Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näistä asioista tiedät ettet enää pitkään pysynyt nykyajassa mukana

Vierailija
05.11.2023 |

Käytät käteistä

lähetät joulukortteja

Käytät tunnuslukutaulukkoa  

Käytät pöytäkonetta ja erillistä näppäimistöä  

Kirjoitat käsin asioita paperille  

Pukeudut kesälläkin villasukkiin

käytät talvisaappaita 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käytät tunnuslukutaulukkoa"

On toki kätevämpää, että puhelimen kadotessa tai rikkoutuessa ei pääse nettipankkiin tai tunnistautumaan vaikka Trafiin, Vero.fi:n tai muuhun vastaavaan. Kannttaa toki laittaa koko elämänsä yhden hauraan laitteen varaan.

Tämä. Mieheni on naureskellut mulle kun käytän tunnuslukutaulukkoa "niinkuin mikäkin mummo", mutta kappas kummaa kun kännykkää vaihtaessa kaikki sovellukset ei sitten siirtyneetkään ongelmitta ja ei päässyt enää verkkopankkiin ollenkaan. 

Vierailija
22/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkone on koska tykkään siitä enemmän kun läppäristyä. Laskut maksan älykännykällä. Talvella pidän villasukkia mutta kesällä ei tietenkään. Juon lattea, espressoa jne silloin ja tällöin. Mitään noutoruokaa en ole ikinä tilannut. En ole kädetön joten teen itse ruoan ja syön silloin et tällöin nk ulkona. Viimeksi syönyt joku aika sitten Roomassa muitten tekemää safkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lähettää yhden joulukortin 🤠 

Vierailija
24/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki kätevämpää, että puhelimen kadotessa tai rikkoutuessa ei pääse nettipankkiin tai tunnistautumaan vaikka Trafiin, Vero.fi:n tai muuhun vastaavaan. Kannttaa toki laittaa koko elämänsä yhden hauraan laitteen varaan.

Sanoisinpa että se että olen puhelimella tavoitettavissa on paljon tärkeämpää kuin että pääsen jollakin tietyllä sekunnilla Trafin sivuille. 

Vierailija
25/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone on koska tykkään siitä enemmän kun läppäristyä. Laskut maksan älykännykällä. Talvella pidän villasukkia mutta kesällä ei tietenkään. Juon lattea, espressoa jne silloin ja tällöin. Mitään noutoruokaa en ole ikinä tilannut. En ole kädetön joten teen itse ruoan ja syön silloin et tällöin nk ulkona. Viimeksi syönyt joku aika sitten Roomassa muitten tekemää safkaa.  Ei ole ollut talvisaappaita vuosikausiin, talvikengät tietenkin mutta tällä hetkellä käytän puumia. 

Vierailija
26/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei voita kunnon pöytäkonetta ja erillistä näppäimistöä.

Ja Linuxia siinä pöytäkoneessa.

Vierailija
27/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo aikaa sitten siirtynyt netti joulu toivotuksiin, vielä on ihmisiä jotka lähettää joulukortteja, oon nk vanhempaa ikäluokkaa. 

Vierailija
28/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on mutta ei koskaan ole ollut ulosotossa mitään eikä pikavippejä. 

Vierailija
29/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun täti rikkoo niitä puhelimia ihan liikaa😆

Täti on setä ja puhelimia ei rikkoudu yhtenään. Mahdollisuus ja riski ovat kuitenkin todellisia.

Aina voi tietysti tuudittautua ajatukseen, että "ei mulle mitään satu".

Ehta mummoperustelu 😆

Vierailija
30/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ITeen kaikkia noita joko pääsääntöisesti tai jonkun verran. Tiedän varmasti enemmän kuin sinä mitä nykyajassa tapahtuu.

En ole aloittaja, mutta tulin kommentoimaan koska elät todellakin omassa vanhentuneessa kuplassasi. Et ehkä suostu sitä ymmärtämään, mutta tekisit palveluksen itsellesi jos edes yrittäisit.

Vierailija
31/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo aikaa sitten siirtynyt netti joulu toivotuksiin, vielä on ihmisiä jotka lähettää joulukortteja, oon nk vanhempaa ikäluokkaa. 

Joulutoivotusten lähettely ylipäätään on aika boomeria. 

Vierailija
32/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei voita kunnon pöytäkonetta ja erillistä näppäimistöä.

Ja Linuxia siinä pöytäkoneessa.

Etkä silti osaa lainata. Huoh. 

Vierailija
33/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisinpa että se että olen puhelimella tavoitettavissa on paljon tärkeämpää kuin että pääsen jollakin tietyllä sekunnilla Trafin sivuille. 

Pointti oli, että mitä enemmän ns. tärkeitä asioita on puhelimen varassa, sitä enemmän kusessa on, jos puhelimelle tapahtuu jotain. Riskienhallinta ei ole ilmeisesti nykyaikaista, koska YOLO.

Vierailija
34/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti ole nykyaikaista käyttää teknisesti parempaa ja ergonomisempaa ratkaisua (pöytäkone + kunnollinen näppäimistö), vaan pitää tyytyä huonompaan ja kalliimpaan kompromissiratkaisuun (läppäri) tai huonoon korvikkeeseen (puhelin/ tabletti).

Mitä horiset? Kaikki kiinnittävät toimistossa läppärinsä isoon näyttöön tai pariinkin. Se näyttö ei silti ole pöytäkone, vaan näyttö. Läppärin näppäimistössä ei ole mitään epäergonomista. 

Vierailija
35/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli, että mitä enemmän ns. tärkeitä asioita on puhelimen varassa, sitä enemmän kusessa on, jos puhelimelle tapahtuu jotain. Riskienhallinta ei ole ilmeisesti nykyaikaista, koska YOLO.

Pointtisi oli että rikot puhelimia yhtenään etkä jostain käsittämättömästä syystä pysty ostamaan uutta puhelinta välittömästi. 

Vierailija
36/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti ole nykyaikaista käyttää teknisesti parempaa ja ergonomisempaa ratkaisua (pöytäkone + kunnollinen näppäimistö), vaan pitää tyytyä huonompaan ja kalliimpaan kompromissiratkaisuun (läppäri) tai huonoon korvikkeeseen (puhelin/ tabletti).

Mitä horiset? Kaikki kiinnittävät toimistossa läppärinsä isoon näyttöön tai pariinkin. Se näyttö ei silti ole pöytäkone, vaan näyttö. Läppärin näppäimistössä ei ole mitään epäergonomista. 

En koskaan töissä kiinnitä läppäriä erilliseen näyttöön ja teen todellakin työtä tietokoneella. 

Vierailija
37/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä ole, kun et yhdyssanoja osaa. Olet jonne.

Vierailija
38/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 26-vuotias ja lähetän joulukorttien lisäksi kortteja muutenkin. Kannattaa googlettaa Postcrossing. Kaverinikin tykkäävät saada kortteja. 

Vierailija
39/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mieheni on naureskellut mulle kun käytän tunnuslukutaulukkoa "niinkuin mikäkin mummo", mutta kappas kummaa kun kännykkää vaihtaessa kaikki sovellukset ei sitten siirtyneetkään ongelmitta ja ei päässyt enää verkkopankkiin ollenkaan. 

Mitä kännykkää? Ai tätä älytöntä vanhaa nokialaista?

Vierailija
40/52 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos läppäriin liittää samat oiheislaitteet, kuin pöytäkoneeseen, siitä tulee melkein yhtä hyvä. Tosin, jos haluaa samanlaista suorituskykyä kuin pöytäkoneelta, rahaa menee reilusti enemmän.

Et ole tainnut koskaan käyttää kunnollista mekaanista näppäimistöä? Mainittakoon, että kirjoittelen tällä hetkellä läppärillä, koska olen reissussa. Läppäri on aina kannettavuuden ja koon sanelema kompromissi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä