Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥KesäHeinät+esittelyt VKO1♥♥♥

01.01.2007 |

[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77

[color=CD2990]ikä:29

monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1

[color=CD2990]ikä: 30

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria

[color=CD2990]ikä: 26

monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77

[color=CD2990]ikä: 29

[size=2][color=0000EE]Lellu83

[color=CD2990]ikä: 23

[size=2][color=0000EE]Senniina

[color=CD2990]ikä: 38

monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72

[color=CD2990]ikä:34

[size=2][color=0000EE]Kihara

[color=CD2990]ikä: 32

[size=2][color=0000EE]-Veruska-

[size=2][color=0000EE]AMS74

monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde

[color=CD2990]ikä:30

monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta

[size=2][color=0000EE]pals

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis

monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975

[color=CD2990]ikä:

monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti

[color=CD2990]ikä:27

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka

[color=CD2990]ikä: 28

[size=2][color=0000EE]anjuusa

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, tyttö 7/05

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur

monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@

[color=CD2990]ikä: 40

monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä

[color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24

[color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]elisabet73

[color=CD2990]ikä: 33

monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain, kun oltiin jo kolmannella sivulla :O

Vierailija
2/48 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasee kirjottelen näin iltavuoron jälkeen ennen nukkumaan menoa ja huomista aamuvuoroa...Kiitos tän ihanan vuorotyön..

Minäkin Itä-Helsinkiä ylistän...Pk-seudulle muuttamisen jälkeen olen asustellut Herttoniemessä, Puotilassa ja Itäkeskuksessa...Ja muutin Vantaan puolelle miehen perässä. Ja nyt asustellaan omakotitalossa rauhallisella Hakkilan alueella.

Niin ja kättärin valitsin synnärix kun sitä kysyttiin jo ekalla neuvolakäynnillä. (mietin kyllä et mitähän siihenkin pitää vastata) ja ajattelin vaan että kättärille on helpompi ajaa jos on kiire. Tiedä sitä sitten.

Juu useat oli taas kirjotelleet mutten nyt voi niihin sen enempää kommentoida kun en muista mitä kaikkee siel oli...joten...toivotan taas kerran kaikille onnea odotukseen.

Meen viel maksaa laskuja ja sit unten maille. Onnex huomisesta saa kunnon palkan (pyhälisät siis). =)

Miiu + vauveli 16+1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univaikeudet vaivaa näköjään muitakin, mikä on sinänsä ikävää, mutta lohdullista kuultavaa. Valvoin taas yöllä kolmesta eteenpäin, ja nyt taas väsyttää. Onneksi on vähän kirkkaampi ilma, joten eiköhän tässä hereillä pysytä...

Melballe ja muille uusille tervetuloa!

Täällä toinen, joka on kantanut ulta-euronsa Tapiolan lääkäriasemille. Tässä lähialueilla oon asunut lähes koko 34 vuotisen elämäni, opiskeluajan asuin Helsingin keskustassa. Ja NKL on synnytyssairaala. Synnytystapa-arvio on edessä oman synnynnäisen sydänvian takia. Mut on kyllä leikattu " kuntoon" , mutta sektiolla taitaa lapsi tulla tähän maailmaan. Saapi nyt nähdä.

Liikkeitä ei vielä tunnu, odottavan aika on pitkä...Mullakin on istukka etuseinässä, joten täytynee olla kärsivällinen.

Ja töissä alkaa helpottaa, kun seuraaja on valittu ja voin pikkuhiljaa siirtää kaikki hommat hänelle. En kyllä ennen rakenneultraa uskalla... Surffailen sitten varmaan netissä loppuodotuksen ajan, joten eipähän stressin takia verenpaine pääse nousemaan ;)

Aurinkoista viikonloppua!

Koala ja Ilmari (rv 15+2)

Vierailija
4/48 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos tuestanne tän pahoinvoinnin keskellä... Nyt on taas vähän helpottanut, mutta edelleen oksentelu on jokapäiväistä.

Kävin viemässä labraan näytteen kun neuvolassa aina virtsan verisolut kolmella plussalla. Labratulokset olivat kuitenkin täysin negatiiviset ja puhtaat! Helpottavaa.

Vauvelille ostin jo malttamattomana 2 bodya, sellasia jotka käy sekä tytölle että pojalle... :) Aivan sulosia, hypistelen niitä vähän väliä. Mun sisko on myös innokkaana ostanut joltain tutuilta ja kirpparilta muovikassillisen vauvanvaatteita meille! Huh huh.

Mulla tekee koko ajan mieli mansikoita. Oon syönyt lähes koko raskauden ajan mansikoita tosi paljon. Harmittaa vaan ettei kesällä tullut hankittua pakkaseen, vaan ne täytyy ostaa kaupasta. En sitten tiedä oonko niille allerginen, kun on alkanut tuleen sellasia pieniä kutiavia näppylöitä käsivarsiin... Siis aina vähäksi aikaa ilmestyy ja sitten häviää.

Noh, huomenna ois sitten mummon 70v-juhlat ja maanantaina alkaa työt. Ei jaksais mennä. Siis töihin.

Muuten, miten teillä menee synnytysvalmennukset? Kun meillä neuvolassa sanottiin, että kesäkuussa 3 kertaa. Ja sitten on vielä kolme kertaa vauvan syntymän jälkeen jotain valmennusta niin, että vauvat otetaan mukaan. Se kuulostaa hyvältä, että saa tutustella muihin lähialueen äiteihin. Mutta että vasta kesäkuussa ne valmennukset! Sitähän voi olla jo vaikka sairaalassa silloin...

-Veruska 15+1 & Sirriäinen-

Vierailija
5/48 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas oltiin kolmannella sivulla, hui kamalaa. Hauskaa Cityäippä, että sinäkin olet Itä-Helsingin tyttäriä!

Minulla on takana vasta yksi neuvolakäynti, niin ei ole vielä synnytysvalmennuksista puhuttu. Kummallisen myöhäiseltä kyllä tuo Veruskan kesäkuu kuulostaa.

En tiedä, pitäisikö minunkin jutella synnytykseen liittyen sairaalassa näistä rytmihäiriöistäni. Ne vaivaavat nykyään päivittäin. Olen taas nukkunut huonosti, kun koko viikon olen stressannut töihin paluuta, joten epäilen ainakin syylliseksi siis tätä väsymystä. Mutta aika hurjan epäsäännöllinen on pumppu vähän väliä. (Ei mitään uutta kylläkään, siksi en ole jo häntä suorana singonnut lääkäriin.) Täytyy tarkkailla...

Vierailija
6/48 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä on jo sen verran parempi et pystyy kävelee ja pääsee sängystä ylös...mut ei se kunnos oo. Mä pärjään sen kaa kyl nyt saikulla, mut pahoin pelkään et taas ku meen töihin, se pahenee...mikään ei tunnu olevan hyvä...levossa pidemmän päälle alkaa särkee ja eilen ku yritin sit vähä touhuilla kotona kaikkee, sen kummemmin nostelematta tai kumartelematta, se kipeyty. Viheliäistä. Ja väsyttääkin niin vietävästi, onneks to on neuvola, voi vähä keskustella asioista.

Peetta 15+3

Vierailija
7/48 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etusivulle, kun oltiin jo kolmosella..Huhuu, kesäheinät!!

Vierailija
8/48 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviesti vain, vastaan huhuiluihin! :) Eipä mitään ihmeempää uutta ole kerrottavaakaan. Jos eivät kuukautiset edelleen loistaisi poissaolollaan ja rintoja satunnaisesti hieman aristaisi, en edes tietäisi mistään olevani raskaana. Kuulostan varmaan (edelleen) varsin vainoharhaiselta, pitäisi kai vain iloita asiaintilasta, mutta jotenkin tämä täydellinen oireettomuus tekee epäluuloiseksi. No, perjantaina on onneksi ensimmäinen neuvola (ajatelkaa, nyt vasta!) ja sitten varmaan saan tietää, koska pääsen ultraan kurkkimaan pikku-siiseliä.

Olen ollut pois kotoa eli myös pois koneen äärestä, yritän käydä myöhemmin lueksimassa mitä olette viime viikolla kirjoitelleet ja vastailen, jos jotain kommenttia tulee mieleen.

Vierailija
9/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka joku innostuisi kirjoittelemaan kuulumisia. Ekat neuvolat ja ultrathan taitaa pian kaikilla olla takana. Minä odottelen neuvolakäyntiä vähän pitempään, mutta eipä se mitään. Väsymys on edelleen kova. Nukun huonosti tai siis herään aamuyöstä aivan virkeänä. Aamulla sitten olo kuin nuijalla päähän lyöty=( Kiva oli taas sumussa (niin kelin kuin olonkin puolesta) lähteä poikaa viemään kouluun. Hirvittää ajatus työhönpaluusta, jos nukkuminen on tätä. Huono olo ei enää tule niin usein. Vkot 10-12 taisivat olla pahimmat sen suhteen, vaikka helpolla pääsinkin.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille kesäheinille!

