Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Valitettavasti toimituksessa on koira-allergikkoja"

Vierailija
06.11.2023 |

Eikö tuo ole jo työsyrjintää?

Kommentit (190)

Vierailija
141/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sehän on ihan itsestään selvää, että jos työpaikalla joku on allerginen koirille, niin sitten niitä ei voi sinne tuoda. Ei se, että joku on allerginen koiralle tarkoita, että vihaan koiria, eikä tätä asiaa pitäisi ymmärtää niin, että koira-allerginen ihminen on jotenkin syypää johonkin. Allergia on sairaus, jolle ei voi mitään, eikä koirat kuulu työpaikoille, jos siellä on allergisia, ihan riippumatta siitä että koira olisi kiva ja söpö. 

Itsellänikin on ollut koira työpaikalla mukana, ja ennen kuin sen ensimmäistä kertaa sinne vein, lähetin kaikille viestin, jossa kysyin onko joku allerginen, että en ole väkisin koiraa tuomassa, mutta jos siitä ei ole kenelläkään mitään haittaa ja joillekin iloa, niin voisin joskus tuoda. Ei kukaan ilmoittautunut allergiseksi, mutta en olisi pahastunut, jos joku olisi niin tehnyt. 

On muuten tosi inhottavaa joutua olemaan se allerginen. Se allergiasta kärsivä ei oikein pysty ennakoimaan, miten se kieltäminen lopulta otetaan vastaan. 

Vaikka kuinka se kysyjä lupailisi mitä, niin supikoira saattaa tulla. Asetat siis allergisen ihmisen aika hankalaan tilanteeseen. 

Joku voi olla arka sanomaan juuri em. syistä, tai uusi työpaikalla, eikä halua olla hankala. 

Mikä ihmeen tarve on tuoda koira työpaikalle? Haittaa työskentelyä ihan satavarmasti.

Vierailija
142/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sehän on ihan itsestään selvää, että jos työpaikalla joku on allerginen koirille, niin sitten niitä ei voi sinne tuoda. Ei se, että joku on allerginen koiralle tarkoita, että vihaan koiria, eikä tätä asiaa pitäisi ymmärtää niin, että koira-allerginen ihminen on jotenkin syypää johonkin. Allergia on sairaus, jolle ei voi mitään, eikä koirat kuulu työpaikoille, jos siellä on allergisia, ihan riippumatta siitä että koira olisi kiva ja söpö. 

Itsellänikin on ollut koira työpaikalla mukana, ja ennen kuin sen ensimmäistä kertaa sinne vein, lähetin kaikille viestin, jossa kysyin onko joku allerginen, että en ole väkisin koiraa tuomassa, mutta jos siitä ei ole kenelläkään mitään haittaa ja joillekin iloa, niin voisin joskus tuoda. Ei kukaan ilmoittautunut allergiseksi, mutta en olisi pahastunut, jos joku olisi niin tehnyt. 

On muuten tosi inhotta

Supikoira = s u p i n o i t a

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä kiertelemään jos tuo on tilanne. Sinne varmasti yt myötä tullut uusia henkilöitä, koirat olleet siellä jo vuosia. Lentokoneiden pähkinäallergia juttu all over again... muut kärsiköön yhden/parin takia

Vierailija
144/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli aikakin. Kuin mikäkin leikkipaikka. Hölmöä ja lapsellista.

Vierailija
145/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole allerginen, en vain tykkää koirista. Tämän takia olen mm.: kieltäytynyt työpaikasta firmassa, jossa pomo piti piskiään "konttorikoirana"; jättänyt tekemättä sijoituksen pankkiiriliikkeeseen, jonka tiloissa pyöri koira; antanut pakit useammalle naiselle, joiden päähuomion kohteena on koira enkä minä. Joten kyllä siitä koirasta voi olla ihan oikeasti haittaakin.  

Vierailija
146/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toi kerran yhdeksi päiväksi toimistolle koiran. En ole allerginen, mutta ongelmat: 

Ovissa piti vahtia, ettei se koira sujahda ulos.

Raskaat palo-ovet sulkeutuu hitaasti, mutta liiskaa väliinsä livahtavan koiran, joten aina piti venailla ovissa, ettei se piski myöskään syöksy liiskaantumaan. 

Se koira päätti alkaa seurata mua päivän mittaan. Helvetin kiusallista. Pidän yleensä ovea auki, että kollegat voi toimittaa asiansa mulle helposti. Koira sitten pääsi kulkemaan vapaasti mua tuijottamaan. 

Vastuukysymyksiin vedoten esimiehenä kieltäisin lemmikit, ja asia olisi sillä taputeltu. 

Vierailija
147/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista. Aina on näitä "allergisia" joka paikassa pilaamassa kaiken. 

Minkälainen ihminen syyllistää toisia sairaudesta? 

Näyttää olevan sitaateissa tuo "allergisia", etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa? 

Se tarkoittaa juurikin sitä, että joka näin kommentoi on sitä mieltä että koira ja muutkin allergiat on "allergioita" - keksitty ihan vaan omasta päästään jotta saadaan huomiota ka kiellettyä toisten koirat.

Allergia voi  ihan oikeasti olla tila, missä joku joutuu sairaalaan sen reaktion vuoksi. 

Enkä ymmärrä miksi jonkun vain koiranhilse-allergisen pitäisi vaan kestää työpaikallaan, kun sinne joku haluaa raahata koiran (eikä esimies osaa sanoa ei) tai jopa popsia jotain lääkkeitä, koska "kyllähän sen koiran pitää saada olla täällä...." 

Toki itsekin olen esim käyttänyt allergiakorttia kun joku olisi halunnut siirtyä lentokoneessa minun viereen koiransa kanssa sielä takaa istumista, vaikkei minulla allergiaa olekaan, mutta olen allerginen useimmille koiranomistajille 🤷.

Minulla on siis ihan oikeasti melko suuri kynofobia (mikä juontaa juurensa tiettyihin tapahtumiin kyvyttömän koirankasvattajan kanssa) mutta on paljon helmpompaa olla allerginen. Kynofobiaa sitä vasta laitetaankin "haluaa olla hankala" -piikkiin. 

Vierailija
148/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä kiertelemään jos tuo on tilanne. Sinne varmasti yt myötä tullut uusia henkilöitä, koirat olleet siellä jo vuosia. Lentokoneiden pähkinäallergia juttu all over again... muut kärsiköön yhden/parin takia

Niin no sehän on yhteisö. Joten muidenkin mielipiteet pitää huomioida. Ja toisaalta koiran ei ole pakko olla toimistolla, mutta ihmisen olisi pakko pystyä tekemään työnsä ilman lääkitystä. Pähkinäreaktio voi olla lennolla aika kohtalokas, ja siellä voi syödä muutakin. 

Vierailija
149/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergian ei muuten tarvitse olla mikään välittömän anafylaktisen shokin aiheuttava vakava akuutti juttu.

Pitkäaikainen altistua aiheuttaa esim. astmaa, ja astma voi jopa lyhentää elinikää. Aina se ei ole helppo, parin suihkauksen juttu, vaan on hankalaa löytää sopivia lääkkeitä, ja tulee sivuoireita, jos astma on paha. Voi joutua sairaalaan astman takia. 

Vierailija
150/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkari halusi koirista eroon, mutta nyt se pisti syyn koira-allergisten niskaan. Pienillä työtilajärjestelyillä tuokin olisi voitu välttää, mutta ei.

Kun ne koirat ei kuulu työpaikoille.

Tässä tapauksessa ovat esiintyneet säälähetyksissä eli ihan töissä ovat olleet.

Aivan ja mistä nämä allergikot ovat ilmestyneet, koira/koira ollut lähetyksissä mukana ja paikalla n 10-vuotta vai enemmän ?

Vierailija
151/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tarve on tuoda koira työpaikalle? Haittaa työskentelyä ihan satavarmasti.

Olet oikeassa, minulla oli tarve tuoda koira kerran viikossa työpaikalle siksi, että eron jälkeen jäin yksin koiran kanssa ja yhtenä päivänä viikossa halusin mennä kurssille (ei töihin liittyvä), mutta en voinut jättää koiraa yksin sekä päiväksi että illaksi. Lisäksi työskentelin erillisessä tilassa oman pienen tiimin kanssa, jossa ei ollut koira-allergisia (eikä sellaisia, jotka ei niistä pitäneet lainkaan), enkä vienyt koiraa muihin tiloihin, mutta toki käytävällä joudun kulkemaan eli jos pahasti allerginen, niin sekin olisi haitannut. 

Mutta kieltämättä, ymmärrän myös kantasi, toivon ettei meidän työpaikalle kukaan salannut allergiaansa. Meillä tosin aika pieni työyhteisö (n. 50 hlöä), ja vaihtuvuuskin hyvin pientä, suurin osa ollut vuosikymmeniä samassa paikassa. Mutta mistä sitä koskaan tietää, mitä joku on ajatellut - itse kun en pidä sitä mitenkään pahana, jos joku ei pysty tai tahdo olla koirien, kissojen tms. kanssa tekemisissä, vaikka itse niistä pidänkin. Olkoon syy mikä tahansa, mutta syyhän sellaiseen aina on. 

Vierailija
152/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä näkee myös sen että työn ja vapaan rajat alkavat hämärtyä. Se myös tarkoittaa sitä että rajan vetäminen tulee olemaan hankalaa: kenen koira saa tulla toimistolle? Jos koirat saavat tulla niin entä muut eläimet? Entäs jos lapsi on sairas tai ei muuten vaan ole hoitopaikkaa? Mitä kivaa keksitään niille joilla ei ole lemmikkiä? Mitä tehdään jos lemmikki tekee tuhojaan työpaikalla? Entäs jos lemmikki puree? Katoaa tai loukkaantuu, kuka korvaa?

Kuulostaa tosi työläältä. 

Vierailija
153/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no sehän on yhteisö. Joten muidenkin mielipiteet pitää huomioida. Ja toisaalta koiran ei ole pakko olla toimistolla, mutta ihmisen olisi pakko pystyä tekemään työnsä ilman lääkitystä. Pähkinäreaktio voi olla lennolla aika kohtalokas, ja siellä voi syödä muutakin. 

Minä ainakin toivon todella, että ihmiset ei ole niin tyhmiä, että kiusallaan lentokoneessa yrittävät siedättää jotain pähkinä-allegikkoa.

Siinähän lopputulos on "pakkolasku" lähimmälle mahdolliselle lentokentälle jottei lentoyhtiö joudu vastuuseen tuon henkilön kuolemasta. Itseä ainakin v*tuttaisi matkasuunnitelmien tärvääntyminen moisen imbesillin takia. Uskoisin myös, ettå jos joku on "uhmannut kieltoa" mussuttaa pähkinöitä tuolla lennolla niin hän taitaa päätyä korvausvastuuseen noista lisäkuluista. 

Vierailija
154/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiravihaajat taas vauhdissa.

Jokainen saa hankkia omaan kotiinsa niin monta koiraa kuin haluaa. Koiran voi hankkia myös lahjaksi, jos jollekin on tärkeää nähdä koiria päivittäin.

Koiraa tai mitään muutakaan elävää otusta EI SAA hankkia kenellekään lahjaksi!

Eläimen saa hankkia vain omasta vapaasta tahdosta sellainen joka myös on vastuullinen sitä hoitamaan koko sen elinajan!!! 

Tuollainen "hommasin sulle koiran lahjaksi" on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ!

Vierailija
155/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kouluikäinen, kun kimppuuni hyökkäsi vihainen saksanpaimenkoira. Koira kaatoi minut maahan ja ärisi raivokkaasti ihan kasvojeni edessä. Olin varma, että se puree, mutta onneksi seurassani ollut henkilö sai hätistettyä koiran pois. Tilanne oli pelottava. Nyt aikuisena pelkään isoja koiria, mutta en sano siitä kenellekään, koska olen saanut siitä sen verran pilkkaa ja naureskelua. Edellisessä työpaikassa koiria sai tuoda sisälle asti ja muutaman kerran säikähdin kunnolla, kun joku iso koira alkoi lähestyä yllättäen. Omistaja vain huuteli, että ei se tee mitään. Yksi syytti minua, että tottakai koira käy päälle, kun se huomaa, että pelkäät.

Vierailija
156/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiravihaajat taas vauhdissa.

Jokainen saa hankkia omaan kotiinsa niin monta koiraa kuin haluaa. Koiran voi hankkia myös lahjaksi, jos jollekin on tärkeää nähdä koiria päivittäin.

Koiraa tai mitään muutakaan elävää otusta EI SAA hankkia kenellekään lahjaksi!

Eläimen saa hankkia vain omasta vapaasta tahdosta sellainen joka myös on vastuullinen sitä hoitamaan koko sen elinajan!!! 

Tuollainen "hommasin sulle koiran lahjaksi" on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ!

Kyllä minä sen tiedän. Ehdotus on ihan yhtä järkevä kuin jonkun tarve ottaa koira työpäiviksi mukaan töihin.

Vierailija
157/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkari halusi koirista eroon, mutta nyt se pisti syyn koira-allergisten niskaan. Pienillä työtilajärjestelyillä tuokin olisi voitu välttää, mutta ei.

Kun ne koirat ei kuulu työpaikoille.

Tässä tapauksessa ovat esiintyneet säälähetyksissä eli ihan töissä ovat olleet.

Aivan ja mistä nämä allergikot ovat ilmestyneet, koira/koira ollut lähetyksissä mukana ja paikalla n 10-vuotta vai enemmän ?

Kerropa vielä minkälainen on ollut tuo koiran työpanos siinä säätiedotuksessa? Vai onko hän sen joka on tutkinut ne meteorologiset kartat vai peräti miettinyt mitä Pekka säästä meille kertoo?

Ei se että on "paikan päällä" olen mitenkään "töissäoloa eli työn tekemistä" - enhän minäkään ole silloin vanhainkodissa töissä kun menen sinne ilahduttamaan mummoani. Vaikka saatan jopa häntä ruokailussa ja muissa askareissa auttaa. 

siellä ne on ne Pekan koirat kieppuneet ja roikkuneet päivähoidossa lähinnä.

Vierailija
158/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin heittäydyn ihmettelemään tätä allergiasukupolvipuhetta. 

Olen kasvanut elukoiden keskellä, ja kauhean allerginen. En tiedä mikä allergioiden yleistymiseen johtaa, mutta omalla kohdallani se ei voi olla luontoaltistuksen puute, koska lemmikkejä oli ja eläimiä muutenkin, ja kyllä sitä möyrittiin mullassa. 

Syy täytyy olla muualla, ja olipa missä hyvänsä, niin tilannehan ei allergisia kiusaamalla ratkea. 

Minä olen liki 50v. maatilan tytär, ollut koko lapsuuden ja nuoruuden eläinten kanssa tekemisissä paljon. Silti olen allerginen useimmille eläimille. Koiria meillä oli vaikka sain niistä oireita jo lapsena ja allergiatestit näytti selvän allergian. Isä ei metsästyskoiriaan pois laittanut, osti mulle vaan allergialääkkeitä. En siedättynyt siltikään, edelleen olen allerginen. Pystyn olemaan koirien kanssa tekemisissä, mutta parin tunnin jälkeen alkaa silmät kutiamaan ja henki alkaa vinkua. Lääke helpottaa vähän, mutta ei vie kaikkia oireita pois. Mun työnteosta ei tulis mitään, jos työpaikalla samassa tilassa olis koira tai koiria. Minä kyllä pidän koirista ja ilman allergiaa mulla olis oma koira. Mutta ne oireet nyt vaan ei ole kovin kivoja. Tee siinä töitä kun silmät kutisee ja vuotaa ja nenä vuotaa ja hengitys alkaa rohista ja vinkua. Kiva siinä on muidenkin kuunnella mun yskimistä, niistämistä ja köhinää.

Vierailija
159/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani nyt hånelle / niille Maikkarinin työntekijöille, joita syyllistetään valtakunnan pääuutisissa siitä, että heillä on allergioita. Ja koko lailla suoraan valitetaan heidän olemassaolostaan. 

onpa kiva mennä taas aamulla töihin. -NOT.

Ei näin MTV!!!

Vierailija
160/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiäkö se allergiaepidemia siellä puhkesi? Ne koirathan ovat olleet siellä maikkarilla vaikka kuinka kauan. Onkohan tuossa takana joku muu ns. henkilöön menevä syy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä