Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset jonottivat Stockmannin entisiin tiloihin avanneen Alanya Marketin avajaisissa, vaikka jaossa ei edes ämpäreitä!

Vierailija
05.11.2023 |

Pitkä jono kiemurteli usean korttelin kauppakeskuksessa. Avajaispäivänä kävijöitä kauppiaan arvion mukaan yli 15 000.

Alanya Market on saman nimisen ruokakauppaketjun myymälä, josta saa mm. hedelmiä, yrttejä, mausteita, teetä, lihaosaston kaikki nauta, lammas ja kana on ha lal-teurastettua. Sikaa sen sijaan ei myydä ollenkaan. Myynnissä on myös Arlan ja Valion tuotteita.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009969721.html

Kommentit (176)

Vierailija
21/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihatiskin takia kannattaa jo käydä siellä.

Siis kannatat eläinrääkkäystä?

Vierailija
22/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sen sijaan olkikoreja?

Tai saviruukkuja?

Tai vuohia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska jos joku Hesarin toimittaja kysyisi omistajalta mitä mieltä hän on Israelista :

Vierailija
24/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jonottaisi edes kotimaiseen kauppaan, saati sitten muslimimaalaisten friikkien kauppaan. 

Vierailija
25/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisilla ei ole sielua. Ulkoa ohjattuina he vaelsivat palvomaan profeettaa. Tekopyhyys myös vahvana.

Näin itsekin hieman vasemmalle kallellaan olevana kyllä ihmettelen tätä radikaalivasemmuston halua tukea Islamia ja sen ääri-ilmiöitä. Minusta arvopohja on niin räikeän erilainen, mitähän muslimit oikein tuumaa homoista, transtouhuista, eläinten oikeuksista, veganismista, uskonnonvapaudeasta, voimaannuttavasta prostituutiosta? 

Vierailija
26/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jonottaisi edes kotimaiseen kauppaan, saati sitten muslimimaalaisten friikkien kauppaan. 

😂😂😂

Vierailija
27/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kantasuomalaiset yleensä ostavat kyseisestä kaupasta? Suosituksia kaivataan.

Mä ostan ruokaa ja mausteita.

Vierailija
28/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuossa ei ole muuta eroa aiempan Puhoksessa sijanneeseen Alanyaan kuin sijainti. Toki hyvä saada aina kilpailua, kuluttajan kannalta. Liha ainakin on noissa muslimikaupoissa edullisempaa ja tuoretta, jos halal-rituaali pöyristyttää, niin sitten ei toki kannata ostaa.

Suomessa kielletty halal-liha on usein sulatettua pakastetta ulkomailta. Se siitä tuoreudestasi ja kidutetun stressilihan hyvyydestä voit kinastella itsesi kanssa.

Kiitos, sepä anteliasta sinulta. Käyttämässäni halal-kaupassa tiedän lihan olevan itse teurastettua. Jos nyt syö lihaa, niin on mielestäni älyllisesti epärehellistä nillittää siitä, että eläin tapetaan vuodattamalla veri. Eiköhän se teurastamon kuolonlöyhkä stressaa muutenkin teuraseläintä, joten niin kauan kun on lihansyöjä, moisesta on turha tehdä numeroa.

Vierailija
29/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lafkallahan on jo usempia liikkeitä Helsingissä, tai ainakin aivan samat tuotteet ja hinnat. Lähinnä ihmetyttää, että miksi nyt on ruuhkaa. Positiivista tässä on se, että jos menekki on hyvä, niin ei tuotteet vanhene hyllyissä, kuten aiemmin monille tuotteille on käynyt. Itäkeskus jatkaa kehityskulkuaan muslimi basaariksi.

Vierailija
30/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kantasuomalaiset yleensä ostavat kyseisestä kaupasta? Suosituksia kaivataan.

Halpoja tuoreita yrttejä yleensä. Korianteria yms. saa eurolla kunnon nipun, kun isojen ketjujen kaupan ruukuissa ei ole kun muutam korsi ja hinta moninkertainen. Erilaisia leipiä löytyy myös, joita ei muualta saa. Muuten aika perus etnisten kauppojen tuotteet saatavilla.

Vierailija
31/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no mitä nyt kantasuomalaiset yleensä ostavat ruokakaupasta? Käsittääkseni muutakin kuin kaljaa ja makkaraa. 

Vierailija
32/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itis on ihan roskis tasoa nykyään.  En kävisi mutku lapsi ei jaksa aina lähteä kauemmaksi.  Hyi helvetti.  

Vierailija
33/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no mitä nyt kantasuomalaiset yleensä ostavat ruokakaupasta? Käsittääkseni muutakin kuin kaljaa ja makkaraa. 

Jos ei ole kaljaa ja makkaraa eikä edes ämpäreitä, minä en mene,

Vierailija
34/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuossa ei ole muuta eroa aiempan Puhoksessa sijanneeseen Alanyaan kuin sijainti. Toki hyvä saada aina kilpailua, kuluttajan kannalta. Liha ainakin on noissa muslimikaupoissa edullisempaa ja tuoretta, jos halal-rituaali pöyristyttää, niin sitten ei toki kannata ostaa.

Suomessa kielletty halal-liha on usein sulatettua pakastetta ulkomailta. Se siitä tuoreudestasi ja kidutetun stressilihan hyvyydestä voit kinastella itsesi kanssa.

Kiitos, sepä anteliasta sinulta. Käyttämässäni halal-kaupassa tiedän lihan olevan itse teurastettua. Jos nyt syö lihaa, niin on mielestäni älyllisesti epärehellistä nillittää siitä, että eläin tapetaan vuodattamalla veri. Eiköhän se teurastamon kuolonlöyhkä stressaa muutenkin teuraseläintä, joten niin kauan kun on lihansyöjä, moisesta on turha tehdä numeroa.

Sitten voitkin kertoa missä kyseinen laitoin teurastaja sijaitsee. Poliisitkin voisi olla kiinnostuneita.

Vierailija
35/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkan pullatiskin palvelija sanoi että äkkiähän kakun itse leipoo kun kysyin kakkujen perään?  Ihme paikka tuo Stokkan. Ihan kun ei saisi omilla rahoilla ostaa sieltä mitä haluaa. 

Vierailija
36/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin muistan aina kun jotkut tyypit jutteli keskenään Stokkalla: "Niin voihan sitä tuttelit ottaa kehiin jos ei halua imettää"  No huh,  olin juuri ostamassa äidinmaidon korvikkeita. Olis tehny mieli sanoa haistakaas nyt sitä litteään.  

Vierailija
37/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen taiisn ostaa kaljan ja makkaran lisäksi ruokaöljyä ja lonkeron.

Vierailija
38/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stokkan pullatiskin palvelija sanoi että äkkiähän kakun itse leipoo kun kysyin kakkujen perään?  Ihme paikka tuo Stokkan. Ihan kun ei saisi omilla rahoilla ostaa sieltä mitä haluaa. 

Stokka tuhosi itse itsensä. Hyvä artikkeli tästä tavaratalon ja sen palvelukulttuurin alasajosta. Ennen vanhaan pidettiin työntekijöistä hyvää huolta ja moni oli talossa koko työuransa, olivat myös ylpeitä työpaikastaan ja tuotetietämyksestään, oli kunnia-asia, että palveltiin asiakkaat hyvin. Sitten johto alkoi pihistellä kaikesta, myös työtunneista, vakituisia osa-aikaistettiin jne. Rimanalitus shop in shop konsepti. 

Vierailija
39/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietääkseni remontoivat sen kokonaan. Seinät on kuivatusta lehmänlannasta ja oljista. Vessoista poistettiin hankalat pöntöt ja nyt on pelkät reiät lattiassa. Lattia uusittiin ja otettiin helposti likaantuvat laatat pois ja tilalla on maalattia. Maksuvälineenä käy vaihtotavara, eurot eivät enää käy.

Vierailija
40/176 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisilla ei ole sielua. Ulkoa ohjattuina he vaelsivat palvomaan profeettaa. Tekopyhyys myös vahvana.

Näin itsekin hieman vasemmalle kallellaan olevana kyllä ihmettelen tätä radikaalivasemmuston halua tukea Islamia ja sen ääri-ilmiöitä. Minusta arvopohja on niin räikeän erilainen, mitähän muslimit oikein tuumaa homoista, transtouhuista, eläinten oikeuksista, veganismista, uskonnonvapaudeasta, voimaannuttavasta prostituutiosta? 

Ja sian lihasta ja koirista