Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdotti että menisin viikoksi vanhempiensa luokse

Vierailija
03.11.2023 |

Mitä tähän sanotte? Mies lähtee huomenna aamulla viikon työmatkalle ulkomaille ja tänään pakkaillessa mies ehdotti, että ottaisin koiran ja menisin auttelemaan miehen vanhempia ja olisin siellä viikon ajan kunnes mies kotiutuu reissusta. Vanhempien luona ei odota pomottavat appivanhemmat eikä työleiri, mutta mies toivoi kovin, että auttaisin anoppia kotitöissä ja valmistelisin yhdessä joululahjoja tulevaa suurta perhejoulua varten. Oli alustavasti viikko sitten puhetta viikonlopusta anoppilassa, mutta että viikko ja nyt mies odottaa vastausta minulta tämän illan aikana ja oli mennyt sopimaan asiasta jo äitinsä kanssa.

Miehen perhe on pieni mutta tiivis keskenään. Me on oltu naimisissa alle vuosi ja tänä vuonna osallistun ensimmäisen kerran virallisesti vaimona sukujouluun. Koira on yhteinen mutta lapsia ei ole. Mitä tekisitte? Olin ajatellut viettää viikonlopun kahdestaan koiran kanssa, mutta en nyt voi enää kieltäytyä pestistä ellen halua huonon miniän mainetta. Mies myös sanoi, ettei halua minun olevan yksin viikkoa ja vanhemmat pitävät seuraa.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuttuisin miehelle enkä todellakaan lähtisi anoppilaan. 

Miksi suuttua ja aiheuttaa turhaa eripuraa? Etkö osaa kommunikoida kuten aikuiset?

Vierailija
42/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei lähdekkään mihinkään matkalle vaan tuo uuden naisensa asuntoonne, ja haluaa kokeilla miltä tuntuu asua hänen kansssan saman katon alla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Mies ehdotti..', kirjoittaa ap, vaikka mies on jo mennyt sopimaan asiasta oman äitinsä kanssa ja nyt vain odottaa että ap on alistuvana ja alentuvana vaimona samaa mieltä. Miten h-tissä tuollaisia miehiä on vielä olemassa?

Vierailija
44/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autteleeko mies vanhempiaan silloin, kun ei ole reissussa? Vai miksi sun sinne pitäisi mennä. Pöh.  Mies ei luota suhun.

Mies auttelee vanhempiaan aina tarvittaessa silloin kuin töiltään ehtii ja autan minäkin. Tämä tuli vain niin yllättäen, että viikoksi pitäisi mennä anoppilaan, vaikka meillä on lämpimät välit. Ap

Joo, ei tarvitse mennä. Ettehän te auttelusta huolimatta normaalistikaan siellä heidän luonaan asu. Älä suostu. Onko mies siis enemmän huolissaan vanhemmistaan vai sinun yksinolosta?

Vierailija
45/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitähän nyt taas. Kunnon red flag, mies haluaa vain pitää sinut kontrollissa kun ei ole itse paikalla. Ei aikuinen ihminen tarvitse seuraa viikoksi, osaa olla kyllä yksinkin. 

Älä ainakaan tee lapsia hänen kanssaan. 

Niin ja miten voit keskittyä etätöihin, kun anoppia pitää auttaa kotitöissä? Korona kehiin!

Et voi olla täysjärkinen? Kukaan ei voi olla noin typerä että vitsailee koronalla. Ymmärrätkö edes kuinka moni on tahtomattaan kuollut koronaan?? Ap sanoi ettei anoppilassa ole työleiriä joten hoitaa kait työt siinä sivussa mitä ikinä tekeekään siellä.

Vierailija
46/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettei käy, jos et halua mennä.

Vierailija
47/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla nuori? Toimisiko toisinpäin, eli pyytäisitkö sinä miestäsi viikoksi vanhemmillesi epämääräisiin autteluihin! Milsi ihmeessä sä sinne menisit miestä miellyttääksesi. Sanot appivanhemmille just niinkuin asia on, että sinun yli on sovittu ja ettei asioita voi mies noin junailla. Muuten tulossa tosi sakeita tilanteita tulevaisuudessa.

Vierailija
48/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En automaattisesti menisi mutta keskustelisin asiasta nyt illan aikana miehen kanssa. Keskustelun jälkeen tekisin päätöksen. Siinä on ero onko mies päättänyt asian puolestasi kysymättä vaiko sanonut että voisit mennä sinne ja ehdottanut asiaa vanhemmilleen.

Vierailija
49/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Kyllä aikuinen ihminen itsekseen viikon pärjää, ellei ole holhouksen alainen tjv. 

Sapettaisi kyllä tuo, että ensin sovitaan anopin kanssa ja sitten vasta puhutaan minulle. En suostuisi edes päiväksi niistä lähtökohdista. Ensin pitäisi puhua minulle, että onko ok ja jos se olisi minulle ok, niin sitten jutellaan vasta anopin kanssa. Onko tuo rajattomuutta vai kontrollointia, en osaa sanoa, mutta ei todellakaan ok toimintaa. 

Vierailija
50/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla nuori? Toimisiko toisinpäin, eli pyytäisitkö sinä miestäsi viikoksi vanhemmillesi epämääräisiin autteluihin! Milsi ihmeessä sä sinne menisit miestä miellyttääksesi. Sanot appivanhemmille just niinkuin asia on, että sinun yli on sovittu ja ettei asioita voi mies noin junailla. Muuten tulossa tosi sakeita tilanteita tulevaisuudessa.

En ole nuori, mutta mies kyllä menisi minun vanhempien luo jos pyydettäisiin. Mies on jopa itse sanonut, että voi auttaa jos on tarvetta ja kiireimmiltä töiltään ehtii. Ap

Vierailija
51/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse siitä onko lämpimät välit vai ei. Siis mies pomottaa sinua ja sä et tajua etkä pidä puoliasi. Se on vaarallinen luisu vallan menetykseen. Vetoaa kiltteyteesi muttei itse ole.

Vierailija
52/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän elämä on kuin jostain 1700-luvulta. Mies matkoilla ja akka siveysvyössä anoppilassa.

Vierailija
53/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suuttua ja aiheuttaa turhaa eripuraa? Etkö osaa kommunikoida kuten aikuiset?

Todellakin suuttuisin, jos sovitaan asioita kysymättä minulta. 

Vierailija
54/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse sanonut ein, kun mies otti asian esille. Olisin myös sanonut ettei sun yli sovita mitään ikinä. Sillä selvä. Iloinen olen että on hyvät välit anoppilaan, niin mullakin, mutta itse päätän aina kyläilyni ja auttamiset. Ja paljonkin on auteltu.

Vierailija
55/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, toivottavasti viesti on provo. Jos ei ole, niin mieshän on mustasukkainen ja se on ainoa syy ehdotukseen. Anoppi ei taatusti tarvitse mitään apua.

En näe näin ulkopuolisena mitään mustasukkaista miestä, mutta suhteellisen tuoreesta vaimosta huolissaan olevan miehen.

En minäkään mitään mustasukkaisuutta päättelisi, mutta jollakin tavallahan tuo on sekaisin. Ei normaalit ihmiset ehdottele tuollaista, eikä varsinkaan sovi toisen selän takana hänen puolestaan.

Vierailija
56/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko toisten nurkissa on silkkaa kidutusta. Ei kukaan halua viikkoa olla toisten kotona "auttelemassa" ja piikomassa. Eikä normaalit ihmiset halua ketään viikoksi nurkkiinsa. Vain jotkin kontrolloivat ja hyväksikäyttävä voivat haluta viikoksi ilmaisen orjan itselleen.

Aloittaja on ilmeisesti jo lapsuudesta saakka nujerrettu ja alistettu, niin ei ymmärrä millaista kohtelua ei tarvitse alkuunkaan sietää.

Vierailija
57/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vastauksissa on nyt sellanen fiba, että palaillaan asiaan 15 vuoden kuluttua, kun silmät on auenneet sellasille asioille kuin tasa-arvo ja peruskunnioitus. Ap, miehen sanat on sanoja, ei kaikki kiltit puheet toteudu. Kuka sua kunnioittaa jollet sinä.

Vierailija
58/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aavistan, että tällä miehellä pikkuisen rapisee tykkäys, jos vaimo ei tottele. On vähän sen kuuloinen keissi.

Vierailija
59/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin suuttuisin, jos sovitaan asioita kysymättä minulta. 

Vaikutat hel..tin vaikealta ja ankealta ihmiseltä, joka suuttuu kaikesta eikä mikään ikinä kelpaa. Onneksi oman vaimon kanssa on helppo keskustella eikä meillä ole suurempia riitoja.

Vierailija
60/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kysyt tätä täältä palstalta? Varmaan itsekin aavistat, että ei oo ok tollanen. Onko sun vaikea aiheuttaa pettymyksiä läheisille? Opiskele läheisriippuvuudesta ja hermoston ylivirittyneisyydestä.