Yli 200 miljoonaa tyttöä ja naista ovat joutuneet sukuelinten silpomisen uhriksi
Naisten sukuelinten silpominen viittaa toimenpiteeseen, jossa poistetaan kokonaan tai osittain naisen ulkoiset sukuelimet, häpyhuulet ja klitoris muusta kuin lääketieteellisesti välttämättömästä syystä. Yleensä silpomisen toimittaa perinteinen ympärileikkaaja veitsellä ja ilman puudutusta. Tämä tulee koskemaan Islamilaisessa Suomessa myös aikuisia naisia, sinua.
Missä maissa naisten ympärileikkauksia tehdään?
Naisten sukuelinten silpomista tapahtuu enimmäkseen noin 30 maassa Afrikassa ja Lähi-idässä.
Silpomisen vaikutuksia lyhyellä ja pitkällä aikavälillä:
Kova kipu ja runsas verenvuoto
Vaikeudet virtsata
Kystat, tulehdukset ja hedelmättömyys
Psykologiset ongelmat
Heikentynyt seksuaalinen nautinto
Komplikaatiot synnytyksessä ja korkeampi riski vastasyntyneen kuolemaan
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä koskisi myös suomalaisia aikuisia naisia?
Koska Islam määrää lait
Ja pöh.
Kyllä. Aiheesta on kaksi monissa islamilaisissa maissa hyväksyttyä hadithiä ( islam velvoittaa tutkimaan profeetan elämää ja imitoimaan sitä)
Ensimmäisessä hän puhuu naisen kanssa, joka suorittaa operaatioita Medinassa. Hän ohjeistaa olemaan leikkaamatta liian "syvälle", sillä se ei ole hyväksi terveydelle ja ilmeisesti "miehistä on nätimpää, että ei ole nainen silvottu (koska se on tärkeää huomioida mies silvottaessa). Hän ei kieltänyt sitä. Hän ohjeisti, miten se tehdään. Hän ei kieltänyt sitä.
Toisessa aihetta käsittelevässä hadithissä puhutaan toimenpiteen ylläpitävän naisen kunniaa, ja että se on koht
Reformoida islam? Kuka sen tekee?
Vierailija kirjoitti:
Ei suomi muutu islamilaiseksi.
Toivottavasti olet väärässä. Suomen ja ruotsin valtauskonto se on toivottavasti lähitulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska meidän pitäisi osaltamme olla huolissamme sorretuista tytöistä ja naisista. Meidän pitäisi esimerkiksi huolehtia siitä, että ko. kulttuureissa elävät Suomessa asuvat tytöt ja naiset voisivat halutessaan turvallisesti irtautua niistä.
En kyllä tiedä kuinka voisin vaikuttaa tähän asiaan.
Vaikkapa tukemalla paikallista turvakotia.
Tuetko sinä?
Rahalliseen tukeen ei ole varaa, mutta olen lahjoittanut itselleni tarpeettomia vaatteita ja ne on otettu mielihyvin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet väärässä. Suomen ja ruotsin valtauskonto se on toivottavasti lähitulevaisuudessa.
Sillä ei ole merkitystä, jos valtauskonnolla ei ole yhteiskunnallista asemaa.
Muslimimaissa naiset silvotaan. Miksei feministit pidä ääntä tästä?
Mikään uskonto ei vaadi silpomista ja sitä tehdään useamman uskonnon piirissä. Syyt ovat kulttuuriset, ei uskonnolliset. Ja tämä ei tee asiasta yhtään hyväksytympää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistu välittömästi suomesta muslimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän Ruotsikaan
Eiku
Ruotsissa Islam on isoin uskonto 2035
Entä sitten? Se ei siltikään vaikuta sellaisiin ketkä ei ole islamin uskossa. Olen kristitty, ei kukaan minun välineisiin koske.
Täh? Kun Islam on vallassa eduskunnassa ja hallituksessa. Kaikki leikataan, siitä tulee laki! Ja käännyt muuten Islamiin tai saat kiviä
Näin ei tule käymään. Sulla on harhaiset pelot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eihän Ruotsikaan
Eiku
Ruotsissa Islam on isoin uskonto 2035
Entä sitten? Se ei siltikään vaikuta sellaisiin ketkä ei ole islamin uskossa. Olen kristitty, ei kukaan minun välineisiin koske.
Täh? Kun Islam on vallassa eduskunnassa ja hallituksessa. Kaikki leikataan, siitä tulee laki! Ja käännyt muuten Islamiin tai saat kiviä
Siis nyt vai? Vai sinun henkilökohtaisessa dystopiassasi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäis pitää ääntä? Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Islam määrää lait
Ei kyllä liity islamiin mutta jatkakaa. Yleistä mm useammassa kristityssä maassa afrikassa
Maailmassa isoimmat sodat johtuu aina uskonnosta. Ihan täysin typerää sotia sellaisesta asiasta. Jos vain hyväksyttäisiin, että jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa, niin sodatkin loppuisi. Mulle oon ihan yks haisee mitä jotkut omassa uskonnossaan harjoittaa, monet tavat, tottumukset ja rituaalit on täysin i di ootteja, mutta asia ei kuulu minulle. Kenenkään tehtävä ei ole reformoida mitään. Valistaa toki voidaan ympärileikkauksen typeryydestä, mutta tuskinpa mikään siinä muuttuu, joten ihan sama mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Islam määrää lait
Ei kyllä liity islamiin mutta jatkakaa. Yleistä mm useammassa kristityssä maassa afrikassa
Yleistä mm. useassa maassa Afrikassa JA islamilaisissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Koska useilla feministeillä on vain yksi agenda ja se kohdistuu valkoisiin miehiin.
Toisin kuin joissain kommenteissa väitettiin, silpominen ei ole uskontoon liittyvä juttu. Se on Afrikan sarvessa ikiaikainen "perinne" niin islamilaisilla kuin kristitylläkin. Islam on kuitenkin vain 1400 vuotta vanha uskonto. Tämä perinne ei ole myöskään levinnyt Islamin mukana muille alueille joissa se on vallitseva uskonto.
Käsittääkseni vanhemmat NAISET ovat vahvasti mukana tässä kulttuurissa. Sekä miehet.
Jos nuo naiset alkaisivat kapinoida niin jotain voisi tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin joissain kommenteissa väitettiin, silpominen ei ole uskontoon liittyvä juttu. Se on Afrikan sarvessa ikiaikainen "perinne" niin islamilaisilla kuin kristitylläkin. Islam on kuitenkin vain 1400 vuotta vanha uskonto. Tämä perinne ei ole myöskään levinnyt Islamin mukana muille alueille joissa se on vallitseva uskonto.
Höpö höpö. Suomessakin on kyseisen uskonnon edustajia jotka ovat tulleet muilta alueilta ja harrastavat silpomista. Sitä paitsi se on yksiselitteisesti väärin.
Vierailija kirjoitti:
Montako poikaa vai eikö poikien pahoinpitely kiinnosta?
Poiken ympärileikkausta ei voi millään tasolla verrata silpomiseen, jota naiset kokevat. Jos leikattaisiin koko ky rpä irti niin sitten voitaisiin verrata.
Ei ole islamilainen tapa vaan koskee kaikkia jotka sattuvat syntymään tuohon kulttuuriin. Myös kristityt ja ihan kaikki tytöt silvotaan.
Tuetko sinä?