Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 vuoden parisuhde päättymässä..

Vierailija
08.11.2023 |

Nainen haluaa lähteä, kun tunteet viilenneet.. Tuntuu pahalta.  Mitenköhän selviää edes joulun.. pitäisi kestää kuin Mies. Saapa nähdä. 

M43

Kommentit (828)

Vierailija
41/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain aivan uudenlaista tekemistä jouluksi, älä jää kotiin. Mene vaikka hotelliin tai laivalle joulua viettämään tai lähde matkalle ystävän kanssa tai yksin.

Aika parantaa haavat. Kaikkea hyvää Sinulle!

Vierailija
42/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut vähän panostaa aikaisemmin?

Ihan sama tilanne, mutta olen itse lähdössä. Ei jaksa enää tätä tasaista tympeyttä.

M45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne, mutta olen itse lähdössä. Ei jaksa enää tätä tasaista tympeyttä.

M45

Kyllä on panostettu.. ei taida toimia yksipuolisesti kuitenkaan..

Vierailija
44/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Kyllä on panostettu.. ei taida toimia yksipuolisesti kuitenkaan..

Onko kuitenkaan? Ei tuollainen onneton olo ihan tyhjästä tule.

Vierailija
45/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tule tyhjästä niin, mutta on yritetty olla pitämättä puolisoa itsestään selvyytenä ja osoitettu se myös teoin ja sanoin päivittäin.  AP

Vierailija
46/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tule tyhjästä niin, mutta on yritetty olla pitämättä puolisoa itsestään selvyytenä ja osoitettu se myös teoin ja sanoin päivittäin.  AP

Entä hän? Osoittiko hänkin? Vai kävikö niin, että sinusta tuli itsestäänselvyys? 

Tiedätkö miksi hän kokee kasvaneensa erilleen? Mikä häntä ärsyttää, mitä tavoittelee, mitä pelkää? Tietääkö hänkään?

Vierailija
47/828 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, itsellä oli sama 3 vuotta sitten. Se suru ja ihmetys siitä että mitä olisi voinut tai olisi pitänyt tehdä toisin. Hetki meni pää aivan sumussa ja iloa ei meinannut löytyä mistään. Itselle auttoi se, että kirjoitin jokaiselta päivältä tuntemuksia ylös. Hyvät ja huonot sellaiset, siinä tuli kirjoitettua ja tutkittua omiakin ajatuksia ihan eri tavalla. Kenellekään en ole niitä kirjoituksia näyttänyt enkä näytä. Olkoot itselle muistona siitä että se mikä aikoinaan tuntui lähes maailmanlopulta olikin loppujenlopuksi se, mikä antoi elämään uuden perspektiivin ja viisasti sekä mieltä että sydäntä. 

Vierailija
48/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, itsellä oli sama 3 vuotta sitten. Se suru ja ihmetys siitä että mitä olisi voinut tai olisi pitänyt tehdä toisin. Hetki meni pää aivan sumussa ja iloa ei meinannut löytyä mistään. Itselle auttoi se, että kirjoitin jokaiselta päivältä tuntemuksia ylös. Hyvät ja huonot sellaiset, siinä tuli kirjoitettua ja tutkittua omiakin ajatuksia ihan eri tavalla. Kenellekään en ole niitä kirjoituksia näyttänyt enkä näytä. Olkoot itselle muistona siitä että se mikä aikoinaan tuntui lähes maailmanlopulta olikin loppujenlopuksi se, mikä antoi elämään uuden perspektiivin ja viisasti sekä mieltä että sydäntä. 

Toivon myös, että kykenen itsekin vielä asiat noin ajattelemaan ajan saatossa.  AP

Vierailija
49/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä kuten mies äläkä ulise. En ymmärrä miten parisuhteen kariutuminen voi ottaa noin koville? Säälittävää.

Vierailija
50/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestä kuten mies äläkä ulise. En ymmärrä miten parisuhteen kariutuminen voi ottaa noin koville? Säälittävää.

Voi olla että joskus vielä ymmärrät.. Saattaa myös olla, että et koskaan vastaavaa koe. Meitä on moneen muottiin..

