Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muiden työpaikalla joka aamu tunnin kahvitauko? :

Vierailija
08.11.2023 |

Meillä on ja sitä ei tarvitse käyttää työasioiden tekemiseen :DD

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisairaanhoidossa eka tunti keskustellaan kahvikupin ääressä. Kasilta lähdetään kohteisiin kovalla kiireellä. Puoli kaksi-kolme lopetellaan kirjallisilla hommilla ja kahvilla. Mikä kiire?

Vierailija
22/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä töihin, jossa ei tehdä töitä, mennään istumaan kahvikupin ääreen, tämä tekee ihmisestä kunnollisen ja ahkeran?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla valtiolla töissä? Olin minäkin vuorotteluvapaan sijaisena. Siellä oli tapana mennä heti aamulla kahville ennen töiden aloitusta, aivan sairasta. Ja kyllä tosiaan istuivat joskus tunninkin jos ei ollut palaveria tms. Itse en kuulunut heihin ja tein heille selväksi, etten kannata asiaa.

Itse olen ollut valtiolla töissä ja voin sanoa ettei siellä kaikkia työt paina. Yksi aloitti päivän laittamalla hiukset kihartimella. Osa porukasta luki aamulla päivän lehden

Vierailija
24/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 tunnin kahvitauko. Kukaan ei juuri töitä tee.

Vierailija
25/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit töistäsi kirjoitaa aiheesta? Kahvitunilako sinäkin?

Vierailija
26/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole, mutta mies, joka työskentelee kiinteistönhuoltajana, lähtee töihin aina tunnin myöhässä ja menee ensi töikseen taukotuvalle, missä ukkelit kahvittelee ja juoruaa aina sen tunnin verran, kunnes valuu työmaille. Kukaan ei heitä vahdi, eikä oo kellokorttia. Kyllä se joskus korpeaa, kun omassa työssä saa kyllä raataa joka centin edestä ja hyvä kun taukoja ylipäätään ehtii pitää. Mies on todennut, et ammatinvalintakysymys. 

Siis oletko kateellinen omalle miehellesi? Sun pitäsi olla tyytyväinen hänen puolestaan. 

Vierailija
27/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä yrityksessä jossa työnantaja järjesti edullisen aamiaistarjoilun.   Hassua vaan oli että se ajoittui päivän kiireisimpään aikaan ja johti siihen että tunnollisimmat jäi purkamaan työkuormaa, samalla kun vähemmän tunnolliset meni pitämään "lakisääteiseksi" miellettyä aamiaistaan kaikessa rauhassa.

Vierailija
28/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina. IT-alalla hommissa ja viihtyisässä kahvitilassa jaaritellaan tunti, myös työasioitakin joskus.

Vierailija
29/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Esimiehen kaverit aloittaa päivän kahvitauolla, sen jälkeen menevät kohteisiin ja syövät aamupalan ja lounaan siellä. Työpäivän loppuun sitten 40 minsan kahvitauko toimistolla. Muille sanotaan ettei saa jäädä istuskelemaan, ylempi johto seuraa tunteja ja tehtyjä töitä. 

Vierailija
30/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on myös henkilön sopivuudesta työhön. Meillä teemme kollegan kanssa samoja asioita, jotka ovat helposti mitattavia. Hän oli työssä ennen minua. Minä saan tehtyä työni huomattavasti nopeammin ja voin helposti olla tunnin tauolla. Kollega taas valittaa työn vaikeudesta ja tekee asiat huonommin ja hitaammin. Ja teemme asioita ristiin, ei niin, että hän tekisi aia vaikeat a, b ja c, mutta minä helpot d, e ja f asiat. Vaan todellakin ristiin.

Vierailija
31/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuppia kahvia mennyt enkä vielä ole töitä aloittanut. Pitää ensin heräillä tässä aamupäivällä. Kyllä noi homman sen hetken jaksaa odottaa. Vähän toista tuntia tässä tullut istuskeltua ja selailtua nettiä.

Vierailija
32/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilönä katson, että alaiset saa aamulla hommat käyntiin heti työajan alettua. Sen jälkeen voin itse vetäytyä huoneeseeni "tekemään tärkeää strategista suunnittelutyötä", eli kuppi kahvia ja voileipä. Siinä sitten voi rauhassa odotella lounastaukoa puolen päivän aikaan. Jonkun se tämäkin homma pitää tehdä.

Vierailija
33/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kaupungin hommissa tähän törmää. Mitään en vihaa niin paljon kuin pitkiä kahvitaukoja joissa työkaverit kälättää turhnpäiväisiä

Mut eihän niissä oo pakko kenenkään istua mukana. Eikö voi vaan lähteä tekemään töitään?

Vierailija
34/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla töissä. Työt alkoi 8.00 enkä vielä ole tehnyt mitään. Näillä näkymin aloitetaan noin 9.45.

Vierailija
35/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kaupungin hommissa tähän törmää. Mitään en vihaa niin paljon kuin pitkiä kahvitaukoja joissa työkaverit kälättää turhnpäiväisiä

Mut eihän niissä oo pakko kenenkään istua mukana. Eikö voi vaan lähteä tekemään töitään?

Voi toki jos haluaa että sen jälkeen työkaverit alkaa mustamaalaamaan, puhumaan paskaa selän takana ja pahimmassa tapauksessa savustamaan ulos. Mitään ei laiskat ihmiset vihaa niin paljon kuin ahkeria ja tekeviä ihmisiä.

Koettu on

Vierailija
36/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aamukahvin töiden lomassa. Aina. Iltapäiväkahvilla olen ehkä 10-15min. Teen etätöitä. Olen konsultti ja työnantaja haluaa laskutettavia tunteja enkä oikein voi laskuttaa asiakasta kahvinjuonnista. 

Vierailija
37/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia, itse en juo kahvia ja yleensä vien teemukini työpöydän äärelle ja jatkan töitä tai luen uutisia jos kaipaan taukoa. Toiset sitten istuu sen 30 min rupattelemassa ja välttelemässä töitä. Meitä on moneen lähtöön.

Vierailija
38/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä ei tule ylimääräisiä taukoja juuri pidettyä, mutta toimistolla tosiaan kahvitellaan pidemmän kaavan mukaan. 

Vierailija
39/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiltä juodaan kahvit ja joskus menee tuntikin, mutta yleensä rupatellaan työasioita samalla. Iltapäivällä on toinen kahvitauko. Kahvituntihan se on joskus ollutkin viralliselta nimeltään. Silloinhan se kestää tunnin. 

Julkinen sektori ja suojatyöpaikka, ei pelkoa yt-neuvotteluista koska tehtävät on lakisääteisiä. 

Vierailija
40/46 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan jaksaisi notkua kahvilla tuntia, typerä ajatuskin. Olen työpaikalla tekemässä töitä, en vetelehtimässä. Aikakin kuluu tosi hitaasti, jos vaan notkuu kahvihuoneessa lässyttämässä.