Mies ehdotti että menisin viikoksi vanhempiensa luokse
Mitä tähän sanotte? Mies lähtee huomenna aamulla viikon työmatkalle ulkomaille ja tänään pakkaillessa mies ehdotti, että ottaisin koiran ja menisin auttelemaan miehen vanhempia ja olisin siellä viikon ajan kunnes mies kotiutuu reissusta. Vanhempien luona ei odota pomottavat appivanhemmat eikä työleiri, mutta mies toivoi kovin, että auttaisin anoppia kotitöissä ja valmistelisin yhdessä joululahjoja tulevaa suurta perhejoulua varten. Oli alustavasti viikko sitten puhetta viikonlopusta anoppilassa, mutta että viikko ja nyt mies odottaa vastausta minulta tämän illan aikana ja oli mennyt sopimaan asiasta jo äitinsä kanssa.
Miehen perhe on pieni mutta tiivis keskenään. Me on oltu naimisissa alle vuosi ja tänä vuonna osallistun ensimmäisen kerran virallisesti vaimona sukujouluun. Koira on yhteinen mutta lapsia ei ole. Mitä tekisitte? Olin ajatellut viettää viikonlopun kahdestaan koiran kanssa, mutta en nyt voi enää kieltäytyä pestistä ellen halua huonon miniän mainetta. Mies myös sanoi, ettei halua minun olevan yksin viikkoa ja vanhemmat pitävät seuraa.
Kommentit (140)
On muuten todella yleistä, että sovinistin kontrolloimat ja alistamat esine-naiset ovat ärhäköitä puolustamaan miestänsä.
He oikein aggressiivisesti ärähtävät, jos joku ihmettelee heidän touhujaan.
Eräskin mies puhui että, nainen on perheessä se joka on alempi ja mies on perheen pää, joka sitten päättää. Kun siihen esitti kritiikkiä, niin se nainen suuttui ja asettautui hienosti miehensä puolelle olemaan samaa mieltä. "Joo kyllä se vaan on niin että mies on se joka päättää, ja nainen heikompana astiana tottelee, että kyllä se näin vaan on, mutta naisella on oikeus tulla kuulluksi, mutta ei päättää." Heidän perustelu oli tuolle, että muuten mistään ei voisi koskaan päättää, koska pitää olla se kuka saa olla se päättäjä. Muuten ei onnistu mikään.
Vattu!
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä syytä olla huolissaan ap:sta? Oletko esim. itsetuhoinen, liikuntarajoitteinen tai kärsit jostain sairaudesta? Jos vastaus on kyllä, ymmärrän miestäsi, vaikkei silti olisi saanut luvata mitään puolestasi. Joka tapauksessa voit päättää aivan itse, haluatko mennä appivanhemmille. Voit halutessasi mennä vain yhdeksi päiväksi, mutta on myös aivan hyvä päätös olla yksin kotona. Mies saa ilmoittaa vanhemmilleen.
Kärsin vakavasta sairaudesta ja olen joutunut sairaalaan sairauskohtausten vuoksi jo neljä kertaa tänä vuonna. En ole masentunut enkä itsetuhoinen, joten mt-ongelmainen en ole. Mies on huolissaan, kun pelkää jos minulle sattuu jotain eikä voi perua työmatkaa, vaikka haluaisikin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, toivottavasti viesti on provo. Jos ei ole, niin mieshän on mustasukkainen ja se on ainoa syy ehdotukseen. Anoppi ei taatusti tarvitse mitään apua.
En näe näin ulkopuolisena mitään mustasukkaista miestä, mutta suhteellisen tuoreesta vaimosta huolissaan olevan miehen.
Miksi se on huolissaan?
Jos on niin huolestuttava muija/aloittaja niin miksi mies edes meni naimisiin vajaa 1v sitten!
No en todellakaan menisi vaan viettäisin omaa aikaa.
Suhde kuulostaa sairaalta, oli ap:lla joku sairaus tai ei. Kukaan normaali ihminen ei edes yritä kontrolloida toisia tuolla tavalla.
Kyllähän tämän pakko on olla trolli.
Vierailija kirjoitti
Kärsin vakavasta sairaudesta ja olen joutunut sairaalaan sairauskohtausten vuoksi jo neljä kertaa tänä vuonna. En ole masentunut enkä itsetuhoinen, joten mt-ongelmainen en ole. Mies on huolissaan, kun pelkää jos minulle sattuu jotain eikä voi perua työmatkaa, vaikka haluaisikin. Ap
Ja miksi et voinut kirjoittaa tätä aloitukseen??????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Ja miksi et voinut kirjoittaa tätä aloitukseen??????????
Ei kuulostaisi provona niin uskottavalta, että sairas aikapommi yritetään laittaa puolison toimesta appivanhempia jeesaaman ulkomaisen joulun järjestelyssä, jotta he voivat toimittaa ns. omaishoitajan virkaa puolison työreissun ajan, ettei puolison tarvitse koko ajan kytätä etänä onko ap vielä tajuissaan/hengittääkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, toivottavasti viesti on provo. Jos ei ole, niin mieshän on mustasukkainen ja se on ainoa syy ehdotukseen. Anoppi ei taatusti tarvitse mitään apua.
En näe näin ulkopuolisena mitään mustasukkaista miestä, mutta suhteellisen tuoreesta vaimosta huolissaan olevan miehen.
Öö huolissaan siis mistä..? Ettei aikuinen ihminen osaa itse päättää omista tekemisistään ja menemisistään..? Jos tällaiseen huoleen olisi aihetta, niin sittenhän vaimolla täytyisi olla esim. jotain vähän suurempia terveysongelmia, joko mielen taikka muita tms. Ja ehdottaa voi vaikka mitä, mutta toisen puolesta ei mennä kyllä sopimaan mitään, varsinkaan viikon reissua.
Ap on hyvä ja kieltäytyy ihan hyvin mielin, tai menee esim. pariksi päiväksi jos häntä huvittaa. Mies voi vanhemmilleen sitten selitellä omaa törppöyttään kun peruu menon ja kutsua sitä sitten vaikka joksikin omaksi väärinkäsityksekseen tai mitä ikinä, jos nyt ei ilkeä myöntää että oli sopinut toisen puolesta kysymättä.
Ja kyllähän tuollainen ylikävely viittaa kotrollinhaluun suhteessa. Mustasukkaisuuteen vähän viittaa aloituksessa tuo, että mies sanoo, ettei halua ap:n olevan yksin viikkoa, ja sitten sopii selän takana menon anoppilaan koko viikoksi... Syy tuollaiseen kontrollointiin voi olla jokin muukin kuin mustasukkaisuus, joka on kuitenkin on aika todennäköinenkin syy tuollaiseen käytökseen kylläkin.
Ja Ap, et saa ei saa mitään huonon miniän mainetta, jos et mene viikoksi anoppilaan, miksi saisit?
Hän siis taisi tosiaan lähteä anoppilaan :(
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan joulunvalmisteluun melkein kaksi kuukautta ennen joulua. Jouluviikolla avuntarpeen vielä (jotenkin) ymmärtäisin. T: anoppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahinko, että justiinsa teit koronatestin, ja se oli positiivinen. Nyt et millään voi lähteä. 👍
Mies tietää, etten ole sairaana enkä halua aiheuttaa riitaa meidän välille. Arvostaisitko itse valehtelevaa puolisoa? Ap
Sano miehellesi että lähdet mukaan, koska voit tehdä töitä etänä
Ei sinun pidä mennä, jos et itse halua, ainakaan koko viikoksi, täysi-ikäinen ihminen
Jos haluaa aina vältellä riitoja niin sitten pitää vain luopua oman tahdon mukaisesta elämästä ja alkaa lapaseksi.
Mitäpä, jos mies ei olekaan (ainakaan koko viikkoa) missään työmatkalla, vaan muhinoimassa sivu- tai pääsuhteen kanssa..
Mies laittaa sinut hoitoon vanhemmilleen kuin lapsen, vanhemmat tarkkailevat sinua ettet vaan tee mitään kiellettyä tai epäilyttävää. Kuten vaikka viestittele muiden miesten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä, jos mies ei olekaan (ainakaan koko viikkoa) missään työmatkalla, vaan muhinoimassa sivu- tai pääsuhteen kanssa..
Miehenä epäilen, että ap pettää miestään ja tuo toisen miehen kotiin sillä välin kun aviomies on rehellisellä työmatkalla. Muutaman päivän käy auttelemassa anoppilassa ja esittää kilttiä miniää. Teissä naisissa on se vika, että syytätte aina miehiä.
Sanoisin että haluan rentoutua kotona yksin, kun mies on matkalla. Rehellisyys maan perii.
Ehdottaisin että menisimme vaikka pariksi päiväksi sitten yhdessä auttelemaan kun mies on tullut matkalta.
Olette olleet niin vähän aikaa yhdessä että ei ole outoa kieltäytyä vaikka ujouteen vedoten. Minä en ainakaan yksin haluaisi mennä vielä tuossa vaiheessa.
Ei sitä paitsi saa mennä sopimaan asioita toisen puolesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Apua! Osallistut virallisesti vaimona sukujouluun? Mitä ihmettä? Eikö sua oo huolittu aiemmin joulunviettoon vai miten tämä nyt on erilaista kun olet naimisissa? Ihan kuin tekisit nyt jonkun debyytin ja astelet ensi kertaa näytille suvun virallisena jäsenenä.
Mikset voi käydä muutamana päivänä siellä appivanhemmilla auttamassa? Oot vaikka yhden yön. Miksi joulua pitää alkaa valmistella jo marraskuun ekoina päivinä?
Tuli heti fiilis että olet hoitoon menossa sinne appivanhemmille.
Onpa typerä idea. Ottaisin eron jos mieheni tuollaista ehdottaisi.
Niin hölmöä, jos vain alat typeränä aina miehen "loistavia" ideoita noudattamaan "ettet vaan olisi huono miniä ja vaimo"
Nyt selkärankaa, tee oman halusi mukaan, viestistäsi kuitenkin paistaa että haluaisit olla koiran kanssa ihan vain omassa kotonasi rauhassa.
Asun miehen kotimaassa ja appivanhemmat asuvat myös täällä samassa suurkaupungissa. Joulu on tärkeä juhla, mutta sitä vietetään eri tavalla kuin Suomessa ja hilloa ei kukaan tästä suvusta syö. Ap