Lapselle nimeksi Lumi-Marja tai Sini-Marja?
Mitä mieltä olette nimistä Lumi-Marja tai Sini-Marja? Entä Meri-Tuuli?
Jos keksitte muitakin luontoaiheisia, otan mielelläni vastaan. Kiitos!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Lumimarja on tosi kaunis!
Myös tuo yllä ollut Lumihelmi on aika ihana, ja kyllä myös Lumituuli voisi olla jännä, sopisi talvivauvalle.
Suvi-Meri - kesäinen meri. Kaunis merkitys, muttei solju niin kauniisti.
Anteeksi, mutta ihan jäätävän hirveitä nimiä. Kunnon satukeijukategoriaa.
Keltahilkka, Viher Kataja, Tuulikki Merikukka
Lumi-Marja näyttää vähän huolimattomasti kirjoitettuna Lumi-Harjalta. Ja kyllä se muutenkin siltä kuulostaa ihan liikaa.
Mitä jos lapsesi vihaa lunta? Ainakin mä vihaan lunta, ja olisi varmaan ärsyttävää olla nimeltään Lumi.
Jos päättää identifioitua myöhemmin mieheksi, niin suosittelen Lumi-Ukkoa.
Tuuli on kaunis ja kuitenkin aika harvinainen, mutta tunnistetaan etunimeksi helposti. Tuulia on vielä nätimpi ja nimimäisempi.
Lumi on liian vitsailualtis. "Lumi tuli ja yllätti autoilijat" "Pitääpäs luoda Lumi, hehheh" "teetkös paljon Lumitöitä"
Laita toiseksi nimeksi Lumi, jos niin paljon tykkäät. Onhan se nätti. Tai muodossa Lumia, niin on nimimäisempi.
Marja on tosi retro mummonimi ja erittäin basic, jos haet jotain omaperäisesti luonnonkaunista, niin älä sitä laita.
Erään lapsen nimi on Ruusu-Marja.
Mun tytön nimi on Suvi Marja.
Joskus muinoin jo teininä poikakaverin kanssa mietittiin nimiä tuleville lapsillemme, ja päätettiin että jos saadaan tyttö, niin sen nimeksi tulee Suvi, koska se oli meidän molempien mielestä maailman kaunein nimi.
Siinä päätöksessä sitten pysyin, ja toiseksi nimeksi valikoitui Marja, koska se on mun äidin nimi. Suvin sisko taas sai nimensä mun mummolta ja isomummolta. Meidän sukunimi on todella perinteinen suomalainen nimi, niin halusin tuolla perinnelinjalla jatkaa myös lasteni nimissä.
Enpä silloin tiennyt, että nykylapsilla Suvi on erittäin harvinainen nimi, ja tyttöni kaimat ovat enimmäkseen kolme-nelikymppisiä. Ei ollut tarkoituksena todellakaan mikään erikoisuudentavoittelu, mutta eipä ainakaan ole tytöllä rinnakkaisluokilla muita samannimisiä!
Jos laitat, laita yhteenkirjoitettuna Lumimarja tai esim. mainittu Lumituuli on aika kaunis ja samanhenkinen, samoin Lumikukka. Huomioi kuitenkin, että lähes kaikilla pitkä nimi tai yhdysnimi vääntyy muuhun muotoon. Jokainen tuntemani ihminen, jolla on sellainen nimi (ja tunnen monta!) kutsuu itseään lyhyemmällä nimellä. Eli se sinun Lumimarjasi varmaankin tulee olemaan käytännössä pelkkä Lumi.
Mutta jos tämäntyylisistä nimistä pidät, olen kuullut esim. Sinipilvi, Sinivuokko, Suvituuli, Merituuli.
Heini Maria, Heini on kaunis ja sopivasti epätavallinen nimi.
Heini nimisiä on joku 100 suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ainakin kaksi Sini-Marjaa/Sinimarjaa. Minusta se on erikoinen ja kaunis nimi.
Meri-Tuuli oli suosittu joskus 2000-luvun alussa, samoin Suvi-Tuuli, tulee mieleen vastikään Espooseen muuttaneet ensimmäisen polven AMK-vanhemmat, oikein sellainen nousevan alemman keskiluokan nimi. En siis laittaisi omalle lapselle, vaikka muuten on ihan kaunis nimi.
Lumi-Marjaa en ole ennen kuullut. Kirjoittaisin ehkä yhteen, Lumimarja. Kaunis nimi!
Mites nämä: Hillamarja, Talvituuli, Aamutuuli, Siniorvokki, Lumihelmi, Helmimarja, Sinivuokko
Tykkään nimistä Helmi, Ulpu ja Pulmu
Vai oikein nousevan alemman keskiluokan nimi :D Voi mikä sosiologi siellä yrittää päteä. Oletko jo ensimmäisestä vuosikurssista selvinnyt, pöhelö?
Lumi-Harja ja Sini-Piika on perinteiset ja paremmat ja noilla nimillä sitä kuitenkin kutsuttaisiin, niin on jo valmiina!
Minusta nuo kuulostaa lehmän nimiltä.