Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kirjoititte pitkästä matikasta L:n tai E:n, mille alalle menitte?

Vierailija
06.11.2023 |

Tai mihin jälkikasvusi meni? 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija, nykyään professori humanistialalla. Opiskelin pitkää matematiikkaa ja kirjoitin siitä ällän, koska se oli helppoa ja ns. varma arvosana - en siksi että se olisi ollut erityisen kiinnostavaa.

Vierailija
22/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin lyhyestä matikasta L:n ja minusta tuli diplomi-insinööri. Fysiikkaa en lukenut lukiossa ollenkaan, vaikka olisin halunnut, mutta ei muka ollut mahdollista lyhyen matikan kanssa.

No ainakin 90-luvun alussa oli mahdollista. Toki se vähän vaikeutti joitain fysiikan kursseja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT alalle

Vierailija
24/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä: arkeologia, tytär: tietojenkäsittelytiede.

Vierailija
25/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyötön 🤔

FM-tutkinto taustalla kyllä. Mutta sitten tuli sairauksia ja kaikki meni pieleen, jäi väikkäri kesken ym. 

Vierailija
26/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin lyhyestä matikasta L:n ja minusta tuli diplomi-insinööri. Fysiikkaa en lukenut lukiossa ollenkaan, vaikka olisin halunnut, mutta ei muka ollut mahdollista lyhyen matikan kanssa.

No ainakin 90-luvun alussa oli mahdollista. Toki se vähän vaikeutti joitain fysiikan kursseja. 

Eri lukioissa on ollut mahdollista toimia eri tavoin. Kaikki riippui silloin siitä, millaisen lukujärjestyksen rehtori pystyi koululle luomaan. Minun ei annettu vaihtaa c-ranskaa d-saksaksi  kun reksi ei pystynyt tekemään sellaisia lukujärjestyksiä, että se olisi ollut mahdollista yhdessä pitkän matematiikan kanssa.

Vierailija
27/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealalle päädyin ja ihan hyvin on mennyt.

Vierailija
28/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICT-ala.

Vierailija
29/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä M ja puolisolla B, molemmista tuli DI.

DI ei ole ala. 

Vierailija
30/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantotalouden inssi ja enimmäkseen talouspuolen järjestelmähommia nykyään kehitysjohtajan tittelillä. Tosin eläkepäiviä jo odottelen parin vuoden päästä alkavaksi.

Vierailija
31/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin lukion jälkeen lähihoitajaksi ja jäin sitten valmistumisen jälkeen kotiäidiksi 15 vuodeksi. 

Matikka oli hauskaa ja siksi luin sitä, ei mulla ollut pienintäkään halua tehdä siitä työtä. Olen tyytyväinen valintoihini. 

Vierailija
32/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteet. Tutkimus, kehitys ja analytiikka on työnkuvana.

Vierailija
33/33 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin opiskelemaan teoreettista fysiikkaa, mutta kyllästyin siihen ja vaihdoin kieliin. Nyt kuitenkin myös teknisen alan paperit taskussa ja sen alan hommia teen. Kielien opiskelusta kuitenkin se hyöty, että minua kysytään aina ekana reissuhommiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi