Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo poistaa asumistuen omistusasunnoista. Kun jäät työttömäksi niin menetät samalla kotisi

Vierailija
07.11.2023 |

Tämä hyödyttää ainoastaan upporikkaita ihmisiä joilla on monta sijoitusasuntoa.

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kaikki selviävät hengissä, jos tuki poistuu, nyt jo minituet. Jos asunto on puoliksi vanhemman kanssa, syntyykö kauhea selkkaus jos yrittää muuttaa siitä pois? Vai korvaako joku muu tuki asumistuen. Entä jos sitä ei saa. 

Vierailija
202/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan maksa toisten omistusasuntojen lainoja mielelläni kun ei ole itselläkään sellaista. Tämä on oikein.

Mutta asuntosijoittajan lainaa maksat jatkossakin ja se on mielestäsi oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vanha harha tämä on, että ihmiset luulevat, että työvuosilla olisi mitään väliä ihmistä irtisanottaessa? Tavallisin kriteeri irtisanottavaa valittaessa on tuottavuus.

Vierailija
204/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole persu, mutta en ole koskaan hyväksynyt sitä että minun veroilla autetaan omistusasujia pitämään asuntonsa. Asumistuki kuuluu vain heille jotka asuvat vuokralle kun kriteerit täyttyvät. Kaikki omistusasujat jotka nurkuvat sitä ettei saa enää asumistukea niin menkää hakemaan toimeentulotukea. Aina löytyy jokin väylä.

Kyllähän ne vuokra-asunnotkin joku omistaa.

Asumistuet pitäisikin antaa vain kunnallisiin vuokra-asuntoihin.

Vierailija
205/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vanha harha tämä on, että ihmiset luulevat, että työvuosilla olisi mitään väliä ihmistä irtisanottaessa? Tavallisin kriteeri irtisanottavaa valittaessa on tuottavuus.

Eikä ole vaan työntekijän tuntihinta. Työnantaja ei tiedä mitään työntekijän tuottavuudesta tai osaamisesta ja näkee vain palkan suuruuden.

Vierailija
206/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä kotini menettäisin. Asumistukea en ole saanut kuin opiskeluaikana. Siitä on jo parikymmentä vuotta.

Vierailija
207/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vain toimeentulotuen pariin. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää tapahdu.

Vierailija
208/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole persu, mutta en ole koskaan hyväksynyt sitä että minun veroilla autetaan omistusasujia pitämään asuntonsa. Asumistuki kuuluu vain heille jotka asuvat vuokralle kun kriteerit täyttyvät. Kaikki omistusasujat jotka nurkuvat sitä ettei saa enää asumistukea niin menkää hakemaan toimeentulotukea. Aina löytyy jokin väylä.

Kyllähän ne vuokra-asunnotkin joku omistaa.

Asumistuet pitäisikin antaa vain kunnallisiin vuokra-asuntoihin.

Noin pitkälti  kävisikin, jos asumistuki rajattaisiin ARAN: n rahoittamiin vuokra- asuntoihin. ARA rahoittaa vuokrataloja, kunnille, säätiöille, järjestöille jne. Asukkaat myös valitaan tiettyjen kriteerien perusteella.

Vierailija
209/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menettäisin velattoman kotini?

Menetät tuet, joten joudut realisoimaan omaisuutesi henkesi pitimiksi. Tai sitten menet töihin.

Mitkä tuet? Ei työmarkkinatukea oteta pois sen takia että on oma asunto.

Vierailija
210/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ihmisillä nyt säästöjä on :D

On, mutta ei nekään loputtomiin riitä, kun kaikki muutkin kulut ovat kasvaneet.

Vierailija
211/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa konkreettisia esimerkkejä, milloin ja mihin asumistukea saa omistusasuntoon? Ja minkälaisia summia? 

Äkkiseltään ei kuulosta reilulta, jos esim. yhtiölainaa voi maksaa asumistuella? 

Summasta en tiedä, mutta täti jäi mummon kuoltua asumaan perikunnan omistamaan asuntoon. Se oli mummon tahto, että muut sisarukset antaa hänen asua siinä. Hän maksaa yksin yhtiövastikkeen, saa asumistukea, eikä ole ollut työelämässä juurikaan koko ikänään. Itse asiassa hän on nuorena tyttönä asunutkin sen kolmion toisessa makuuhuoneessa, kun kerrostalo oli ihan uusi.

Vierailija
212/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuottavuudellakaan mitään merkitystä jos pomo ei tykkää työntekijästä. Vain kielen värillä on väliä, ruskea on valttia.

Vierailija
213/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe, eiköhän innosta laiskiaiset töihin.

Ei vaan toimeentulotuelle. Sitten ei töihin enää ole paluuta. Kun auto on myyty, niin se on myyty. Toimeentulotuelta ei etenkään matalapalkkahommiin ole paluuta. Orpon opettamat eivät todellakaan ole se helpoin pompoteltava ryhmä.

Miksi toimeentulotuelle? Miksi ei töihin?

Työkyvytön ei kykene töihin eikä saa toimeentulotukeakaan omassa asunnossa asuessaan.

Vierailija
214/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuottavuudellakaan mitään merkitystä jos pomo ei tykkää työntekijästä. Vain kielen värillä on väliä, ruskea on valttia.

Eipä taas yleistetä. Kun meillä tuli yt:t, se oli ylin johto, joka päätti ketkä jää ja ketkä lähtee. Ikävän uutisen kertominen jäi yksikön päälliköille, kuten minulle. Ruskeista kielistä en tiedä, kun ei se pomo saa päättää, ketkä sinne jää. Saahan sitä olla vaikka kuinka kieli ruskeana ja mielin kielin, mutta aika kuppikuntainen pikkufirma pitää olla, jossa pomoa mielistellen saa jäädä. Usein se pomo on yhtä järkyttynyt kuin työntekijätkin.

Vierailija
215/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kahteen kertaan työtön työnhakija, mutta koskaan en ole saanut penniäkään asumistukea. En omaan, enkä vuokra-asuntoon.

Että älkää nyt olettako jokaisen työttömän tai pienituloisen sitä automaattisesti saavan.

Vierailija
216/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cops Are SICKENED By What She Did To Baby

https://youtu.be/lx2zd0-WdAc?si=hfq9hGO2SZ8ifbJ9 

Vierailija
217/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian köyhiä omistusasunnon omistajina. Ei heillä ole todellisuudessa rahaa huolehtia asunnoista. Omistaminen on ollut mahdollista veroetujen ja löysän rahan jaon johdosta. Tähän tulee loppu. Köyhien elintaso palautetaan heille kuuluvalle tasolle eli vuokra-asumiseen. 

Vierailija
218/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Jäin työttömäksi so what, tilillä 200 000 ja päivärahaa pukkaa, nou hätä.

Vierailija
219/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut asumistukea. T: omistusasunnossa asuva työtön

Vierailija
220/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taas yleistetä. Kun meillä tuli yt:t, se oli ylin johto, joka päätti ketkä jää ja ketkä lähtee. Ikävän uutisen kertominen jäi yksikön päälliköille, kuten minulle. Ruskeista kielistä en tiedä, kun ei se pomo saa päättää, ketkä sinne jää. Saahan sitä olla vaikka kuinka kieli ruskeana ja mielin kielin, mutta aika kuppikuntainen pikkufirma pitää olla, jossa pomoa mielistellen saa jäädä. Usein se pomo on yhtä järkyttynyt kuin työntekijätkin.

Riippuu työpaikasta. Itsekin olen ollut pomona ja joutunut työntekijöille ilmoittamaan tuntivähennyksistä, onneksi ei irtisanomisista. Rivityöntekijäksi päädyin konkurssin vuoksi ja siellä firmassa oli oikein prseennuolentakulttuuri, ja pomon lellikit sai vakituisia sopimuksia vaikka tekivät töitä yli puolet vähemmän kuin esimerkiksi minä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi