Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ EX-HAAHUJEN UUSIVUOSI ja VIIKKO 1 ~

31.12.2006 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]

[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]

[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]

[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm

[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm

[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä ole yhtään sellainen olokaan, että ihan lähipäivinä oltaisiin menossa synnyttämään. Ja sitähän tuo lääkärikin keskiviikkona sanoi...

eka-vekara; Kyllähän tässä vieläkin on vähän epätodellinen olo eikä ole sellaista " varmaa oloa" kaiken hyvin menemisestä, kuten noista muista lapsista.

Onnittelut sinulle viimeisen neljänneksen alkamisesta, mulla ainakin nämä viimeiset viikot ovat menneet todella vauhdilla!

joululahja; itse pääsin kunnalliselle puolelle alkuraskauden ultraan, koska edellinen kesken mennyt raskaus oli osittainen rypäleraskaus. Samasta syystä pääsin kunnalliseen ultraan vielä rv 12 (täällä kunta ei siis tarjonnut viime vuonna kuin rakenneultran, tänä vuonna kai tarjoaa tuon np-ultrankin). Jos kunta ei olisi noita ultria tarjonnut, en olisi varmaankaan mennyt yksityiselle. Tuossa km-raskaudessa kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa eikä siinä huomattu mitään poikkeavaa. Mutta ymmärrän kyllä miksi monet siinä käyvät. Kyllähän sen sykkeen näkeminen antaa varmuutta raskauden jatkumiselle, itse olin vain " poikkeus tapaus" .

enni-maija; Yritän käydä nyt säännöllisesti " ilmoittautumassa" ettei tule " turhia epäilyjä" ;) . Mutta ei sullakaan enää niin kauhean pitkä aika ole la:an...

Minäkin ole aina välillä yrittänyt suunnitella miehen kanssa jotain nimiehdotuksia valmiiksi, mutta mies aina vain sanoo, että katsotaan ensin keneltä vauva näyttää. Ehkä meillä sitten taas vielä ristiäisaamuna mietitään nimeä, kuten esikoisesta ;) .

ON: eilen taas oikeastaan koko päivän supisteli, liikkeellä ollessa melko napakastikin, mutta sitten levätessä todella lievästi. Toisaalta olisi kiva päästä jo tositoimiin, mutta toisaalta en ehkä ole ihan vielä valmis... Olo on kyllä jo todella tukala, kumartua ei kestä oikeastaan yhtään, kun maha alkaa heti painaa ja sattua. Yöllä sängyssä kääntyminenkin on ihan oma projektinsa... Vauvan tarvikkeet on kyllä nyt hankittuna ja valmiiksi laiteltu. Ainoastaan pää ei ole kerennyt vielä mukaan, mutta hyvää vauhtia ajatukset ovat jo kääntymässä synnytykseen ja vauva-aikaan...

maria80 rv 38+0

Vierailija
2/36 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta kävin jo neuvolassa, nyt vasta kerkiän koneelle.

Kaikki oli hyvin,

verenpaine 70jotain/117 (mulle sikahyvä)

hemppa 130jotain

paastosokeriarvo 5,2 (kuulemma hyvä, raja 5,5?) eli dieetti auttaa kaiketi)

paino -jotain/vko, siis LASKENUT jonkin verran viime neuvolakäynnistä!!

proteiini yhdellä plussalla, mutta johtuu varmastikin ihan tuosta paastosta

vauveli vinotarjonnassa, pää ylös oikealla puolella, syke 145

vitsit kun en muista tarkasti noita arvoja, ihan ulkomuistista latele päikkäreiltä herännyt pikkumies sylkyssä.

Jee, pääsen uudestaan tutustumiskäynnille synnärille, terkka itse kyseli että kiinnostaako. Täytyypi soitella alkuviikosta ja varata rv 46-36 elim jo ihan kohta : )

jahas, paras palata kun ei oo sylityistä. Menee hankalaksi kirjoittaa..

eka-vekara ja minttu-vadelma 30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kaikki huilailla tai olla menossa, kun ei oo kukaan kirjoitellut.. Meillä lapset oli yökylässä tätillään ja minä nukuin ilta yheksästä aamu kymmeneen! :O Toki välillä heräilin, mutta siis kymmenen jälkeen vasta tosiaan kunnolla heräsin.. Mutta tänään sitten on jaksanutkin aamun laiskottelun jälkeen järjestellä ja imuroida kotia pitkästä aikaa (vaikka yleensä en periaatteesta pyhäpäivinä siivoa, mutta nyt tuntuu, että pakko siivota sillon kun jaksaa).

Hmm mitähän piti kommentoida..?

Ainakin Marialle toivottaa tsemppiä sitten koitokseen! Viimeistään neljän viikon päästähän se on jos ei aikaisemmin.. Onko sulla muut lapset syntyneet yli vai ali la:n? Vaikka eihän se mitään takaa, että tämä syntyis saman kaavan mukaan.. Hui kun aika onkin mennyt nopeaa, justiinhan sä olit haahujen listaemo! :)

Eka-vekaralle: onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! Niin sullakin alkoi viimenen kymppi! :)

Helgalle tännekin onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :)

Titi: mitenkäs sulla kävi pääsetkö tammikuun ryhmään taysin valmennukseen?

Joululahja: minun puolesta kans tervetuloa ex-haahuihin, jos en ole vielä toivottanut! :)

Enni-Maija: onnittelut kivasta tytön nimestä! Saa nähä kumman saatta ottaa käyttöön.. :) Tsemppiä ja jaksuja selkäsäryn ja väsymyksen kanssa! Sullakin alkaa olla jo loppusuora käsillä..

On: olo on ihan ok. Välillä niin kuin olisin jo tuntenut liikkeitä, mutta en tiiä onko se mahdollista vielä, mutta ihan samalta ne on tuntunut kuin aikaisemmilta lapsiltakin.. Tiiä sitten.. Väsy painaa usein edelleen, saa nähä helpottaako tuo viime yön uni määrä yhtään sitä.. :)

Terkuin!

-Sani rv 15+4

Vierailija
4/36 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti olettekin tänne kirjoitelleet ja itse en ole ehtinyt koneelle juuri yhtään. En töistä, enkä kotoa käsin. Töissä viime hetken paniikit päällä. Perehdytettävät tulevat maanantaina ja perjantaina yritin töissä puoleen päivään asti niitä juttuja laitella sielä valmiiksi ja sitten toisen puolen päivästä pidin ylityövapaita pois. Täälläkin poksui se 30 vkoa rikki eilen ja sen kunniaksi kävin töiden jälkeen ostamassa kirmelille ihanat plyysiset puolipotkarit johon kuului sellainen ihana takki. Ovat samaa sarjaa niiden Hennesistä ostettujen hiiripotkareiden kanssa. Nämä vaan tarkoitettu 62cm:lle kun taas ne ekaks ostetut potkarit 56cm:lle. Niitä hiirulipotkareita ajattelin vähän kotiuttamispotkareiksi sairaalasta, mutta taitaa toinen raasu niihin vielä hukkua. =) Olo on edelleen suhteellisen tukala. Mitään äkkinäistä en pysty oikein enää tekemään kun heti repii mahaa ja se kovettuu ihan kivikovaksi¿töissä siis kurjaa kun ei kävellessäkään ei tahdo aina saada selkää suoraksi ja näytän todella omituiselta otukselta ja erittäin vaivalloisen näköiseltä kun siitä tuolista yritän välillä käydä jaloittelemassa. Pidemmän päälle kun se istuminenkaan ei tunnu hyvältä. Neuvolan täti soitti muutenkin tuossa perjantaina ja pyysi voitaisiinko siirtää neuvola-aikaa aamu kasista tuonne kello 11:00 aikaan ja sanoin, että eiköhän se ole ihan ok. Hänellä oli joku koulutus aamulle merkattu ja meni sitten tuon mun uuden ajan kanssa päällekkäin. Jotenkin ekaa kertaa tuntui mukavalta kun se sitten ennen puhelun lopettamista kysyi miten olen voinut. Latelin sille sitten että kaiken näköistä kremppaa tässä on ja istuminen töissä alkaa tehdä ilkeetä. Että puoli päivää menee, mutta puolen päivän työpäiviä valitettavasti ei tunneta. Se tokaisi heti, että katsotaan ensi vkolla mun tilannetta tarkemmin keskiviikkona kun menen sinne ja oli sitä mieltä, että sitä voisi pikku hiljaa alkaa varmaan miettimään, josko jäisin saikulle ettei sitten tule mitään lisäongelmia. Jotenkin helpotti oloa kun se se hoitajakin nyt oli sitä mieltä, eikä tokaissut että ¿juu kuuluu asiaan¿. Eli siis siltä osin hyvillä mielin olen menossa neuvolaan ens vkolla. Tosin paniikki alkaa nousta noiden töiden kanssa. Jos siis nyt yllättäen tuliskin jo tuo saikku sieltä ens vkolla, niin jotenkin mietin, että miten levälleen kaikki sielä töissä jää. Mulla olis ollut vielä pitämättömiä ylitöitäkin sisässä vielä 3 pvää. Koska niistä on 2 pvää liukumasaldoa, niin sinnekkö sitten jäävät¿rahaa niistä tuskin maksetaan. Tai en tiedä jäävätkö ne tunnit sinne sitten odottamaan mun paluuta jos sielä paikka vielä on mulle sillon auki. Nyt huomaa, että kaikkea alkaa pyöriä päässä ja mieskin on sanonut, että olen tällä hetkellä todella hajamielinen, en muista mitään¿kuuntelen, mutta en muista sekunnin jälkeen mitä mulle on sanottu¿eli ilmeisesti mieli on jossain ihan omissa svääreissä. Se synnytysvalmennusasiakin selvisi. Siinä kävi vähän niin kun pelkäsinkin, että saatiin ne valmmenusajankohdat vasta tuonne helmikuun alkuun. Eka kerta on sillon 5.2. ja toinen kerta 12.2. Parempi sekin kun ei ollenkaan, mutta muuten tosiaan joko päivät oli täynnä tai sitten miehellä työkuviot sellaiset, ettei yksinkertaisesti käynyt. Onneksi sentään nuo kaksi ajankohtaa kävivät. Varasin heti ne. Sillon on jo menossa 35 ja 36 vkot, joten pelottavan lähelle menee nuokin¿jos sittenkin alkaa tapahtua jotain odottamatonta tuota ennen. Istun täällä jalat ristissä ja toivon, ettei näin käy. Nyt tulevana maanantaina on eka kerta sitä neuvolan perhevalmennusta ja sielä aloitetaan sopimista aiheella synnytys ja kivunlievitys. Pääsee edes jotain vähän kuulemaan, ihan pihalla kun noista kuvoista on eikä mitään kokemusta. Kattelin torstaina ja perjantaina Yle Teemalta sen ¿Elämä ennen syntymää¿ ohjelman ja kun siinä sitten tokassa jaksossa tuo synnytys näytettiin ihan sinä ittenään, niin kyllähän sitä pari kertaa nielas, että noinko paljon sen alakerran ihan oikeesti venyä. Hurjaa!!! Mutta eiköhän siitä selviä, kun on muutkin selvinneet. = / Ja samat jutut pyörii päässä kun Eka-Vekallakin miten synnytys sit loppujen lopuksi menee ja meneekö kaikki niin kun pitää, ettei tule komplikaatioita tms. En ole kuitenkaan niillä vielä yöunia menettänyt, vaikka välillä aikas hurjiksi unet ovat menneet.

Kauheen romaanin olen jo kirjoittanut ja muitakin pitäs tähän kommentoida ennen tuon Wallanderin alkua, mutta sen verran vielä, että taas tuntuu enemmän siltä, että vauva on tuloss kun mies kävi eilen hakemassa sen pinniksen, turvakaukalon, ja sitten vielä sellaiset city-rattaatkin kotiin. Ostettiin ne sen kaverilta ja tehtiin sitten könttä kauppa. Ne city-rattaat on sitten ajateltu vähän myöhempää ajankohtaa varten, mutta ovatpahan valmiina. Gracon rattaat ovat ja turvakaukalo tais olla Maxicosin ja se pinnis Brion se pähkinän värinen. Tänään koottiin sen miehen kanssa ja nyt nököttää sielä makkarissa. Ihmeellistä ajatella, että jokusen kuukausen päästä sielä pitäs olla pieni ihminenkin tuhisemassa. =) Huomenna vaihdetaan varmaan samalla järjestystä makkarissa, niin saadaan sitten se pinnis sijoitettu mukavammin. Voi hitsi, se Wallander-leffa alkaa nyt pitää mennä katsomaan. Yritän tulla kommentoitamaan vielä muitakin.

titi75 ja kirmeli poksutellut jo vkot ja mennään 30+1 =)

Vierailija
5/36 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin¿Wallander loppui, joten tulin vielä pikaisesti kommentoimaan muidenkin kuulumisia, kun äsken tuli niin puhtaasti omaa napuraista. =)

LIZIE: Kyllä mä nyt ens vkolla katon ton mun tilanteen sielä neuvolassa uusiksi ja nyt kun tuo neuvolan tätikin vähän siihen suuntaan kommentoi, ettei olisi mahdottomuus jos nyt jo jäisin pois töistä. Nytkin tän illan ja kun vähänkin pidempään tässä koneella istua mollotan, niin paine kasvaa tuonne alamasuun ilkeesti eikä ole oikein hyvä olla. Joten se 8h päivässä alkaa mulla ainakin tuntumaan liian raskaalta. Ja toisaalta tosiaan vaikka sielä töissä yritän välillä pitää taukoa istumisesta ja yritän vähän köpötellä sielä, niin näytän niin onnettomalta siinä etukumara asennossa ja pitäisi sen paineen tullen päästä lepäämään, mutta eihän sielä töissä mitään leposohvia ole, joten sitten vaan pitäisi jaksaa koko päivä. Saa nähdä nyt sitten miten tuo saikku lähtis alkamaan jos saikulle meinaavat laittaa. En mä ite kyllä asiaa vastusta ollenkaan¿päinvastoin. Kai mä parissa päivässä saan sit jotenkin noi hommat jätettyä sellaiseen vaiheeseen, että muut voi jatkaa¿tai oikeestaan ei kai siitäkään pitäs mitään stressiä ottaa. Eiköhän ne asiat sielä sitten järjesty. Olen jo vähän etukäteen pomollekkin vihjannut siitä, että tuo kokopäiväinen istuminen alkaa olla mulle ongelma. Joten kyllä osaavat odottaa jos sitten saikkua napsuu.

Liiveistä. Se voi tosiaan olla, että ne tietyt liivit oli hankalan malliset ja voivat painaa tuota rintakudosta ikävästi. Mulla on valmiina ostettuna, joita pesen tiuhaan tahtiin¿jo yhdet imetysliivit, mutta en ole vielä uskaltanut uusia ostaa kun en oikein tiedä mihin kuppikokoon sitten tulen päätymään kun maito nousee rintoihin. Ne imetysliivit on aivan ihanat kun niissä ei tosiaan ole niitä kaaria ollenkaan, joten eivät pääse painamaan sitä rinnan reunastaakaan. Ehkä rinnat ovat jo tottuneet niihin ja sitten kun niitä toisia liivejä pesen ja käytän väliaikaisesti välillä niitä tavallisia kaarituellisia, niin sitten rinnat ärtyvät¿ainakin noista muutamista liiveistä. Nyt kipu on siis taas jo helpottanut. Hyvä niin. =)

HELGA: Sullahan meni tosi hienosti se ultra ja tosiaan pomppasit jo sille rv9:lle. Tosi upee juttu. Varmasti helpotti oloa ja kevensi sydäntä. Ei enää paljon tuohon maagiseen 12vkon rajaan jäljellä.

ENNIS: En ehtinyt tuohon nimikyselyyn mukaan kun sitä mietitte, että onko se Nuppu hyvä nimi sitten vanhemmalla ikää. Miksikäpäs ei¿mutta näköjään olittekin jo päätyneet toiseen mukavaan nimeen. Käy oikein mainiosti. Veikeä nimi on jo teidän ekallakin vipeltäjällä. =) Meillä ne nimet tosiaan tuli aikas helposti. Joitain nimiä vaan heittelin ilmaan miehelle ja jotenkin niistä sitten ei tullut mitään riitaa eikä väittelyä. Mies jopa tykästy siihen ehdottomaan pojan nimeen niin, ettei sitten enää huolinutkaan muita vaihtoehtoja vaikka yritin vaivihkaa vähän ehdotella. Oikeastaan meillä ei siis nimiasiasta ole sen jälkeen puhuttu. Joku kerta vaan sanoin, että pitää nyt vähän katsoa minkä näköinen taapero sieltä oikein tupsahtaa jos vaikka sen nähdessä tuleekin olo, että nimet ei sitten sopiskaan. Mutta se on sit sen ajan murhe. Näillä mennään ainakin sinne asti. =)

Ai niin¿ne pikkiriikkiset vaipat on muuten niin sulosia. Mietin kans samaa, että pitää olla kyllä TOSI pikkunen pylly, että ne mahtuu. ;-D

MARIA: Voihan mahoton¿sielä ollaan jo täysaikaisia. Mihin nää vkot on oikein kadonneet. Alkaa olla varmaan aikas muhkeat oltavat sielä päässä. =) Mies kokos tänään jo sen eilen tuomansa pinniksen tuonne makkariin. Sielä sitä olen käynyt pitkin päivää ihmettelemässä. Sen verran vaan testasin, että miten korkealle nostokorkeus tulee kun ainakin ekat vkot varmaan kirmeli kuitenkin nukkuu siinä äippäpakkauksen laatikossa. Mulla on siihen sellaiset ommellut reunuksetkin valmiina, ettei ihan pelkältä pahvilootalta näytä. Ja luulen, että me pidetään se pahvilaatikko sielä pinniksen sisällä. Nyt sielä on makkarissa siis pinnis ja sielä se äippälaatikko sisältöineen päivineen odottamassa kun alan niitä vaatteita pesemään ja tavaroita vähän paikoilleen laittamaan.

Painosta¿mäkin kävin tuossa vaakassa tänään ja näyttäs siltä, että 3vkossa olis tullut täälläkin se n. 1kg per vko. Kyllä sitä painoo vaan nyt tulla ropisee¿minkäs teet kun sitä on vähän tullut herkuteltuakin. 10vkossa ehtii vielä aikas isoksi kasvaa jos painonnousu tahti on tää. ;-) Aikas alhainen hemppa sulla kyllä on. Oletkos sitä rautaa joutunut ollenkaan syömään raskauden aikana? Mähän olen vetänyt siitä toisesta kolmanneksesta lähtien ihan säännöllisesti ja syön edelleen. Sillä saanut sen niupa naupa pysymään sielä jossain 118 tietämillä. Muuten olis varmaan alle sadan¿.

Kyllä sielä nyt jänniä aikoja elellään¿kun lähtö voi tulla ihan koska tahansa. =)

EKA-VEKARA: Harmillista, että teillä poitsu on kipeenä ja valvottanut sitten suakin samalla. Kaiken aikaahan sitä jotain pöpöö on liikenteessä.

Kyllä kantsii varmaan teidänkin uudelleen käydä sairaalassa tutustumassa jos vaan ehditte¿aina se tuo sitten kuitenkin varmuuden tunnetta kun lähtö tulee ja sinne menee seikkailemaan. Me oltas varmaan ihana pihalla mihin ja miten pitää toimia jos ei nyt mennä sinne. Ja jotenkin tuntuu, että se kuuluu asiaan ja nostattaa vähän fiiliksiäkin. =) Mies tosin on vähän paniikissa tuosta synnytyksestä. Kauhee sairaalakammo muutenkin, eikä se auta nähdä mua huutamassa sielä naama punaisena. Hirvittää ja pelottaa vähän itteenikin, mutta eiköhän se siitä. =) Periksi ei anneta. =)

Onnittelut sinnekkin sen 30 vkon poksutteluista. Mäkin pääsin eilen samaan ryppääseen. Jotenkin ihana fiilis kun alkaa olla tunne että vkojen suhteen ruvetaan olemaan voiton puolella ja että tosiaan nyt sitten se vika 10 vkoa lähti käyntiin. Aikamoista. =)

JOULULAHJA: Tulihan sitä käytyä alkuraskauden ultarssa yksityisellä pariinkin otteeseen ja oli kyllä hintansa väärti. Jotenkin kun pari km takana, niin sitä kuitenkin helpotti kuulla, että missä ollaan menossa ja mikä on tilanne. Eihän näistä koskaan silti voi tietää, mutta kyllä meillä esim. tällä onnistuneella kerralla lääkäri pystyi jo rv 7+3 sanomaan, että ennusteet raskauden jatkumiselle näytti hyvältä. Heillä oli niin hyvät laitteet sielä yksityisellä verrattuna kunnan ultriin ja muutenkin luulen, että tiesi mistä puhui. Suosittelen jos vaan lompakko antaa periksi.

SANI: Tuossa jo tulikin omassa navassa kerrottua, että tosiaan ne synnärivalmennukset meni nyt sit valitettavasti sinne helmikuun alkuun. Mutta parempi sekin, kun ettei mikään päivistä olis käynyt tai sitten ei olis ollut enää mihkään tilaa. Ihmetteli tosiaan kovasti TAYS:ssa kun sanoin, ettei oma neuvola ollut puhunut tälläsestä synnytysvalmennuksesta mitään.

Voihan nenu¿sullakin on jo aivan ihanasti noita vkoja kasassa ja vielä ihanampaa jos tosiaan sielä jo pientä vipellystäkin masussa tuntuu. Koskas sulla onkaan rakenneultra? Ei siihenkään enää montaa vkoa ole¿. =)

Mä olen kyllä nyt niin naatti, että en jaksa enää kirjoitella. Sitä paitsi toi paine tonne mahaa kasvaa ilkeesti koko ajan tässä istuessa. Ehkäpä on hyvä alkaa jo totuttelemaan ajatusta, että työ saa alkaa jäädä. Ei siitäkään mitään tule, että mä sielä töissä hampaat irvessä yritän istua jos se tuntuu pahalta ja sitten hermoilen turhaan ja verenpaineet nousee (kun oli jo viimeks koholla) ja sitä kautta ei tuolla vaavillakaan ole hyvä olo. No mutta joo¿taidan mennä vielä soffalle köllimään ja kattomaan ukon kanssa telsua ja ehkäpä tongin jääkaapista jotain hyvää syötävää kylkeen mukaan, ettei vaan paino pääse laskemaan. ;-)

Niin muuten¿ja eilisen ja tän päivän aikana kudoin kirmelille jo niihin aikaisemmin kutomiini villasukkiin kavereiksi myös pikkiriikkiset lapaset. =)

titi ja kirmeli 30+1

Vierailija
6/36 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt tulla ilmottelemaan tänään tehdyn testin tuloksen, vaikkei vieläkään mitään selvinny. Siitä tarkemmin tossa alla...

Mitään ei ratkennutkaan vielä... pieleen siis meni. =( Ihan normaalisti siis pissasin tikkuun, mutta kun olin laittanu ohjeen mukaan sen näyteosan suojatikun testivaiheen ajaksi toiseen päähän ja sitten pissaamisen jälkeen yritin sitä irrottaa, niin tärähti koko tikku aika lailla kun olikin niin tiukasti se suojatikku siinä toisessa päässä. Sitä ennen näytti että väriä alkaa levitä ihan normaalisti, mutta tuon tärähdyksen jälkeen sitä väriä ei levinny enää mihinkään vaan pysähtyi tulosikkunaan. Siinä kontrolli-ikkunassa ei ole viivaa ollenkaan. Ja tulosikkunassakin vain leveälti sitä väriä ei minään viivana.

Uusiksi pitää siis tehdä ja seuraavalla kerralla en kyllä pistä sitä suojaosaa mihkään kiinni, jotta ei sitten sitä tärähdystä tule. Siis siksi aikaa kun sitä pissavaihetta teen.. Josko sitten toimis... Onneks ostin noita testejä kaksi... aiemmista vahingoista olen siis viisastunu sen verran. ;) Mutta kyllä harmittaa!!

Vierailija
7/36 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasassa siis vielä TUKEVASTI ollaan...

katrille vain harmittelut ettei tullut vieläkään selvyyttä asiaan. Jospa seuraava testi jo antaisi sen plussa tuloksen! Koskas muuten meinasit tehdä?

maria80 rv 38+2

Vierailija
8/36 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria on edelleen yhtenä kappaleena.. =)

katrilla on vähän väliä joku episodi noiden testien kanssa.. =) ei vaines, ei saisi virnuilla, onhan tuo keljua. tulehan kertomaan, kun saat testattua toimivalla.

titille tulin oikeastaan vaan kommentoimaan tosta miehen epävarmuudesta synnytystouhuissa. ja siitä saikusta.

saikusta ensin: ota ihmeessä jos tuntuu ettet jaksa/pysty olemaan töissä koko päivää. terkka ei voi kirjoittaa sulle kuin 3 päivää, mutta se antaa sulle varmaan lääkäriin ajan sitten neuvolassa.

mies ja synnytys osio:

meillä esikkoa odotellessa isäntä koki kanssa olonsa tosi epävarmaksi aina kun puhuttiin synnytykseen menemisestä.

väläytti (kerran..) jopa vaihtoehtoa, että otan jonkun ystävättären sinne kaveriksi, jos hän vaan veisi sinne laitokselle..

mullhan repesi just silloin hermo, että jumankauta! jos minä olen ollut 40 viikkoa raskaana, ja herran lapsen sitten synnytän, niin tasan varmaa on, että hän saa luvan olla paikalla silloin, kun minä sen synnytän.. naapuritkin varmaan kuuli..=)

no, hieman tyynnyttyäni, keskusteltiin asiasta säyseämpään ja rakentavampaan sävyyn, ja totesin, että enhän minäkään siitä synnytys-touhusta sen enempää tiedä, että muakin jännittää, enkä osaa etukäteen yhtään sen paremmin kuin hänkään.

mutta että suunnitelmani oli, että menemme laitokselle, ja synnytän, kyllä ne kätilöt sitten neuvoo ja kertoo mitä seuraavaksi, kun kerran työkseen sitä tekevät. hänenkään siis ei tarvitse tietää eikä osata etukäteen muuta, kuin reitti sairaalaan.

mies sitten jossain vaiheessa tajusi, kun oltiin jo tovi keskusteltu, että se tärkein pointti siinä oli se, että hän on siellä. ei siis tarvitse suoriutua mistään ihme jutuista, koska minähän vähän väkisinkin siellä varsinaisesti hommat hoidan, mutta se, että HÄN ON SIELLÄ MUN KANSSANI, SILLOIN, oli ainoastaan se, mitä häneltä suoritukseksi odotin.

kaikki meni hyvin, isäntä oli mukana, ja jälkikäteen harmitteli ainoastaan, että ei ollut älynnyt ottaa ristikkolehtiä tms tekemistä, sekä riittävää määrää eväitä mukaansa.

hällä oli ollut aika pitkät 7h mitkä ehdittiin olla salissa ennen ponnistusvaihetta, kun mä olin ihan 6-0 pää sekaisin sen ilokaasun kanssa.. =) (käytännössä hengitin vissiin sitä sen 7h..=) )

nyt meillä on edessä sektio. mua jännittää vähän, ei niin paljon kuitenkaan kuin ennen ekaa synnytystä. nyt jännittää varmaan siksi, että en taaskaan tiedä, mitä tuleman pitää.

jos kyseessä olisi alatiesynnytys, niin en varmaan jännittäisi oikeastaan lainkaan, kun olisi kuitenkin käsitys siitä, mitä se on.

miestä jännittää kait myös, kun on taas epäluuloinen, että ai, pitääkö hänenkin tulla sinne sektioon mukaan..?

joo-o, kun hänen lapsensa syntyy, niin tasan varmasti hän saa luvan olla paikalla...=) ellei nimen omaan lääkärit kiellä.

nyt häntä hirvittää se, että sehän on leikkaus! ja ne avaa sun mahan..

niinpä, jep, se on leikkaus, ja ne avaa mun mahan puudutuksessa, mutta että minäkin olen tolkuissani, ja että siinä on kyllä sermi, eikä ole tarkoitus että hän sinne leikkauspuolelle kurkistelee, taikka henkilökuntaa millään lailla neuvoo tai psyykkaa, vaan mua..

että se tärkein homma on se, että hän pitää mua kädestä kiinni kun homma alkaa, ja jakaa mun kanssani sen hetken kun meidän lapsi syntyy, ja että hoitaa vauvaa sillä aikaa kun mua parsitaan ja olen heräämössä. ei ihan hirveän paha rasti.

miehet.... =)

(.)

eilen oli touhukas päivä.

sain pestyä vauvan lakanat, makuupussit, peitot yms. säilytyksestä.

raivasin eli uudelleen järjestelin kaksi tuplaleveätä kaappia (toinen täynnä liinavaatteita..), sekä yksi leveä yläkaappi, ja sain ne loputkin vauvan kamppeet mahtumaan hienosti.

vaatteethan on olleet lipaston laatikoissa jo varmaan kaks kuukautta pestynä ja viikattuna.

putsasin pölyistä ja petasin pinniksen, pistin pinnasuojan, ja laitoin petiin päälle pienen peiton ikään kuin päiväpeitoksi, ettei ole lakanat ihan pölyssä (ja kissojen- ja koirankarvoissa) sitten kun sitä oikeasti tarvitaan.

viritin sänkyyn vielä uudinverhojen tangonkin valmiiksi.

verhot oottaa pestynä vielä silitystä.

vessasta järjestelin sukkakoreilla tuunattuun korivaunuun kaikki mun tukka-ja meikkivehkeet, ja teinpä niihin mittavan inventaarionkin samalla ja heitin aimoläjän epämääräisyyksiä menemään, että sain hoitopöydälle tilaa itse alustalle ja välitasolle parille korille jotka täyttynevät toinen vaipoista ja toinen muista hoitojutuista..

toi on kuin ketjureaktio toi kaappien yms raivaus. yhen paikan kun on saanut suorittua uuteen kuosiin, niin sitten pitää järjestellä joku toinenkin, että saa kaikki ne loputkin kamppeet mahtumaan, ja sitten vielä tuosta, ja tuokin, ja nämä voisi laittaa tuonne jos nuo laittaa edestä pois tuonne toiseen päähän, ja nuo..

aikaa kului tietty koko hemmetin päivä, josta vähennettynä 1,5h päikkärit, ruuan laitto ja syömiset. taisin esikoisen kanssa vähän aikaa tehdä palapeliä, mutta isännällä oli periaatteessa viihdytysvuoro, kun minä touhusin kamppeiden kimpussa.

mutta, kaapit on valmiit, äiskäpakkaus ja edellisestä vauva-ajasta säästetyt tarvikkeet varastosta purettu ja pesty, huonekaluihin ja muihin käytännön seikkoihin liittyvät muutokset on tehty, kaikki vauvaan liittyvä alkaa olla varsinaisesti jo valmista.. =D

hyvä etten jättänyt noita viikko viikolta siirtyneitä typeriä siivous-hommia enää yhtään myöhemmäksi, kun alkaa toi väsymys, ja selkäkin, olla siinämäärin jo vihulaiset, että ei se ainakaan sujuvammin olisi myöhemmin käynyt.

tänään onkin sitten väsyttänyt, ja supistellutkin aika lailla. tällä erää niitä lähes kivuttomia suppareita oikeastaan vaan, mutta ihan yhtenään ollut maha pinkeenä. ilmeisesti sitä saa, mitä tilaa..

mutta nyt, tämä mamma siirtyy soffalle neulomaan, ja jos saisi vaikka ommeltua ne napit siihen pieneen villatakkiin, niin sekin setti (housut, takk,i lapaset ja sukat) olisi valmis.

..ja iltapalaa..

-ennis- ja sintti rv33+1 (uskomatonta! 34. viikko jo menee!!)

Vierailija
9/36 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa =o)

Kiireistä tämä loma, laitan nyt uuden pinon ens viikkoa varten, ja itse tulen sitten tiistaina palstailemaan kun mies menee töihin.

NIPPULALLE onnittelut vauvasta, sen lisäsin listaan. uudet plussanneet jäi vielä laittamatta, ONNEA SOFIA ja JOULULAHJA! Kertokaa jos listalle haluatte ja laittakaa pieni esittely niin lisään.

Itsellä kun laskettuun aikaan on nyt TASAN 7 VIIKKOA niin olisi ehkä syytä alkaa uutta listaemoa haeskelemaan?! Eihän sitä tiiä jos jotain sattuukin ja tulee lähtö aiemmin. Ei mulla ole kenenkään numeroakaan jotta voisi ilmottaa.

Mikä on KATRIN tilanne? Joko testasit? Jos se on plussa niin vyörytän heti listaemon tehtävät sulle ;o) Onhan siinä riskinsä, että raskaus ei loppuun asti kestäkkään mutta olisitko silti halukas listaemon tehtäviin, jos jotain sattuu niin sitten pitää keksiä taas joku uusi ratkaisu! Kävi miten kävi, niin plussaonnea toivotan!!! ++++++

Mukavaa vuodenvaihdetta ja

ONNEA ENSI VUODELLE

Ens viikkoon

HANNELE + vilpertti rv 33+0

Vierailija
10/36 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: Joo, tänä aamuna testasin, mutta negaa tuli. Ensin mulla oli tarkoitus testata vasta viikon päästä, mutta en malttanu. Näköjään olis sittenkin kannattanu...

Mutta oireet jatkuu ennallaan ja uusia tulee. Tällä hetkellä tuntuu kyllä tosi vahvasti siltä, että raskaana olisin, mutta että olisin vain testannu liian aikaisin. Oviksen mukaanhan mun menkat olis pitäny alkaa eilen tai toissapäivänä, joten kaikki on vielä mahdollista.

Eli Hannele, en nyt ainakaan vielä voi listaemon tehtäviä ottaa. Katotaan sitä sitten kun olen plussannu.... jos siis ei muita halukkaita sitten löydy. ;)

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!

Toivottavasti pian " tavataan" . ;)

Vierailija
11/36 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme tästä ystäväpariskunnan yhdistettyihin tupareihin ja uuden vuoden kekkereihin. Onneksi eivät mitkään hirmuiset rymyjuhlat ole kun sinne tulossa oleva väki on suurin osa lapsiperheellisiä ja käsittääkseni kaikki joilla lapsia on, ovat myös tulossa lasten kanssa. Ja meillä tietysti minä massu pystyssä, joten hissukseen menee oma juhlinta ainakin. ;-) Mulla on hyvä uuden vuoden drinksu, jota ajattelin tänään maistella. Marlin karpalo-puolukkamehutiivistettä loraus ja vichyä päälle...siinä hyvät samppakaljat ilman rosentteja ja maistuu valtavan hyvälle. Ainaskin musta. =) Harmi vaan, että sielä on niillä kisu (rakastan kissoja yli kaiken), mutta kun tuo allergia pahanen painaa päälle ja nyt raskausajalta ei ole tietoa tuleeko oireet nyt pahempana vai laimeempina. Pelkään pahoin, että silmät turpoo, nokka alkaa vuotaa ja henki vinkua. Onhan mulla noi astmasuihkeet, mutta sillain miehen kanssa sovittiin, että jos tulee kovasti oireita, niin sitten ei auta kun lähteä kotiin ja käydä vaan pikaisemmalla visiitillä. Harmihan tuo olisi, mutta en nyt viitsi itseäni ja kirmeliä kiusata.

Konkreettisestä omasta nassusta sen verran, että sitä kutittaa ihan kauheesti kun tuo nahka venyy. Ja sitten taisin saada jo ylirasvauksesta vähän näppylöitäkin kun olen sitä rasvaa ladannut enemmän ja vähemmän. Nyt jo taas parempi. On tämä kans. =) Tänään onnistuttiin hiljaa hissutellen tekemään ukon kanssa suht pitkä kävelylenkki, mutta kyllä hänkin virkkoi, että aikas kaakerrusta jo kävelykin alkaa olla. ;-D Työmotivaatio ihan nollissa ja huominen enää lomaa. Voi kiesus, miten sitä jaksaa kun ei pysty muuta kun tyynyä ajattelemaan. No päivä kerrallaan mennään ja katsotaan mitä tuleman pitää.

HANNELE: Kääksistä...niimpä tosiaan sulla on ENÄÄ 7vkoa siihen h-hetkeenkään aikaa. Ja tosiaan kun ei tiedä jos voi vaikka lähtökin tulla aiemmin. Voihan vitsiläinen. Ajattele miten loppusuoralla jo olet menossa. Täälläkin tulee perjantaina nyt sitten se tasan 30 vkoa täyteen ja alkaa se viimeinen 10vkoa. Näin pitkälle sitä vaan on tässä nyt sitten tultu. =) Mitäs muuten meinaat sitten kun vauva on syntynyt, että palstailetko enää ollenkaan? Oletko siirtymässä mahdollisesti tuonne yahoon puolelle, vai jääkö palstailu kokonaan? Jotenkin sitten alkaa tulla haikeat fiilikset kun tää meidän porukka alkaa tästä tipahdella pikku hiljaa ja sitten jos kaikki katoaakin ihan tuhkatuuleen? Olisi kuitenkin kiva jatkossakin kuulla meidän suht samalla ajanjaksolla odottaneiden vauva-arkea tms.

KATRI: Harmi, että sulla tuo testi vielä negaa näytti. Kantsii sitten varmaan uusinta ottaa sillon vkon päästä jos oireet vielä jatkuvat voimakkaina. Täytyy kyllä sanoa, että jos nyt on tärppi käynyt, niin kyllä sinä ainakin suht hanakasti raskaaksi aina tulet...mutta nyt tarvittaisiin tällä kertaa se kestävä kaveri matkalaiseksi. Toivotaan, että plussa pärähtää ja mekin saatais sut vaikka sitten emoilijaksi tälle puolelle. =)

Kai mä meen vielä jonkun appelsiinin tms. natustamaan ennenkö lähdetään liikenteeseen.

Ensi vuoden puolella sitten taas palataan! Tuokoon se kaikki haahuilijat pikaisesti tänne exien puoelle. =)

titi ja kirmeli 29+2

Vierailija
12/36 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen siirtymistä tuonne yahoon puolelle, siellä on tosi mukava porukka ja aktiivista keskustelua. Meitä raskaana olevia siellä käy melkoisen vähän, mutta koska lähes kaikilla siellä jo vauva on, neuvoja tilanteeseen kuin tilanteeseen tulee yleensä paljon ja niistä voi sitten valkata parhaimmat!

Vierailija
13/36 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirpaliina: Ikävää, et pieni sairastui tosiaan jouluna, mut onneksi lääkkeet ovat jo tainneet tainnuttaa pahimmat pöpöt. Hieno kuulla, et liikkeitä tuntuu paljon! Tsemppiä rakenneultraan! Kiva, et pääset taas pientä vilkuilemaan.

limetti: Ikävää, et sullakin selkä kipuilee jo. Toivottavasti tukivyöstä olis apua. Ja Titi ainakin osais suositella vesijuoksua...

katri72: Voi Katri, sä se osaat aina pitää meitä jännityksessä. Ja noita sun oireita... Niitä aina löytyy paljon. Kyllä ne hyviltä kuulostais taas. Toivotaan sulle niin kovasti nyt sitä plussaa ja KESTÄVÄÄ! Just toivoin, et testailisit aiemmin, ettei tarttis jännittää, mut siis tarttee vielä. Harmi, et sait negan. Pikaista plussaa+++++++++++

Joululahja: Paljon onnea plussauksesta!! Tarrasukkia pikkuiselle! Ja tervetuloa tänne heti kun haluat. Saa tänne uskaltautua ja palstailla vaikka haahuissakin samaan aikaan. Molemmilla puolilla taatusti ymmärretään.

maria80: Mulla joulunodotus vei mehut totaalisesti. Oli paljon töitä ja paljon järkättävää jouluks, nyt helpottaa vähän. Ja muutto mielessä nyt. Mulla on kaks työpäivää jäljellä, mahtavaa!! Aika on mennyt nopeasti, mähän menin syyskuun alussa takas sinne, et hieman yli neljä kuukautta ehdin tehdä töitä taas.

Pian se tosiaan kutsuu sua tuo synnäri. Ehtisit nyt hoitopöydän laittaa valmiiksi vielä;) Siis miten aika tosiaan menee. Muistan kuin eilisen, kun plussasit.

emunainen: Ihana kuulla, et ultrassa kaikki hyvin!!

Hannele-81: Katri olis loistava listaemo! Toivottavasti saa loppiaisena plussan ja haluais ottaa tehtävän vastaan!

titi75: Kutina on kurjaa, mut rasvaus oiva apu siihen. Mulla on viimeiset pari viikkoa ollut työmotivaatio ihan hukassa.. Ymmärrän, et on vaikea mennä sinne, mut milloinkas pääset lomille? Mulla kaks työpäivää, jipii!!

ON: Väsymys alkaa vihdoin hellittää täällä. Siis jotain totaalisen musertavaa tuo väsymys oli ja kolmisen viikkoa kesti. Töitä kai liikaa ja joulustressiä, vaikka yritin jälkimmäistä viimeiseen asti välttää. Söin vitamiineja ja koetin nukkua mahdollisimman paljon. Nyt tuntuu niin paljon paremmalta, oikeesti.

Töitä kaks päivää jäljellä, ihanaa!! Sit jatkuu opiskelut niin täysillä kuin vain pystyn ja muutto toivottavasti pian alkaa. Huomenna toivon asian selviävän lopullisesti. Oma pesänrakennusvimma olis kova, mut en haluais tänne vanhaan pesään enää rakentaa kun ollaan kuitenkin muuttamas ennen vauvan tuloa. Sain ompelukoneen joululahjaks ja se ei yhtään helpota pesänrakennuskuumetta.

Huomenna neuvola, kiva päästä sinne taas pitkästä aikaa. Palaillaan, pieni kaipaa nyt iltapalaseuraa. Ja masuvauva ihanasti potkii, yötä päivää, koko ajan... Ihanaa!!! Oon niin onnellinen!

Lizie 30+1 (eli siis viimeinen neljännes alkanut, wau!)

Vierailija
14/36 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kurkistus ennen maate menoa.

MARIA: Joo, toivotaan, että mahd. moni sitten siirtyisi meistä vakkaristi tuonne yahoon puolelle nyytin saannin jälkeen. Hetki voi sen pienen kanssa mennä ihan sormi suussa, eikä varmaan koneelle kauheesti ehdi, mutta kuten sanoit, sieltä saa sitten hyviä vauvanhoitovinkkejä läjäpäin.

LIZIE: Voih, mun pitäis vielä jaksaa tuonne helmikuun alulle asti olla töissä virallisesti. Eka äippälomapäivä olis pe 9.2. Nyt se tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä ajalta olla töissä. Mullakin on nyt tää ihan järjetön väsy päällä ihan 24/7. Oikein hämää, että onkohan tää nyt ihan normaalia enää, vai onko jotain muuta vialla? Toivottavasti mullakin helpottaa tää tästä kuten sulla nyt. On varmaan ihanaa kun pian pääsee sinne uuteen kotiin touhuamaan ja ompelemaan kaikenlaista. =) Ai niin onnea Lizie, sullakin lähti sitten jo viimeiset 10 vkoa käyntiin... kylläpä aika on mennyt nopeesti. =)

ON: Nyt taas kaikenlaista pelkotilaa itellä. Olen jo suurinpiirtein kehitellyt itelleni rintasyövän tms. Eilen aamusta taas vasen rinnanaluskipeytyi ja sitä särkee kummallisesti. Ei siis sellaista normaalia rintojen aristusta mitä tässä alussa oli vaan sellaista jäytävämpää. Ja tuo kipu tuntuu vain rinnan alapuolella. Mietin, että kun käytin tuossa eilen päivällä sellaisia kaarituellisia liivejä, joita en ole pitänyt vähään aikaan, että olisivatko voineet painaa tuonne jotenkin niin, että on kipeyttänyt rinnan alusen? Mullahan oli tällästä vastaavaa kipua joskus aiemminkin ja sillonkin pelästyin mitä se oli. Se kesti pari päivää ja meni ohi. Sillon kun epäilin, että olisko rintatulehdus tms. Hirveetä miten sitä sitten pelästyy ja saa päähänsä että suurinpiirtein nyt jotain vakavampaa heti tuo kipuilu tarkoittaa. Mitään kyhmyä en ainakaan itse rinnasta löydä, mutta kun rinnat on muutenkin turvoksissa, niin vaikea varmaan mitään möykkyjä tunnistaakkaan jos sielä sellainen olisi. No pitänee mainita ens kerralla neuvolassa siitä jos nyt ei mene ohi. Ja sitten tietty kun tää väsymys on jotian niin megalomaalista, eikä jaksa mitään niin alkaa heti miettiä, että onko jotain enemmän pielessä. Tänäänkin olen ollut niin väsynyt, että melki maannut soffalla tai petissä koko päivän...ja väsyttää vaan väsyttämisen perään. Pieni happihypely tehtiin, mutta siinä se...muuta en ole jaksanutkaan. Ahdistaa oikein töihin meno huomenna kun en tiedä miten pysyn sielä hereillä. Se perehdytyskin on vasta ens maanantaina. Huoh! Jostain tarvisi vielä helmikuun ekaan vkoon asti voimia. Tuleeko siinä nyt sitten 5 vai 6 vkoa töitä. Kääk!

Kai se on nukkumaan mentävä kun aamulla on aikainen herätys ja pitää töihin mennä. Loma meni kyllä ihan hirmuisen nopeesti. Olisin voinut lomailla pidempäänkin. =/

titi ja kirmeli 29+3

Vierailija
15/36 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinkin näköjään eilisiltaisen viestini jälkeen tänne vielä heti ensimmäisenä tänäänkin. Yön nukuin huonosti kun tiesi, että piti töihin tulla...aina sama juttu loman jälkeen. Viimeisen kerran taisin kelloa vilkaista siinä kahden aikaan yöllä. Aamulla sitten väsyttikin oikein olan takaa...mutta eipä tää nyt eroa muista aamuista. Ennenkö olin edes noussut sängystä, niin teki aikas railakkaasti huonoa ja normaalisti kun syön aamupuurot vasta puettuani ja pakkeloituani, niin nyt oli pakko kyllä aloittaa ihan nurinperin tää aamu. Eli suoraan puuron keitolle, koska muuten olis oksu tullut visiitille. = / No onneksi puuron jälkeen olo helpotti. Näköjään mä sain nyt sitten vielä tän loppuajan pahoinvoinnin seurakseni. Töissä kommentoivat heti, että massu on vkossa kasvanut hurjasti...ja niinhän se onkin. Omastakin mielestä ihan silmissä napa venyi koko vkon. Ei se nyt vieläkään mikään hurjan kokoinen ole, mutta selkeä kasvupyrähdys kyllä on tapahtunut. Ehkä siitä johtui myös tuo nahan kiristely. Nyt ei kiristele enää samalla tavalla. Rinnanalunen on edelleen kipeä. Kurjaa. Mistähän moinen johtuu. Tuntuu, että tuo vasen rinta on huomattavasti isompikokoinenkin kun tuo oikea. Oliskohan vaan noi rauhaset ärtyneet jos rinnatkin vielä kasvaa kokoa. Tiedä häntä. = /

Töissä oli kauhee kasa loman jäljiltä meilejä odottamassa. Sitä sumaa olen koko tän aamun yrittänyt purkaa ja vieläkään en ole kaikkia saanut käytyä läpi. Tää päivä taitaa sit mennä siihen. No mikäs siinä...meneehän nää työpäivät näinkin. =) Laskin, että vajaa 6vkoa olis vielä töitä virallisesti jäljellä...josta töihin herättäviä työaamuja olis 27 jäljellä. Mulla tosin on vielä se yks päivä ylitöitä sisässä ja saldoistakin pari päivää yhteensä vielä vapaata, joten luulen, että tuon yhden päivän pidän kokonaisena pois ja lopuilla lyhentelen sitten työpäiviä. Eli periaatteessa sitten 26 työaamua jäljellä. Ei se nyt kauheen paha rasti ole enää.

Jaahans...pitänee jatkaa töitä, mutta tulen taas vilkuamaan. Eiköhän tää palstakin taas pikku hiljaa ala virkoamaan ja vilkastumaan nyt pyhein jälkeen. Uusi vuosi ja uudet kujeet! =)

titi ja kirmeli 29+4

Vierailija
16/36 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee kun tää kotinetti temppuilee niin lahjakkaasti, siksikin siis palstailu aika vähäistä.

Neuvolassa kävin tänään RV 33+2:

paineet 110/74, painoa tullut joulun ja uuden vuoden jälkeen kivasti 1,1kg/vko eli nyt alkupainosta räsähti 10 kiloa rikki! Alkupainosta tullut +10,5 kg. Vauvan sykkeet 130-144, vilkkaalla päällä kuitenkin edelleen. Sf-mitta 32 cm. Tarjonta rt ja niin jämäkästi pää alhaalla että tuskin enää alkaa asentoaan muuttamaan. Vajaa 7 viikkoa on siis jäljellä. hui!

Ens viikolla alkaa valmennuskin. Nyt oon ekaa päivää yksin kotona kun mies meni töihn! Tosi ihanaa, saa kerrankin tehdä kotitöitä kun töitten ohella ei taho jaksaa! Neuvolassa kävin kävellen ja aamulla uimassakin! Sitten keitin mannapuuroa ja mansikkasoppaa..

TITI: En oo kyllä suunnitellu kirjottelenko enää mihinkään vilpertin syntymän jälkeen, jotenkin ei oo sinne yahoolle jaksanut. Tietysti ois kiva tietää kuulumisia teiltä jotka täällä on samaan aikaan olleet! Ehkä meiän kantsis vaihtaa sähköpostiosotteet. Mulla on semmoinen sähköpostiosote jonka täällä kehtaa julkaista valtteri06@hotmail.com. Mää en kyllä käytä sitä mutta sitä kautta saa vaihdettua sitten osotteen siihen mitä käytän ja joka ei oo tarpeeksi anonyymi täällä julkaistavaksi.

Noh nyt lähen pyykin pesuun ja muuta touhuileen!

Mukavaa masun kasvatusta teille kaikille!

HANNELE + kelmi

Vierailija
17/36 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta meitin massuissa sitäkin enemmän. =)

HANNELE: Sullahan oli vallan hyvät neuvolakuulumiset tältä päivältä. Vilperttikin on jo niin napakasti kiinnittynyt sinne alas, että alkaa oikeesti tuntua hurjalta miettiä, että SE ajankohta senkuns vaan lähenee. Hui tosiaankin! Kun itekkin on alkanut miettiä, että vkot ne vaan hupenee...tosin kyllä sen nyt tästä olotilastakin alkaa jo vähän huomata, että mitä enemmän vkoja tulee, sitä raihnaisempi olo on alkanut tosiaan olla. Mä laitoin itelleni ton sun valtteri06@hotmail.com osoitteen ylös, niin voin sit vaikka pukata sulle jossain vaiheessa tota ihan normaalia mailiosoitetta kuulumisien vaihtoon. Se olis tosiaan kiva kuulla, miten sitten jatkossa menööpi jos et tuonne yahoolle ennätä. Voipi se ehkä olla omakin aika sitten pikkuisen syntyessä kortilla, mutta toisaalta olis kiva vähän kuulumisia vaihtaa kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. ;-)

Aivan ihanalta kuulostanut tänään sun päivä ohjelmas...neuvolassa tessuttamista hissukseen, uimassa käyntiä ja mannavelliä. Namskis! =) Nautihan oikein nyt olostasi kun nyt on sitten sitä omaa aikaa. Oletkos pikkuselle vielä jotain nuttuja neulonut? Mä sain ne yhdet villasukat tehtyä just ennen joulua ja kun niistä ekoista virkkaamistani töppösistä tuli niin pienet, että menee vaan ihan hetken, niin toiset vähän isommat on kohta valmiit. Tumppuja tässä vähän suunnittelin vielä vääntäväni. =)

Onko sulla kaikki muuten jo valmiina vauvelia varten? Mua oikein hirvittää kun luin tuolta maalisten palstaa ja sielä tuntuu jo kaikilla olevan kaikki pesty, viikattu ja laitettu valmiiksi vaatteet ja kaikki tarvikkeet jo ostettu ja itellä ihan vaiheessa vielä kaikki. Koko ajan miettinyt, että en uskalla kiirehtää, ettei sitten putoa korkealta ja kovaa ja sit tosiaan kohta huomaa, että aikaa ei enää paljon ole. Olen vähän jättänyt sen varaan, että lähtö viivästyy kuitenkin vkolla... että varmasti ei tule laskettuna aikana ja tuskin aiemminkaan...mitäs jos vaik tuliskin. Siinähän sitä ihmeteltäs. ;-) No nyt pikku hiljaa alan niitä saamiani vauvan vaatteita pestä ja raivata kunnolla kaappiin tilaa vaatteille. Mies hakee kaveriltaan sen pinniksen ja ne cityrattaat huomenna ja tosiaan Kodin Anttilasta jotain pieniä hyllykoreja ostettiin mihin voi sitten laitella vauvan tarvikkeita; rasvoja, vaippoja, pumpulipuikkoja omia liivisuojuksia tms. sälää. Hyttysverkon ostin viime vkolla kun se puuttui tuosta yhdistelmäpaketista kokonaan. Oli vain sadesuoja. Mutta kauheesti vielä puuttuu kaikkea pientä, vaikka paljon jo löytyykin. Jotenkin haluankin jättää vähän viime tinkaan jotain juttuja...saa sitten oikein " vauva-juttuja" touhottaa sillon kun sielä kotosalla on. =)

Jaahans...voisin alkaa tästä kohta lähteä kotia kohti. Tulee taas tunnin vajaampi päivä, mutta mikäs siinä kun niitä tunteja sielä on.

Puoleen päivään istuminen onnistui kivuttomasti, mutta ruokkiksen jälkeen maha turposi taas hervottomasti ja tästä istumisesta tulee jostain syystä mulle sellainen ihme pisto tuonne oikean kylkiluun tuntumaan...tätä on alkanut tulla nyt useemmin ja voipi tehdä tän normaalipituisen päivän istumisen kohtapuoliin mahdottomaksi. Kotona kun pääsi loman aikanakin pitkäkseen jos tuo paine tuonne kylkeen tuli. Nyt ei pääse täällä töissä mihkään lepäämään ja on sellainen tunne että mikään asento ei istuen ole hyvä. Ähisen ja puhisen täällä...

Ja ei kun kotiin!

titi ja kirmeli rv 29+4

Vierailija
18/36 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati rallaa vauhdikkaan päivän välietapilta!

Ja seuraavaksi seuraa jännitystarina.....

Eli aamulla töihin ajellessa multa pääsi ihan rehellinen aivastus, ja siinä samalla sekunnilla, tuntui kuin joku olisi ottanut puukon ja hivauttanu sen pystyyn tuohon pömppöön! Meinasin kääntää auton nokan takaisin kotia kohti, mutta sit ajattelin, että yritän ainakin tehdä töidä, että lääkärihän on sitten lähempänä, kuin jos olisin kotona.

Tein töitä mahakivun jomotellessa pari tuntia ja kipitin yläkertaan terkkatädin juttusille, et oiskos hyviä vinkkejä mitä tehtäis.

No hän siirsi sen mun torstain ultra ajan tälle päivälle klo:11.20!

Noo sit kärvistelin pari tuntia ja kipitin taas ylös lääkäriin, joka olikin hassu vanhempi täti, tosi ihana.

Lopputulos:

Sikiöllä selkeä,vahva syke ja koko vastaa kolmen eri mittojen perusteella rv 8+1!! Laskettuaika pysyy edelleen 13.elokuuta. Mahakipujen takia ainoa liikunta muoto on kävely, kaikki " repivä" liikunta on kielletty, samoin seksin kanssa varovaisuutta peliin, muuten saa kuitenkin harrastaa ihan normaalisti.

Keltarauhasta ei löytynyt, oli piilossa? Ruskuaispussin jäänteet näkyvissä, reunoilta hieman veriset (???)

Olin oikeesti siinä pöydällä ihan hoo moilasena, että mitä?? Siis kasi viikolla jo??? Ja että oikeasti näkyy syke??? Ja sitten mä vaan tuijotin sitä himskatin monitorin valkoisen pisteen pompotusta.

Se lääkäri täti, yritti koko ajan saada mua jotenkin repeileen ilosta, kun se sanos vaikka kuinka monta kertaa, että kuule hänen mielestään tämä raskaus on erittäin hyvällä mallilla, että kyllä sä voit iloita siitä jo.. Ja mä olin vaan tyhmänä, et nii... Totta joo...

Siis pää vaan tekertus niihin viikkoihin, et oikeesti niitä on niin paljo, et edellinen riskiraja on ylitetty ja komeasti, en vaan tajunnu siinä vaiheessa vielä muusta.

Lääkärin kehoituksesta varasin jo ajan neuvolaan mikä onkin sitten jo kahden viikon päästä! Sekin tulee sit nyt tosia äkkiä, kun vertaa et viimeks odottelin kuukauden ekaa neuvolaa.

Sori omanapainen pälpätykseni, mutta kiire pukkaa takas päälle ja lähden töihin suunnistamaan uudestaan.

Ja asukkaan työnimi koki vaihdoksen... Koska otti ja heitti voltin jo nyt kesken ultrauksen!

Eli Helga & Marakatti rv 8+1!!

Vierailija
19/36 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun ehdotan, että jospa perustettaisiin tän vauvalehden vauva-palstalle EX-haahut pino?

muakaan tuskin se yahoo niin kiehtoo, kun mun mielestä se sivuston keskustelun seuraaminen on jotenkin hankalaa.

tietty, jonkun aktiivin pitäisi innostua emoksi, ja riittävästi porukkaa saada sinne, mutta onhan meitä tässä puolivälin ylittäneitä jo monta, ja ekaviikkoiset tulee tiiviisti perässä.

ainakin tuolta kuumeilupuolelta oli helppo siityä tänne odotukseen, niin miks ei sitten vauvoihin ja aikanaan vaikka taaperoihin jos vielä inspiraatiota on..

helgalla oli mukavia ultrakuulumisia, ja yhdeksättä viikkoa jo menet, jos luku näyttää 8+1. hienoa, hienoa!!

titi on palannut töihin.. äkkiä se menee se 6 viikkoa.

mulla alkaa kanssa olla jo kaikki vauvaa varten valmiina. tosin, sektioon enää 7 viikkoa tasan..

oikeastaan petin petausta, vähän kaappien raivuuta että saa pinniksen lakanoille tilaa, ja sellaista sälän järjestelyä, että mihin liivinsuojat ja pumpulipuikot..

vielä on jotain keittosulatippoja ja bepanthenia haettava apteekista, ja pikkiriikkisiä vaippoja, pullotutteja ja tutteja, muovikoreja kaikelle tuolle sälälle, jne, mutta pääasiassa kaikki muu on.

jotenkin alkaa tuntua oikeesti siltä, että meille tulee vauva.. =) hyvä sinänsä että tuntuu, kun maha on jo ihan hirveen kokoinen.. ei pääse yllättämään =)

hannelellako alkoi äippäloma? musta on kans ihanaa ollut olla kotona itekseen kun poika on 4 päivänä viikossa 8,30-15 hoidossa ja mies töissä normaalisti.

kivat nää pitkät pyhät ja pojan loma(siis hoitajan loma) hoidosta oli kyllä, kun oltiin paljon perheen kesken kotosalla ja vähän kyläiltiinkin.

mutta on se vaan kivaa olla itekseenkin välillä.

sulla on painoa tullut vähän maltillisemmin kun mulla. ens viikolla on mulla neuvola, ja jännittää se painonkehitys, kun noi jouluherkut varmaan näkyy vaakassa sitten..

täällä ei kummempaa. väsyttää kuten tavallista.

tänään on ollut pyykkipäivä, ja pesukone pyörittää neljättä koneellista, kuivuri kolmatta.

tän päivän (ja kolmen edellisen) polttavin puheenaihe ja minun päänvaivani on ollut tytön nimi.

vauvan nimikeskustelu ollaan (siis olen) avattu uudelleen täällä kotona. pojan nimi on ja pysyy, eli Sisu Heikki Otava,

mutta tytön nimi (piti olla Nuppu Enni Annibel) on uudelleen harkinta asteella.

Annibel kolmantena aika varmasti.

Nuppu ehkä, tai sitten Tilda ekaksi nimeksi.

etunimen uudelleen pähkäilemisen syy on, kun mua alkoi mietityttää käykö Nuppu aikuiselle nimeksi. pikkutytölle ja nuorelle ok, mutta entäs +40v?

Enni keskeltä menee vaihtoon siksi, kun se on sen Annibelin kanssa niin samanlainen.. siitä tämä koko veivuu uudelleen alkoikin.

tuolla nimipalstalla olen neuvoja nimi-nikkareilta kysellyt.. mielipiteitä otetaan vastaan täälläkin.

mites teidän muiden nimiasoiden pohdinta edistyy, vai oletteko vielä miettineetkään?

hermo menee, kun mun mielestä nimi kertakaikkiaan täytyy olla varma synnyttämään mennessä, kun heti synnyttyään sinttiä kutsutaan etunimeltä.

kaikilla muillakin oli kaikkea, mutta nyt ei ehi enää löpistä. pitää alkaa laatia päivällistä perheelle, kun ukkeli kotiutuu pian.

-Ennis- ja sintti rv 32+3

Vierailija
20/36 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää kun niin laiskasti kekiän naputtelemaan, ja sitten kun aloitan, tyydyn vain pikaiseen omaa napaa kaivelemaan. Noh ehkä taas jatkossa enemmän : /

Mulle pärähti sitten saikkua äippäloman alkuun asti, saavat muut tehdä töitä. Isoimpana syynä turvotus ja selkäkipu, kun eivät joulunajan levolla rauhoittuneet. Odotin tosin taas viikkoa lisää, mutta lekuri oli anteliaalla päällä ja totesi, ettei tuo olo taida tuosta enää kohentua niin mitäpä sitä pätkissä saikkua kirjoittelemaan. Ja se äippälomahan alkaisi vasta 8.2, eli aikast monta viikko kirjoitti putkeen. Eka viikko menee lepäillessä ; ) on meinaan poitsu köhässä ja kotona tietysti. Noh otetaan rennosti..

Itsellä vielä on vähän hölmistynyt olo ja jotenkin epäuskoinen..

Varsinainen äippäneuvola on mulla vasta perjantaina, silloin tsekataan se paasto-verensokeri. Hävettää kun oon joulunajan syönyt kaiken-mikä-ei-itsestään-oo-karkuun-päässyt. Noh nyt yritän muutaman päivän kiristellä taas dieetin kohdalleen, etten ihan täysin narahtaisi neuvolassa.

Titi, hyvässä mallissahan teillä jutut on jo! Ja täytyy myöntää, että mullakin oli tuosta ekasta kaikki ihan keskeneräistä vielä synnärilt' ä palatessa. mm liian vähän pieniä vaatteita, poika parka upposi ekat viikot vaatteisiin. Tsekkaa maalismassuista sen Tappertin lista, muistaakseni oli aika kattava tarvikelista ekaa odottavalle. Huomasitko muuten, että siellä eka maalismassu on jo jakautunut. Hui! Mullakin on alkanut olla kaikenmoisia synnytysunia jo, jotenkin mielessä pyörii et jos tulisikin aikaseen tämä minttu-vadelma..

Hannele, vitsit että sulla on enää vähän viikkoja! ja ei tiedä, vaikka hitusen edistäisi tuosta 7 viikon aikataulustakin. Nyt nautit vielä olan takaa siitä massuasukista kun se siellä mönkii ja äippälomasta ihan lepäilemällä ja hellimällä itseäsi. Keräät voimia lähestyvään synnytykseen!

Ennis, katselkaa rauhassa tuon nimen kanssa kunnes uusi tulokas syntyy. Voipi olla, että Nuppu näyttääkin ihan Nupulta heti synnyttyään tai sitten ei. Turhaa siitä stressata liikaa ennen, vaikka tietysti ihanaahan noita on pyöritellä. Musta Nuppu kyllä sopii isommallekin ihmiselle, kuin sellaiselle sylimittaiselle ; )

Nyt lähden antamaan pojalle iltapalaa, palaillaan taas paremmalla ajalla!

Ja KANNATAN ideaa ex-haahuista vauva-puolella!

eka-vekara ja oiskos minttu-vadelma jo huimat 29+5!!