Vierailija
51/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen outo, mutta itseäni ei paljoa hetkauttanut, kun 19 vuoden parisuhde loppui naisen tahdosta. Suurimmat huoleni oli asunnon etsiminen ja muut käytännön järjestelyt. 

Vierailija
52/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan niitä törppöjä viestejäkin, ehdinkin jo ihmetellä miten kannustava ketju tuli.

Ap, jätä ne omaan arvoonsa, jollain on paha olla ja suoltaa sitä täällä ulos.

Hienoa, että avasit ketjun, voithan täälläkin tuntemuksiasi kertoa. Tai ruutupaperille plussat ja miinukset, usko pois, niitä plussiakin alkaa kertyä🥴

Vierailija
53/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tulihan niitä törppöjä viestejäkin, ehdinkin jo ihmetellä miten kannustava ketju tuli.

Ap, jätä ne omaan arvoonsa, jollain on paha olla ja suoltaa sitä täällä ulos.

Hienoa, että avasit ketjun, voithan täälläkin tuntemuksiasi kertoa. Tai ruutupaperille plussat ja miinukset, usko pois, niitä plussiakin alkaa kertyä🥴

Kiitos, joo kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu. AP

Vierailija
54/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aika outo kokemus 20 vuoden suhteen jälkeen, kun tunnet olevasi valmis uusiin suhteisiin ja koitat esim. Nettideittailun maailmaa..

Vierailija
55/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli ero keväällä. Olen siis nainen ja mies halusi erota. Ei pelkuri kertonut asiasta edes päin naamaa vaan sain tiedon avioerohakemuksesta suomi.fi-sovellukseen. Mä olen jo sua paljon pidemmällä eron käsittelyssä ja mun ajatukset on jo jonkun aikaa ollut, että en voisi enää kuvitella mun ja miehen olevan yhdessä. Parilla tinder-treffeillä olen ollut, mutta ei niistäs en kummempaa seurannut. Eikä mulla ole mikään kiire uuteen parisuhteeseen.

Kaikkea hyvää sinne tähän hetkeen ja myös parempaa tulevaisuutta AP

Kiitos samoin! Kesä meni sumussa, varsinkin aluksi, mutta elämä voittaa. Kyllä asioita tulee edelleen toki pohdittua ja tulee itku. En voi käsittää miten joku voi tehdä noin. Kyllä se pitää sanoa kasvotusten, että nyt haen avioeroa. 

Aivan.

Toisaalta se tapa miten toimi, vahvistaa sinua siinä, että ei sellaisen ihmisen kanssa olisi ollut hyvä, etkä varmaankaan halua/halunnut  jatkaa niin tahdittoman henkilön kanssa.

Oli ollut piilossa suhteessanne. 

Vierailija
56/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olette puhuneet/ kohdanneet?

Molemminpuolisesti.

Veikkaan, että puolisolla on oma kriisi, jota ei osaa hahmottaa.

Nää on niin omituisia nää ihmissuhteet.

Vierailija
57/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisenä neuvona että niin kauan kuin kärvistelee vielä ikäväntunteissa ja tuskissa ei kannata hakea mitään lohtupanoa. Petytte vain molemmat, sillä siinä itse etsii sijaishahmoa exän paikkaamaan, eikä sellaista ole.

Sitten kun on valmis kohtaamaan uusia ihmisiä uusina ihmisiä niin anna palaa. 

Vierailija
58/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät harrastukset ja muu vapaa-ajan riento mikä vie ajatukset pois tapahtuneen pyörittelystä auttavat paljon. Pullosta sitä apua ei kannata hakea mutta esim liikunta, lukeminen, elokuvat tai mikä vaan mikä kiinnostaa. Jokainen päivä lievittää sitä tuskaa ihan vain siksi että aikaa kuluu. 

Vierailija
59/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla aika outo kokemus 20 vuoden suhteen jälkeen, kun tunnet olevasi valmis uusiin suhteisiin ja koitat esim. Nettideittailun maailmaa..

Mitä olen tuossa muutaman kaverin "säätöjä" seurannut, niin aika menoa tuntuu olevan.. AP

Vierailija
60/828 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta mies vanhenee ja nainen löytää paremman miehen. Ei voi mitään se pitää vaan kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan