Hallitus aikoo poistaa asumistuen omistusasunnoista. Kun jäät työttömäksi niin menetät samalla kotisi
Tämä hyödyttää ainoastaan upporikkaita ihmisiä joilla on monta sijoitusasuntoa.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa selvää miten järjestelmä toimii ja pelata sen mukaan eikä vaan uhriutua ja ulista jossain palstalla. Kyllä kettu keinot keksii.
Ei ole totta. Ei kenellekään ilmasta laskeudu raha tai kodit. Ihmisten pitää ajatella muita ihmisiä enemmän ja lopettaa nuo horinat että itsekseen ihmisten asiat järjestyvät. Kaiken takana on ihminen tai raha, jos joku toimii. Se että ihmisiä tiputetaan järjestelmästä yksi kerrallaan tai porukalla, kertoo jotain monen asenteesta muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi veronmaksajien pitäisi tukea jonkun varallisuuden karttumista eurollakaan?
Niinpä. En halua et mun veroilla ainakaan. Nyt on hallitus oikealla asialla. Vaikka luulis toisin.👍
Meinasin ostaa asunnon. Olisin saanut halvalla hyvin hoidetusta taloyhtiöstä, kohtuullisella vastikkeella, mutta nyt en voi ostaa, joten jatkan vuokralla asumista ja Kela maksaa myös vuokranantajan voitot. Eipä tuo minua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en todellakaan maksa toisten omistusasuntojen lainoja mielelläni kun ei ole itselläkään sellaista. Tämä on oikein.
Kyse ei ole lainoista vaan yhtiövastikkeista
Miksi suomalaisten pitäisi ottaa velkaa sen takia että joku omistaa asunnon ja antaa rahat hänelle vastikkeen maksuun jos ja kun ei ymmärrä et nyt pitää myydä jos rahat ei riitä?
Koska meille suomalaisille tulee halvemmaksi maksaa se muutama kymppi, ehkä korkeintaan satanen kuussa asumistukea sille omistusasujalle kuin ajaa se sellaiseen ahdinkoon, että hän jättää taloyhtiölle maksamatta. Asunnot ei mene tällä hetkellä kaupaksi. Helsingistä en tiedä, kun en ole siellä asunut, mutta pikkukaupungissa on asuntokauppa aivan pysähdyksissä. Ihmiset eivät saa lainaa. L
Jos on muutamasta kympistä kiinni yhtiövastikkeen maksaminen niin asunto täytyy myydä eikä odottaa että loppuelämän saa loi sis veronmaksajien varoilla.
Nämähän ovat usein laskeneet tulonsa niin, että lainaa maksetaan omista tuloista ja yhtiövastikkeeseen kerjätätään yhteiskunnan tukia.
Erikoista, että vuokralla asuvat ovat kaikki pumme ja kun saavat asumistukea mutta omistusasunnossa onkin sitten se parempi tuen saaja.
Kaikki huusivat kurkku suorina miten hyvä asia on kun asumistuki loppuu ennen kuin ymmärsivät että loppuu se omistusasujiltakin.
Tämän hallituksen ainoa hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössäni yhtiövastike on 216 euroa. Jos joudun myymään asuntoni ja jään siihen vuokralaiseksi niin joudun maksamaan noin 470 euroa vuokraa jonka maksaa kela.
Asuntosijoittaja rikastuu ja kela köyhtyy.
Mihis ne asunnonmyynnistä saadut rahat katoaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehe, eiköhän innosta laiskiaiset töihin.
Ei vaan toimeentulotuelle. Sitten ei töihin enää ole paluuta. Kun auto on myyty, niin se on myyty. Toimeentulotuelta ei etenkään matalapalkkahommiin ole paluuta. Orpon opettamat eivät todellakaan ole se helpoin pompoteltava ryhmä.
Miksi toimeentulotuelle? Miksi ei töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en todellakaan maksa toisten omistusasuntojen lainoja mielelläni kun ei ole itselläkään sellaista. Tämä on oikein.
Kyse ei ole lainoista vaan yhtiövastikkeista
Ansiosidonnaisella makselee kyllä vähän isompaakin yhtiövastiketta. Asumistuki ei kuulu omistusasujille!
Ansiosidonnaiseni oli aikoinaan 850e Mitä isoja vastikkeita sillä olisi maksanut?
Vähintään 400 euron.
Osaako joku sanoa konkreettisia esimerkkejä, milloin ja mihin asumistukea saa omistusasuntoon? Ja minkälaisia summia?
Äkkiseltään ei kuulosta reilulta, jos esim. yhtiölainaa voi maksaa asumistuella?
Ap voi sitten myydä asuntonsa, ostaa niillä rahoilla mökin ja muuttaa vuokralle ja nostaa asumistukea edelleen.
Hallitusohjelmassa lukee, että mökkiä ei huomioida omaisuudeksi asumistuessa. En kyllä ymmärrä miksi.
Mä en ole saanut koskaan asumistukea. Saan eläkettä. Mikä niin suuri ettei siihen oikeutta.
Älkää lakkoilko, niin ette saa potkuja. 😁
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa konkreettisia esimerkkejä, milloin ja mihin asumistukea saa omistusasuntoon? Ja minkälaisia summia?
Äkkiseltään ei kuulosta reilulta, jos esim. yhtiölainaa voi maksaa asumistuella?
Kolmiokuudelle Päivi saa yrittäjänä asumistukea yli 500e vaikka hänellä on myös sijoitusasunto.
Jos on varallisuutta ei tarvitse tukia. Kämppä myyntiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi veronmaksajien pitäisi tukea jonkun varallisuuden karttumista eurollakaan?
Niinpä. En halua et mun veroilla ainakaan. Nyt on hallitus oikealla asialla. Vaikka luulis toisin.👍
En minäkään halua toisten vuokria maksaa veroista asumistuen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
En ole persu, mutta en ole koskaan hyväksynyt sitä että minun veroilla autetaan omistusasujia pitämään asuntonsa. Asumistuki kuuluu vain heille jotka asuvat vuokralle kun kriteerit täyttyvät. Kaikki omistusasujat jotka nurkuvat sitä ettei saa enää asumistukea niin menkää hakemaan toimeentulotukea. Aina löytyy jokin väylä.
Kyllähän ne vuokra-asunnotkin joku omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap voi sitten myydä asuntonsa, ostaa niillä rahoilla mökin ja muuttaa vuokralle ja nostaa asumistukea edelleen.
Hallitusohjelmassa lukee, että mökkiä ei huomioida omaisuudeksi asumistuessa. En kyllä ymmärrä miksi.
Siksi, että asumistukea saavilla mökin omistajilla ne mökit ovat yleensä sen verran vaatimattomia, että ne eivät asuntosijoittajia kiinnosta. Tämän uudistuksen tarkoitus kun on maksimoida asuntosijoittajien voitot. Vanhat lahot mökit eivät liity siihen millään lailla. Hallituksen tarkoitus on keskittää mahdollisimman iso osa asuntokannasta asuntosijoittajien omistukseen, se tämän uudistuksen takana on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menettäisin velattoman kotini?
Menetät tuet, joten joudut realisoimaan omaisuutesi henkesi pitimiksi. Tai sitten menet töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhtiövastikkeeseen tulee saada tukea. Hullua, jos joutuu muuttamaan työttömänä vuokralle.
Ehkä tarvitsee perustaa yhtiö, joka vuokraa omistusasujille omaaasuntoaan. Kikkaillaan jotenkin niin, että omistus siirtyy tälle yhtiölle työttömyyden ajaksi.
Yhtiö saa hurjat vähennykset veroseuraamuksista, jotka syntyy, kun omistusoikeus siirtyy eurolla...
Eiköhän tähänkin joku kiertotie löydy....
Ei ollenkaan joutua muuttamaan asumismuotoon johon on varaa, Ei mitään sääliä teitä kohtaan. Ei löydy mitään kiertotietä. Näin se tulee menemään ei mitkään miekkarit eikä välikysymykset vaikuta suuntaan eikä toiseen. Kaikki on jo päätetty.
Miksi vuokralla asujat ei muuta halvempaan kämppään ettei tarvitse veronmaksajilta asumistukea ulista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nytkään mikään automaatti ole.
Olin toista vuotta työttömänä ja opiskelin samalla työttömyysetuudella uutta ammattia. Olen myös yksinhuoltaja. En saanut tuona aikana killinkiäkään asumistukea, toimeentulotukea tai muutakaan avustusta lapsilisää lukuun ottamatta.
No shit Sherlock, pitäähän niitä hakea. Ei kai kukaan seuraile sun tuloja ja tee automaattisesti hakemuksia tuista, kun oikeus niihin syntyy. Et varmaan opiskelupaikkaakaan saanut hakematta?
Hain kyllä, mutta en ollut riittävän pienituloinen. Käytin sitten vähäisiä säästöjäni.
Mä olen ollut työtön jo 5v. En saa asumistukea vaan ihan itse maksan työmarkkinatuella talolainan.