Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksuaaliterapeutti kertoo tapaavansa yhä useammin aikuisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet.

Vierailija
06.11.2023 |

KESKUSTELU deittisovelluksessa kiinnostavan miehen kanssa oli sujunut mukavasti. Niinpä Eve, 30, rohkaistui vastaamaan rehellisesti, kun mies kysyi, kuinka kauan hän on ollut sinkkuna.

Koko aikuisikänsä.

Mies ilmoitti, ettei hän halunnut kuulla enempää. Eveä harmitti.

Kokemattomia ihmisiä ei hirveästi huomioida. Ihmiset voivat sääliä, pitää outona ja jotenkin viallisena. Jos mies olisi täysin parisuhteissa kokematon, niin varmasti ensimmäinen ajatus itselläkin olisi, että mitäköhän tuolla on taustalla, Eve myöntää.

Mutta kun tiedän, että näin voi käydä, selvittäisin, mistä se johtuu.

On Evellä sentään yksi parisuhdekokemus jos sen nyt sellaiseksi voi laskea. Uskonnollisessa yhteisössä varttunut nainen seurusteli 16-vuotiaana lyhyen ajan yhteisön mallin mukaisesti.

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi joka todistaa tilastot vääriksi. 38 vuotiaaksi asti ehdin elää ennen minkäänlaista kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta, kyllä se oli miehenä suuri häpeän aihe. No sitten löytyi ensimmäisen suhde, joka myöhemmin kariutui, nyt on menossa toinen ja toivottavasti loppuelämän suhde. Ikää nyt 44v. 

Eli niin uskomatonta kuin se on muutos on mahdollinen. Toki mitään takuita ei ole  joku jää varmasti yksinkin.

Tsemppiä kaikille

Vierailija
22/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumisesi ja mahdollisesti katkeruutesi estää molemminpuolisen positiivisen kohtaamisen, ja ainoa joka voi sinut tästä vapauttaa olet sinä itse. Etsi elämääsi edes jotain sisältöä, opiskelu ja työ sellaista tarjoaisivat, mutta olet niistä itse näemmä luopunut.

Sivusta kommentoiden tuo on aika hyvä kiteytys.Siis tuo elämänsisällön merkitys.

Jos jonkun elämänsisältö koostuu naisen kaipuusta, niin sellainen tapaus huokuu hyvin todennököisesti myös epätoivoa, eikä naista silloin ainakaan saa.

Kannattaa ensin hankkia muuta elämänsisältöä (työ, harrastus) ja sitä kautta itsekunnioitusta. Vasta sen jälkeen tulee naisasiat, jos on tullakseen.

Toisekseen kannattaa myös lopettaa itsensä jatkuva vertaaminen muihin, vaikka someaikana se vaikeaa olisikin. Emme synny samanlaisina tai koostu yhtä hyvistä rakennuspalikoista . Toiset ovat  luonnostaan komeampia, sosiaalisempia, pidempiä, älykkäämpiä jne.  - ja kyllä, he pääsevät elämässään helpommalla myös parisuhdeasioissa. On siis turha yrittää luoda itselleen kilpailutilannetta juuri sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei pysty lähtökohtaisestikaan kilpailemaan. 

Jälkimmäisesta seuraa myös tietysti se, että seuranhaussa tavoiteltava taso on hyvä olla realistinen. Jos on itse luokkaa tavismies, niin instagrampyllyjen perään on ihan turha itkeä yksinäisyyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme ikisinkkua tuttua:

1. 30v nainen, joka on ilkeä ja viettää 247 aikaa yksin sisätiloissa. Tekee kaiken niinkun vanhempansa käskevät.

2. 45v mies, joka on läheisriippuvaisessa suhteessa alkoholistiseen äitiinsä.

3. 40v mies, joka on niin hemmetin ihana ja hauska ja itsenäinen, mutta hän on 160cm pitkä.

Ja sitten on tuttuja, jotka ovat niin inhottavia, etten käsitä miten heille on löytynyt ihana kumppani jostakin?

Itsessä ja omassa kumppanissa on vikoja, mutta meillä on hyvää yhteistä huumoria, riidellään keskustellen ja kumppanin tuoksu on sellainen, että himoitsen häntä tosi paljon, vaikka onkin kaukana sixpackilla varustetusta aivokirurgista.

Vierailija
24/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, jos jää teinirakkaus ja nuoruuden seksikokemukset kokematta on tulevaisuus aika varmasti pilalla - melko satavarmasti mikäli on mies. Eipä ole tarvinnut pahemmin opiskella tai yrittää työelämässä edetä kun nuoruus on jäänyt täysin elämättä. Kamala kohtalo, toivottavasti nykypolvista kukaan ei joudu tällä lailla kärsimään. Muiden ihmisten saaminen kiinni seksi- ja parisuhdekokemuksissa on käytännössä mahdotonta.

Miksi miehen ei tarvitse opiskella tai yrittää työelämässä jos ei nuorena ole saanut seksikokemuksia? En ymmärrä yhtään. Itse olin täysi hylkiö miesten silmissä nuorena, ja ehkäpä juuri sen vuoksi keskityinkin opiskeluihin ja myöhemmin työhön. Jos olisin jostain syystä jättänyt nekin pois, niin mitä elämässä olisi ollut? Ja miksi olisin tehnyt niin? 

Vierailija
25/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
26/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimellistä touhua tuollainen pariutuminen. Hyi olkoon, nisäkkäät.

Vierailija
27/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi joka todistaa tilastot vääriksi. 38 vuotiaaksi asti ehdin elää ennen minkäänlaista kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta, kyllä se oli miehenä suuri häpeän aihe. No sitten löytyi ensimmäisen suhde, joka myöhemmin kariutui, nyt on menossa toinen ja toivottavasti loppuelämän suhde. Ikää nyt 44v. 

Eli niin uskomatonta kuin se on muutos on mahdollinen. Toki mitään takuita ei ole  joku jää varmasti yksinkin.

Tsemppiä kaikille

Itselläkin ehti tulla vähän päälle 30 mittariin. En edes tarkasti muista, koska asia on menettänyt merkityksensä. Parin pikasuhteen jälkeen, olen ollut 10 vuotta aviossa. 

Vierailija
28/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän juurisyy ole se yleinen nysväys ja aloitekyvyttömyys. Ei löydy naista, ei löydy opiskelupaikkaa tai töitä, kun vaan olla möllöttää. Ei se että joku olisi pannut tälläistä miestä nuorena olisi tehnyt hänestä yhtään vähemmän nysväkettä.

Vierailija
29/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, jos jää teinirakkaus ja nuoruuden seksikokemukset kokematta on tulevaisuus aika varmasti pilalla - melko satavarmasti mikäli on mies. Eipä ole tarvinnut pahemmin opiskella tai yrittää työelämässä edetä kun nuoruus on jäänyt täysin elämättä. Kamala kohtalo, toivottavasti nykypolvista kukaan ei joudu tällä lailla kärsimään. Muiden ihmisten saaminen kiinni seksi- ja parisuhdekokemuksissa on käytännössä mahdotonta.

Höpö höpö.

Ennemmin on käynyt niin päin, että ne yläasteen ns. kovimmat jätkät, joista tytöt olivat olevinaan kiinnostuneita (ja jotka pääsivät poikuudestaankin aikaisin) ovat tässä 40+ ikäluokassa joko työttömyys- ja päihdetilaston tai hautausmaan täytteinä.

Vierailija
30/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutui, että omassa nuoruudessani 80-luvulla seurustelukumppanin ja seksikokemusten kerryttäminen oli kaikkien ykköstavoite, kaikki nuorison hengailu tähtäsi siihen.

Nyt vaikuttaa kulttuuri olevan hyvin erilainen, nuoriso ei edes keräänny yhteen, vaan ovat 2-3 hengen porukoissa hiplaamassa kännykkää tai pelaamassa konsolipelejä.

Kylillä kulkevat vain sekakäyttävät ongelmanuoret.

Kumma, en tunne nuoria, jotka "vaan ovat 2-3 hengen porukoissa hiplaamassa kännykkää tai pelaamassa konsolipelejä". 

Itse tunnen nuoria, jotka ovat aktiivisempia ja tavoitteellisempia harrastajia kuin oman ikäiseni koskaan olivat. Moni pelaa esim. juniorijääkiekkoa 110% tosissaan.

Se on kyllä totta, että ani harva kulkee missään kylillä.

Mutta iso osa niistä tavallisista nuorista tekee todellakin paljon muuta kuin tuijottaa kännykkäänsä, pelaa pleikkarilla ja / tai kaivelee napaansa.

Vierailija
31/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla mitään syytä? Mitä jos haluaa olla yksin? Lisääntymisen voi hoitaa muuta kautta ja ystävyys- ja kaverisuhteet voivat riittää. On luksusta olla itsensä kanssa.

Vierailija
32/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :) 

Itselläni ainakin syynä on se että miehet ei oikein kiinnostu minusta ja jos kiinnostuu niin ovat kiinnostuneita vain yhen illan jutusta tai jonkinlaisesta pelistä. Vaikea siinä on mitään seurustelusuhdetta muodostaa kun en voi itse päättää että toi Erkki tuolla alkaa nyt seurustella mun kanssa. On tullut yksin matkailtua ja käytyä baareissa sekä nettideittejä käyttänyt pitkän aikaa.

N26

Harmi,ettei olla tavattu.Nettideittejä en käytä,enkä käy baareissa.

Vierailija
33/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on taas ongelma? Sama se onko ihminen sinkku tai suhteessa.

Vierailija
34/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina miettinyt että jos mun seurustelemattomuus on jollekin turn-off, niin enpä menetä paljon. Siis jos ei ole valmis kuulemaan syitä siihen, niin enpä jaksaisi sellaisen ihmisen kanssa aikaa kovin kauan viettää. Mustavalkoinen ajattelu on älyttömintä mitä tiedän.

N31

Vierailija
35/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Eipä olisi kyllä tullut mieleenkään jättää opiskelematta tai työelämässä yrittämättä vain siksi että minulla ei nuorena ollut minkäänlaisia seurustelukokemuksia (olin hyvin ujo, koulukiusattu ja ulkonäöltäni epämiellyttävä joten vientiä ei tosiaankaan ollut). 

32-vuotiaana minulla ei ollut mitään kokemusta seurustelusta. Tapasin samanikäisen samassa tilanteessa olevan miehen. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin olemme edelleen yhdessä.

Ymmärrän että ei kaikilla ole noin hyvä onni, mutta ei se todennäköisyys ainakaan parane sillä että vapaaehtoisesti tekee itsestään häviäjän! 

Vierailija
36/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo vääristyneet uskomuksesi elämästä tuntuvat palvelevan sinua hyvin. Pitävät tutussa ja turvallisessa uhrin roolissa jolloin ei tarvitse ottaa itsestään vastuuta ja pähkinkuoressa kasvaa aikuiseksi.

Miehet eivät ole koskaan uhreja koska he muodostavat patriarkaatin. Ainoastaan me naiset olemme uhreja.

Vierailija
37/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas kiinnostaisi tietää, että MITEN/MIKSI aikuisella ihmisillä ei ole mitään seurustelu/seksihistoriaa? En todellakaan moiti ketään ja meillä kaikilla on omat ongelmat. Olen vain utelias ja haluaisin ymmärtää taustoja ja syitä tuohon. Yleensä jotain kohtaamisia tapahtuu, jos vaan missään liikkuu... :) 

Itselläni ainakin syynä on se että miehet ei oikein kiinnostu minusta ja jos kiinnostuu niin ovat kiinnostuneita vain yhen illan jutusta tai jonkinlaisesta pelistä. Vaikea siinä on mitään seurustelusuhdetta muodostaa kun en voi itse päättää että toi Erkki tuolla alkaa nyt seurustella mun kanssa. On tullut yksin matkailtua ja käytyä baareissa sekä nettideittejä käyttänyt pitkän aikaa.

N26

Harmi,ettei olla tavattu.Nettideittejä en käytä,enkä käy baareissa.

Miitatkaa: http://chat.suomi24.fi/login.cgi?cid=672&gid=19

Vierailija
38/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Selailu onnistuu ilman rekisteröitymistä. Maksuton. Guys ja women ryhmät erikseen valittavissa. https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968 

Tekemistä treffeille: https://www.amazon.com/TALKING-POINT-CARDS-Conversation-Acquaintances/d… JA https://www.amazon.com/DateBox-Club-Couples-Romantic-Wedding/dp/B09MZW5…

Vierailija
39/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutui, että omassa nuoruudessani 80-luvulla seurustelukumppanin ja seksikokemusten kerryttäminen oli kaikkien ykköstavoite, kaikki nuorison hengailu tähtäsi siihen.

Nyt vaikuttaa kulttuuri olevan hyvin erilainen, nuoriso ei edes keräänny yhteen, vaan ovat 2-3 hengen porukoissa hiplaamassa kännykkää tai pelaamassa konsolipelejä.

Kylillä kulkevat vain sekakäyttävät ongelmanuoret.

Minun nuoruudessani 80-luvulla pakonomainen seurustelukumppanien ja lukuisten seksikumppanien kerryttäminen oli alempien sosiaaliluokkien juttu. Me akateemisesti suuntautuneet ihastuimme kyllä, mutta ei alettu seurustelemaan ennen kuin n. 19-20-vuotiaina, ja suuri osa ollaan edelleen sen ekan kanssa yhdessä.

Nuoruudessa tärkeitnä meille oli koulussa ja harrastuksissa käyminen sekä (samansukupuolisten) ystävien kanssa ajanvietto.

Vierailija
40/239 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ennemmin on käynyt niin päin, että ne yläasteen ns. kovimmat jätkät, joista tytöt olivat olevinaan kiinnostuneita (ja jotka pääsivät poikuudestaankin aikaisin) ovat tässä 40+ ikäluokassa joko työttömyys- ja päihdetilaston tai hautausmaan täytteinä.

Tuskinpa ovat. Sen sijaan ne joista eivät olleet ovat.