Jengi maksaa oikeesti salikortista et pääsee sisälle juoksumatolle kävelee
Kommentit (83)
Mitäpä sitä muiden liikuntatapoja arvostelemaan, tärkeintä on se että liikkuu itselle mielekkäällä tavalla. Ihmiset on erilaisia, jollekin punttis on turhaa, toiset tykkää.
Maksan salikortista ja todellakin teen noin kuin otsikossa kuvataan, tosin usein juoksen. Juoksumatolla juokseminen on lempeämpää polville, ei tarvitse liukastella marraskuussa mustan jään päällä kovalla asfaltilla ja saada naamaan vihmovaa tihkusadetta, niin että kaikki kerrastot kastuvat lenkin jälkeen. Kyllä kiitos parkkeeraus juoksumatolle, juoksumatosta sopiva vauhti päälle ja Netflixistä jokin hyvä sarja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa maksaa siitä, että saa luvan esitellä itseään ja osa siitä, että saa tiiraille pakaroita läpinäkyvien treeni-legginsien lävitse.
Ja mä maksan siitä, että ihan itse se treenaminen on kivaa. Onhan se nyt aivan selvää, että nämä joiden mielestä treenaaminen on sama asia, kuin kävelylenkki ulkona, eivät tiedä kunnon treenistä mitään.
Siinä tapahtui sinulla hyvin yleinen argumentointivirhe: makuasiat ja faktat menivät sekaisin. Se, onko treenaaminen kivaa vai ei, ei ole kiinni siitä, tietääkö asiasta riittävästi.
Minä taas voisin maksaa siitä, ettei tarvitse mennä kuntosalille. Makukysymyksiä.
Juoksen matolla koska iskutus kroppaan (60 v) on pienempi. Lisäksi kiva seurata ja säätää vauhtia ja sykettä. Motivoi itseäni paremmin kuin käydä vetämässä normilenkki. Lisäksi lähellä ei pururataa.
Juoksumatto on hölmöläisen keksintö: käytetään luonnonvaroja siihen että pysytään paikallaan. Minulle juoksemisen nautinto on liikkeessä. Jos haluan juosta räntäkelillä lämpimässä, juoksen hallissa.
Kävelen paljon ulkona, mutta myös juoksumatolla. Matolla ei tarvitse välittää säästä tai pimeydestä, ja voi kävellä/juosta just niin kauan kuin jaksaa joutumatta miettimään, jaksaako tulla takaisinkin. Juoksumatolla juokseminen on hyvä vaihtoehto, kun testaa omia rajojaan: voi antaa kaikkensa ja on silti perillä.
Olen täysin samaa mieltä kutenn moni muukin ketjussa: pääasia, että liikkuu, oli se sitten sisällä tai ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Juoksumatto on hölmöläisen keksintö: käytetään luonnonvaroja siihen että pysytään paikallaan. Minulle juoksemisen nautinto on liikkeessä. Jos haluan juosta räntäkelillä lämpimässä, juoksen hallissa.
Halli, mikä hölmöläisten keksintö. Käytetään luonnonvaroja siihen että voi juosta säältä suojassa.
Tuttu aloitti pitkästä aikaa kuntosalikäynnit ja kolme päivää ekan käynnin jälkeen iski korona.
Nyt taas tervehdyttyään luottaa ulkokuntoiluun tai kotijumppaan.
Minä harrastan juoksua ja käyn tekemässä treenejä matolla silloin, kun keli ulkona on kehno. Suurten kilometrimäärien juoksu ulkona nastalenkkareilla on jaloille aika rankkaa. Ihannetalvena hiihdän pitkät lenkit ja teen VK:t matolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halli, mikä hölmöläisten keksintö. Käytetään luonnonvaroja siihen että voi juosta säältä suojassa.
Oletko pikkuisen hupsu? Se halli käyttää täsmälleen yhtä paljon energiaa riippumatta siitä, juoksenko siellä vai en. Sen sijaan se sun mattosi kuluttaa sitä enemmän sähköä, mitä kovemmin kipität.
Vierailija kirjoitti:
Voiai sitä salikorttia hölmömminkin käyttää.
Olen kuullut että jotkut jopa törsäävät herkkuihin ja käytännössä siis vaihtavat rahansa läskiin ja ulosteeseen. Idioottihommaa.
No kolesterolit tai paino eivät nouse, jos tekee molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen paljon ulkona, mutta myös juoksumatolla. Matolla ei tarvitse välittää säästä tai pimeydestä, ja voi kävellä/juosta just niin kauan kuin jaksaa joutumatta miettimään, jaksaako tulla takaisinkin. Juoksumatolla juokseminen on hyvä vaihtoehto, kun testaa omia rajojaan: voi antaa kaikkensa ja on silti perillä.
Olen täysin samaa mieltä kutenn moni muukin ketjussa: pääasia, että liikkuu, oli se sitten sisällä tai ulkona.
On muuten totta tuo rajojen testaus. Näin kovakuntoisenakin tuli yllätyksenä miten paljon rankempaa tuo mattokävely voikaan olla perinteiseen kävelyyn verrattuna. Ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pikkuisen hupsu? Se halli käyttää täsmälleen yhtä paljon energiaa riippumatta siitä, juoksenko siellä vai en. Sen sijaan se sun mattosi kuluttaa sitä enemmän sähköä, mitä kovemmin kipität.
Tavoite saatu, typerän analogian vääntäjä triggeröity. Hyvää päivänjatkoa, enempää en jaksa härnätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavoite saatu, typerän analogian vääntäjä triggeröity. Hyvää päivänjatkoa, enempää en jaksa härnätä.
Hyvä päätös, vaikea sinun tuosta olisikaan ollut jatkaa. Ja mukavaa päivänjatkoa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksuhalli vaatii aika ison tilan, sen lämmittäminen vaatii energiaa. Matto mahtuu melkeinpä minne vaan jo muutenkin lämpimään tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksuhalli vaatii aika ison tilan, sen lämmittäminen vaatii energiaa. Matto mahtuu melkeinpä minne vaan jo muutenkin lämpimään tilaan.
Halli on ollut paikallaan 1990-luvun alusta, ja siellä tehdään paljon muutakin kuin juostaan, joten tuskinpa lämmittäminen päättyisi, vaikka yksi sadoista käyttäjistä vaihtaisi sinun mieliksesi juoksumattoon.
Ihanaa suomalaista elämää. Ajetaan autolla kuntosalille ja siellä sitten kävellään matolla, jota sähkö pyörittää.
Ei ihme että kansa pyöristyy.
Useimmilla se salikortti jää täysin käyttämättä. Jäähän sitten vähemmän rahaa suklaaseen, mikä voi olla hyväksi.
Salilla jää se luonnossa liikkumisen hyvä vaikutus psyykelle saamatta. Tietysti voi tehdä molempia.
Ei tuolla ulkona voi kävellä. Nytkin tuulee jotain 12 m/s ja varmaan sataakin. Ihan järkevää mennä harrastamaan sisäliikuntaa näillä säillä.