Millainen on sun käsitys "iltaruoasta" jos ajattelet vain itsesi ruokkimista?
Minä söin tänään ihan runsaan kotiruokalounaan niin iltaruoka oli vain 2 paahtoleipää oivariinilla ja edamjuustolla + purkki berries mustikoita
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan yleensä menet nukkumaan?
Minä en elä vielä iltaa näin seitsemältäkään.
Miten nukkumaanmenoaika tähän nyt liittyy? Puhuttiin illasta, ei yöstä.
En tiedä liittyykö, kiinnostaa vain. Ystäväni aloittaa iltapuuhat klo 19 ja menee nukkumaan viimeistään klo 20. Hänen kohdallaan ehkä ymmärtäisin tuon ajatuksen että iltapäivä on jo iltaa.
Itse menen nukkumaan klo 00, jolloin iltani viideltä alkaessaan kestäisi 7 h.
En ymmärrä, mikä ongelma siinä on jos ilta kestää 7 tuntia? Minulla ei ole mitään vakiintunutta nukkumaanmenoaikaa, joten myöskään illalla ei ole minulle vakiokestoa. Niin kuin ei muillakaan vuorokaudenajoilla.
t. se, jolle ilta on
Ei kai siinä mitään ongelmaa ole. Kuten sanoin, kiinnostaa vain.
Miten voitte syödä PÄIVÄllistä klo 18, kun silloin on ILTA?
t. autistijankkaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö mitään iltaruokaa. Aamiainen, lounas ja päivällinen riittävät.
Eikö päivällinen ole sama asia kuin iltaruoka? Meillä ainakin lapsuudenkodissa sitä kutsuttiin sillä nimellä.
No ei ole iltaruoka, kun ei sitä syödä illalla vaan ennen klo 18.
Ai? Minulle klo 17 on jo iltaa.
Kutsutko ystäviä illalliselle klo 17?
Illallinen syödään aina päivällisen jälkeen. Sitä päivällistä moni sanoo nimenomaan iltaruoaksi, koska sen jälkeen moni ruoanlaittaja ei tarjoa enää lämmintä ruokaa perheelleen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin muistaa huomenna sanoa pomolle, että tulen sitten iltavuoroon vasta klo 18, koska av-palstalla määrättiin ilta alkavaksi silloin Tähän mennessä iltavuoro on alkanut 16-18 välillä.
Et voi olla noin yksinkertainen?! Iltavuoron nimi tulee siitä, että suurin osa siitä on ilta-aikaan! Ei sillä ole tekemistä sen kanssa, mihin aikaan se alkaa. Eli se voi hyvin alkaa iltapäivästä eli klo 16.
Mikä on iltaruoka? Syön aamupalan, päivällä 1-2 ateriaa, ja iltapalaksi pari leipää. Tämä riippumatta syökö mieheni kanssani (tai kuka tahansa) vai ei.
Jos miehen lapset on täällä niin syön silloin kun oma sisäinen ruokakelloni sanoo, mutta iltapala on ns. Rauhoitettu, eli haluan syödä sen TV:n ääressä rauhassa ilman jutustelua, ja syön sen sitten vasta kun lapset on menneet nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin muistaa huomenna sanoa pomolle, että tulen sitten iltavuoroon vasta klo 18, koska av-palstalla määrättiin ilta alkavaksi silloin Tähän mennessä iltavuoro on alkanut 16-18 välillä.
Et voi olla noin yksinkertainen?! Iltavuoron nimi tulee siitä, että suurin osa siitä on ilta-aikaan! Ei sillä ole tekemistä sen kanssa, mihin aikaan se alkaa. Eli se voi hyvin alkaa iltapäivästä eli klo 16.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kun rupeaa jankuttamaan yksinkertaisuuksissaan kymmeniä viestejä siitä, milloin MINÄ PÄÄTÄN, että ilta alkaa, saa vastauksesi yksinkertaistuksia siitä, että ILTAvuoro ei voi alkaa ennen kuin on ILTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla noin yksinkertainen :D Päivänselvä vttuiluviesti jankkaajalle ja sinä et tajua :D
Jos duunista on jotain sattunut jäämään yli, niin tuon kotiin. Ehkä syön, ehkä en kello 21.00
Itelleni ei huvita kokkailla olen sen huomannut, sitten korvaan leivällä tai munkilla...
Ihme vääntöä taas. Ainakin minun lapsuudessani 90-luvulla kaikki käyttivät nimitystä iltaruoka siitä päivän toisesta lämpimästä ateriasta, joka tyypillisesti tarjottiin 16-19 välillä. Ja jos harrastus alkoi esim. klo 17, sanottiin että "mulla on treenit illalla koulun jälkeen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Meillä iltavuoro voi olla vaikka klo 15-19. Meillä tehdään paljon osa-aikahommia ja liike menee kiinni klo 19
t.eri
Mä tykkään syödä ihan kunnon aterian 17-18 välillä. Tortilloja, jotain pastaa, laatikkoruokaa, keittoa, ruokaisaa salaattia, risottoa, pihviä ja kasviksia, mitä nyt milloinkin. Mulle on tärkeää saada kaksi lämmintä ateriaa, välipaloja en sitten välttämättä syö lainkaan aamiaisen lisäksi.
Puputtelin just menemään leipäjuustoa lakkahillolla ja yleensä tilailen woltin kautta jotain kun en jaksa käydä joka viikko kaupassa tai kokkailla itse, Se on nykyään aika turhaa muutenkin.
Mutta Miksi pitäisi ajatella muiden ruokkimista koskaan? Mitä hyötyä siitä minulle olisi??
Sitä varten kai ihmiset töissä käy ,että tienaavat ruokansa itse ja ne jotka ei käy,saa ruokansa sossulta tai leipäjonoista? Alles gut ,bon Apetit
Vierailija kirjoitti:
Puputtelin just menemään leipäjuustoa lakkahillolla ja yleensä tilailen woltin kautta jotain kun en jaksa käydä joka viikko kaupassa tai kokkailla itse, Se on nykyään aika turhaa muutenkin.
Mutta Miksi pitäisi ajatella muiden ruokkimista koskaan? Mitä hyötyä siitä minulle olisi??
Sitä varten kai ihmiset töissä käy ,että tienaavat ruokansa itse ja ne jotka ei käy,saa ruokansa sossulta tai leipäjonoista? Alles gut ,bon Apetit
Ai lapset saavat ruokansa sossulta tai leipäjonosta, koska eivät käy töissä? :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekoilet? Ihan jo laki veloittaa alaikäisten lasten vanhemmat huolehtimaan lastensa ruokkiimsesta. Eli aikalailla pakko on ajatella muidenkin ruokkimista, jos ei ole lapseton
yksi epämielyttävimmistä sanoista on iltapala. Mikä ihmeen pala?? Aamiainenkaan ei ole aamupala. Hyväksyn lasten välipalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan yleensä menet nukkumaan?
Minä en elä vielä iltaa näin seitsemältäkään.
Miten nukkumaanmenoaika tähän nyt liittyy? Puhuttiin illasta, ei yöstä.
En tiedä liittyykö, kiinnostaa vain. Ystäväni aloittaa iltapuuhat klo 19 ja menee nukkumaan viimeistään klo 20. Hänen kohdallaan ehkä ymmärtäisin tuon ajatuksen että iltapäivä on jo iltaa.
Itse menen nukkumaan klo 00, jolloin iltani viideltä alkaessaan kestäisi 7 h.
En ymmärrä, mikä ongelma siinä on jos ilta kestää 7 tuntia? Minulla ei ole mitään vakiintunutta nukkumaanmenoaikaa, joten myöskään illalla ei ole minulle vakiokestoa. Niin kuin ei muillakaan vuorokaude
Ei työttömillä ja kotiäideillä ole mitään kiinteää rytmiä elämässä ,niillä on vähän toisenlainen elämä Syövät milloin sattuu , nukkuvat päikkäreitä vaikka heti aamukaljan jälkeen tai jos ei nukuta niin voi avata kyykkyviinin tai mitä nyt sattuu olemaan milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
yksi epämielyttävimmistä sanoista on iltapala. Mikä ihmeen pala?? Aamiainenkaan ei ole aamupala. Hyväksyn lasten välipalan.
Ihan yhtä vähän se jugurtti on pala välipalalla kuin iltapalalla tai aamupalallakin.
Vierailija kirjoitti:
Snäkkäily niin kuin trendikkäästi sanotaan
Ok, boomer. Menepä nyt ILTApuuhiin ja lopeta jankutus.