Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laita sairastamasi taudit vaikeusjärjestykseen

Vierailija
04.11.2023 |

Vaikein ensin ja kerro miksi vaikein.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuvista taudeista ehdottomasti kamalin oli noro. Muutaman tunnin kuluttua oireiden alkamisesta alkoi lihakset krampata niin uskomattoman kivuliaasti, että oli soitettava lanssi. Vietin sitten 3 vrk sisätautiosastolla tiputuksessa, eristyshuoneessa. Kaikki muut sairastamani vatsataudit jäi tämän rinnalla kyllä ihan toiselle tasolle. 

Sitten on mainittava varmaan angiina, koska se järkyttävä nielukipu, johon herää kesken syvän unenkin vahingossa sylkeä nielaistessaan. Saa aikuisenkin vähän itkemään epätoivosta.

Koronassa oli kovat lihas- ja nivelkivut. Jostain syystä en muista siitä paljoa, vaikkei aikaa ole montaa kuukautta. Suun limakalvojakin särki.

Vierailija
42/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaistulehdus

Välilevyn repeämä

Enterorokko

Influenssa

Norovirus

Korona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fosfolipidivasta-ainepoikkeama

Krooninen ruusu

Aikuisiän diabetes

Verenpainetauti

Vierailija
44/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä

Chiari

Pernisiöösi anemia

Kilpirauhasen vajaatoiminta

Vierailija
45/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut unohtu. Munuaistulehdus meni heittämällä ykkössijalle. Tärisin hirveässä kuumehorkassa sairaalassa tiputuksessa eikä kuumetta saatu edes suonensisäisellä kipulääkecocktaililla alenemaan kuin tunniksi. Tuuppasivat mulle fentanyylia sitten suoneen, kun olin niin huonossa kunnossa. En oo koskaan ollut niin kipeä ja luulin, että kuolen siihen tautiin. Pelottavin hetki oli kyllä se, kun keskellä yötä labratäti tuli ottamaan veriviljelyä, kun epäilivät jo sepsistä. Onneks lopulta löydettiin sopiva antibiootti ja aloin toipua. Viikon verran olin sairaalassa ja tuon kokemuksen jälkeen kuoriutui iho ja hiuksista lähti suunnilleen puolet.

Vierailija
46/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoimmuunihepatiitti - vaatinut yhden maksansiirron mutta ei sinällään haittaa menoa kun syl lääkkeet.

Joitain muita ai-sairauksia.

Vyöruusu - tuli lievänä, mutta roikkui muutaman viikon 

Vierailija
47/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entero - tuli todella rajuna 1. kerralla. Suu-kurkkuoireet olivat hullun kivuliaita. Kuume ei laskenut alle 40 kolmeen päivään millään lääkkeillä ja olin aivan houreinen. Olen sairastanut uudestaankin, mutta silloin ei ollut juuri tavallista flunssaa kovempi.

Noro - monta päivää kaikki tuli ulos molemmista päistä.pisti hieman heikottamaan

Korona - erittäin kova flunssa.

Vierailija
48/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massiivinen keuhkoveritulppa ja elvytys, toipuminen on kestänyt kuukausia ja alku todella kivuliasta sekä väsyttävää.

Kurkunkannen tulehdus penskana oli hilkulla viedä hengen .

Raisu keuhkoputken tulehdus, kivuliasta yskiä ja tuntui että tukehdun siihen liman määrään.

Noro

Vierailija
49/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Tuli jo alle 40-vuotiaana ja hoidot oli sinänsä ihan siedettävät mutta se jäätävä kuolemanpelko, sitä ei voi edes kuvailla. Lääkärit olivat epäempaattisia ja latelivat vakavalla naamalla kamalia faktoja pöytään (ei mitään tsemppimeininkiä ollenkaan) ja minä vaan itkin ja itkin ja itkin. Kyllä tulikin itkettyä. Katselin pieniä lapsiani ja itkin aamusta iltaan.

40-asteen kuume joskus nuorena oli toiseksi pahin. Siinäkin alkaa pelottaa kamalasti, tärisee holtittomasti, kerran aloin jopa hallusinoida.

Loppuraskaudessa sairastettu norovirus oli kolmanneksi pahin. Vatsaa kramppaa ja se vauva on siellä. Kamalaa.

Vierailija
50/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus (pitkään jatkuvaa tuskaa)

Raju oksennustauti

ADHD

Voimakas hammaskipu

Korona (hengitysvaikeudet pahinta)

Flunssa

Psoriaasi

Otin vapauden laittaa muitakin kuin tauteja : )

Vierailija
51/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sappikivien aiheuttama tukos ja siitä seurannut verenmyrkytys ja haimatulehdus.

2. Masennus ( Aiheutti itsetuhoisia ajatuksia).

3. Tapaturma, josta seurasi hetken tajuttomuus ja monta kuukautta kestävä päänsärky ja selkäkipu.

4. Korkea verenpaine ja siihen liittyvät oireet

Vierailija
52/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hongkongilaisen influenssan perillinen

2. Sikaflunssa

3. Korona

Ensimmäisessä kahdessa oli mennä henki.

Koronasta jäi hengitysongelmia, joista toipumiseen meni melkein vuosi.

Vierailija
53/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöruusu

Luuydinsyöpä.

Aivoaneurysma.

Migreeni.

Murtunut selkä.

Vierailija
54/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikotauti(?)- vesirokko, sikalentsu, korona (migreeniä ei lasketa).
Muuten tuo vesirokkko - jonain päivänä mulle tulee se vyöruusu, niinkuin isällänikin. Aivan järkyttävä kipu, sanoi hän (röökimies oli, niin kovat kivut, ettei itse päässyt röökin ostoon....).

Vierailija
55/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeinen masennus

Mononukleoosi ja kurkkupaise

Turistiripuli

Norovirus

Influenssa

Vierailija
56/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Reuma

2.migreeni

3.korona

Vierailija
57/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein erillisen listan kroonisista "sairauksistani", lainausmerkeissä koska ei nämä nyt mitään kummoisia ole mikään, ihan perusterve ole. 

1.Refluksitauti

2. Levottomat jalat

3. Siitepölyallergia

4. Migreeni (näin alhaalla koska kohtauksia on niin harvoin ja kipu lievää vaikka aurat ovatkin häiritseviä)

Sitten sairastamani akuutit vaivat:

1. Kollektiivisesti kaikki oksennustaudit

2. Korvakäytävätulehdus

3. Vesirokko

4. Märkärupi

5. Tulirokko

6. Jalkasieni

7. Välikorvantulehdus

8. B-influenssa

9. Parvorokko

10. Korona

11. Kollektiivisesti normiflunssat

Lähinnä siis epämiellyttävyysjärjestyksessä. Kuume ei minulle ole kovin suuri epämiellyttävyystekijä, siksi esim. jalkasieni ylempänä kuin korona vaikka koronassa olikin kuumetta. 

Vierailija
58/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tätä piti perustella. Kroonisista sairauksista refluksitauti on epämiellyttävin koska kohtaus herättää usein juuri kun olen nukahtanut, ja olen laulaja joten pelkään aina että ääni käheytyy. 

Oksennustautia nyt tuskin tarvitsee perustella. Korvakäytävätulehdus oli hirvittävän kivulias. 

t 57

Vierailija
59/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nefroottinen syndrooma lapsena (teholla)

2. Bakteeri meningiitti (teholla)

3. Keuhkokuume (osastolla)

4. Noroon sairastuminen juuri ennen synnytystä (varmaan käynnisti sen).

Ikää 31v, että saas nähdä mitä kaikkea vielä tulee, toki kaikkea perus nuhakuumetta, koronaa ja angiinaan ollut, mutta ne mennyt ihan kotihoidossa ohi.

Vierailija
60/64 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denguekuume

Keuhkokuume

Koronavirus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän