Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jengi maksaa oikeesti salikortista et pääsee sisälle juoksumatolle kävelee

Vierailija
03.11.2023 |

Ulkonaha sitä ei pysty tekee 😂😂

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonaliikkumisen terveyshyödyt eivät rajoitu pelkästään auringosta saatavaan d vitamiiniin, kuten täällä yritetään valheellisesti väittää. Ulkonaliikkumisella on lukemattomia muitakin terveyshyötyjä. Otetaan esimerkiksi pelkästään metsän tuomat terveysvaikutukset, tämä on esimerkki ei suinkaan ainoa terveysvaikutus:

Luonnossa liikkumisen on ehdotettu tuottavan lisähyötyä sisäliikuntaan verrattuna, kuten tehokkaampaa mielialan kohenemista ja kognitiivista elpymistä Mitä suurempi osuus vapaa-ajasta käytetään luonnossa ulkoiluun, sitä vahvempia elpymiskokemuksia sieltä saadaan ja sitä vahvempaa on emotionaalinen hyvinvointi.

Luonto elvyttää ja auttaa palautumaan stressistä: Keskittymiskyky paranee, ja syke ja verenpaine voivat madaltua.

Lyhytkin luontoilu vaikuttaa. Viidessä minuutissa luonnon helmassa mieliala kohenee, ja 1520 minuutissa elinvoimaisuus lisääntyy ja verenpaine laskee.

Kaik

Saavatko elpymiskokemuksia ja mielialan kasvua myös he, joille luonnossa oleminen on kärsimystä ja laskevat sekunteja siihen että pääsee pois? Itse saan mielihyvää pianon soittamisesta, mutta on helppo kuvitella ihmisiä, joille pimputtaminen olisi tuskaa.

Vierailija
42/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lennetään vajaa kk päästä Turkkiin 3 kk, jotta ei tarvii liukastella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itse laitan siihen juoksumaton korokkeelle kännykän ja katson lemppari ohjelmia samalla kun kävelen.kavelin ulkona 10v kunnes kyllästytti pska ilmasto ja ne samat maisemat. 

Vierailija
44/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeälle liukastelemaan? Nou tänks. Mielummin salille.

Vierailija
45/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavatko elpymiskokemuksia ja mielialan kasvua myös he, joille luonnossa oleminen on kärsimystä ja laskevat sekunteja siihen että pääsee pois? Itse saan mielihyvää pianon soittamisesta, mutta on helppo kuvitella ihmisiä, joille pimputtaminen olisi tuskaa.

Tuolta löytyy paljon tutkimuksia, ihan jo pelkästään positiivisista terveysvaikutuksista kuinka keho reagoi, kun ulkoilet. Vaikka sinut raahattaisiin väkisin tuonne ulos, jos olet normaali ihminen, niin kehosi reagoi, saat hyötyjä vaikka kuinka kiukuttaisi ja vaikka vetäisit itkupotkuraivarit keskellä luontopolkua, koska keho toimii niin normaaleilla ihmisillä.

Vierailija
46/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonaliikkumisen terveyshyödyt eivät rajoitu pelkästään auringosta saatavaan d vitamiiniin, kuten täällä yritetään valheellisesti väittää. Ulkonaliikkumisella on lukemattomia muitakin terveyshyötyjä. Otetaan esimerkiksi pelkästään metsän tuomat terveysvaikutukset, tämä on esimerkki ei suinkaan ainoa terveysvaikutus:

Luonnossa liikkumisen on ehdotettu tuottavan lisähyötyä sisäliikuntaan verrattuna, kuten tehokkaampaa mielialan kohenemista ja kognitiivista elpymistä Mitä suurempi osuus vapaa-ajasta käytetään luonnossa ulkoiluun, sitä vahvempia elpymiskokemuksia sieltä saadaan ja sitä vahvempaa on emotionaalinen hyvinvointi.

Luonto elvyttää ja auttaa palautumaan stressistä: Keskittymiskyky paranee, ja syke ja verenpaine voivat madaltua.

Lyhytkin luontoilu vaikuttaa. Viidessä minuutissa luonnon helmassa mieliala kohenee, ja 1520 minuutissa elinvoimais

Ei ole pakko metsään mennä, mutta jotain liikuntaa on hyvä harrastaa. Luontokokemuksen voi saada jo siitä että katsoo jotain mikä ei ole ihmiskäden tekemää esim kukka tai puu. 

Vierailija
47/83 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just ulkoa kävelyltä, lumipyry päällä. Vähän reilu 3km matkaa vain. Normi 45 etunojapunnerrusta, 24 kulmasoutua ja käsien pyörittelyjä molempiin suuntiin 80 toistoa tein siihen lisäksi. Joten ihan mukavan pikku treenin sain tehtyä raikkaassa ilmassa eikä maksanut mitään. Kotona teen kahvakuulalla hauiskäännön ja ehkä kyykkysarjan ja vatsalihaksia jos siltä tuntuu

Vierailija
48/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmää touhua

Vierailija
49/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyöläiselle juoksemisessa on parasta nimenomaan raitis ilma ja sen tuottama olo lenkin jälkeen. 

Vierailija
50/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta löytyy paljon tutkimuksia, ihan jo pelkästään positiivisista terveysvaikutuksista kuinka keho reagoi, kun ulkoilet. Vaikka sinut raahattaisiin väkisin tuonne ulos, jos olet normaali ihminen, niin kehosi reagoi, saat hyötyjä vaikka kuinka kiukuttaisi ja vaikka vetäisit itkupotkuraivarit keskellä luontopolkua, koska keho toimii niin normaaleilla ihmisillä.

Yksi teoria tällä hetkellä on, että luontoa välttelevän urbaani-ihmisen mikrobiomi vähitellen muuttuu epänormaaliksi ja se voi aiheuttaa suoraan tai epäsuoraan tauteja, jotka olivat ennen harvinaisia.

Vierailija
51/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysräväni käy syksystä kevääseen (pimeys, liukkaus) kuntosalilla kävelemässä, muun ajan kävelee ulkona. Syy tähän on rappeuma niskassa. Liukastuminen tai horjahdus olisi paha juttu. Toki voi tapahtua kesäkelissäkin mutta riskit silti minimaaliset talven verrattuna. 

Vierailija
52/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ulkokuntosallilla ja kotona telkan edessä soutulaite ja pyörä ja joogamatto. Täydelliset mulle.

Vierailija
53/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Espoon Tapiolassa ylivoimaisesti suosituin laite on lantionnostolaite. Sille on aina jopa jonoa.

Ooohhh!!

T. M50

Vierailija
54/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa maksaa siitä, että saa luvan esitellä itseään ja osa siitä, että saa tiiraille pakaroita läpinäkyvien treeni-legginsien lävitse.

Ja mä maksan siitä, että ihan itse se treenaminen on kivaa. Onhan se nyt aivan selvää, että nämä joiden mielestä treenaaminen on sama asia, kuin kävelylenkki ulkona, eivät tiedä kunnon treenistä mitään. 

Vierailija
55/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa maksaa siitä, että saa luvan esitellä itseään ja osa siitä, että saa tiiraille pakaroita läpinäkyvien treeni-legginsien lävitse.

Ja mä maksan siitä, että ihan itse se treenaminen on kivaa. Onhan se nyt aivan selvää, että nämä joiden mielestä treenaaminen on sama asia, kuin kävelylenkki ulkona, eivät tiedä kunnon treenistä mitään. 

Vierailija
56/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiai sitä salikorttia hölmömminkin käyttää.

Olen kuullut että jotkut jopa törsäävät herkkuihin ja käytännössä siis vaihtavat rahansa läskiin ja ulosteeseen. Idioottihommaa.

Vierailija
57/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo te muka ulkona sitten reippailette, kun ette salilla käy. Todellisuus: makaatte sohvalla ja syötte sipsiä. Teidät on niin nähty.

Vierailija
58/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, valtaosa suomalaisista ei tunnista treenin/kuntoliikunnan ja virkistysliikunnan eroa.

Vierailija
59/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä reippailen ulkona mutta käyn myös salilla. Punttis-tekeminen on mulle tehokasta treeniä, ulkoilu taas enemmän rentoutumista, hapen saantia ja luonnossa olemista. Ihan mielelläni maksan salimaksun. 

Vierailija
60/83 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kesällä ulkona, talvella vain pakolliset ja treenit sisällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi