Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina nuukailemaan, sitten saa tehdä tai ostaa asioita moneen kertaan sen vuoksi

Vierailija
26.05.2023 |

Ai että ärsyttää. Esimerkki lähiajoilta joka vaatii ison työn tekemisen kahteen kertaan ja lopputulema on kalliimpi kuin jos olisi tehty heti ekalla kerralla kunnolla, niin kuin yritin ehdottaa.

Kaivettiin iso rikkojen valtaama kukkapenkki ylös ja perustettiin samalla uusi nurmikko toisaalle. Tarkoituksena oli laittaa tilallle noihin uudet kunnon mullat. No, näihin sitten laitettiinkin loppujen lopuksi päällikerrokseksi tontin laidalta olevasta vanhasta maakasasta savista rikkaruohoista multaa joka kuivuu kivikovaksi/pöliseväksi ja jossa ei kasva mikään (muu kuin rikkaruoho😒). Miestä lainaten, miksi maksaa vieraalle kun omasta takaa löytyy ihan hyvää maata.

Nyt on edessä sitten taas sen kituuttava nurmikon raapiminen pois ja tilalle on laitettava maata. Kukkapenkki kituuttaa, joten tänäänkin vietin aamun kaivaen jäljellä olevia perennoja ylös ja laittaen säkkimultaa olemassaolevan mullan sekaan, josko sitten kasvit lähtisivät kasvamaan.

Helvetti sentään.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mies yksin noita päätä. Sen kun olisit järjestänyt mullat ja laittanut mieluisat.

Vierailija
2/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naisille koskaan kelpaa miehen tekemät asiat jos ne ei olet kirjaimellisesti juuri niin kuin nainen vaatii. Tässä tapayksessa siittä ilmaisesta maasta saa hyvän mutta se vaatii töitä ja sinä et halua töitä tehdä niin vaadit uuden ostamista että sinä pääset mahdollisimman helpolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta maasta saa hyvän mutta se vaatii aikaa ja työtä mutta ilmeisesti sinä haluat valmiin heti ja mahdollisimman helpolla?

Vierailija
4/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän naisille koskaan kelpaa miehen tekemät asiat jos ne ei olet kirjaimellisesti juuri niin kuin nainen vaatii. Tässä tapayksessa siittä ilmaisesta maasta saa hyvän mutta se vaatii töitä ja sinä et halua töitä tehdä niin vaadit uuden ostamista että sinä pääset mahdollisimman helpolla

Ei siitä hyvää saa, nurmikko on perustettava uudelleen uudella mullalla. Kukkapenkkiä tekohengitän kalliilla. pussimullalla valeistutuksissa että ei hankitut perennat kuolisi sillä välin kun siihen saadaan jossain kohtaa uutta multaa tilalle. Ap

Vierailija
5/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat mullat ja maksat itse, missä on ongelma? Ei minua kiinnosta miehen rahankäyttö, koska osaan itse maksaa omat hankintani eikä joku multakuorma ole sellainen, että siihen tarvitaan miehen lupa ja miehen rahat.

Vierailija
6/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä hyvää saa, nurmikko on perustettava uudelleen uudella mullalla. Kukkapenkkiä tekohengitän kalliilla. pussimullalla valeistutuksissa että ei hankitut perennat kuolisi sillä välin kun siihen saadaan jossain kohtaa uutta multaa tilalle. Ap

Eli sinulla ei riitä kärsivällisyys ja sinulla ei ole halua työskennellä sen asian eteen kun sanot että siittä ei saa hyvää ilman uuden ostamista

Vierailija
7/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin saadaan hankittua? Puhelin kouraan, soitto ja multa on pihassa iltapäivällä.

Vierailija
8/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, jonka mielestä siitä jotenkin saa hyvän niin tekee ihan itse siitä hyvän niillä omaamillaan opeilla. Minä ainakaan en tiedä, miten vanha multa saadaan hetkessä ravinteikkaaksi kasvualustaksi, joten minusta ei siihen hommaan olisi. Lisäksi se maan rikastaminen ottaa aikaa, työtä, ravinteita ja lisukkeeksi uuta maata sekin. 

Eihän se ap:n homma ole muokata sitä huonoa multaa vaan miehen, jos mies on sitä mieltä, että siitä saa hyvän. Ap:n mies taisi kuitenkin oikeasti kuvitella, että se on hyvää sellaisenaan, multa kuin multa. 

Olen joskus miehelle sanonut, että tuo, että mikä tahansa asia välttää, on niin loukkaavaa, kun tulee tunne, että se koskee itseäkin. 

Vierailija
9/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaat mullat ja maksat itse, missä on ongelma? Ei minua kiinnosta miehen rahankäyttö, koska osaan itse maksaa omat hankintani eikä joku multakuorma ole sellainen, että siihen tarvitaan miehen lupa ja miehen rahat.

Koska rahat on yhteiset, niistä myös päätetään yhdessä. Taloa koskevissa hankinnoissa varsinkin. Taivuin tässä asiassa miehen kannalle kun tätä suunniteltiin, koska ei raha meilläkään puissa kasva. Ainahan se halvemmalla tekeminen houkuttaa, mutta joka kerran se ei kannata. Ap

Vierailija
10/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla ei riitä kärsivällisyys ja sinulla ei ole halua työskennellä sen asian eteen kun sanot että siittä ei saa hyvää ilman uuden ostamista

Veikkaan ettei se ap:n mieskään sen vanhan mullan kanssa työskentele jotta siitä tulis hyvää.

Vierailija
11/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puutarhanhoito on minun harrastukseni eikä puoliso ole kyllä koskaan kieltänyt laittamasta omaa rahaani siihen ihan miten paljon haluan.

Vierailija
12/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miehelle sanonut, että tuo, että mikä tahansa asia välttää, on niin loukkaavaa, kun tulee tunne, että se koskee itseäkin. 

Tää pitää laittaa korvan taakse, joskus itsekin hermostun miehen säästämiseen :)

Vierailija
13/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä se miehen kärsivällisyys työskennellä asian eteen kun hänen mielestään on niin hyvää maata. Jossa tosin ei kasva niin perennat kuin nurmikkokaan.

Vierailija
14/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni kanssa kävi ennen usein juuri näin, että kun piti tehdä jokin hankinta, hän halusi säästää ja ostaa halvalla. Minä olisin mieluummin käyttänyt vähän enemmän rahaa ja hankkinut kallimmalla laadukkaampaa, mutta halusin olla reilu ja huomioida hänen mielipiteensä. En myöskään halunnut pakottaa ostamaan kallista, kun yhteinen hankinta kyseessä.

No muutaman kerran kun se halpa p ska kaluste tms. osoittautui epäkäytännölliseksi/hajosi ennen aikojaan, opin argumentoimaan voimakkaammin rahan käytön puolesta. Onneksi mies on tajunnut nyt itsekin, että joskus se halvin ei ole oikeasti mikään säästö, vaan ennemminkin rahan heittämistä hukkaan.

Vierailija
15/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rahat on yhteiset, niistä myös päätetään yhdessä. Taloa koskevissa hankinnoissa varsinkin. Taivuin tässä asiassa miehen kannalle kun tätä suunniteltiin, koska ei raha meilläkään puissa kasva. Ainahan se halvemmalla tekeminen houkuttaa, mutta joka kerran se ei kannata. Ap

Meillä noudatetaan lakia eli avioliitossa kummankin puolison omaisuus ja tulot ovat omia, joten kumpikin voi ostaa multakuorman, jos haluaa. Siksi elämäni on helppoa, perennat ja ruoho kukoistavat.

Vierailija
16/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä noudatetaan lakia eli avioliitossa kummankin puolison omaisuus ja tulot ovat omia, joten kumpikin voi ostaa multakuorman, jos haluaa. Siksi elämäni on helppoa, perennat ja ruoho kukoistavat.

No teillä kumpikaan ei ole lokki tai pihistelijä. Homma toimii, kun molemmat ovat reiluja ja omaavat samat arvot. 

Vierailija
17/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teillä kumpikaan ei ole lokki tai pihistelijä. Homma toimii, kun molemmat ovat reiluja ja omaavat samat arvot. 

Kumpikin käyttää omia rahojaan. Silloin ei tarvitse miettiä, onko toinen pihi tai vaatia toista maksamaan jotain, mihin itsellä ei ole varaa.

Vierailija
18/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni kanssa kävi ennen usein juuri näin, että kun piti tehdä jokin hankinta, hän halusi säästää ja ostaa halvalla. Minä olisin mieluummin käyttänyt vähän enemmän rahaa ja hankkinut kallimmalla laadukkaampaa, mutta halusin olla reilu ja huomioida hänen mielipiteensä. En myöskään halunnut pakottaa ostamaan kallista, kun yhteinen hankinta kyseessä.

No muutaman kerran kun se halpa p ska kaluste tms. osoittautui epäkäytännölliseksi/hajosi ennen aikojaan, opin argumentoimaan voimakkaammin rahan käytön puolesta. Onneksi mies on tajunnut nyt itsekin, että joskus se halvin ei ole oikeasti mikään säästö, vaan ennemminkin rahan heittämistä hukkaan.

Joo, olen myös monesti se joka taipuu näissä asioissa. Just toi että en jotenkin sitten halua vaatia kalliimpaa jos toinen ei ole syystä tai toisesta halunnut sijoittaa enempää rahaa johonkin juttuun, aina ajattelen että mikä oikeus minulla on sellaista vaatia ja annan periksi. Ap

Vierailija
19/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on molemmilla ihan omat vastuualueensa vaikka rahat onkin yhteisiä. Ei kaikkeen tarvitse toisen mielipidettä.

Vierailija
20/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin saadaan hankittua? Puhelin kouraan, soitto ja multa on pihassa iltapäivällä.

Niin varmaan olisi, samalla pitäisi vaan tilata se kaivurikin taas raapimaan vanha multa rikkaruohoineen pois ja levittämään se multa. Ruohonsiemenet täytyisi ostaa jne. Nyt ei ole budjetissa yksinkertaisesti varaa tuollaiseen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi