Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pekka Poudan koirat saivat kenkää maikkarilta!

Vierailija
06.11.2023 |

"Meteorologi Pekka Poudan koirat Sini ja Suvi poistuvat MTV:n säälähetyksistä, kertoo MTV."

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/4043a143-81d2-4354-ab77-e9cc09c…

Kommentit (812)

Vierailija
261/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen allergikko ja astmaatikko ja vähintään kerran viikossa on oireita lääkityksestä huolimatta. Ajattelen kuuluvan asiaan, koska koko muu maailma ei voi pyöriä minun mukaani ja kotoa poistuessani valitsen altistua muulle maailmalle. Jos alkaa olla jokapäiväistä tai häiritä elämää, pitää varmaan hommata voimakkaampaa lääkitystä, koska ei ole realismia sanella muun maailman toimintaa.

Olen samoilla linjoilla. Mille ikinä ihminen onkaan allerginen, se on oma ongelma eikä muiden pidä taipua yläkautta ympäri ja takaisin jotta sillä yhdellä on kiva olla. Tämä huomio siis koskien esimerkiksi julkista liikennettä, joista osa ihmisistä haluaisi yliherkkyykisensä takia hajusteettomia.

Toivon kuitenkin että sivistysvaltiossa jatkossakin ihmiset saavat tehdä työnsä ilman altistumista toisten lemmikkien läsnäololle. Joku raja siis siinä omavastuussakin. Koiralla ei ole mitään virkaa työpaikalla, tärkeintä on että ihmiset viihtyvät ja pysyvät terveinä.

Vierailija
262/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, nyt voi taas katsella maikkarin lähetyksiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen allergikko ja astmaatikko ja vähintään kerran viikossa on oireita lääkityksestä huolimatta. Ajattelen kuuluvan asiaan, koska koko muu maailma ei voi pyöriä minun mukaani ja kotoa poistuessani valitsen altistua muulle maailmalle. Jos alkaa olla jokapäiväistä tai häiritä elämää, pitää varmaan hommata voimakkaampaa lääkitystä, koska ei ole realismia sanella muun maailman toimintaa.

No onneksi maikkarilla sentään ollaan täysijärkisiä ihmisiä eivätkä pakota allergisia olemaan koirien kanssa töissä. Silloin koiran pitää häipyä jos ihmiset eivät voi allergian takia tehdä työtään. Koiraa ei tarvita työpaikalla. 

Vierailija
264/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on sairasta kansaa, on astmaa, allergiaa, keliakiaa jne jne. Olen myös kokenut että jokin uskonto tai elämänkatsomus pitää koiria saastaisina eikä koirat ole sallittuja näiden henkilöiden läheisyydessä. 

Vierailija
265/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sinun rakas ystäväsi ja tarinasi oli täyttä puppua. Tämä päivänä allergiatietoisuus on noussut myös monissa muissakin maissa ja allergioihin kiinnitetään enemmän huomiota. Se, että sinä vanhuuden höperönä eläkeläisenä kuvittelet olevasi jotenkin fiksu ja tulet neuvomaan meitä jossakin allergiasioissa saa minut lähinnä nauramaan. Hahhahahhaah.

En ole tuo jolle vastaat, mutta nyt on pakko todeta, että mene hoitoon. Sinulla itselläsi tuskin on meriittejä tulla höpisemään mistään vähän enemmän koulujen käyntiä vaativammista aiheista. 

Sinä elät ihan omassa mielikuvitus maailmassasi, jos kuvittelet tietäväsi minusta yhtään mitään. Mutta ei se mitään, jatka noiden harhojesi kanssa.

Vierailija
266/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervo ja vaimonsa esittelevät instoissaan omaa Ukko-koiraansa, joka saman rotuinen kuin Poudan koira.

Vierailija
267/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas harmaa ja pimeä maamme astetta ilottomampi.

Luonto-ohjelmia tulee toosasta melkein joka päivä. Lisäksi on joku vinttikoirapentueen livelähetyskin jopa yöllä. Ja ankeaan ja ilottomaan elämääsi saat apua, kun lähdet kävelylle koirapuiston liepeille katselemaan. On monenlaista rakkia räyhäämässä ja paskomassa.

Luonto-ohjelmat on monesti melkisen raakoja katsottavia. Niissä paritellaan , taoellaan ha tapetaan.

Ei tuollausta näkynyt maikkarin sääohjelmissa. Leppoisaa käyskentelyä niin Pekan kuin koirienkin osalta.

Se oli hauskin temppu kun Sini joskus päättikin pujahtaa pekan jalkojen välisestä raosta läpi vaikka olisi ohittaakin pystynyt. Ja ne Sinin tuumivat ilmeet välillä.

Vierailija
268/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa Pekka etätöihin koiriensa kanssa. 

Vierailija
269/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ulkomailla asunut" on nyt itse aika yksinkertainen, kun väheksyy IHMISTEN allergioita ja laittaa elikot etusijalle. Ihmiset tekevät töitä uutistoimituksessa, se ei ole mikään eläintarha ja koirien päiväkoti. Allergioita on monenlaisia ja -asteisia, mutta ulkomailla asuva ja siellä erilaista kulttuuria nähnyt diagnosoi jonkun allergian joutavaksi höpötykseksi. 

Ja eikös muut työntekijät voi samoin oikeuksin ottaa vaikka kissat ja kanit jne. aamulla mukaansa töihin sitten, jos allergisoivia koiriakin voi tuoda mukanaan?

Esim. bussissa on todellista tuskaa istua jonkun hajuvesillä ja hiuslakalla itsensä suihkineen vieressä. Mutta tätähän tämä minä itse -kulttuuri nykyään on. Vain minä itse ja "koirat takaisin", työntekijä vaikka maakellariin tai uusi tilalle, mutta koirat  tv-ruutuun. 

No voi yhyy, kun on noita tuoksuja ja lakkoja ja kemikaaleja ja kokolattiamattoja ja kissoja ja koiria ja lehmiä ja hevosia ja heinääkin, hitto vie. Ja pahin kaikista on SÄHKÖ. Kun ei kukaan ymmärrä, kuinka vaikeaa on. Niin vaikeaa. Huomatkaa minut nyt! 

Vierailija
270/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat ei kuulu työpaikalle. 

Onneksi monelle työpaikalle kuuluvat :). Valitsin itsekin sellaisen ihan tietoisesti, meillä kerrotaan työhaastattelussa toimistokoirista eli ei tule kenellekään yllätyksenä. Jos allerginen alkaisi asiasta valittaa, hän olisi se joka töistä joutuu lähtemään, koska asia on selvästi kaikkien tiedossa etukäteen.

Kerro ihmeessä mikä firma? Osaan vältellä käyttämästä tuollaisen firman palveluja, joka ei ajattele ensisijaisesti työntekijöiden terveyttä. Eihän tuo nyt voi olla totta. Nyt puhut kyllä palturia, että allerginen työntekijä joutuisi lähtemään tai siis saisi potkut sen takia, että ei pysty tekemään töitä samassa tilassa koiran kanssa. Tuo sun juttusi on kuin jostain Kummelista.

Ymmärrätkö lukemaasi? Meillä ilmoitetaan sekä työhakemuksessa että työhaastattelussa että olemme koiraystävällinen toimisto ja täten toimistotiloissa on useita koiria joka ikinen päivä. Kandidaatilta myös kysytään onko tämä ok. Jos joku tämän jälkeen ottaa työpaikan vastaan, aloittaa meillä työskentelyn, ja sen jälkeen muistaa että onkin kuolettavan allerginen koirille - niin kyllä, hän lähtee koeajalla eikä koiria yhtäkkiä poisteta toimistosta sen takia. Tämä on ihan itsestään selvää kaikille.

Olemme muuten hyvin suosittu firma juuri koiraystävällisyyden takia. Monille ihmisille se on arkielämän pelastus että koira saakin tulla mukaan töihin. Ei tarvitse stressata esimerkiksi eroahdistuksesta kärsivää koiraa. Tietenkin edellytyksenä on että koira osaa käyttäytyä toimistossa hyvin - mutta yhtäkään ongelmaa meillä ei koirien vuoksi ole ollut. 

Paras työpaikka jossa olen ollut!

Vierailija
271/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perk....le

Tuo piti olla ERIKSEEN

Luonto-ohjelmat on monesti melkisen raakoja katsottavia. Niissä paritellaan , taoellaan ha tapetaan.

Ei tuollausta näkynyt maikkarin sääohjelmissa. Leppoisaa käyskentelyä niin Pekan kuin koirienkin osalta.

Se oli hauskin temppu kun Sini joskus päättikin pujahtaa pekan jalkojen välisestä raosta läpi vaikka olisi ohittaakin pystynyt. Ja ne Sinin tuumivat ilmeet välillä.

Vierailija
272/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat. Tuo allergiakortti on niin helppo pelata. Oikea syy on ko henkilön yleinen vitutus ihan joka asiaan. 

Sama todettu. Alkaa nenä vuotaa ja silmät kostua, kun joku asia ei mene mielen mukaan. Reaktio on varmaan ihan aito, mutta onko se allergiaan liittyvä, epäilen suuresti. 

Olen asunut ja työskennellyt ulkomailla lähes 30 vuotta ja missään, ei siis missään, muualla ei ole tällaista allergisten diktatuuria. Allergioista ei tehdä numeroa, raivareita ei saada jos joku on laittanut hajuvettä tai hiuskiinnettä, ei juosta karkuun kun kissa tai koira lähestyy. Illanistujaisiin ei lähetetä metrin mittaista listaa ruoka-allergioista. 

Sini ja Suvi on ihanat. Olivat syy katsoa juuri tätä säätieteilijää.

Olet asunut ulkomailla jo 30 vuotta, mutta k

Mä olen asunut ulkomailla 12 vuotta ja tietenkin katson Suomen uutiset päivittäin. Miksi en?

Vierailija
273/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sinun rakas ystäväsi ja tarinasi oli täyttä puppua. Tämä päivänä allergiatietoisuus on noussut myös monissa muissakin maissa ja allergioihin kiinnitetään enemmän huomiota. Se, että sinä vanhuuden höperönä eläkeläisenä kuvittelet olevasi jotenkin fiksu ja tulet neuvomaan meitä jossakin allergiasioissa saa minut lähinnä nauramaan. Hahhahahhaah.

En ole tuo jolle vastaat, mutta nyt on pakko todeta, että mene hoitoon. Sinulla itselläsi tuskin on meriittejä tulla höpisemään mistään vähän enemmän koulujen käyntiä vaativammista aiheista. 

Sinä elät ihan omassa mielikuvitus maailmassasi, jos kuvittelet tietäväsi minusta yhtään mitään. Mutta ei se mitään, jatka noiden harhojesi kanssa.

Ei tarvitse kuvitella. Paljastat itse itsestäsi jokaisella kommentillasi aina vaan enemmän. 

Vierailija
274/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisikin järjetöntä jos koira menisi työpaikalla ihmisten terveyden edelle. 

Vierailija
275/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi monelle työpaikalle kuuluvat :). Valitsin itsekin sellaisen ihan tietoisesti, meillä kerrotaan työhaastattelussa toimistokoirista eli ei tule kenellekään yllätyksenä. Jos allerginen alkaisi asiasta valittaa, hän olisi se joka töistä joutuu lähtemään, koska asia on selvästi kaikkien tiedossa etukäteen.

Kerro ihmeessä mikä firma? Osaan vältellä käyttämästä tuollaisen firman palveluja, joka ei ajattele ensisijaisesti työntekijöiden terveyttä. Eihän tuo nyt voi olla totta. Nyt puhut kyllä palturia, että allerginen työntekijä joutuisi lähtemään tai siis saisi potkut sen takia, että ei pysty tekemään töitä samassa tilassa koiran kanssa. Tuo sun juttusi on kuin jostain Kummelista.

Tämä on kyllä hyvä systeemi, kun ilmeisesti koiratarhan olemassaolo on jokaiselle työntekijälle täysin ok tai jopa positiivinen asia. Olisi muillakin aloilla hyvä saada koirahullut samaan paikkaan keskenään lässyttämään koiriensa kanssa, jotta normaalit ihmiset saavat tehdä duuninsa rauhassa.

Kaikkein kamalin skenaario olisi se, että työpaikka muutettaisiin koiratarhaksi kun olisin jo siellä töissä. Ties minkälaisen mu r h a ra ivon saisin rakki-ihmisissä aikaan kun sanoisin että yhden ainutta koiraa ei työpaikalle tuoda.

Vierailija
276/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ulkomailla asunut" on nyt itse aika yksinkertainen, kun väheksyy IHMISTEN allergioita ja laittaa elikot etusijalle. Ihmiset tekevät töitä uutistoimituksessa, se ei ole mikään eläintarha ja koirien päiväkoti. Allergioita on monenlaisia ja -asteisia, mutta ulkomailla asuva ja siellä erilaista kulttuuria nähnyt diagnosoi jonkun allergian joutavaksi höpötykseksi. 

Ja eikös muut työntekijät voi samoin oikeuksin ottaa vaikka kissat ja kanit jne. aamulla mukaansa töihin sitten, jos allergisoivia koiriakin voi tuoda mukanaan?

Esim. bussissa on todellista tuskaa istua jonkun hajuvesillä ja hiuslakalla itsensä suihkineen vieressä. Mutta tätähän tämä minä itse -kulttuuri nykyään on. Vain minä itse ja "koirat takaisin", työntekijä vaikka maakellariin tai uusi tilalle, mutta koirat  tv-ruutuun. 

No voi yhyy, kun on noita tuoksuja ja lakkoja ja kemikaalej

Tuo viimeinen lauseesi sopii sinulle!

Asenteesi on todella huono, itsekäs ja kypsymätön, mitä tulee ihmisten erilaisuuteen. On järjenvastaista protestoida siitä, ettei joku voi viedä koiraansa työpaikalleen, kun joku saa siitä terveyshaittoja.

