Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

itsemurhaa yrittänyt käännytettiin ja lähetettiin yksin kotiin. Tiesitkö tästä?

Vierailija
04.11.2023 |

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mullekin kävi jo 20 vuotta sitten. Tätä tämä meininki on nykyään. 

Vierailija
82/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsit kumminkin elämän. Sen päätöksen voi tehdä vain itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä suurella yleisöllä on vallalla käsitys, että kun vähän viiltelee tai ottaa 10 Buranaa itsemurhatarkoituksessa ja ilmoittautuu sitten terveydenhuoltoon, niin saa hirveästi huomiota, osastopaikan, 24/7 vierihoidon ja ylläpidon haluamakseen ajaksi. Ei missään yhteiskunnassa koko maailmassa ole tällaista palvelua eikä tällaiseen varaa. 

Sitten kun joutuukin tavallisten ihmisen kanssa aulaan odottelemaan, niin iskee todellisuus. 

Vierailija
84/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kelpaa täällä maailman onnellisimmassa maassa!!

Vierailija
85/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, ja tässäpä syy miksi minulle voi aina soittaa, myös yöllä. Jos kukaan muu ei auta, niin minä ainakin olen puhelimen päässä. Monesti jo se tieto auttaa.

Vierailija
86/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin yksinkertaistava ajatus, että itsemurhaa kokeilevat haluamalla haluaisivat kuolla ja ettei itsemurhia voisi estää. Eutanasia on eri asia. Itsemurhaan tukeutuva voi usein niin huonosti, ettei kestä henkisen kipunsa (joka usein tuntuu ihan fyysisesti) kanssa. On niin paha olla, ettei kestä olla olemassa sen pahan olonsa kanssa. Siihen pahaan oloon tarvitaan  apua, hoitosuunnitelmaa, hoitopolkua. Eihän syöpääkään hoideta yhdellä tai kahdella lääkärikäynnillä. Osastohoito on yksi osa sitä hoitopolkua, mutta se voi olla aivan järjettömän tärkeä. Ennen osastohoitoa saatettiin tarjota intervallimaisesti, suunnitellusti useamman kerran. Nyt se on sitä, että päivystyksen kautta- jos on tilaa, eli täysin hallitsemattomasti.

Kuten lääkäri tuossa ohjelmassa sanoi, nykyajan koulu- ja työelämä ei tee hyvää psyykkeelle. Minä väitän, ettei nykyajan vaihtuvat ihmissuhteetkaan tee. Eikä ketään saisi lähettää yksin kotiin, koskaan, noissa olosuhteissa.

Vierailija
87/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, ja tässäpä syy miksi minulle voi aina soittaa, myös yöllä. Jos kukaan muu ei auta, niin minä ainakin olen puhelimen päässä. Monesti jo se tieto auttaa.

Mulla sama periaate. Tietenkin jos joku tahallaan alkaa kuluttamaan loppuun, niin on pistettävä poikki, mutta sellainen "entinen normaali" pitäisi palauttaa. Amerikan malli ei vaan toimi; Se, että puhutaan vain psykologille, ei omille ystäville, sukulaisille tai tuttaville. Koska jokainen ihminen tarvitsee lopulta sen lämpimän korvan, ei maksettua. Ei siltä maksetulta korvalta ohjeitakaan saa. Tämä suomalainen moderni kaupunkikulttuuri on todella kylmä ja ihmiset ovat yksin. Normaali tuki, kuuntelu ja ohjeet on ok ja kuuluu kasvuun ja elämään.

Vierailija
88/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä suurella yleisöllä on vallalla käsitys, että kun vähän viiltelee tai ottaa 10 Buranaa itsemurhatarkoituksessa ja ilmoittautuu sitten terveydenhuoltoon, niin saa hirveästi huomiota, osastopaikan, 24/7 vierihoidon ja ylläpidon haluamakseen ajaksi. Ei missään yhteiskunnassa koko maailmassa ole tällaista palvelua eikä tällaiseen varaa. 

Sitten kun joutuukin tavallisten ihmisen kanssa aulaan odottelemaan, niin iskee todellisuus. 

Tv-sarjoissa ja elokuvissa annetaan tuo malli.

Vierailija
89/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sai sitä huomioo mitä sillä "yrityksellä" haki. Tässä asiassa se on kylmästi sanottuna pelkkää huomion hakua jos ei toteuta

Hän toteutti. Saat olla onnellinen. Juuri sinun kaltaistesi ihmisten takia hän teki sen.

Vierailija
90/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama periaate. Tietenkin jos joku tahallaan alkaa kuluttamaan loppuun, niin on pistettävä poikki, mutta sellainen "entinen normaali" pitäisi palauttaa. Amerikan malli ei vaan toimi; Se, että puhutaan vain psykologille, ei omille ystäville, sukulaisille tai tuttaville. Koska jokainen ihminen tarvitsee lopulta sen lämpimän korvan, ei maksettua. Ei siltä maksetulta korvalta ohjeitakaan saa. Tämä suomalainen moderni kaupunkikulttuuri on todella kylmä ja ihmiset ovat yksin. Normaali tuki, kuuntelu ja ohjeet on ok ja kuuluu kasvuun ja elämään.

Minut pelasti se maksettu korva. Läheisille ei voinut puhua, kun olivat buumereita ja takajaloillaan sähisemässä. Eivät kyenneet ottamaan vastuuta teoistaan ja käyttäytymisestään.

Maksetuu korva ei ollut ihan helppo löytää. Piti parikymmentä vuotta käydä yleisönä omaa ääntään rakastaville päpättäjille (psy.sh.) ketkä eivät kuunnelleet mitään mitä heille sanoi, ainoastaan kaakattivat mitä olivat eilen lukeneet kirjasta.

Kun ihme onnen kantamoisena pääsin viimein tervepäiselle terapeutille, niin sen johdosta tapahtui paljon.

Hän ensi kertaa kohtasi minut. Eikä päpättänyt päälleni tai tuominnut. Hän oli ihan ihme nainen. Kykeni kuuntelemaan tuomitsematta.

Hänen ei tarvinnut taikoja tehdä, että pahoin vointini kääntyi toipumisen puolelle.

Hän kuunteli minua ja kertoi, että se mitä minulle on tehty on todella väärin, sairasta ja ei ole oikein.

Ei ihmisten tarvitsisi käydä edes mitään järjettömän kalliita psykoterapeutin ja psykologin koulutuksia, voidakseen auttaa.

Se päteminen ja monologien esittämien asiakasta kuuntelematta ei auta mitään. Se pahentaa vaan asiaa.

Vierailija
91/93 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisi mielestäsi pitänyt tehdä?

Pitää kädestä kiinni verovaroilla kustannettuna? Sitoa sänkyyn? Kourallinen pillereitä?

Olisi pitänyt hoitaa

Hoitaminen vaatii potilaalta todella todella paljon. Näitä sairauksia  ei hoideta pelkästään hoitoa antamalla, vaan siihen tulee sitoutua, hoidon tulee "kelvata", sitä pitää sinnikkäästi jatkaa, pitää olla kykyä ja tahtoa saada muutosta aikaan. Helppoahan tämä olisi, jos hoito olisi vaan otettavissa ja käytettävissä. Mielen sairauksissa ei voi kaikkia auttaa.Usein kuulee tätä, että missään ei autettu ja kukaan ei auta. Varmaan joskus voi ollakin niin, en sitä väitä. Toistuvaa kuitenkin on, että se mitä parantuakseen vaaditaan niin siihen ei kyetä jostain syystä. Tämä "hoito" menee hyvin vastavuoroisesti, hyvin tiiviisti ja kestää kauan.

Vierailija
92/93 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh.

Vierailija
93/93 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi 15v sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi