Ihmisillä on älyttömiä harrastuksia joita ei voi ymmärtää ja vieläpä maksavat niistä paljon
Tässä muutama esimerkki.
Kirjojen lukeminen. Ehkä tylsintä tekemistä mitä voi olla tuijottaa pientä tekstiä satojen sivujen verran ja maksaa kirjoista jotka on kertakäyttötavaraa.
Frisbee golf. Tämä on kyllä juntti laji.
Jääkiekon sm-liigaottelussa käyminen, tuijottaa jotain runkosarjapeliä jolla ei ole mitään merkitystä ja kallistakin vielä.
Lp-levyjen ostaminen, ihmiset ostaa ylihintaisia kalliita levyjä kodin nurkat täyteen, aivan järjetöntä kun cd-levy on keksitty.
Teatterissa käynti. Voiko olla tylsempää. En menisi vaikka maksettaisiin.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on erittäin passiivista istumista huonossa ryhdissä. Ja tutkimusten mukaan juuri sellainen tappaa.
Mitäh? Menen aina sänkyyn maate lukemaan ja hyvä lukulamppu vieressä. Telkkariakin katson silloin kun katson soffalla maaten.
Kaikki paitsi purjehtiminen on turhaa.
Esim. kirjoja voi ostaa käytettynä.
Nuo on hyviä harrastuksia. Jotkut ei vaan tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen ei ole harrastus. Kirjat voivat olla harrastus mutta lukeminen ei sen enempää kuin katselu ole harrastus.
Oli mitä oli, hyödyllistä se kuitenkin on. Oli aika järkyttävää kuulla suomalaisen formulakuskin suusta ettei ole eläessään lukenut yhtään kirjaa. Rehellisyydestä kyllä pisteet hänelle.
voi tziis mitä toi flyygelikin maksoi
Mä oonkin aina pitänyt kirjastoa kovin kalliina
Vierailija kirjoitti:
voi tziis mitä toi flyygelikin maksoi
mun puutarha on maksanut monenkerroin enemmän kuin joku kertaostos flyygeli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naurettavin harrastus jonka olen ikinä kuullut on musiikin kuuntelu... siis mitä v..ttua. Ymmärrän että soi taustalla kun jotain muuta tekee, mutta että nyt vasiten istuu aloilleen ja kuuntelee musiikkia.Tekemättä mitään muuta samalla... Itse en ainakaan pysty, väkisin ajattelen ihan muita asioita ja teen suunitelmia siinä samalla
Tai sitten se on vaan laiskuutta jotka sanoo harrastavansa sitä, makaa vaan ja on poppivehkeet päällä.
Musiikin kuuntelulla on paljon terveysvaikutuksia. Se tekee hyvää aivoille, vähentää kipua, ahdistusta ja stressiä. Laskee verenpainetta ja sydämen sykettä.
Mutta on olemassa ihmisiä jotka ei ymmärrä musiikkia, eli ovat sävelkuuroja (amusia).Ehkäpä sinullakin on tällainen neurologinen häiriö?
saattaa olla, olen epämusikaalinen, on musiikkia josta pidän, mutta en silti asetu sitä erikseen 'kuuntelemaan', valtaosa esm radiosta päivisin soivasta on mielestni pelkkää sitä itseään ja oletan että tekijät häpeää tekeleitään kun itse kuulevat.
Oma makuni on jokseenkin outo muihin verrattuna, enkä siitä ala enempää selkoa tekemään...ketään ei kiinnosta samat asiat, en kulje massan mukana tässäkään. Olen muutoinkin 'outo' kun vertaan itseäni muihin, mutta normaali.
Frisbeegolf on omasta mielestäni ihan hauska laji, varsinkin porukassa. Kyseessä ei ole hampaat irvessä suoritettava laji, vaikka lajissa onkin kilpailutoimintaa. Alkuun pääsee muutamalla kiekolla, ja käytettynäkin näitä saa. Itsellä taitaa olla 15 kpl kiekkoja, tosin heittelyt jääneet vähemmäksi, kun kesällä itsellä on toinenkin harrastus, mihin aikaa palaa enemmän.
No minä kokoan palapelejä iltaisin, useamman per kuukausi. Aivan mahtava harrastus, rentouttavaa ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen ei ole harrastus. Kirjat voivat olla harrastus mutta lukeminen ei sen enempää kuin katselu ole harrastus.
Siis mitä tämä tarkoittaa? Vähän niin kuin että juokseminen ei ole harrastus mutta lenkkarit on :D
maksaahan se golf mutta vähemmän kuin kuvittelet. Maksan pääkaupunkiseudulla laadukkaalla kentällä pelaamisesta 100€ vuodessa golfseuran jäsenmaksua ja keskimäärin noin 30€ per pelikerta. Varusteet maksoivat 500 kun lajin pari vuotta sitten aloitin.
Vertailun vuoksi moni laittaa vaikka kalastukseen tai lasketteluun reilusti enemmän rahaa kuin minä golfiin. Ja pelaan (tai harjoittelen) kesäkaudella pari kertaa viikossa.
Golfin kallius tai elististisyys on täysi myytti. Toki harrastukseen Voi laittaa vaikka kuinka paljon rahaa, mutta sama pätee lähes kaikkiin harrastuksiin.