Oletko kasvanut fiksujen vai tyhmien ihmisten ympäröimänä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valitettavasti ollut ihan tynnyrissä kasvaneita, kyvyttömiä ja vähäjärkisiä ihmisiä ympärilläni, ja olen siitä kärsinyt paljon. Muutamia järkeviä on onneksi ollut myös, niin olen vielä elävien kirjoissa.
Ihmiset eivät ymmärrä kuinka paljon meihin vaikuttaa se, synnymmekö fiksuun perheeseen vai lantakuoppaan kallujen hospotuksia ja sekoiluja sietämään.
Ihmiset ketkä ovat syntyneen normaaliin tai fiksuun perheeseen, tuskin ymmärtävät privilegiotaan.
On suurta sontaa väittää, että jokaisella meillä täällä on yhtäläiset lähtökohdat vaikka mihin. No ei ole.
Kyllä ns älykkäätkin ihmiset saattaa sekoilla :/ mun isä on insinööri, mutta hän on myös alkoholisti ja hänellä on maanisdepressiivinen persoonallisuus häiriö.
Epäilen että hänellä on ehkä joku diagnosoimaton autismi, koska hän on lapsesta asti kuulem
*Diplomi insinööri oli tarkoitus kirjoittaa
Älykäs ei välttämättä ole viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin ihmistyyppi on älykäs ja ilkeä. Mielummin ympäröisin itseni tyhmillä mutta kivoilla ihmisillä.
Niin tätähän ei kysytty.
ei kysytty myöskään tuota sinun ylimielistä pätemisen haluista töksäytystäsi, ihan turha oli sekin.
Isäni ja veljeni ovat vähemmän älykkäitä ja juntteja. Äitini vain juntti.
Muutin aikaisin pois kotoa.
Lähipiirissäni oli ihan älykkäitä, yliopiston käyneitä, yleissivistyneitä, mutta käytännön taidoiltaan ja itsetunnoltaan ja mielenterveydeltään aika reppanoita, mutta rakastavia ihmisiä. Muut sukulaiset olivat enimmäkseen älykkäitä, erittäin korkeasti kouluttautuneita, korkeissa ja merkittävissä viroissa olevia, vaativia ja huonommin menestyneitä ja matalasti kouluttautuneita kohtaan ilkeitä ihmisiä. Tässä ristiriitaisessa ympäristössä oli aika vaikea löytää omaa tietään, koska energiaa meni omista vanhemmista huolehtimiseen, häpeään ja jopa käytöstapojen ja käytännönasioiden opettamiseen omille vanhemmilleen.
Onnekseni olen saanut nauttia melko tasapuolisesti niin fiksujen kuin toistakin puolta edustavien henkilöiden seurasta. Heitä ei ole suuremmin tarvinnut erotella, vaan tulen molempien ryhmien kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tyhmien mutta yksinkertaiseen ja vaatimattomaan elämään tottuneiden, mielipiteiltään mustavalkoisten ihmisten kanssa, joille kaikki omasta arjesta poikkeava oli jotenkin liian hienoa ja erikoista. Kyllä tässä on saanut töitä tehdä tosissaan, jotta on saavuttanut jonkinlaisen sivistystason ja kelvolliset käytöstavat.
Minulla aikalailla samoin. Synnyin parikymppisille duunareille vahinkona. Heille ei ollut kerääntynyt paljoa elämänkokemusta eivätkä olleet kasvaneet tunne-elämältään täysin aikuisiksi. Välillä tuntui, kun olisin elänyt kahden kiukuttelevan teinin kanssa. Varsinkin isälläni oli puutteita impulssikontrollin kanssa. Ristiriitoihin suhtauduttiin huutamalla, kiukuttelemalla ja mököttämällä. Teini-iässä tutustuin uusiin ystäviin, jotka olivat lähtöisin keskiluokkaisista perheistä. Muistan kuinka olin yllättynyt, kun heidän kodeissaan lapsille puhuttiin nor
Omat vanhempani ovat ihan samanlaisia vaikka saivat minut kolmekymppisinä. Joskus aikakaan ei auta.
Keskiverto. Matala koulutus, vähän sivistystä, ei kielitaitoa ja ripaus taikauskoa, mutta loistivat arjen askareissa. Ei myöskään koskaan itseaiheutettuja talousongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valitettavasti ollut ihan tynnyrissä kasvaneita, kyvyttömiä ja vähäjärkisiä ihmisiä ympärilläni, ja olen siitä kärsinyt paljon. Muutamia järkeviä on onneksi ollut myös, niin olen vielä elävien kirjoissa.
Ihmiset eivät ymmärrä kuinka paljon meihin vaikuttaa se, synnymmekö fiksuun perheeseen vai lantakuoppaan kallujen hospotuksia ja sekoiluja sietämään.
Ihmiset ketkä ovat syntyneen normaaliin tai fiksuun perheeseen, tuskin ymmärtävät privilegiotaan.
On suurta sontaa väittää, että jokaisella meillä täällä on yhtäläiset lähtökohdat vaikka mihin. No ei ole.
Jos nuo kyvyttömät ja vähäjärkiset ovat vielä pahantahtoisia, niin lopputulos on kauhea. Ehkä tyhmät ja hyväluonteiset ei haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut aivan sietämätöntä, kun ne ihmiset kenen ympäröimänä olet kasvanut, ovat kuin jonnekin 1700-1800-luvuille tiukasti ja hanakasti jääneitä. Muut ihmiset ja maailma kuitenkin vaatii, että eläisit 2000-lukua, niin on todella raakaa olla siinä venytyspenkissä; toiset repii jaloista ja toiset päästä, ja itse kokee ettei selviä tästä kidutuksesta hengissä.
Kuvasit mun lapsuutta, 1800-l metodein ja ajatuksin mentiin ja ympäröivä maailma ( esim koulu) odotti jotain muuta.
Puheessa toistui samat sananparret, joita toisteltiin. Osa oli jotain sananlaskuja, osa mainoksista napattuja. Ehkä ei tarvinnut ajatella ku toisteli noita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut aivan sietämätöntä, kun ne ihmiset kenen ympäröimänä olet kasvanut, ovat kuin jonnekin 1700-1800-luvuille tiukasti ja hanakasti jääneitä. Muut ihmiset ja maailma kuitenkin vaatii, että eläisit 2000-lukua, niin on todella raakaa olla siinä venytyspenkissä; toiset repii jaloista ja toiset päästä, ja itse kokee ettei selviä tästä kidutuksesta hengissä.
Kuvasit mun lapsuutta, 1800-l metodein ja ajatuksin mentiin ja ympäröivä maailma ( esim koulu) odotti jotain muuta.
Puheessa toistui samat sananparret, joita toisteltiin. Osa oli jotain sananlaskuja, osa mainoksista napattuja. Ehkä ei tarvinnut ajatella ku toisteli noita?
Yksinkertaisilla ihmisillä on aina hokemia ja tykkäävät jankuttaa jotain samaa vitsiä koko ajan. Ihan uskomattoman rasittavaa kuunnella kun aikuinen ihminen määkii: "KAAaaalimato" "Kaaaaaalimato".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan keskivertofiksujen, jotka kuvittelivat olevansa poikkeuksellisen älykkäitä.
Tämä taitaa olla se tyypillisin lähtökohta. Painetaan juuri ja juuri keskipalkkaista duunia ja elämän suurin saavutus on poismaksettu omakotitalo muuttotappiopaikkakunnalla. Ollaan viittä vaille neroja.
Kuvittelevat omien keskivertosaavutusten esim. jonkun merkonomitutkinnon (mitenkään merkonomeja vähättelemättä) olevan jotain aivan poikkeuksellista. Kaikki, mikä ei itseä kiinnosta ja mihin ei kykene on aivan turhaa.Koulutuksesta nyt ei muutenkaan pysty niin paljon päättelemään, ellei se koulutus ole joku ydinfysiikan yliopistotutkinto vähintään. Tunnen maisteritason ihmisiä, jotka esim. hurahtelee kaikenmaailman nettivedätyksi
Olen tuo, joka kirjoitin merkonomeista, mutta sama se voi olla maistereillakin. Ei tuo niin tavatonta ja poikkeuksellista ole nykypäivänä, vaikka moni niin luulee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sinä et kyllä ymmärtänyt mitä toinen sanoi. Tulkitsit toisen tekstin päin honkia.
Siis sinä joka olet s-tanan tietämätön.
Juuti itsensäkaltaisista kertovaan viestiin hän kommentoikin ja tietenkin aggressiivisena.
Täyskallujen keskellä. Ihmettelen jopa lopputulosta.
Autuaita ovat yksinkertaiset silläheidän on taivasten valtakunta....
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lestadiolaiset fixuja?
Toiset ovat ja toiset eivät, varmaan samassa suhteessa kuin muutkin ihmiset.
Saako kehitysvammaiset tehdä lapsia,?
Niin tätähän ei kysytty.