Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisillä on älyttömiä harrastuksia joita ei voi ymmärtää ja vieläpä maksavat niistä paljon

Vierailija
05.11.2023 |

Tässä muutama esimerkki.

Kirjojen lukeminen. Ehkä tylsintä tekemistä mitä voi olla tuijottaa pientä tekstiä satojen sivujen verran ja maksaa kirjoista jotka on kertakäyttötavaraa.

Frisbee golf. Tämä on kyllä juntti laji.

Jääkiekon sm-liigaottelussa käyminen, tuijottaa jotain runkosarjapeliä jolla ei ole mitään merkitystä ja kallistakin vielä.

Lp-levyjen ostaminen, ihmiset ostaa ylihintaisia kalliita levyjä kodin nurkat täyteen, aivan järjetöntä kun cd-levy on keksitty.

Teatterissa käynti. Voiko olla tylsempää. En menisi vaikka maksettaisiin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu

Oopperat (maailmalla)

Klassinen musiikki konserteissa 

Ruokakulttuuri (maailmalla)

Vierailija
22/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen lukeminen on erittäin passiivista istumista huonossa ryhdissä. Ja tutkimusten mukaan juuri sellainen tappaa. 

Siksi minä luenkin niin, että kävelen samalla.Tulee liikuttua ihan huomaamatta. Läppärin kanssa tulee harvemmin noustua jaloilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen lukeminen on erittäin passiivista istumista huonossa ryhdissä. Ja tutkimusten mukaan juuri sellainen tappaa. 

Mitenkäs tämä sinun palstailusi? Mikä on asento ja ryhti?

Vierailija
24/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on halpoja harrastuksia, paitsi ehkä golf maksaa. Ihmettelen moottoripyöräilyä, se tulee kalliiksi. Kun ne moottoripyörät ovat isoja, kalliita + vakuutukset + parkki + huolto. Rahaa voi mennä pelkkään pyörään 20 000€.

Festarteilla käyntikin on melko kallista, liput + matkat + majoitus + kallis ruoka ja juoma.

Rannekellojen keräily, mekaanisia, tosi kalliita. Jotkut niitä himoitsee.   

Autojen keräilykin on kallista.

Vierailija
25/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun tädin on vaikea käsittää että kaikki eivät istu pöytäkoneella vaan ovat puhelimen kanssa täällä. 

Vierailija
26/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittaja harrastaa?

Vierailija
27/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavin harrastus jonka olen ikinä kuullut on musiikin kuuntelu... siis mitä v..ttua. Ymmärrän että soi taustalla kun jotain muuta tekee, mutta että nyt vasiten istuu aloilleen ja kuuntelee musiikkia.Tekemättä mitään muuta samalla... Itse en ainakaan pysty, väkisin ajattelen ihan muita asioita ja teen suunitelmia siinä samalla

Tai sitten se on vaan laiskuutta jotka sanoo harrastavansa sitä, makaa vaan ja on poppivehkeet päällä.

Vierailija
28/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun tädin on vaikea käsittää että kaikki eivät istu pöytäkoneella vaan ovat puhelimen kanssa täällä. 

käsittääkseni se nyt on tuhoisin vehe , niskat kaksinkerroin , taattua emännänkyttyrää pikapuolin

Vierailija
29/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako noin paljon kun sinulla ei ole varaa harrastaa mitään mikä maksaa?

Ap kyllä vaikuttaa niin pihiltä, ettei taatusti harrastaisi vaikka olisi varaakin. Kaikki mukava jää kokematta ja elämä elämättä kun ei raaski mihinkään laittaa rahaa.

Vierailija
30/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva provo. Mutta jatka vielä antamalla esimerkkejä järkevistä harrastuksista. 

No vaikkapa purjehdus tai golf. Myös matkailu avartaa.

T. AP

Ja nämäkö eivät ole tylsiä ja kalliita???

Joku veneessä istuminen avomerellä on mielestäni maailman tylsintä puuhaa.

Vierailija
31/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät harrastukset: anime, videopelit ja runkkaaminen

t. ap

Vierailija
32/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yleinen ajatusmalli joillakin, koska joku ei toimi/tee/ajattele niinkuin minä on se outoa tai jopa väärin. Ihmisten pitäisi varsinkin vapaa-ajalla yrittää tehdä niitä asioita joista tulee hyvä olo.

Vierailija
33/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkoneella, tai läppäri pöydällä telineen päällä saa istumaergonomian ja niskat/hartiat parempaan asentoon, kuin puhelimen kanssa kärvistellessä.

Vierailija
34/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naurettavin harrastus jonka olen ikinä kuullut on musiikin kuuntelu... siis mitä v..ttua. Ymmärrän että soi taustalla kun jotain muuta tekee, mutta että nyt vasiten istuu aloilleen ja kuuntelee musiikkia.Tekemättä mitään muuta samalla... Itse en ainakaan pysty, väkisin ajattelen ihan muita asioita ja teen suunitelmia siinä samalla

Tai sitten se on vaan laiskuutta jotka sanoo harrastavansa sitä, makaa vaan ja on poppivehkeet päällä.

Musiikin kuuntelulla on paljon terveysvaikutuksia. Se tekee hyvää aivoille, vähentää kipua, ahdistusta ja stressiä. Laskee verenpainetta ja sydämen sykettä.

Mutta on olemassa ihmisiä jotka ei ymmärrä musiikkia, eli ovat sävelkuuroja (amusia).

Ehkäpä sinullakin on tällainen neurologinen häiriö?

Vierailija
35/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastushan on asia, jota haluaa tehdä ja siitä nauttii. Kaikenhintaisia harastuksia löytyy ihan jokaiselle. Mä harrastan kävelyä kuunnellen samalla truecrime-postcastejä. Se on halpaa. Vähän kalliimpi harrastus mulla on Postcrossing, mutta siinäkin voin itse hallita kustannuksia.

Nyt olen eläkkeellä, mutta tein työtä, josta nautin, joten en tarvinnut harrastuksia selvitäkseni työnteosta.

Vierailija
36/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle musiikin kuuntelu olisi kaikkein mieluisinta puuhaa. Ja ei minulle musiikin kuuntelu ole täysin passiivista olemista ja mekaanista kuuntelua, vaan musiikki on jotain minkä avulla voi prosessoida ajatuksiaan ja tunteita. En ehkä motorisesti tee mitään erityistä, mutta varmasti aivoni prosessoivat monenlaista kuunnellessani musiikkia. Ja vaikka ei tietenkään aina, mutta välillä musiikkia kuunnellessa voi tehdä oivalluksiakin, päätöksentekoa ja suunnitelmia eli ei se nyt muutoinkaan ole aina mitään "ajanhukkaa", jos haluat sen niin ajatella.

Vierailija
37/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako noin paljon kun sinulla ei ole varaa harrastaa mitään mikä maksaa?

Joillakin on aina vain se yksi asia mielessä: ei saa maksaa paljoa tai pitää olla ilmaista.

Vierailija
38/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lataan (laillisuudesta en tiedä eikä jaksa kiinnostaa) ekirjoja pdf tiedostoina hehe

muilta osin samaa mieltä AP:n kanssa

Vierailija
39/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse lataan (laillisuudesta en tiedä eikä jaksa kiinnostaa) ekirjoja pdf tiedostoina hehe

muilta osin samaa mieltä AP:n kanssa

Voi raukkaa, ekirjat ovat kaikkein huonoin vaihtoehto. Ensin oikeat kirjat ja sitten äänikirjat.

Vierailija
40/53 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia harrastuksiani: 

Soitan useita instrumentteja jotenkuten, olen hankkinut soittimia kirpputoreilta, kanikonttorista ja rakentanut musiikkilaitteita itse.

Kuuntelen musiikkia, jonkinmoinen kokoelma CD- ja LP- levyjä.

Radioamatööritoiminta: pidän radioyhteyksiä huvikseni.  Laitteet on hankittu käytettynä ja osin itse rakennettu. Jonkin verran keräilen vanhaa laitteistoa.

Metsästän.

Luen. Kirjoja hankin hyvin valikoidusti, kertomakirjallisuuden yleensä lainaan kirjastosta. Juuri missasin huutonetissä yhden radioaiheisen tietokirjan, huusin 20€ ja hävisin.

Juuri hankin vanhan, halvan moottoripyörän...

T: nimim. Assburger