Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo poistaa asumistuen omistusasunnoista. Kun jäät työttömäksi niin menetät samalla kotisi

Vierailija
07.11.2023 |

Tämä hyödyttää ainoastaan upporikkaita ihmisiä joilla on monta sijoitusasuntoa.

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään työttömäksi, jään ansiosidonnaiselle ja voin sopia pankin kanssa lyhennysvapaasta, jos tekee tiukkaa. Enköhän sinä aikana työllisty uudelleen sitten, ainakin tällä koulutuksella ja alavalinnalla.

Vierailija
42/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiltun jokapäiväinen jaska. Ei tuilla koskaan ole voinut omaa lainaa maksaa, uusi työpaikka on pakko ollut löytää ennenkin. Mikään ei muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katala temppu nuorille, jotka suunnittelevat ensiasunnon ostoa, mutta ovat työvuosiltaan niitä, jotka potkitaan ensimmäisenä pihalle, kun talous sakkaa. Tuo asumistuki on ollut turvaverkko, vaikka siihen ei tarvitsisikaan pudota.

Jos yhtään ajattelet nuoria niin muutoksia on tehtävä muuten tulevaisuudessa on todella kylmää kyytiä.

Vierailija
44/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössäni yhtiövastike on 216 euroa. Jos joudun myymään asuntoni ja jään siihen vuokralaiseksi niin joudun maksamaan noin 470 euroa vuokraa jonka maksaa kela. 

Asuntosijoittaja rikastuu ja kela köyhtyy.

Et sinä asumistukea vuokra-asuntoon saa, kun on sitten omaisuutta, kun tuskin asuntosi ilmaiseksi lahjoitat.

Olen eri - Minulla on perintöasunto, ja jos joudun joskus tämän myymään esim. asumistuen tms takia, niin en tätä todellakaan asuntosijoittajille myy, vaan nimenomaan pilkkahinnalla lapsilleni, ja alan maksaa heille vuokraa. Kunhan asunnon myyntirahat on ensin siirretty lapsilleni vuokran muodossa, alkaa yhteiskunta maksamaan. Siitä pidän huolen, että omaisuus pysyy meillä. Kokoomuslaiset asuntosijoittajat eivät tätä saa.

Vierailija
45/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössäni yhtiövastike on 216 euroa. Jos joudun myymään asuntoni ja jään siihen vuokralaiseksi niin joudun maksamaan noin 470 euroa vuokraa jonka maksaa kela. 

Et sinä asumistukea vuokra-asuntoon saa, kun on sitten omaisuutta, kun tuskin asuntosi ilmaiseksi lahjoitat.

Taas yksi tomppeli, joka himoissansa laskee miten pitkään se asunnon hinta riittääkään kun myyjä fantasioissasi elää silkalla makaronilla vuosikymmenestä toiseen. :D Arvaa kaksi kertaa miten pitkään se omaisuus ihmisillä on tilillään, jos viette ihmisiltä kodit ja pakotatte keinotteiljoiden vuokralaisiksi. 

Vierailija
46/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäädään työttömäksi, etsitään uusi työ. Jos rahat eivät riitä asumisen kuluihin työttömänä ollessa, on etsittävä halvempi asunto. Yksinkertaista. 

Vierailija
47/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jään työttömäksi, jään ansiosidonnaiselle ja voin sopia pankin kanssa lyhennysvapaasta, jos tekee tiukkaa. Enköhän sinä aikana työllisty uudelleen sitten, ainakin tällä koulutuksella ja alavalinnalla.

Minä, minä ja minä. Mistä teitä löytyy?

Vierailija
48/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yhtiövastikkeeseen tulee saada tukea. Hullua, jos joutuu muuttamaan työttömänä vuokralle. 

Ehkä tarvitsee perustaa yhtiö, joka vuokraa omistusasujille omaaasuntoaan. Kikkaillaan jotenkin niin, että omistus siirtyy tälle yhtiölle työttömyyden ajaksi.

Yhtiö saa hurjat vähennykset veroseuraamuksista, jotka syntyy, kun omistusoikeus siirtyy eurolla...

Eiköhän tähänkin joku kiertotie löydy....

Ei ollenkaan joutua muuttamaan asumismuotoon johon on varaa, Ei mitään sääliä teitä kohtaan. Ei löydy mitään kiertotietä. Näin se tulee menemään ei mitkään miekkarit eikä välikysymykset vaikuta suuntaan eikä toiseen. Kaikki on jo päätetty.

Vierailija
49/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myyt asuntosi, ja sinulle jää siitä rahaa, niin jatkossa tuskin saat mitään Kelaltakaan. TT-tukihan evätään jo nyt, jos saldoa on tilillä yli tonni.

Niin. Miten kauan luulet, että ne asuntonsa myymään joutuneet lojuttavat rahoja tilillään teidän iloksi? Voin kertoa, etteivät kauaa. 

Vierailija
50/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoohan se omistusasunnon hankkiminen jo varallisuudesta. Sellaiset jutut että, joku vähävarainenkin voisi asua sellaisessa on kyllä kaunisteltu kuva asiasta. Ei vähävaraiselle edes myönnetä useimiten edes asuntolainaa ja ei niitä ihan "käteisellä" tosta vaan ostella. Joten kyllä väitän että, se on hyvätuloisiin kohdistuva toimenpide hyväksytty. Varmaan vihervasemmisto itkee tätäkin mutta tekipä ne mitä vain voin lohduttaa teitä että, hallitus saa tietysti luottamuksen kuten aina joten kaikki jatkuu suunnitelmien mukaan ja tämä toteutuu.

Sekoitat tulot ja varallisuuden. Varallisuudesta kertoo omistusasunnon hankkiminen ILMAN lainaa. Toki lainan saaminen edellyttää takuuvarmaa ja riittävän korkeaa tuloa.

Vierailija
51/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi teitä alintasaastaa vihervasemmistoa miten olette noin ressukoita. Tulis jo vaikka sota niin pääsis teistäkin kun ette sielläkään pärjäisi. Sote oli kusetus ala vihervasemmisto eikä hoida hommaa mutta sota voisi hoitaakkin.

Vierailija
52/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Riikka ja persut! Onneksi kehitysavusta, Mugabeilta, feministijärjestöiltä yms. Ei leikata senttiäkään. Taviokin kehui niitä uudeksi Nokiaksi.

Vierailija
53/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut ansiosidonnaisella ollessa ikinä asumistukea. Nyt kun tipuin peruspäivärahalle, niin saan noin 200e. Jos vuokraisin asunnon, saisin tukea varmaan vähintään 500. Sekö olisi sitten halvempaa valtiolle? Asun omakotitalossa ja ei ole siis vastiketta. Tuo tuki kattaa minulla ehkä sähkön, lämmityksen ja osan vedestä. Ja siihen se ilmeisesti myönnetäänkin, ei lainaan. Ilmeisesti korkoihin voisi saada myös, mutta minulla ne on niin pienet, kun on vähän enää lainaa ja korkokatto. 

Ja kyllä pienilläkin tuloilla voi asua näin, itse olen tässä asunut 5 vuotta ja siitä ehkä puolet ollut töissä. Täällä on edullisia asuntoja, kun on pienempi paikkakunta. Edellisestä asunnosta sain myös toki rahaa, joten lainaa ei ole paljon ja lyhennys on pieni. Nyt opiskelen ja toivottavasti kesäksi valmistun ja saan töitä. Sitten tän maksaa nopeasti. Ja kyllä tää tulee yhteiskunnalle halvemmaksi, kuin että asuisin lasteni kanssa vuokralla. Saataisiin luultavasti myös toimeentulotukeakin silloin. Lasten kannalta myös parempi tässä kuin kunnan vuokraslummissa, missä asuu lähinnä narkit ja mam ut. 

Vierailija
54/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi tomppeli, joka himoissansa laskee miten pitkään se asunnon hinta riittääkään kun myyjä fantasioissasi elää silkalla makaronilla vuosikymmenestä toiseen. :D Arvaa kaksi kertaa miten pitkään se omaisuus ihmisillä on tilillään, jos viette ihmisiltä kodit ja pakotatte keinotteiljoiden vuokralaisiksi. 

Niinpä. Ovat varmaan laskeskelleet, että "niukasti kun elää, niin asunnon myyntirahat riittävät melkein loppuelämän". Mutta miksi eläisi niukasti? Rahan saa kyllä katoamaan. Ehkä uskottavuuden vuoksi kannattaa ensimmäisen vuoden maksaa niitä vuokria, mutta kun samalla vähän matkustelee, lahjoittaa rahaa ja tavaraa läheisille, ja nostaa ison kasan rahaa sukanvarteen, niin kyllä sen rahan katoamaan saa. Kyllä yhden asunnon myyntihinnan saa "pestyä" jopa aika helpostikin.

Vierailija
55/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yhtiövastikkeeseen tulee saada tukea. Hullua, jos joutuu muuttamaan työttömänä vuokralle. 

Ehkä tarvitsee perustaa yhtiö, joka vuokraa omistusasujille omaaasuntoaan. Kikkaillaan jotenkin niin, että omistus siirtyy tälle yhtiölle työttömyyden ajaksi.

Yhtiö saa hurjat vähennykset veroseuraamuksista, jotka syntyy, kun omistusoikeus siirtyy eurolla...

Eiköhän tähänkin joku kiertotie löydy....

Ei ollenkaan joutua muuttamaan asumismuotoon johon on varaa, Ei mitään sääliä teitä kohtaan. Ei löydy mitään kiertotietä. Näin se tulee menemään ei mitkään miekkarit eikä välikysymykset vaikuta suuntaan eikä toiseen. Kaikki on jo päätetty.

No se maksaa sinulle sitten enemmän. Itselleni sopii kyllä, koska pääsen kerrankin sitten matkustamaan ja on varaa ostaa kaikkea mihin ei ole ollut varaa. Paitsi että Suomesta en osta tämän hallituksen aikana mitään, ihan periaatesyistä. Sitten saatkin maksaa minulle paljon enemmän asumistukea, koska vuokrat ovat korkeammat kuin vastike. Valitettavasti terveyteni ei maagisesti parane sillä, että asunto viedään alta, joten työllistyminen ei ole vaihtoehto. Tämä asumismuoto nyt vaan on ollut se vastuullisempi ratkaisu ihan yhteiskunnankin kannalta. 

Vierailija
56/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoohan se omistusasunnon hankkiminen jo varallisuudesta. Sellaiset jutut että, joku vähävarainenkin voisi asua sellaisessa on kyllä kaunisteltu kuva asiasta. Ei vähävaraiselle edes myönnetä useimiten edes asuntolainaa ja ei niitä ihan "käteisellä" tosta vaan ostella. Joten kyllä väitän että, se on hyvätuloisiin kohdistuva toimenpide hyväksytty. Varmaan vihervasemmisto itkee tätäkin mutta tekipä ne mitä vain voin lohduttaa teitä että, hallitus saa tietysti luottamuksen kuten aina joten kaikki jatkuu suunnitelmien mukaan ja tämä toteutuu.

Sekoitat tulot ja varallisuuden. Varallisuudesta kertoo omistusasunnon hankkiminen ILMAN lainaa. Toki lainan saaminen edellyttää takuuvarmaa ja riittävän korkeaa tuloa.

Ei nyt noinkaan. Eihän vähävaraisen kannata ottaa lainaa jos ei ole tulot sellaiset että, sen varmuudella saa maksettua pois. Ottakaan politikotkin isoja lainoja ja heillä paljon velkaa.  Sinä tässä sekotat.

Vierailija
57/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jäädään työttömäksi, etsitään uusi työ. Jos rahat eivät riitä asumisen kuluihin työttömänä ollessa, on etsittävä halvempi asunto. Yksinkertaista. 

Aika monimutkaista. Itselläni sen verran säästöjä, ettei tarvitse käydä töissä, mutta vatuttaa silti nuorten ja ahkerien pienipalkkaisten puolesta nämä hallituksen putkinäköiset hölmöilyt. Omistusasuminen sitoo hyviä työntekijöitä sellaisille alueille, joilla tarvitaan tekijöitä. Sitä juuri kannattaisi tukea.

Vierailija
58/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, eiköhän innosta laiskiaiset töihin.

Vierailija
59/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään ihan järkevää politiikkaa ole, että lyhyenkin työttömyyden tai vaikka sairastumisen takia täytyy aina muuttaa ja myydä omaisuus. Ihan jenkkimeininkiä.

Vierailija
60/222 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luet aloituksen, huomaat, että se oli kohdistettu sinä-muodossa lukijalle. Vastasin aloittajan oletuksiin siitä, mitä MINULLE tapahtuu. Että ihan rauhassa voi fantasioida pakkomyynneistä, ei ole kaikkien kohtalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan