Te jotka kirjoititte pitkästä matikasta L:n tai E:n, mille alalle menitte?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin lyhyestä matikasta L:n ja minusta tuli diplomi-insinööri. Fysiikkaa en lukenut lukiossa ollenkaan, vaikka olisin halunnut, mutta ei muka ollut mahdollista lyhyen matikan kanssa.
No ainakin 90-luvun alussa oli mahdollista. Toki se vähän vaikeutti joitain fysiikan kursseja.
Isä: arkeologia, tytär: tietojenkäsittelytiede.
Pitkäaikaistyötön 🤔
FM-tutkinto taustalla kyllä. Mutta sitten tuli sairauksia ja kaikki meni pieleen, jäi väikkäri kesken ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin lyhyestä matikasta L:n ja minusta tuli diplomi-insinööri. Fysiikkaa en lukenut lukiossa ollenkaan, vaikka olisin halunnut, mutta ei muka ollut mahdollista lyhyen matikan kanssa.
No ainakin 90-luvun alussa oli mahdollista. Toki se vähän vaikeutti joitain fysiikan kursseja.
Eri lukioissa on ollut mahdollista toimia eri tavoin. Kaikki riippui silloin siitä, millaisen lukujärjestyksen rehtori pystyi koululle luomaan. Minun ei annettu vaihtaa c-ranskaa d-saksaksi kun reksi ei pystynyt tekemään sellaisia lukujärjestyksiä, että se olisi ollut mahdollista yhdessä pitkän matematiikan kanssa.
Taidealalle päädyin ja ihan hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä M ja puolisolla B, molemmista tuli DI.
DI ei ole ala.
Tuotantotalouden inssi ja enimmäkseen talouspuolen järjestelmähommia nykyään kehitysjohtajan tittelillä. Tosin eläkepäiviä jo odottelen parin vuoden päästä alkavaksi.
Mä luin lukion jälkeen lähihoitajaksi ja jäin sitten valmistumisen jälkeen kotiäidiksi 15 vuodeksi.
Matikka oli hauskaa ja siksi luin sitä, ei mulla ollut pienintäkään halua tehdä siitä työtä. Olen tyytyväinen valintoihini.
Luonnontieteet. Tutkimus, kehitys ja analytiikka on työnkuvana.
Menin opiskelemaan teoreettista fysiikkaa, mutta kyllästyin siihen ja vaihdoin kieliin. Nyt kuitenkin myös teknisen alan paperit taskussa ja sen alan hommia teen. Kielien opiskelusta kuitenkin se hyöty, että minua kysytään aina ekana reissuhommiin.
Olen tutkija, nykyään professori humanistialalla. Opiskelin pitkää matematiikkaa ja kirjoitin siitä ällän, koska se oli helppoa ja ns. varma arvosana - en siksi että se olisi ollut erityisen kiinnostavaa.