Millainen mahtaa olla allergikon työpäivä, tuskainen varmaankin. Mutta viis siitä, kärsiköön. Sinun on vaan parasta toivoa, ettet itse sairastu tai allergisoidu, kun sellaistakin voi tapahtua terveelle milloin vaan. Ylpeys kun käy usein lankeemuksen edellä.

Vierailija
277/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole se jota lainaat, mutta ihan oikeasti, miksi työpaikalle saisi tuoda vain koiran?"

Meidän työpaikalle saa tuoda melkeinpä minkä lemmikin vaan (huom. kotieläimet ovat eri eläimiä kuin lemmikit) kunhan lemmikki viihtyy, ei stressaa, ei sotke eikä häiritse. Ihan jokainen normaalijärkinen ihminen tajuaa että tähän soveltuu parhaiten koira.

Monet kissat stressaavat ulkomaailmaa, lisäksi hiekkalaatikko ei ole käytännöllinen toimistossa. Kanit ja jyrsijät myöskään eivät nauti matkustamisesta eikä niitä siis vastuuntuntoinen omista sellaisella turhaan kiusaa. Useimmat linnut myös ovat herkkiä ja pitävät kovaa ääntä eli eivät sovi toimistoympäristöön.

Mutta saahan sitä leikkiä tyhmää. Yhyy, miksen voi tuoda ravihevostani töihin, yhyy. No mietipä sitä!

Matkahiekkalaatikko mahtuu mainiosti toimistopöydän

No onko sun työpaikalla siis sallittu koirat mutta ei kissoja? Jos sun kissa on sellainen ettei stressaa ihmisistä ja vaihtuvista paikoista ja pysyy siinä sun työpisteen äärellä eikä häiritse muita niin tottakai sen voi ottaa mukaan siinä missä koirankin. Sellaiset kissat on vaan tosi harvassa. 

Vierailija
278/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkein kamalin skenaario olisi se, että työpaikka muutettaisiin koiratarhaksi kun olisin jo siellä töissä. Ties minkälaisen mu r h a ra ivon saisin rakki-ihmisissä aikaan kun sanoisin että yhden ainutta koiraa ei työpaikalle tuoda."

Onhan tässäkin voimafantasia, kiva jos saat siitä kicksejä.

Vierailija
279/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysyttäisiin työhaastattelussa olenko koirille allerginen, vastaisin etten ole. Kuten en olekaan, mutta en voi varmaksi luvata etteikö allergia jossain vaiheessa puhkea. Olen ollut koirien kanssa hyvin vähän tekemisissä enkä tiedä, miten kävisi, jos yhtäkkiä pitäisi sellaisen kanssa viettää täydet työpäivät.

Vierailija
280/812 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö lukemaasi? Meillä ilmoitetaan sekä työhakemuksessa että työhaastattelussa että olemme koiraystävällinen toimisto ja täten toimistotiloissa on useita koiria joka ikinen päivä. Kandidaatilta myös kysytään onko tämä ok. Jos joku tämän jälkeen ottaa työpaikan vastaan, aloittaa meillä työskentelyn, ja sen jälkeen muistaa että onkin kuolettavan allerginen koirille - niin kyllä, hän lähtee koeajalla eikä koiria yhtäkkiä poisteta toimistosta sen takia. Tämä on ihan itsestään selvää kaikille.

Olemme muuten hyvin suosittu firma juuri koiraystävällisyyden takia. Monille ihmisille se on arkielämän pelastus että koira saakin tulla mukaan töihin. Ei tarvitse stressata esimerkiksi eroahdistuksesta kärsivää koiraa. Tietenkin edellytyksenä on että koira osaa käyttäytyä toimistossa hyvin - mutta yhtäkään ongelmaa meillä ei koirien vuoksi ole ollut. 

Paras työpaikka jossa olen ollut!

Minä ymmärsin kyllä lukemani, mutta sinä et. Kysyin, että mikä firman nimi on, niin että osaan olla käyttämättä teidän palveluja, jos sattuu osumaan oikeaan genreen. Kyllä työntekijä ja hänen hyvinvointinsa on tärkeintä, mutta teidän firmassa asia ei noin ole. Teillä on ykkösenä koirat ja sitten vasta ihmiset. Iljettävää. Varmaan olette joku jonnin joutava influensserifirma. En voisi kuvitellakaan, että jossakin vakavasti otettavassa firmassa kuten Nokialla tai Fortumilla olisi oikeasti sallittua tuoda töihin koira. Ihan naurettava ajatuskin. Ja kyllä ne Pekan koirat oli söpöjä, mutta ei niiden paikka toimituksessa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi