Millainen on sun käsitys "iltaruoasta" jos ajattelet vain itsesi ruokkimista?
Minä söin tänään ihan runsaan kotiruokalounaan niin iltaruoka oli vain 2 paahtoleipää oivariinilla ja edamjuustolla + purkki berries mustikoita
Kommentit (137)
En syö kuin 1-2 kertaa päivässä. Työpäivinä klo 10-12 ja klo19 jälkeen. Molemmat on ihan kunnon vhh runsasrasvaista ruokaa. Teen kerralla isomman satsin ja syön niin monesti kuin ruokaa riittää tai pakastan osan valmisaterioiksi kiirepäiviä varten. Teen kyllä yleensä kahta ruokaa ettei tarvitse samana päivänä syödä kahteen kertaan samaa. Joskus ei nappaa syödä eilistä, niin teen esim munakkaan tai salaatin ja syön seuraavana päivänä sitten niitä eilisiä.
Vapaapäivinä usein paastoan pitkälle iltapäivään tai iltaan ja lounas jää pois.
Jos olen yksin kotona, niin usein en jaksa laittaa iltaruokaa. Jos laitan, niin yleensä salaatin. Usein on jotain jämiäkin jääkaapissa, jotka käy yhdelle iltaruoaksi.
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään iltaruokaa. Aamiainen, lounas ja päivällinen riittävät.
Sama täällä. Jonkun hedelmän syön illalla, mutta en mitään muuta. Syön päivällisen n. klo 17.00.
"Iltaruoka"? Käsitän että tää tarkoittaa samaa kuin päivällinen, lounaan lisäksi toinen päivän pääaterioista. Syön normia kotiruokaa, tai jos olen tosiaan vain itse syömässä niin usein ruokaisan salaatin. Tää syödään siinä n. kuudelta. Sen jälkeen tarpeen mukaan pieni iltapala, jos on syönyt vain sen salaatin niin usein tarttee ottaa leipäsiivu tai hedelmä vielä ennen nukkumaanmenoa. Nälkäisenä nukun huonosti.
Iltaruoka on yhtä kuin päivällinen/illallinen. Meillä lapsuudessa syötiin iltaruoka isän tultua kotiin töistä neljän-viiden maissa, joten olen tottunut viiden aterian malliin; aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.
Omassa sinkkutaloudessani syön yleensä kevyen lounaan ja tuhdin illallisen tai päinvastoin (vaikkapa keitto tai salaatti lounaalla ja lihaa&kasviksia iltaruokana, tai edellispäivän illallisen jämiä lounaaksi ja salaattia tai täytetty leipä illalliseksi).
Eli iltaruoka on annos kotiruokaa ja salaattia, raastetta tai kasviksia ruokalajista riippuen. Jos syön iltaruoan viiden-kuuden maissa, syön vielä ennen nukkumaanmenoa voileivän ja teetä, tai ehkä hedelmän, rahkaa tai joskus vaikka iltapuuron. Jos syön myöhäisen illallisen (esim. käyn ystävien kanssa ravintolassa tai laitan ruokaa vasta seitsemän-kahdeksan aikoihin, en syö enää iltapalaa, vaan pysyn kylläisenä aamuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounaan jälkeen syön seuraavaksi iltapalan. En syö kahta lämmintä ruokaa päivässä. Iltapala on yleensä esim. 2 viipaletta leipää.Tänään iltapala oli tortillasipsejä ja salsaa, eilen 2 viipaletta ruisleipää juustolla & teetä.
Miksi et syö kahta lämmintä ruokaa? Yleensä parempaa ruokaa kuin leipä ja juusto.
Olen eri vastaaja, mutta itse en syö kahta lämmintä ateriaa kun eihän sitä ehtisi muuta tehdä kuin kokata ruokia (en pidä kokkaamisesta) ja rahaa menisi tuplasti enemmän. Lisäksi en vain tarvitse niin tuhottomasti energiaa, olen aika pienikokoinen tai normaali.
Yhden hengen kahden päivittäisen aterian kokkaamiseen menisi kaikki aika? Miten hidas kokkaaja oikein olet? Toiset ennättää kuitenkin käydä töissä, hoitaa lapset ja harrastaa ruuanlaiton lisäksi.
Toisekseen se ei tule yhtään sen kalliimmaksi, koska jäisi se leivänpuputus pois. Välipalat on usein kalliimpia kuin "oikea ruoka". Energian määrä riippuu tietenkin ruuasta ja annoskoosta.
Tietenkään ei tarvitse syödä kahta lämmintä ateriaa jos ei halua, mutta ei se ole terveellisin eikä edullisin vaihtoehto.
En ole koko aikuisikänäni syönyt kahta lämmintä ateriaa päivässä. Lounaan syön puolen päivän tienoissa. Tänään tein kaalilaatikkoa ja kylläpä tulikin taas maukasta. Iltapäivällä join mukillisen kahvia pikkupullan kera. Illalla kuuden seitsemän tienoissa keitän kahvit ja syön pari juustovoileipää, ruisleipää tai sekaleipää. Tänään söin hapanjuureen tehtyä kauraleipää. Olipa muuten herkullista. Jälkkäriksi vielä satsuma. Huomenaamulla samanlainen satsi kuin nyt illalla. Kurkut ja tomaatit ym. eivät maistu mulle aamulla, mutta sitäkin paremmin lounaalla.
Tänään oli veteen keitettyä mannapuuroa, jossa oli mukana mustikoita. Omatekoinen vanukas, voisi sanoa. Maidon kanssa söin. Lisäksi teetä ja hunajaa. Olin kuntoilemassa töiden jälkeen, niin tämä oli iltaruoka ja iltapala samalla kertaa. Syön liikaa iltaisin, jos olen vaan kotona, ja muutenkin pitää keksiä halvempia ruokia kuin aikaisemmin.
Mitä milloinkin tekee mieli. Nyt olen laittamassa kalaburgeria. Pari paahtoleipäviipaletta, pari kalapuikkoa, rehut, suolakurkku ja majo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään iltaruokaa. Aamiainen, lounas ja päivällinen riittävät.
Sama täällä. Jonkun hedelmän syön illalla, mutta en mitään muuta. Syön päivällisen n. klo 17.00.
Eikö sulla tule yöllä nälkä?
Mä en syö klo 18 jälkeen, joskus lopetan jo klo 16:30. Normaalia kotiruokaa syön kahdesti päivässä. Ja tietty aamiaisen. Ei oo iltaisin nälkä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koko aikuisikänäni syönyt kahta lämmintä ateriaa päivässä. Lounaan syön puolen päivän tienoissa. Tänään tein kaalilaatikkoa ja kylläpä tulikin taas maukasta. Iltapäivällä join mukillisen kahvia pikkupullan kera. Illalla kuuden seitsemän tienoissa keitän kahvit ja syön pari juustovoileipää, ruisleipää tai sekaleipää. Tänään söin hapanjuureen tehtyä kauraleipää. Olipa muuten herkullista. Jälkkäriksi vielä satsuma. Huomenaamulla samanlainen satsi kuin nyt illalla. Kurkut ja tomaatit ym. eivät maistu mulle aamulla, mutta sitäkin paremmin lounaalla.
Huh ei vaan pystyisi syömään noin paljon leipää.
Tykkään ruuanlaitosta ja ruuasta. Olisi ehkä kiva syödä muidenkin tekemää ruokaa/ostaa valmista ruokaa, mutta allergioiden takia en enää viitsi. On aina arpapeliä, että sopiiko se ruoka minulle oikeasti, ettei ole sitten viime kerran jälkeen keksitty "uutta parempaa reseptiä".
Silti usein iltapalani/iltaruokailuni saattaa olla tortillasipsejä ja juustoa -> mikroon hetkeksi jotta juusto sulaa, sekaan chiliä ja suolaa... Kesällä syön paljon salsaa esimerkiksi raparperisalsaa tai kiivisalsaa, joissa tottakai on paljon chiliä ja valkosipulia, tortillasipsien kanssa.
Iltapala voi olla kulhollinen jäätelöä. Turkkilaista jukurttia ja hunajaa. Teetä ja leipää, jossa päällä itsetehtyä pestoa (kesällä) tai hummusta (talvella) ja jotain sopivaa kasvista.
Ilta ei ole minulle tärkeä ruokailun suhteen, aamupala/aamiainen on päivän tärkein ruoka minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä milloinkin tekee mieli. Nyt olen laittamassa kalaburgeria. Pari paahtoleipäviipaletta, pari kalapuikkoa, rehut, suolakurkku ja majo.
Kaikenlaista paskaa ihmiset syökin. Jättäisit nyt edes paahtoleipäviipaleet ja majon pois.
Hookoon sinisen ja litran piimää
en kestä mitää salaatinpuputusta
Iltapalaa en välttämättä edes syö, riippuu päivällisen ajankohdasta. Jos tarvetta niin purkki jugurttia tai hedelmä.
Meillä on viikossa pari päivää, kun lasten harrastukset pilkkovat iltaa siinä määrin, että yhteistä iltaruokaa ei kannata kyhäillä. Silloin teen itselleni yleensä munakasta, jossa suosikkitäytteeni ovat kuullotettu sipuli, sardiinit tomaattikastikkeessa ja tuorejuustonokareet, tai sitten salaattia, jossa tuhdimpina aineksina on vaikka broilerin kypsiä rintafileitä tai kylmäsavulohta, keotettyä munaa sekä raejuustoa. Tai sitten nappaan mukaan jotain valmista kuten tänään Pirkka-lihakaalilaatikkoa. Kaalikääryleitä, valmissushia, hernekeittoa, lihaperuna(sose)laatikkoa, maksalaatikkoa, spagetti bolognesea ja Saarioisten ruukkuja on myös tullut ostettua vastaavissa tilanteissa, kun siis ei jaksa kokkailla vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista paskaa ihmiset syökin. Jättäisit nyt edes paahtoleipäviipaleet ja majon pois.
Paskaa? Täyttävä ja terveellinen iltapala. :) Olen btw hoikka nainen.
Olen ollut vuoden alusta 12 tuntia syömättä, eli jonkinlainen kevytpätkäpaasto. Laihduin muutaman kilon ja nyt on ollut kiireitä, niin olen syönyt liian myöhään iltapalan ja laihtuminen loppui.
Tänään menin taas nätisit takaisin ruotuun ja söin jo kello 19. Puloikas sämpylä, levitettä leikettä ja keitetty muna.