Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdotti että menisin viikoksi vanhempiensa luokse

Vierailija
03.11.2023 |

Mitä tähän sanotte? Mies lähtee huomenna aamulla viikon työmatkalle ulkomaille ja tänään pakkaillessa mies ehdotti, että ottaisin koiran ja menisin auttelemaan miehen vanhempia ja olisin siellä viikon ajan kunnes mies kotiutuu reissusta. Vanhempien luona ei odota pomottavat appivanhemmat eikä työleiri, mutta mies toivoi kovin, että auttaisin anoppia kotitöissä ja valmistelisin yhdessä joululahjoja tulevaa suurta perhejoulua varten. Oli alustavasti viikko sitten puhetta viikonlopusta anoppilassa, mutta että viikko ja nyt mies odottaa vastausta minulta tämän illan aikana ja oli mennyt sopimaan asiasta jo äitinsä kanssa.

Miehen perhe on pieni mutta tiivis keskenään. Me on oltu naimisissa alle vuosi ja tänä vuonna osallistun ensimmäisen kerran virallisesti vaimona sukujouluun. Koira on yhteinen mutta lapsia ei ole. Mitä tekisitte? Olin ajatellut viettää viikonlopun kahdestaan koiran kanssa, mutta en nyt voi enää kieltäytyä pestistä ellen halua huonon miniän mainetta. Mies myös sanoi, ettei halua minun olevan yksin viikkoa ja vanhemmat pitävät seuraa.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko juttelitte? Arvaan että mies ei pyytänyt anteeksi? Siihen saat varmaan tottua, että hyvää tarkoitti ja silleen... Red flag.

Vierailija
62/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi anoppilaan ilman miestäni. Ihan mukavia ihmisiä ovat kyllä mutta mieluummin menisin omalle äidilleni avuksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia miehiä on olemassa vielä 2023.

Itse oli muutaman kuukauden yhden tuollaisen tapauksen kanssa. Hän oli "tämmöinen liian kiltti ja liian hyvä ihminen".

"Minä vaan ajattelin, ettei sinun tarvitse ajatella ja pientä päätäsi vaivata", "Minä tässä ajattelin, että voisin hommata sinulle vaatteet mitä käyttäisit" "Minä tässä katsoin sinun puhelimesi, läppärisi ja kamerasi kun nukuit" "Minä tässä piilottelen omaa puhelintani, ja käännän sen nurin päin kun siihen tulee puhelu"

"Minä tässä olen miettinyt, että sinun pitää nyt olla tilivelvollinen minulle kaikista liikkeistäsi, menemisistäsi, tekemisestäsi, ja tehdä selonteko tarkasti kaikesta mitä teet päivän aikana, kun minä en näe"

"Minä tässä mietin sinun puolestasi tätä, ja päätin että sinä voisit tehdä sitä ja tätä, kun se on sinulle sopivaa hommaa"

"Minä olen niin hyvä mies, olen niin taivaanlahja sinulle, sinun ei tarvitse mitään miettiä itse, minä mietin"

Hauskaa, kun tämä niin hyvä mies itse petti minkä kerkesi, mutta syytti minua pettäjäksi, milloin minkäkin mielikuvansa siivittämäntä.

Vierailija
64/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuisin miehelle enkä todellakaan lähtisi anoppilaan. 

Miksi suuttua ja aiheuttaa turhaa eripuraa? Etkö osaa kommunikoida kuten aikuiset?

Todellakin suuttuisin, jos sovitaan asioita kysymättä minulta. 

Vaikutat hel..tin vaikealta ja ankealta ihmiseltä, joka suuttuu kaikesta eikä mikään ikinä kelpaa. Onneksi oman vaimon kanssa on helppo keskustella eikä meillä ole suurempia riitoja.

Aloittajan mieshän ei keskustellut vaimonsa kanssa vaan meni ominpäin sopimaan asiasta vanhempiensa kanssa. Mummolareissut sovitaan noin pienten lasten kohdalla, ei aikuisten. Mies vaikuttaa niin tyhmältä, että suuttuminen on oikea reaktio. 

Vierailija
65/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suuttua ja aiheuttaa turhaa eripuraa? Etkö osaa kommunikoida kuten aikuiset?

Vaikutat hel..tin vaikealta ja ankealta ihmiseltä, joka suuttuu kaikesta eikä mikään ikinä kelpaa. Onneksi oman vaimon kanssa on helppo keskustella eikä meillä ole suurempia riitoja.

En ole vaikea, mutta joku raja pitää olla ja kunnioitusta. Ei tulisi mieleenkään sopia asioita toisen puolesta. Mulla ainakin on kunnioitusta kumppania kohtaan.

Vierailija
66/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin aavistan, että tällä miehellä pikkuisen rapisee tykkäys, jos vaimo ei tottele. On vähän sen kuuloinen keissi.

Älä puhu pahaa miehestäni. Mies ei jyrää minua eikä komentele ja yritän tässä nyt keskustella miehen kanssa, että onko sopinut puolestani vai maininnut tulostani. Anopin kanssa en ole suoraan keskustellut, mutta ensin keskustelen miehen kanssa. Mies ei ole pahantahtoinen ja sen tiedän jo nyt, että vilpittömästi ajatteli, ettei minun tarvitsisi olla yksin viikkoa. Ap

Vierailija
67/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on jostain syystä huolissaan ap:n pärjäämisestä. Mehän emme tiedä, vaikka siihen olisi syytäkin. 

Vierailija
68/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokainen tietää että vaimosi on täysin alistettu kynnysmatto,

Vierailija
69/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin aavistan, että tällä miehellä pikkuisen rapisee tykkäys, jos vaimo ei tottele. On vähän sen kuuloinen keissi.

Älä puhu pahaa miehestäni. Mies ei jyrää minua eikä komentele ja yritän tässä nyt keskustella miehen kanssa, että onko sopinut puolestani vai maininnut tulostani. Anopin kanssa en ole suoraan keskustellut, mutta ensin keskustelen miehen kanssa. Mies ei ole pahantahtoinen ja sen tiedän jo nyt, että vilpittömästi ajatteli, ettei minun tarvitsisi olla yksin viikkoa. Ap

Oletko heikkolahjainen? Vähän sellainen yksinkertainen ja lapsen tasolle jäänyt?

Kylläpä pelkäät miestäsi, kun anonyyminäkin suojelet sitä, kuin joku tukholman syndroomainen.

Ehkä sinun tosiaan on parempi mennä koko viikoksi sinne holhokkilaan. Täällä tosiaan ihmiset alkuun olettivat että olet ihan normaali aikuinen nainen, normaalilla järjellä ja kyvyillä varustettu,

Vierailija
70/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaisia miehiä on olemassa vielä 2023.

Itse oli muutaman kuukauden yhden tuollaisen tapauksen kanssa. Hän oli "tämmöinen liian kiltti ja liian hyvä ihminen".

"Minä vaan ajattelin, ettei sinun tarvitse ajatella ja pientä päätäsi vaivata", "Minä tässä ajattelin, että voisin hommata sinulle vaatteet mitä käyttäisit" "Minä tässä katsoin sinun puhelimesi, läppärisi ja kamerasi kun nukuit" "Minä tässä piilottelen omaa puhelintani, ja käännän sen nurin päin kun siihen tulee puhelu"

"Minä tässä olen miettinyt, että sinun pitää nyt olla tilivelvollinen minulle kaikista liikkeistäsi, menemisistäsi, tekemisestäsi, ja tehdä selonteko tarkasti kaikesta mitä teet päivän aikana, kun minä en näe"

"Minä tässä mietin sinun puolestasi tätä, ja päätin että sinä voisit tehdä sitä ja tätä, kun se on sinulle sopivaa hommaa"

"Minä olen niin hyvä mies, olen niin taivaanlahja sinulle, sinun

AH, onneksi et ole enää! Hyvä sinä.

Vierailija
71/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon miniän maine =D jos ei suostu menemään viikoksi mummun luokse vahdittavaksi, kun mies rellestää vieraissa naisissa ja juo halpaa olutta.

Vierailija
72/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle vaan että toisen puolesta ei voi mennä tuollaisia sopimaan. Pyydät soittamaan anopille ja perumaan jutun. 

Mukavaa viikkoa sinulle yksin kotosalla koirasi kanssa! Se on joskus oikein rentouttavaa olla ihan omissa oloissa. 😊

Vierailija
73/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me nyt porukalla päätetä, että sinä ap menet sinne anoppilaan viikoksi tosiaan. Jos nämä näkökulmat olivat pahan puhumista ja sulle liikaa, niin eipä auttaakaan voi. Ei tarvi silti seinille hyppiä, jos joku epäilee antaa mielipiteitä kysymykseesi. Mukavaa viikkoa ja jouluvalmisteluja!

Vierailija
74/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HYvä, meillä monilla on vain vaikea ymmärtää mitä keskustelemista tuossa on. Joko menet tai et. Mies on joko ehdottanut tai sopinut vanhempiensa kanssa, ja olipa kumpu tahansa, niin ensin olisi pitänyt sopia sinun kanssa. Mutta jos tässä mikään ei sua häiritse, niin tosiaan miksi täältä kysyt mielipidettä?

Vierailija
75/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskot tuon? 🤭😂😂😁😁😁🤪🤪🤪

Vierailija
76/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran tosiaan ei ole kyse sinun painostamisestasi JA et halua mennä sinne koko viikoksi JA aidosti haluaisit auttaa appivanhempia, niin miten olisi että kävisit siellä vaikka päivän tai kaksi, esim viikonlopun? Ja muuten olisit sitten omin päin. Ja tämä vain jos sinulla itselläsi on aito halu auttaa ja olla läsnä siellä.

Vierailija
77/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko ap. Miehesi käytöksestä johtuu, että sulla on nyt hankala olla. Jos et mene, taitaa sulla olla vaikea nauttia omasta viikosta. Ja jos menet, niin oisko kiva kuitenkin viettää omaakin aikaa. 

Mä veikkaan, että teidänkaltainen pariskunta laittaa riidan puoliksi ja meet puoleksi viikoksi. Mutta edelleen, miehesi ajattelema ja luvatta sopima asia. Ei sinun.

Kun keskustelette, et välttämättä saa totuuden sanoja esiin. On voinut sopia vanhempiensa kanssa muttei sitä sano sulle, koska oletti että meet.

Fiksujen ja kunnioittavien miesten kanssa ei tuu näitä tilanteita.

Vierailija
78/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tää on hieno kommentti sulta. Nyt tajuan että sua halataan siellä hengettömäksi koko perheen voimin. 

Vierailija
79/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta kuulostaa kauhealta.

Etkö muuten ole töissä?

En, olen lokki.

Vierailija
80/140 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut siis perehdytetään perhejoulun seuraavaksi emännäksi. Onnea! (ei vaan otan osaa)