Te jotka kirjoititte pitkästä matikasta L:n tai E:n, mille alalle menitte?
Kommentit (18)
Itsellä M ja puolisolla B, molemmista tuli DI.
Humanisti olen. Siihen aikaan todistuksella ei päässyt suoraan sisään kuin matematiikkaa ja tekniikkaa opiskelemaan. Todistuspisteistä oli tietysti apua myös humanistiseen tiedekuntaan pääsyssä. Lapsia ei ole.
Tietojenkäsittelytiede, matematiikka ja kauppatieteet/rahoitus.
Ensin opiskelin sairaanhoitajaksi ja sitten psykologiaa.
Kirjoitin vain C:n mutta sähkö-DI olen nykyään. Ei tuolla oikeasti ole paljon muuta vaikutusta kuin se, joutuuko valintakokeessa käymään. Mielestäni meillä oli tosi huono opettaja lukiossa, eläkeiässä oleva vanhus joka oli kyllä mukava mutta ei osannut niillä 60-luvun opeilla opettaa ymmärrettävästi.
Menin opiskelemaan papereilla matematiikkaa, mutta sitten vaihdoin ihan toiseen pääaineeseen ja pidin matikan sivuaineena. Lopulta en ole päivääkään tehnyt töitä liittyen yliopisto-opintoihin vaan löysin hyvän työn toisen asteen opintoihin liittyen.
Kirjoitin lyhyestä matikasta L:n ja minusta tuli diplomi-insinööri. Fysiikkaa en lukenut lukiossa ollenkaan, vaikka olisin halunnut, mutta ei muka ollut mahdollista lyhyen matikan kanssa. Kukkaisteekkarina TKK:lle ja ekan vuoden aikana suoritin iltalukiossa koko lukion laajan matikan ja laajan fyssan, sitten aloitin TKK:lla opinnot.
Pitkän matikan L, opiskelin humanistisia ja sittemmin siirryin taidealalle.
Kirjoitin lyhyestä matikasta M:n ja olen sittemmin opettanut mm. tilastotiedettä.
Pitkän matikan E. Menin ensin TKK:lle, mutta opinnot oli tosi kaukana käytännöstä. Opiskelen kaikki insinöörimatikat kun ne oli kivoja, mutta fysiikka ei sujunut. Opinnot jäi kesken.
Sitten opiskelin tradenomiksi, mikä kyllä vähän hirvitti itseänikin. Pääsin kuitenkin nopeasti työelämään kun tutkinnon sai tehtyä alle kolmessa vuodessa ja nyt olen talouspäällikkö.
Insinööri olen sähköpuolella. Poikani lukemassa insinööriksi rakennuspuolelle.