Mitä järkeä käydä töissä?
Suurimmalle osalle tilanne on tämä. Mitä tästä jää käteen kun eläminen ja kaikki palvelut on niin kallista nykyään? Itse hyppäsin pois oravanpyörästä.
Raskas työ vie terveyden henkisesti ja fyysisesti.
Heikko palkka.
Menetät vapaa-ajan.
-työtön veronmaksaja
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan päästään Aktiivimalli seiskaan niin virkailija saa tulla kotiisi koska tykkää.
Tulkoon vaan, mä kairaan sitä perssiiseen, oli sitte mies tai nainen.
Jää reilu 2000 euroa kuussa käteen kun on makseltu kaikki normaalit elämisen kulut. Ei kai tässä järkeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan päästään Aktiivimalli seiskaan niin virkailija saa tulla kotiisi koska tykkää.
Tulkoon vaan, mä kairaan sitä perssiiseen, oli sitte mies tai nainen.
tollaset paskaluuserit vois lähettää venäjälle.mut kiva kun kerrot täällä eläväs pienillä sosiaalituilla.onko kerrostalo luukussa kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Jää reilu 2000 euroa kuussa käteen kun on makseltu kaikki normaalit elämisen kulut. Ei kai tässä järkeä ole.
no ei muuta kun kelan rahoille. täällähän mainostetaan kuin hyvin niillä menee.
tuntuu siltä että sosiaalipummien tuet edelleen liian korkeita.leikataampa lisää niin alkaa työ maistumaan.
teidän elättäminen ei tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kyllä tapahtuu.sosiaalitukia ei nosteta ja hinnat nousee se on tavallaan leikkaus.ja en tienny että sulla oli niin paska palkka.mun palkka 4200e käteen kuukaudessa niin voin pitää hyvää elintasoa yllä omakotitalo ja auto ja ravintoloissa syöminen.ja mökkien vuokraus mikä aika kallista.mut jos haluun kerrostalo luukkuun ja kävellä perseauki pitkin katuja niin työtömäks vaan niinkun säkin.
Hyvä, että tienaat! Toivottavasti jatkossa tienaat vielä enemmän, niin tämä meidän yhteiskunta pyörii! Tulen itse toimeen vähemmällä ja olen onnellinen vapaa-ajastani. Hyvä sinulle! Toivottavasti töitä riittää!
Hyvää kesää!
Vierailija kirjoitti:
tuntuu siltä että sosiaalipummien tuet edelleen liian korkeita.leikataampa lisää niin alkaa työ maistumaan.
Missähän ne työn tarjoajat piileksii?
Mielestäni tulot on yksi iso syy. Huomenna odotan, että firman tilille tippuu 4900 e. Siitä kun otan alvin pois, jää 3.951 e. Tästä 30 % omalle tilille eli lähes 1.200 e.
Näitä, kun tulee pari kolme kuukaudessa ja sitten pieniä summia, niin kyllä saa asuntolainaa maksettua ja käyttövaraakin.
Tosin, olen miettinyt, että tekisin tätä työtä varmaan, vaikka saisin lottovoiton. Todennäköisesti teen vielä eläkeiässäkin, sillä ihan oikeasta tykkään, kun saan auttaa ihmisiä. Minulla on sitä tietotaitoa, mitä moni ihminen tarvitsee.
Teen jo nyt paljon ilmaistyötä. Kirjastopäivystyksiä aikaisemmin, mutta kevät oli niin kiireinen, että en ehtinyt. Ilmaisia puhelinkeskusteluja ja spostiviestintää teen lähes joka päivä
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
ei maistu vaikka kuinka leikataan.
Töissä on järkeä käydä mikäli on saanut synnyinlahjana yhteisöllisyyttä ja osallistumisenhalua tukevat aivokemiat, eikä yksilöä ole traumatisoitu huonon kohtelun toimesta lapsena/nuorena. Täten halu osallistua tulee yksilölle luontaisesti. Mikäli näin ei ole, on turha kiusata itseään osallistumalla leikkiin, jossa voittajia ovat vain harvat ja valitut.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tulot on yksi iso syy. Huomenna odotan, että firman tilille tippuu 4900 e. Siitä kun otan alvin pois, jää 3.951 e. Tästä 30 % omalle tilille eli lähes 1.200 e.
Näitä, kun tulee pari kolme kuukaudessa ja sitten pieniä summia, niin kyllä saa asuntolainaa maksettua ja käyttövaraakin.
Tosin, olen miettinyt, että tekisin tätä työtä varmaan, vaikka saisin lottovoiton. Todennäköisesti teen vielä eläkeiässäkin, sillä ihan oikeasta tykkään, kun saan auttaa ihmisiä. Minulla on sitä tietotaitoa, mitä moni ihminen tarvitsee.
Teen jo nyt paljon ilmaistyötä. Kirjastopäivystyksiä aikaisemmin, mutta kevät oli niin kiireinen, että en ehtinyt. Ilmaisia puhelinkeskusteluja ja spostiviestintää teen lähes joka päivä
asianajaja
Ei sun veroprosentti voi olla 70 % eli miksi vain 30 % omalle tilille?
Silloin on järkeä, kun nauttii työstään, kokee merkityksellisyyttä ja työskentelee mieluisan tiimin kanssa. Yksin työskentelyssä ja pelkissä asiakaskohtaamisissa taasen ei ole järkeä tai mielekkyyttäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos vieläkin kadehdit, niin liity joukkoomme. Miksi et liity meihin?
Ei taida oikeasti olla kadehtimisen arvoisia nämä tuet. Ehkä joku työhaluinen saisi työpaikkasi ja sinäkin pääsisit juhlimaan sosiaalituella.
MITÄ JÄRKEÄ? mä en sais kun sen alle 600e käteen työmarkkinatukea nyt saan palkkaa 4200e käteen.
et onko kysyjällä järkee? ja mua etoo käyhän elämä kerrostaloineen mitä opiskellessa jouduin elämään.