Millainen on sun käsitys "iltaruoasta" jos ajattelet vain itsesi ruokkimista?
Minä söin tänään ihan runsaan kotiruokalounaan niin iltaruoka oli vain 2 paahtoleipää oivariinilla ja edamjuustolla + purkki berries mustikoita
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan yleensä menet nukkumaan?
Minä en elä vielä iltaa näin seitsemältäkään.
Miten nukkumaanmenoaika tähän nyt liittyy? Puhuttiin illasta, ei yöstä.
En tiedä liittyykö, kiinnostaa vain. Ystäväni aloittaa iltapuuhat klo 19 ja menee nukkumaan viimeistään klo 20. Hänen kohdallaan ehkä ymmärtäisin tuon ajatuksen että iltapäivä on jo iltaa.
Itse menen nukkumaan klo 00, jolloin iltani viideltä alkaessaan kestäisi 7 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään iltaruokaa. Aamiainen, lounas ja päivällinen riittävät.
Eikö päivällinen ole sama asia kuin iltaruoka? Meillä ainakin lapsuudenkodissa sitä kutsuttiin sillä nimellä.
No ei ole iltaruoka, kun ei sitä syödä illalla vaan ennen klo 18.
Ai? Minulle klo 17 on jo iltaa.
Kutsutko ystäviä illalliselle klo 17?
Miksi en voisi kutsua? Yleensä en kyllä kutsu yhtään ketään kotiini syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö päivällinen ole sama asia kuin iltaruoka? Meillä ainakin lapsuudenkodissa sitä kutsuttiin sillä nimellä.
Meilläkin puhuttiin iltaruuasta, joka syötiin klo 16-17. En vieläkään tiedä milloin syödään päivällistä ja milloin illallista.
eri
Siis miten iltapäivän sää väännettyä illaksi?
Selvä. "Iltaruoka" on kyllä aika subjektiivinen ja hiukan naiivikin ilmaus. Moni syö työstä tultuaan yksin tai perheen kanssa aterian, jota voi kutsua päivälliseksi varsinkin, jos koulussa ja työssä on syöty lounas, jota ehkä jotkut sitten sanovat päiväruuaksi, mitä en tosin muista kuulleeni. Tämä ateria on esimerkiksi harrastusten takia usein vaihtelevaan aikaan noin kello 16-18. Osa aikuisista ei syö sen jälkeen mitään, mutta iltapalaksi sanottu ruoka kuuluu ainakin lasten ja nuorten normaaliin ja suositeltavaan ravitsemukseen. Itse yksineläjänä syön mitä milloinkin, mutta varsinaisesta ateriatasoisesta ruokailusta nukkumaanmenoon vaaditaan nukkumisen onnistumisen kannalta useita tunteja, ehkäpä viisi. Sellaisen kuin iltakahvin taas voi hyvin nauttia ilman unen häiriintymistä.
klo 17 on iltapäiväteen paikka. Illallinen on myöhemmin. Yleensä kotona kevyt, paitsi jos vieraita tai on kyseessä ravintolaillallinen. Eli , jos tuhti lounas, illallinen on kevyt ja jos ei ole ehtinyt lounastaa, illallinen kokonaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan kutsuisin päivälliselle enkä illalliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aamukahvien jälkeen uamusta ja iltasta. Eli lounas syötiin ennen puoltapäivää ja iltanen sitten klo 17 - 19 välillä, välissä toki päiväkahvit. Myöhään illalla sitten jotakin pientä palaa, jos oli tarvis. Näin on menty vuosikymmeniä Raja-Karjalassa.
Meillä mummolassa syötiin puolista ja iltasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan yleensä menet nukkumaan?
Minä en elä vielä iltaa näin seitsemältäkään.
Miten nukkumaanmenoaika tähän nyt liittyy? Puhuttiin illasta, ei yöstä.
En tiedä liittyykö, kiinnostaa vain. Ystäväni aloittaa iltapuuhat klo 19 ja menee nukkumaan viimeistään klo 20. Hänen kohdallaan ehkä ymmärtäisin tuon ajatuksen että iltapäivä on jo iltaa.
