jo tuntea liikkeitä, mutta voi mennä vielä useampi viikkokin.

Kaupunki tarjoaa sen rv12 ultran, joka tehdään vatsan päältä. Sen vuoksi se ei ole np-ultra, vaan siinä katsotaan sikiön koko ja niiden lukumäärä. Sama tilanne oli 7 vuotta sitten. Siitä ajasta on vähennetty yksi neuvolakäynti, joka oli joskus rv18 tienossa. Alkuraskauden ultran kävin mielen rauhoittamiseksi yksityisellä ja se jäi myös maksamaan tuon 70 euroa. Seuloja tai np-ultraa emme halunneet.

Ihan kauhean väsynyt ja masentunut olo nyt. En tiiä mikä avuksi:-( Eilen oli niin erilainen päivä, kun sain aamulla kuitenkin nukutuksi. Tänään vaan venyin horroksessa sängyssä.

Vierailija
39/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy Veruska ja Melba, mutta toivotaan, että teidän olot helpottaa. Eikös ainakin olis toiveita että 16 eteenpäin helpottais. Let`s hope so, niin pääsisitte tekin nauttimaan mammailusta :)

Senniina, mulla on kans ongelmia ton nukkumisen kanssa. Nukahdan kyllä hyvin, mutta alan aamuyöstä heräileen pätkittäin ja aamulla väsyttäis niin vietävästi. Viimesimpänä liitteenä tässä heräilyssä on nälkä. Herään siis siihen kun vatsa kurnii. Hih, sitten hiippailen yöllä jääkaapille. Ja tämä kyllä varmasti näkyy loppuraskaudesta puntarilla.

Vierailija
40/48 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just lääkäristä. Selkä on vihotellut jo reilun viikon ja tänään se ärty tosi pahaks. Ei meinannu päästä kävelee, vasemmalta alaselästä vihlo ja jalka petti alta, iskias kipuu. Sohvaltakin jouduin pudottautumaan alas, ku ei päässy muuten ylös. Piikki pakaraan, panadol forte resepti ja viikko saikkuu.

Mua vähä pelottaa,kun se piikki laitettii, et onks se ihan ok. Lääkäri kyl ties et oon raskaana ja kysyin viel et voiko sen varmasti laittaa, vakuutteli et kyllä voi. Raskauden loppuvaihees ei kuulemmaa enää voi. Voltaren 50 mg lihakseen oli se mitä pistettiin. Mutta tuntuu helpottavan jo. Nyt vaa lepoo...

peetta 14+6