Laita sairastamasi taudit vaikeusjärjestykseen
Kommentit (64)
1. Miesflunssa
2. Kiveskiertymä
3. Penismurtuma
Keuhkokuume
Influenssa
Migreeni
Bulimia
Synnytyksessä luulin että kuolen, mutta sitten vauva syntyikin, kivut loppuivat ja en edes revennyt. Synnytys ei ole tietenkään tauti.
Kysymys
Miten vyöruusu oli jonkun mielestä pahempi kuin vesirokko?
Olen sairastanut molemmat ja vyöruusussa tulee rakkuloita vain hyvin pienelle alueelle ja vesirokossa joka puolelle. Sain kyllä työterveyshuollon kautta heti viruslääkkeen vyöruusuun, sillä sen ottaminen esti tartuttamasta ja antoi lupauksen jälkitautien ehkäisystä.
Paha flunssa, vatsatauti, vesirokko, pieni flunssa.
1. aivoverenvuoto
2. umpilisäkkeentulehdus
3. migreeni
4. enterorokko (suun limakalvot ja nielu täynnä rakkuloita, suu tulessa. Korkea kuume.)
kolmea ensimmäistä ei kai tarvitse selittää
Raskausmyrkytys uhkaa omaa ja lapsen henkeä. (selvittiin)
Kova influenssaKova kuume monta päivää, välillä hourin.
Raajan murtuma-monta viikkoa käsi kipsissä, oli vaikea tehdä mitään.
Vatsataudit
Erilaiset pienemmät flunssat, sekä korona, jonka sairastin lievänä.
1.Joku flunssa, jonka yskä jäi pahasti päälle. Sain useamman lääkekuurin siihen. Kylkiä särki ja tunsin missä keuhkoni ovat, ensin oli toinen puoli kipeänä ja sitten toinen.
2. Korona, tuntui että pää räjähtää ja hampaat puskevat ulos ikenistä, joka paikka särki ja kun se alkoi loppumaan, tuntui etten saa ilmaa, kävin tutkimuksissa, missä kuvattiin ja otettiin monenlaisia verikokeita.
3. Joku flunssa, missä yskin kylkiluuni hajalle, niin että kuului vain poksaus ja sen jälkeen yskiminen oli tuskaa.
4. Korona mahavaivoineen, lievempi kuin ensimmäinen kuitenkin.
Kaikki vatsataudit
Angiina
Kaikki muut
En ole kauheasti sairastellut. *kopkop*
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksessä luulin että kuolen, mutta sitten vauva syntyikin, kivut loppuivat ja en edes revennyt. Synnytys ei ole tietenkään tauti.
Kysymys
Olen sairastanut molemmat ja vyöruusussa tulee rakkuloita vain hyvin pienelle alueelle ja vesirokossa joka puolelle. Sain kyllä työterveyshuollon kautta heti viruslääkkeen vyöruusuun, sillä sen ottaminen esti tartuttamasta ja antoi lupauksen jälkitautien ehkäisystä.
Empatian puute taitaa olla kuitenkin se pahin? Kas kun tautuen vakavuus ja myös niiden kokeminen voi olla hyvin yksilöllistä.
Sepsis oli aika paha, melkein jouduttiin amputoimaan, mutta onneksi selvittiin ilman. Ja ihan omaa syytäni oli tämäkin tauti.
Tuon rinnalla mitkään keuhkokuumeet ja vastaavat eivät ole paljoa häirinneet elämää.
1. Mononukleoosi, olin kuukauden todella kipeänä (kuumetta, kaikki imusolmukkeet turposi, paha nielutulehdus, kaks viikkoa pelkällä nesteruokavaliolla, maksatulehdus..). Jälkitautina tuli poskiontelotulehdus, lopulliseen toipumiseen meni puoli vuotta.
2. migreeni, vaatinut pari sairaalareissua, mutta nyt onneksi rauhallinen
3. korona - ekalla kerralla olin 3 viikkoa kipeänä, toisella kaksi
4. Perus norot jne ällötykset sekä angiina
Oon nuori ja perusterve, mut jostain syystä mononukleoosi ja korona on ollu hankalia :/ en juurikaan sairasta muuten, mut sit ku sairastan niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys
Empatian puute taitaa olla kuitenkin se pahin? Kas kun tautuen vakavuus ja myös niiden kokeminen voi olla hyvin yksilöllistä.
Kysyi toisen oireista. Toinen voisi kertoa, että miksi/miten hänellä vyöruusu oli vaikeampi. Sana on vapaa.
Ibd. Veriripulia 10 krt päivässä, vatsakipuja, heikko ja huono olo, oireiden takia olin kotini vanki 1,5 viikkoa. En ole koskaan ollut noin heikossa kunnossa fyysisesti. Laihduin pari kiloa viikossa. Kiitollinen että oireet nyt ohi ja sain lääkkeitä, joilla oireet pysyvät toivottavasti poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys
Kysyi toisen oireista. Toinen voisi kertoa, että miksi/miten hänellä vyöruusu oli vaikeampi. Sana on vapaa.
Mun vesirokko oli muutama pieni kutiseva näppy. Vyöruusu nosti kivuliaat ja märkivät paiseet toiselle puolelle kroppaa ja kuume oli pahimmillaan jossain 40 asteessa. Yksilöllistä. T:Se, joka kirjoitti listaan vyöruusun ensin
Keuhkokuume. Leposyke oli tapissa ja pelkäsin saavani sydänkohtauksen. Kotisairaanhoito kävi pistämässä antibioottia kolmesti päivässä.
Noro. Konttasin pitkin lattioita ja yritin selvitä taaperon ripulivaippojen vaihtamisesta.
Influenssa. Monta päivää kuumehoureessa, painoa tippui useampi kilo.
Korona. Tässä pahinta oli se väsymys minä jäi pitkäksi aikaa taudin jälkeen.
WPW kun se oireilee. Kerran on lähdetty lanssilla rytmin korjaukseen.
Parvorokko aikuisena. Koko kroppa täynnä ihottumaa ja nivelet niin kipeät, ettei kävelemään päässyt. Sänky piti siirtää vessan viereen, että ehti tarpeilleen. Mies kantoi pahimmat hetket ennenkuin lääkket auttoi.
Korvatulehdus myös aikuisena oli viedä järjen. Särkylääke ei auttanut. Päivystykseen pääsi vasta seuraavana päivänä.
1.Bulimia, oli ihan kamala tauti niin henkisesti kuin fyysisesti.
2. Atooppinen iho/ihottuma (kädet jatkuvilla haavoilla), vaikuttaa elämään koko ajan, ei voi juuri parantaa
3. Hp-virus (epätietoisuus että mitä tapahtuu)
4. Flunssa jota veikkaan koronaksi 3v sitten (pitkä flunssa, yskää ym, oli sitkeä tauti mutta ei kuitenkaan mikään niin vakava)
En laittanut tähän lapsena sairastamia yleisiä tauteja koska en muista niitä.
1. Korona
2. myyräkuume
3. influenssa
1. Masennus, jossa i t s e m u r h a vaara ja onneksi sairaalahoito
2. giardia-ameebatartunta, jonka poistaminen kesti 11 kk. Laihduin luurangoksi ja useiden lääkekokeilujen jälkeen malarialääke lopulta auttoi.
3. Vesirokko
4. Tuhkarokko
5. Äkillinen ruokamyrkytys
6. Allergiat