Mitä järkeä käydä töissä?
Suurimmalle osalle tilanne on tämä. Mitä tästä jää käteen kun eläminen ja kaikki palvelut on niin kallista nykyään? Itse hyppäsin pois oravanpyörästä.
Raskas työ vie terveyden henkisesti ja fyysisesti.
Heikko palkka.
Menetät vapaa-ajan.
-työtön veronmaksaja
Kommentit (74)
Käyn töissä saadakseni rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn töissä aina kun tarvitsen jotain. Siis jos haluan vaikka vaihtaa autoa tai ostaa kotiin jotain. Siihenhän sitä rahaa tarvitsee. Rikastuminen työn teolla ei ole mahdollista mutta se auttaa tiettyihin hankintoihin. Noin yleisesti vapaa-aikani käytän kaikkeen mukavaan kuten vesillä ja luonnossa liikkumiseen, lukemiseen ja kaiken uuden oppimiseen, ihmissuhteiden vaalimiseen. Kaikkeen sellaiseen josta nautin. Työntekohan on vapaa-ajan myymistä usein pilkkahintaan.
Työllä ei mutta töistä saatavaa palkkaa voi yrittää sijoittaa. Ei helppoa massia saa mistään.
Yritän sadan donan säästöineni selvitä sijoitustuotoilla, saapa nähdä miten käy. En tiedä itse juurikaan firmoista mitään mutta luotan analyytikoihin, luulisi heidän perehtyneen seuraamiinsa yhtiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Orjat huutelee kuinka ihanaa on olla orja. Teistäkin kaikki lähtisi samantein töistä lätkimään jos saisi 10 miljardia tilille.
Oletko vähän yksinkertainen? Tuolla summalla omat lapsetkin voisivat vain olla koko loppuelämänsä, jos sellaisen summan saisi tilille. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä työnteon ja siitä saatavan palkan kanssa. Itse en voisi elää tukien varassa, odotellen seuraavaa kertaa, kun rahaa tulee tilille, arpoen samalla, mihin se riittää ja mihin ei. Mitä elämää se sellainen on, olla loisena kantamatta yhtään kortta kekoon? Ja nyt en puhu muista, kuin teistä, jotka ette viitsi, tai halua mennä töihin.
Olen matalapalkka-alalla, mutta minulle riittää hyvin, että laskut tulee maksettua, ei tarvitse miettiä ruoan hintaa, ja säästöönkin menee rahaa, niin sieltä voi hoitaa isompia hankintoja. Sitä tulee toimeen vähemmälläkin omaisuudella, kun mitään ei saa mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, harmi. Minä koen työni mielekkääksi.
Saat varmasti palkkaakin sen verran, ettei tarvitse hakea valtiontukia lisäksi ja/tai miettiä ostaako lääkkeitä vai ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, harmi. Minä koen työni mielekkääksi.
Samoin. Lisäksi lomapäiviä kertyy ja työterveys on myös sitä tarvitessa tosi hyvä asia.
Voi jeesus.. Lomapäiviä kertyy... työttömänä ei olekaan vapaa-aikaa/lomaa.. =D Työterveys! =D Työhontulotarkastus ja 3 vuoden välein verikokeet. Kaikki sairaudet hoidatat julkisella itse kustantaen, pakollisen sairauslomatodistuksenkin haku maksaa päivän palkan verran!
Töissä käymisessä ei ole mitään järkeä, jos työllä ei voi kustantaa hyvää elämää, ostaa omistusasuntoa ja tehdä vapailla esim lomilla mielekkäitä asioita. Palkasta tulisi kuukausittain jäädä myös säästöjä.
Anarkiaa ei koskaan synny hyvissä oloissa. Tämä on hyväosaisten ja hyväpalkkaisten hyvä muistaa. Elämisen kulut kattava palkka luo myös yhteiskuntarauhaa. Terkkuja hallitukselle.
Itselläni vakituinen, mielekäs työ ja ihan ok tilanne, mutta kurjan työttömyysajan menneisyydestä muistan minäkin. Enkä lähtisi edelleenkään orjapalkalla mihinkään. Työtä tehdään kunnon palkalla, ei nollasoppareilla, eikä millään muutaman euron tunti - tempputyöllistämisillä.
Ei mitään. Ennen kaikki energia meni töihin ja kotiin tultua ei jaksanut tehdä mitään. Sitten tuli korona ja kaikki muuttui. Enää en edes halua mennä töihin, enkä usko että tulen enää koskaan tekemään töitä Suomessa. Ihanaa herätä aamulla ilman minkäänlaista kiirettä, juoda kuppi kahvia, käydä kävelemässä ja aloittaa puuhastelu omien projektien parissa. Kohta 2 vuotta ollut työttömänä ja kertaakaan ei ole kaduttanut. Vuoden alussa aloitin jopa opiskelemaan graafista suunnittelua ja ohjelmointia! Ihanaa kun voi toteuttaa itseään ja se ei maksa mitään. Lähipiiristä olen jopa saanut työtarjouksia nettisivuista, mutta kuten sanoin, en ole kiinnostunut töiden tekemisestä Suomessa.
Hyvää kesää kaikille, muistakaa nauttia elämästä!
Ainut kiva asia töissä on palkka. Muuta hyvää ei olekkaan
Vierailija kirjoitti:
Ainut kiva asia töissä on palkka. Muuta hyvää ei olekkaan
Tarkoitat varmaan riittävä palkka?
syksyllä leikataan lisää sosiaalitukia ehkä sitten hahmottuu paremmin ap asia
Vierailija kirjoitti:
Kerro parempi satu ensikerralla.
Miksi ap:n aloitus ei voisi olla totta? Jotkut ihmiset järkiintyvät, toiset eivät.
Työ aiheuttaa kustannuksia tekijälleen. Siirtymiset maksaa ja lounasruokailu on kallista tuettunakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Ennen kaikki energia meni töihin ja kotiin tultua ei jaksanut tehdä mitään. Sitten tuli korona ja kaikki muuttui. Enää en edes halua mennä töihin, enkä usko että tulen enää koskaan tekemään töitä Suomessa. Ihanaa herätä aamulla ilman minkäänlaista kiirettä, juoda kuppi kahvia, käydä kävelemässä ja aloittaa puuhastelu omien projektien parissa. Kohta 2 vuotta ollut työttömänä ja kertaakaan ei ole kaduttanut. Vuoden alussa aloitin jopa opiskelemaan graafista suunnittelua ja ohjelmointia! Ihanaa kun voi toteuttaa itseään ja se ei maksa mitään. Lähipiiristä olen jopa saanut työtarjouksia nettisivuista, mutta kuten sanoin, en ole kiinnostunut töiden tekemisestä Suomessa.
kivahan se on kävellä ja asua pienessä kerrostalo luukussa.lisää vaa leikkauksia sosiaaliturvaan niin on viel kivempi vaan kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kivahan se on kävellä ja asua pienessä kerrostalo luukussa.lisää vaa leikkauksia sosiaaliturvaan niin on viel kivempi vaan kävellä.
Voi kuule, teen paljon muutakin kuin kävelen! Mutta myönnän, puolet kirjoittamastasi on totta, koska ne muutkin asiat ovat ainakin melkein ilmaisia. Hauskinta tilaneessani on, että asun samassa asunnossa kuin töissä ollessani. Tarjoilijana sain noin 300e enemmän kuukaudessa rahaa, mutta jouduin tekemään vuorotyötä 40 tuntia viikossa. Sosiaaliturvan laskeminen tuskin tapahtuu, ja jos tapahtuu, niin se on sen ajan murhe. Ehkä pitäisi mennä ajoissa valittamaan terveyskeskukseen masennuksesta ja/tai ahdistuksesta? Kiitos vinkistä!
Hyvää kesää.
Vierailija kirjoitti:
Orjat huutelee kuinka ihanaa on olla orja. Teistäkin kaikki lähtisi samantein töistä lätkimään jos saisi 10 miljardia tilille.
Jättäisin työnhaun jo 1,5 miljoonasta, mutta kun en sitä saa, haluan töihin ja haen töitä, joista saisi noin 2500-3000 € kuussa. Pienempkin palkka kyllä riitttäisi, jos työpaikka olisi lähellä ja työkaverit kivoja.
Paremminkin elän orjan elämää näin työttömänä, vaikkei muita velvollisuuksia työn hakemisen lisäksi ole.
Voi kuule kyllä tapahtuu.sosiaalitukia ei nosteta ja hinnat nousee se on tavallaan leikkaus.ja en tienny että sulla oli niin paska palkka.mun palkka 4200e käteen kuukaudessa niin voin pitää hyvää elintasoa yllä omakotitalo ja auto ja ravintoloissa syöminen.ja mökkien vuokraus mikä aika kallista.mut jos haluun kerrostalo luukkuun ja kävellä perseauki pitkin katuja niin työtömäks vaan niinkun säkin.
Haluan pitää tietyn elintason yllä ja sitä ei saa työttömänä tai tukien varassa olevalle.