Itse menen nukkumaan klo 00, jolloin iltani viideltä alkaessaan kestäisi 7 h.
En ymmärrä, mikä ongelma siinä on jos ilta kestää 7 tuntia? Minulla ei ole mitään vakiintunutta nukkumaanmenoaikaa, joten myöskään illalla ei ole minulle vakiokestoa. Niin kuin ei muillakaan vuorokaudenajoilla.
t. se, jolle ilta on jo klo 17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin puhuttiin iltaruuasta, joka syötiin klo 16-17. En vieläkään tiedä milloin syödään päivällistä ja milloin illallista.
eri
Uutispommi sinulle: Kaikki eivät ajattele asioita samalla tavalla kuin sinä. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Uutispommi sinulle: Kaikki eivät ajattele asioita samalla tavalla kuin sinä. Yllät
No eiköhän se kello sano onko iltapäivä vai ilta. Klo 17 ei kyllä ole mikään ilta vaikka niin haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan kutsuisin pä
Itse kutsuisin ihan vain syömään.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Uutispommi sinulle: Kaikki eivät
Kuten huomaat, kaikille ei sano. Jokainen voi itse määritellä, minkä ajankohdan kokee illaksi ja minkä ei. Turha tästä on vääntää, kun ei ole olemassa oikeaa tai väärää vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Varmaan kun se on illan puolella. Ei iltaruuan ajankohta tarkoita, että se määrittelisi illan alkamisen ajankohtaa. Aamuruoka on sitten ennen klo 12, vaikka ei silloin enää aamu ole. (Toisaalta sanon, että menen illalla jumppaan esim. jos olen sinne vaikka kuudelta menossa. Mutta ei liene ketjun pointti tämä)
Jos jostain syystä olen syömässä yksin päivällistä, pyrin pääsemään helpolla. Käytännössä tarkoittaa jämistä koostetusta annoksesta, samoin toimin etäpäivinä lounaan kanssa. Syön päivällisen 17-18 aikoihin, sen jälkeen en mitään.
En tuollaista termiä tunne muuta kuin, että meillä puhutaan vain kissojemme iltaruuasta. Muuten puhutaan päivällisestä tai iltapalasta. Tai ravintolaan mennään syömään illallinen.
No eiköhän se kello sano onko iltapäivä vai ilta. Klo 17 ei kyllä ole mikään ilta vaikka niin haluaisit.
Minulla ei ainakaan ole puhuvaa kelloa, joten voin itse valita, minkä kellonajan ajattelen iltana. En ole myöskään autisti, joka ei pysty ymmärtämään, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin minä, joten annan muiden ajatella omalla tavallaan enkä väitä, että minun ajatukseni on ainut oikea. Elämä on paljon helpompaa, kun ymmärtää muitakin ajatuksia kuin vain sen, minkä itse on päättänyt ainoaksi tavaksi ajatella.
Täytyykin muistaa huomenna sanoa pomolle, että tulen sitten iltavuoroon vasta klo 18, koska av-palstalla määrättiin ilta alkavaksi silloin Tähän mennessä iltavuoro on alkanut 16-18 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Uutispommi sinulle: Kaikki eivät ajattele asioita samalla tavalla kuin sinä. Yllät
No, ei se klo 16-17 siitä illaksi siltikään muutu, vaikka joku kuinka niin ajattelisi! Voihan joku ajatella, vaikka itsekseen, että herätessään klo 9 aamulla on hänen mielestään ilta. Mutta ei se siitä iltaa silti tee!
Illalla syön tuhdisti koska päivän aikana en syö paljoa vaan varsin niukasti.
Iltapalaksi on tänään 2 omenaa,kanaa noin 400g ja puuroa lautasellinen.
Nälkäsenä ei saa unta ja ihan yksilöstä kiinni se on mitä ja miten paljon illalla syö.
M33
No se on kyllä ihan mitä sattuu, ja reilusti. Joskus siis pelkkää leipää vaikka. Syön yleensä päivän ainoan kerran näin iltasella, ehkä tuossa 21 aikaan. Joskus menee seuraavan vuorokauden puolelle.