S rv 14+6

Vierailija
10/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä onkin tulossa ihan minun ja Senniinan yksityispino ;) Taitaa monella olla vielä vuoden vaihteen kiireitä. Kirjoitelkaahan kunhan kerkiätte! Itse olen onneksi lomalla vielä tämän viikon - tuleekin tarpeeseen... Olen ollut töistä niin stressaantunut, että tämä pikku breikki tekee todella hyvää.

Joskus aikaisemmin pals kyseli voinneista ja painojen nousuista ym. No, minulla nyt ei alun perinkään ole ollut juuri muita oireita kuin kuukautisten poisjäänti... Ihan alussa tunsin selvästi kasvukipuja kohdussa, mutta niitä kesti noin viikon ja sinne menivät. Tuntevatko muut (edelleen) kohdun kasvamisen?

Rintoja aristaa välillä, välillä ei. Jossain vaiheessa oli myös sellaista etoa oloa (en oksentanut), mutta sekin loppui noin viikossa-parissa. Voimakasta väsymystä oli myös, mutta sen laitan työmurheiden piikkiin, koska nyt lomalla olen voinut oikein hyvin. Nyt vain toivon, ettei tämä oireettomuus ole huono merkki. Jää nähtäväksi, sillä ultraan pääsen varmaan muutaman viikon sisään.

Elisabet kyseli, onko muilla np-ultra yhtä myöhään (vko 14). Mulla varmaan ainakin on, kun en ole neuvolaankaan vielä päässyt (nyt minulla on 12. viikko).

Ai niin, painosta. Minulla ei ole paino onneksi plussaamispäivästä noussut yhtään, päin vastoin laskenut pari kiloa. Olen nimittäin - noloa myöntää - aika reippaasti ylipainoinen muutenkin. Toivottavasti kaikki sujuu silti ihan hyvin. Ainakaan gyne, jolla kävin marras-joulukuussa, ei huomauttanut asiasta millään lailla.

Aloin joulun aikaan kuvitella pientä masun kasvamista. Minulla tosin em. syystä sitä on aika vaikeaa sanoa, mutta mieskin väittää, että pömpöttää eri tavalla kuin ennen. (Tai sitten se vain haluaa olla mieliksi ;) .) No, ei auta muuta kuin - odottaa :D :D

Surullista kuulla, että myös äp81 ja Miiu77 ovat saaneet ikäviäkin reaktioita raskausuutiseensa. Minullakin sisko vaikutti vähän pettyneeltä. Onnitteli kyllä, mutta luulen, että on repukka vähän kateellinen. Ei sanonut kyllä mitään, mutta käytöksestä päätellen. Olen kyllä pahoillani hänen puolestaan, jos hän lasta haluaisi. (Ei ole koskaan tullut puheeksi.)

No mutta, nyt yritän hetken tehdä muutakin kuin vain roikkua koneella!

Vierailija
11/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissantassujen kanssa:-)

Aika ajoin mulla on tuntemuksia, jotka olettaisin kohdun kasvamiseksi. Sellaista pientä pistelyä, ei ikävän tuntuista kuitenkaan. Repäsykipuja on myös, mutta ei läheskään niin paljoa kuin alussa. Mulla rintojen tilanne on tasoittunut. Enää ei ole sellaista häilymistä tyhjät pussit-älyttömän kipeät välillä. Mulla oli esikoisen raskaus lähes tyystin oireeton, joten en olisi oireettomuudesta huolissani. Paraskin toisaalta sanomaan, kun alussa joka toinen päivä itkin täällä oireettomuuttani..

Paino heittelee aamun ja illan välillä toista kiloa. Ihan älyttömästi ei kuitenkaan ole tullut lisää, max2 kg. Olen syönyt ihan hirveesti jouluna, enkä ole jaksanut liikkua yhtään. Pitäisi varmaan tehdä asialle jotain, että jaksan kesäkuussa päkertää tämän pikkuihmisen ulos itsestäni..

Vierailija
12/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, Senniina ja Kissantassut, että jaksatte pitää keskustelua yllä. Varmaan taustalla muitakin, mutta kuten minulla, on vaikea saada itseään jotain kirjottamaan.

Täällä kyytiläinen aiheutti vuodenvaihteeseen pari ylimääräistä sydämenlyöntiä, vuosin nimittäin lauantai-aamuna (pyyhkiessä) hieman kirkkaanpunaista verta. Se jäi tasan siihen yhteen kertaan, mutta kyllä silti jäi mieltä painamaan, varsinkaan kun ei ollut mitään selkeää syytä tiedossa (ei yhdyntää, ei istukka kohdunsuulla). Kävin siksi tänään neuvolassa kuunteluttamassa sykettä, joka erittäin vahvana kuuluikin, joten yritän palautua rauhalliseksi odottajaksi.

Kuten Senniinakin taisi tunnustaa, jouluna tuli syötyä ja paljon. Ja koska en syö mitään jouluruokia, niin mässäiltyä tuli vaan tätä herkkupuolta. Sekin varmaan vaikutti, että pahoinvointi helpotti juuri joulun alla ja tuntui vaan niin ihanalta ylipäänsä syödä.. Uudenvuodenlupausten innoittamana tänään olenkin metsästänyt ulkoiluhousuja, mutta hankalaa on. Äitiystoppahousut on sen verran kalliita, että mietin vielä kannattaako ostaa, kun ei sitä talvea täällä vielä edes ole.. Liikunnan lisäämisen myötä jätin kaiken makean pois ruokavaliosta (jee, reilu vuorokausi takana), mitä nyt juhlan kunniaksi en ruve nirsoilemaan, muuten syön normaalisti. Esikoista odottaessa painoa tuli 35 kiloa, mikä kauhistuttaa jo valmiiksi. Lähtötilanteelta olin hoikka, mutta sitä vaan tuli ja tuli... Yli puolet kyllä lähtikin tosi nopeasti, mutta 10 kiloa oli nyt toisen odotuksen alkaessa tallella.

Meillä muuten raskaus on edelleen salaisuus! Pari ystävää toisella paikkakunnalla tietävät ja siskoni miehensä kanssa, mutta muuten ei kukaan.. Em. 10 kiloa on juuri vatsan kohdalla, joten kaikki luulevat mun lihonneen? Ensimmäinen raskaus paljastui vahingossa niin aikaisin, että musta on nyt ollut tosi kiva pitää tämä vielä omana tietonamme.

Merkurius 14+4

Vierailija
13/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ,

Olen 33 vuotias ja kirjoittelen Belgiasta. Odottelen taalla lastamme syntyvaksi kesa/heinakuun taitteessa, la on 02. heinakuuta.

Tama on toinen lapsemme, tyttaremme on syntynyt 02/04.

Alku raskaus on sujunut hienosti - vahan vasymysta ja pahaa oloa ja muuta hormooni myllakkaa :-)

Nama olivat ihan uusia kokemuksia silla esikoisen kanssa ei juuri mitaan klassisia raskausoireita ollut...

Ekassa ultrassa kavimme joulukuun puolenssa valissa. Oli tosi ihana yllatys nahda jo niin aikaisessa vaiheessa nahda pikku kadet ja jalat...

Huomenna mennaan taas laakariin ja samalla myos ultrataan. Kiva taas nahda mita pikkuiselle kuuluu.

Hyvaa vointia kaikille!!!

Nintje (rv 14 ja jotain, kai....)

Vierailija
14/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen hölösuu on ollutkin palstalta hetken hukassa kiireiden takia. Että moi vaan kaikille ja oikein hyvää uutta vuotta. Tosiaan toi kirjanpito, inventaario, ym yleinen vuodenvaihdehärdelli on pitänyt yrittäjän poissa palstailemasta. Väsymys on kadonnut siis kreivin aikaan ja taas jaksaa kaahata. Vauvan huoneeseen olen aloittelemassa remonttia (miten niin sillä ei ole vielä kiire :)) eli olen rampannut rautakaupoissa välipäivä-illat katselemassa maaleja, tapetteja ja boordeja. Karkaako muilta mopo käsistä?

Kissantassut kyseli kohdun kasvusta: Kyllä minä tunnen tai ainakin olen tuntemukseni kuvitellut kohdun kasvamiseksi. varsinkin iltaisin on ollut sellaista lievästi kipuilevaa paineen tunnetta vatsassa, mutta olen esikon odottaja, että en osaa sanoa kuitenkaan varmaksi.....

Kukas siellä oli vasta ekaan neuvolaan menossa. Aika vähän tuntuis teidän kunnassa olevan, vai asusteletkos jossain ruuhka-Suomessa, kun noin huonosti neuvolaan pääsee. Mulla on ens maanantaina jo kolmas neuvolakäynti.

Ja on raskausdementia. Tervetuloa uusi palstailija, jonka nickin jo kerkesin unohtaan, vaikka sen juuri luinkin. Minkäslaiset neuvolakäytännöt siellä Belgiassa on? Ja kuinka monta kertaa ultraillaan raskauden aikana? Olis ihan kiva kuulla jonkun muunkin maan käytännöistä.

Vierailija
15/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muka ollut niin kiire ettei oo ehtinyt kirjottaa.

Tai itseasiassa eilinen meni lepäämiseen. Heräsin vähn yli 12. Toki oltii oltu uutta vuotta juhlimassa ja pääsin myöhään nukkumaan. Olin toki lopettanut sunnuntai aamuna yövuorot ja töissä en hirveesti jaksanut kirjotella.

Mutta asiaan...Hyvä kun kissantassut ja senniina pitää " kaksinpuhelua" kun muut on jossakin...mutta eikhän me kaikki tulla jotain sanomaan kun aikaa löytyy.

Ja uudet , tervetuloa mukaan. =)

No mulla ei oo karannu lasten huoneen suhteen ainakaan vielä mopo käsistä koska vauva sijottuu alussa meidän kanssa samaan huoneeseen. Lastenhuoneet kun on yläkerrassa...ja siellä on ed.remontti tekemättä. Kauheesti ois kaikkea tekemistä vielä tässä remontoitavassa ok-talossa, mutta... Positiivisesti jos ajattelee niin remontoitiin töiden ohessa " täys päiväsesti" 2½ kk:ta jonka jälkeen päästiin tänne muuttamaan, joten on tää asumiskunnossa mutta kaikkea mahdollista on vielä tekemättä...

Neuvoloista... mä kävin ekan kerran vkol8, sitten vkol 12 ja meen ens viikolla seur.kerran ja silloin ois viikkoja reilu 16.

Ja mahan kasvusta...eipä näissä kiloissa mahan kasvu näy eikä tunnu, ainakaan vielä.tai jotain tuol masussa tuntuu mut ei sen kummempaa...

Mutta vauvasta kertomisesta jäi positiivinen mieli.. Toki meil miehen kanssa yhteensä 4 issarusta josta 1kommentoi mitä kommentoi ja vanhemmat 4 kpl kaikki yhtä onnessaan joten 8 yx hassu kommentti ei haittaa. ja kai se mun siskokin joskus jotain muuta sanoo. Kyllä mun sisarukset totes et juhannushäitä ette kyl järjestä (heh...la aika kun on juhannusviikolla torstaina...) kaikkee ne sisarukset ja pelkää..

Jeps...mut kai se ois tänään yritettävä syödäkin jotain...joten kuuluillaan taasen.

Miiu ja pirpana 15+5.

Ja mukavaa alkanutta vuotta kaikille.

Vierailija
16/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille ja oikein hyvää kuluvaa vuotta!

Täällä voidaan edelleen pahoin, mikä on pitänyt mut poissa palstailemastakin. Jotenkin näytön tuijottaminen pahentaa oloa, ja kun on töissä päivän valtaosin koneella, niin kotona on aika mennyt lähinnä sohvalla...

Olotila on onneksi sen verran helpottanut, että vaan aamut ja myöhäisillat on tosi hankalia. Päivällä on jo melkein normaali olo. Ja joulun aikaan herkutkin jo vähän maistuivat!

Olin viimeksi ultrassa 19.12. ja siellä kaikki oli hyvin. Seerumiseulan tuloskin oli hyvä, joten nyt sitten odottelen rakenneultraa. Mulla on siis taustalla tosi hankala kaksosraskaus, joka meni kesken rv 20+1. Nyt kuitenkin kaikki on ihan erilaista, kun silloin jo np-ultrassa saatiin huonot uutiset ja nyt on kaikki mennyt ihan " normaalisti."

Omat housut ei mee enää päälle, masu on ihmeesti " pulpahtanut" parin viikon sisällä. Pakko oli ostaa alesta jo äitiysvaatteita. Ja tänään töissä porukka kyllä huomasi meikäläisen olevan raskaana. Oonkin jo kertonut lähes kaikille, niin ei tarvitse kenenkään pohtia, onko nää joulukiloja vai tuleva perheenlisäys ;)

Eiköhän tää palstailu ala pikkuhiljaa ainakin munkin osalta aktivoitua, joten tassujen ja senniinan duetto saa lisää " ääniä."

Terkkuja kaikille,

Koala ja Ilmari (rv 14+5 viimeisimmän ultran mukaan...)

Vierailija
17/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie se en oo joulun jälkeen ees uskaltautunut vaa´alle, olkoon totuuden hetki neuvolassa joka olis ensi viikolla :) Mitään makiaa ja muita herkkuja en ole syöny juuri nimekskään sillä niistä ajatuskin puistattaa ( mikä tietysti ihan positiivista ) mutta RUOKA, se maistuu!!! Välillä uppoo 3 lämmintä ateriaa päivässä...että ruokahalua kyllä sit löytyy! KYSYMYS varsinkin jos on tämä on toinen tai jo useampi raskaus... koskas olette alkaneet tuntea " vaavelin" liikkeitä? Kun olen niin varma että tunsin ekat liikkeet viime viikol ja viikkoja tommoi 13-14. Siis ei semmosii vatsan päältä tunnettuja, mutta ihan selkeää möyrintää tuolla " sisuksissa" ... Tai sitten oli vain ilmaa joka siellä kiersi :) Niitä liikkeitä ja potkuja jo odottaa niin kamalasti!!!!

Vierailija
18/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta vuotta kaikille ja Nintjelle tervetuloa! Peesaan Kiharaa (olihan niin) ja haluaisin myös kuulla raskaudenseurantakäytännöistä muualta kuin kotisuomesta - eli kuulumisia odotellaan!

Tänään oli ensimmäinen työpäivä joululoman jälkeen ja kyllä teki istuminen tiukkaa. Tuntuu, että kun päätteellä nököttää koko päivän on maha kuin ilmapallo - järkkyä! Vatsa kyllä näkyy muutenkin jo selvästi, mutta mitäs siitä, kun töissä jo kaikki tietävät asiasta.

Kukas se oli jo reippaasti sisustamassa lastenhuonetta ;). Täällä ei ole mopo karannut käsistä ollenkaan - esikoiselta on melkein kaikki tavarat vielä tallessa ja meilläkin vauva asuu ensin vanhempien makkarissa ja saa oman huoneen sitten myöhemmin. Turvakaukalo ja sitteri on ostoslistalla, mutta siinäpä ne isoimmat hankinnat.

Meikäinen ei ole päässyt pahemmin herkuttelemaan eikä mässäilemään, kun takaraivossa koputtaa se uhkaava raskausdiabetes. No onneksi olen löytänyt uuden herkun, joka on suht terveellinen - Piltin " Naudanlihaa ja vihanneksia" -purkin. Himonsa kullakin ;).

Varasin sitten jo ajan 4d -ultraankin. Aika olisi 6.3.07 ja paikka Felicitas. Toivottavasti ei tarvitse rakenneultran (8.2.07) jälkeen aikaa perua...

...mutta nyt tuo tuleva isoveli iltasuihkuun ja iltasadun lukuun!

-Cityäippä + Öttiäinen 13+3-

Vierailija
19/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan saatiin kuoro aikaseksi! Tervetuloa kaikki linjoille! No niin ja sitten unohdin, kuka pohti liikkeitä..Itsekin niitä kovasti odottelen. Esikoiselta tunsin ne ensisynnyttäjälle varhain, mutta hitto kun en muista muuta kuin että se oli heinäkuu = rv14-17 tuolloin. Jotakin muljahtelua mullakin tuntuu, mutta ei ollenkaan sellaista perhosen siiven lepatusta, mitä esikolta muistan. Edelleen varmaan sitä ilmaa, kun joskus vastaavaa tuntuu sellaisissa kohdissa vatsaa, missä vauva ei missään nimessä voi olla..

Mulla on myös se tilanne, että kaikki esikoisen kamat tallella, joten isompia ostoksia ei tarvitse tehdä. Jotain pientä ja söpöä tietysti pitää vähän hömpsötellä..

Vierailija
20/48 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivän työputki, muun muassa, on pitänyt meikäläisen työpäivien jälkeen visusti sohvalla. Onneks huomenna koittaa ihana vapaa päivä. On kyl ollu taas rankkaa, yhtä hulabaloota.

Mulla on viimeaikoina jotenki enempi pistelly, nipistelly ja ollu painetta masussa. Oon kyl tulkinnu kasvamisen aiheuttamiks, mut pieni pelko kuiteski koko ajan on... koskahan niit potkuja ja liikkeet vois ekan kanssa realistisesti tuntee? Oon jo monta kertaa ollu varma et nyt se potkii, mut en tiiä onks se mahollista....

Nii ja hyvää uutta vuotta kaikille!

peetta 14+4