Minkä pituinen työmatka on vielä kohtuullinen?
Kommentit (45)
Ajallisesti 30min suuntaansa, kuitenkin kyseessä oma vapaa-aika mitä käyttää korporaation hyväksi.
20 minuuttia suuntaansa jos se on ajettava päivittäin.
Mun on ollut pakko tienata leipäni, joten ei ollut vaihtehtoja, Työmatka kesti viimeiset työssäolovuoteni vajaan tunnin suuntaansa autolla moottoritietä pitkin.
Kohtuullinen työmatka on sitä, ettei tarvitse autoa kulkemisiin. Kaikista huonoin yhtälö on se, että työpaikka on sen verran kaukana, että tarvitsee auton työssä käymiseen ja palkka just sen verran huono, että auto vie tilit.
Kun pitäisi tehdä jokin kodin hankinta, niin ei onnistu, koska autoon menee ja rahat lähtee tililtä nopeemmin kuin Ellun kanat pihasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun on ollut pakko tienata leipäni, joten ei ollut vaihtehtoja, Työmatka kesti viimeiset työssäolovuoteni vajaan tunnin suuntaansa autolla moottoritietä pitkin.
Pahempi kuin ulosottovelka.
Riippuu ihan siitä miten hyvän palkan saa. Esim. henkilökohtaisen avustajan homman takia ei missään nimessä kannata alkaa matkaamaan kauas, koska surkea palkka ja paskat asiakkaat.
Riippuu, missä se sijaitsee. Jos työmatkan saa illalla helposti yhdistettyä vaikka harrastuksiin, silloin yli puoli tuntiakin julkisilla on aika lailla ok. Sitten, jos se on keskellä peltoa ja sieltä joutuu lähtemään vielä eri suuntaan muille asioille, mikä venyttää matkaa entisestään, niin menee jo kohtuuttomaksi.
I,5 t / päivä ratissa työn lsäksi/
1,5vuotta oli liikaa. Ains oli väsynyt olo
Puoli tuntia maksimissaan kulkuvälineestä riippumatta. Se on kumminkin pois omasta vapaa-ajasta.
Puoli tuntia maksimi, ihanne 10-20 minuuttia.
Ei enempää kuin puoli tuntia. Mulla menee nyt 20 minuuttia ovelta ovelle.
Jos matkoihin menee tunti tai yli päivässä valmistautumisineen, on se liikaa.
Valmistautumiseen lasketaan pukeutuminen kävelyä, pyöränkumien pumppaus ja auton harjaus lumesta jne.
Puoliso halusi omakotitalon, mutta työmatka olisi sitten pidentynyt huomattavasti, joten sanoin, että muuta sinä sinne omakotitaloon, mutta minä jään tänne nykyiseen asuntoon ja pidän työmatkan lyhyenä.
Puoli tuntia.