Mies ehdotti että menisin viikoksi vanhempiensa luokse
Mitä tähän sanotte? Mies lähtee huomenna aamulla viikon työmatkalle ulkomaille ja tänään pakkaillessa mies ehdotti, että ottaisin koiran ja menisin auttelemaan miehen vanhempia ja olisin siellä viikon ajan kunnes mies kotiutuu reissusta. Vanhempien luona ei odota pomottavat appivanhemmat eikä työleiri, mutta mies toivoi kovin, että auttaisin anoppia kotitöissä ja valmistelisin yhdessä joululahjoja tulevaa suurta perhejoulua varten. Oli alustavasti viikko sitten puhetta viikonlopusta anoppilassa, mutta että viikko ja nyt mies odottaa vastausta minulta tämän illan aikana ja oli mennyt sopimaan asiasta jo äitinsä kanssa.
Miehen perhe on pieni mutta tiivis keskenään. Me on oltu naimisissa alle vuosi ja tänä vuonna osallistun ensimmäisen kerran virallisesti vaimona sukujouluun. Koira on yhteinen mutta lapsia ei ole. Mitä tekisitte? Olin ajatellut viettää viikonlopun kahdestaan koiran kanssa, mutta en nyt voi enää kieltäytyä pestistä ellen halua huonon miniän mainetta. Mies myös sanoi, ettei halua minun olevan yksin viikkoa ja vanhemmat pitävät seuraa.
Kommentit (140)
Minulla on samanlainen mies. Hän saattaisi hyvinkin mennä viikoksi anoppilaan auttelemaan/asustelemaan kun vaimo on työmatkalla. Saattaisi siis olettaa että vaimokin on mieluummin anoppilassa kuin tyhjässä kodissa, ja saattaisi tulla maininneeksi äidilleen/isälleen asiasta. Ei silti ole pahantahtoinen eikä alistava. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta, joten eiköhän tuo olisi jo tullut ilmi.
Läheiset perheet on hyvä idea ja niihin on kiva liittyä. Mutta oikeasti terveesti läheisissä perheissä ei oleteta vaan kysytään. Appivanhemmat voi ehdottaa viikon jotain savottaa ja kysyä, ei sun mies sulle. Ehkä ap:n on tarkasteltava uudelleen perheen läheisyyttä -millaista se on? Kuka on Muumimamma porukassa? Kuka juoksee asioilla? Voiko sanoa ei ja silti kaikki on ok?
Moni paha asia on tehty "vilpittämästi sinun parasta ajatellen". Se on sairasta, vaikka kuvittelet toisen vain tahtovan sillä hyvää. Toinen päättää siinä puolestasi, mikä on sinun parhaasi etkä sinä itse. Sinun omalla mielipiteelläsi ei ole merkitystä. Miksi siis vaivaat tällä asialla pientä päätäsi yhtään sen enempää, kun asia on jo pedattu sinun parastasi vilpittömästi ajatellen?
Eikö se anoppi osaa käyttää puhelinta? Olisi hyvinkin voinut soittaa suoraan ap:lle ja kysyä, voisiko miniä tulla auttelemaan jouluvalmisteluissa, kun joulukin on niin lähellä (sarkasmia)?
Ei vaan, on surullista, että ap nyt siellä kotosalla neuvottelee ENSIN miehensä kanssa, että mistä on kyse ennen kuin uskaltaa kertoa miehelle mitä aikoo tehdä seuraavan viikon. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Moni paha asia on tehty "vilpittämästi sinun parasta ajatellen". Se on sairasta, vaikka kuvittelet toisen vain tahtovan sillä hyvää. Toinen päättää siinä puolestasi, mikä on sinun parhaasi etkä sinä itse. Sinun omalla mielipiteelläsi ei ole merkitystä. Miksi siis vaivaat tällä asialla pientä päätäsi yhtään sen enempää, kun asia on jo pedattu sinun parastasi vilpittömästi ajatellen?
Toivottavasti ap lukee tuon kommenttisi ja ajatuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joko juttelitte? Arvaan että mies ei pyytänyt anteeksi? Siihen saat varmaan tottua, että hyvää tarkoitti ja silleen... Red flag.
Mies pyysi anteeksi kahta asiaa eli sitä, että ei kommunikoinut selkeästi ja sanoi vain että on huolissaan minusta, joten ylisuojelee. Mies ei ollut päättänyt puolestani, mutta oli maininnut minusta äidilleen ja anoppi innostunut ja toivoo nyt minun tulevan viikoksi luokseen. Olen miehen seurassa ollut siellä ja yöpynytkin, mutta en kokonaista viikkoa. En halua tungetella, vaikka tiedän että anoppi tarkoittaa hyvää. Anoppi ja mies toivovat, että menisin ainakin aluksi näin viikonlopuksi sinne, kun mieskin lähtee matkalle. Lupasin miettiä asiaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko juttelitte? Arvaan että mies ei pyytänyt anteeksi? Siihen saat varmaan tottua, että hyvää tarkoitti ja silleen... Red flag.
Mies pyysi anteeksi kahta asiaa eli sitä, että ei kommunikoinut selkeästi ja sanoi vain että on huolissaan minusta, joten ylisuojelee. Mies ei ollut päättänyt puolestani, mutta oli maininnut minusta äidilleen ja anoppi innostunut ja toivoo nyt minun tulevan viikoksi luokseen. Olen miehen seurassa ollut siellä ja yöpynytkin, mutta en kokonaista viikkoa. En halua tungetella, vaikka tiedän että anoppi tarkoittaa hyvää. Anoppi ja mies toivovat, että menisin ainakin aluksi näin viikonlopuksi sinne, kun mieskin lähtee matkalle. Lupasin miettiä asiaa. Ap
Miksi sinusta tarvitsee olla huolissaan?
Omg. Ilmeisesti tämä on tosi juttu. Tottakai miellytät miestä ja menet päivähoitoon anoppilaan kun mies on reissussa :) Millainen tahdoton ihminen tämmöstä edes kysyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuisin miehelle enkä todellakaan lähtisi anoppilaan.
Miksi suuttua ja aiheuttaa turhaa eripuraa? Etkö osaa kommunikoida kuten aikuiset?
Todellakin suuttuisin, jos sovitaan asioita kysymättä minulta.
Vaikutat hel..tin vaikealta ja ankealta ihmiseltä, joka suuttuu kaikesta eikä mikään ikinä kelpaa. Onneksi oman vaimon kanssa on helppo keskustella eikä meillä ole suurempia riitoja.
En ole vaikea, mutta joku raja pitää olla ja kunnioitusta. Ei tulisi mieleenkään sopia asioita toisen puolesta. Mulla ainakin on kunnioitusta kumppania kohtaan.
Ei tietenkään kuulu sopia asioita kysymättä puolisolta, mutta mielestäni sinulla ei ole mitään käytöstapoja ja olet raivopää akka. Ei jatkoon.
Ylisuojelee? Miksi sinua, aikuista ihmistä, tarvitsisi suojella lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaikea sairaus.
AP, mitä pahaa on yksinolemisessa? Miksi sinusta pitää huolehtia? Miltä sinua pitää suojella (jos mies sanoo olevansa ylisuojeleva), omassa kodissasi, jossa vielä teet töitäkin? Ja ethän ole edes yksin, kun sinulla on koira seuranasi. Minä olisin aivan onnessani, jos saisin olla yksin kotona edes muutaman päivän (toki meillä on lapsia).
Onko mies ulkomaalainen? Hehän suojelevat aktiivisesti naisiaan. Jos ei, niin aika vahvat narsistivibat tulee. Eikai nyt kukaan aikuinen ihminen tarvitse suojelua.
Jos et halua mennä, et mene. Ei tarvitse suostua miellyttääkseen toista.
Hyvä että keskustelitte. Alkuperäinen asia silti jää. Sun mies ajatteli enemmän äitiään kuin sinua.
Ei mun mies mainitsisi vanhemmilleen että voisin tulla heille viikoksi. Hän kunnioittaa mun ajankäyttöä. Siis mun mies matkustaa tosi usein ja mulla on aina niille viikoille todellakin omaa ohjelmaa, teatteria ja luontoretkiä tai pitkiä päiviä työhuoneella tai joku kurssi.
Meillä meni kerran niin päin, että anoppi tuli käymään miehen työmatkan aikana. Miehellä oli kahden viikon työmatka siinä kohtaa kun olin kotona uuden vauvan kanssa ja vasta opettelemassa vauvanhoitoa ja imetystä sun muuta. Vauva oli siinä kohtaa kolme viikkoa vanha ja itsellä vasta viikko harjoittelua ilman miehen apua. Kyllä tuntui siinä kohtaa kivalta, että anoppi tuli käymään osaksi aikaa, lähinnä henkiseksi tueksi.
Tuo ap:n miehen ehdotus kuulostaa ihan hullulta ja vielä häiriintyneempää, että on luvattu ap:n selän takana! Ei kai tuossa auta muu kuin sanoa, että "Mies on mennyt lupaamaan kysymättä minulta ensin, minulla on kyllä muita suunnitelmia."
Olet ilmeisesti aikuinen pärjäävä ihminen? Vai onko puolisosi setämies ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mi
Mikäs se sellainen sairaus on, että aikuinen oletettavasti oikeustoimikelpoinen 24/7 valvontaa tarvitsee silloin kun holhoava puoliso ei ole kotosalla?
Ap, mies ylisuojelee äitiään ja ajatteli ennen kaikkea häntä. Minusta miehesi vaan käyttäytyi kuin pikku poika.
No joko olet päättänyt lähdetkö viikonlopuksi "mummolaan"
Ap, ei sillä ole väliä onko miehesi sopinut vai ehdottanut vanhemmilleen. Väliä on sillä, että sinä et kuule asiasta ensimmäisenä, sun kanssa ei sovittu tai kysytty. Vedä johtopäätöksiä ja sano tämä selkeästi miehellesi.