~ EX-HAAHUJEN UUSIVUOSI ja VIIKKO 1 ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (36)
Kiitos, kiitos Dreamone onnitteluista =)
(Joo kyllä mä alan pikku hiljaa uskoo tähän..Hih, nyt pistin tänään ekaa kertaa mammahousut jalkaan, uskalsin!)
Vitsi mulle tuli äsken tyhmääkin tyhmempi olo... Ihmettelin, et mitäs se Eka-Vekara ja kukas se toinen nyt olikaan, oikein sekoilee, et häh, kuinka niin vauva puolelle ex-haahut pinkka jne... aattelin vaan koko ajan, et mehän ollaan jo vauvan palstalla ja mehän kirjoitetaan jo ex-haahuihin...
Just. hyvää päivää aivot, missä ne lienevät! =)
Menisköhän tääkin tyhmyys raskauden piikkiin?
Tuosta Yahoon palstasta, mä en tykkää siitä kans, ja oon ihan käsi sen kans, mut sit taas MSN-palstan osaan luoda jne ja kikkailla sen kanssa, ja musta se on vaan selkeempi. Mut tod.näköisesti pyöriä pörrään joka tapauksessa täällä kahdessa pinkassa tässä ja Eloisissa, ja privaatisti Msn:llä kahdessa paikkaa.
Jaahas, oiskos se sit nukku Matin aika?
Terkuin Helga & Marakatti edleen huimilla viikoilla 8+1!!
Nyt ottaa päähän ihan hirveesti. Se mun neuvolan täti on ollut kuukauden saikulla, eikä viimekskään ollut paikalla kun mulla oli neuvolakäynti. Menin sitten jotenkin sekaisin, enkä osannut kysyä siitä perhe-/ synnytysvalmennuksesta mitään, eikä siitä mulle se tuuraajakaan mitään sanonut. Olin siltä omalta hoitsulta jo kysynyt asiasta aikaisemmin useampaan otteeseen ja hän vaan sanoi, että voi kuule, ne jutut tulee tuola sitten paljon myöhempänä¿juu tulee tosiaan. Nyt kun aloin ite selvittämään asiaa ja soittelin neuvolaan _ toiselle hoitajalle _ niin selvisi, että mulle olis pitänyt jo lomakkeet antaa näistä valmennuksista ja niihin ilmoittautumisista aika päivää sitten. Esim. esikoistaan odottavien olis pitänyt varata paikka TAYS:ssa järjestettävästä synnytysvalmennuksesta jo rv 25. Ja itseasiassa siitäkään ei mainittu mitään vaan, puhuttiin vaan mun neuvolasta pitkän lypsämisen jälkeen siitä että sielä voi käydä tiistaisin ja torstaisin tutustumiskierroksella ja kaveri taas sanoi, että ehdottomasti kannattaa ottaa osaa siihen TAYS:n valmennukseen esikoista odottaessa, että heistä se oli tosi hyvä juttu¿paljon parempi kun se neuvolan oma perhevalmennus. Meillä on vielä nyt sitten se ongelma, että se neuvolan perhevalmennus alkais nyt sitten jo ens maanainta ja olis joka vko kerran tuonne helmikuun alkuun ja niistäkään kerroista mies ei pääse enää osallistumaan reissutyönsä takia kahteen osuuteen lainkaan. Ja nyt jos ei saada enää sovitettua sitä TAYS:n synnytysvalmennusta mukaan tammikuun päiville, niin alkaa käydä vkot vaan kovin vähiin, jos vauveli päättäskin jostain syystä putkahtaa maailmaan aikaisemmin. Siksi viime vuoden puolella oikeastaan jo koko syksyn niin hanakasti yritin kysellä noista valmennuksista, koska tiesin, että kun päästään vuoden loppuun, niin miehen työkalenteri on jo tupaten täynnä ja niitä on tosi vaikea lähteä muuttelemaan, koska tapaamiset koskevat niin montaa henkilöä aina kerralla. Nytkin tammikuu on jo ihan täynnä, joten ottaa oikeesti pannuun se kuinka huonosti neuvola on kaiken aikaa hoitanut noi asiat sielä. Ei ole kyllä muutenkaan oikein kemiat pelanneet tän tätin kanssa ja käynnit ovat olleet aina jotenkin teennäisen oloisia ja itellä ollu kauheen vaivaantunut olo. Ja jos sinne olen soittanut jostain asiasta, niin kun eilen taas ENSIN sille mun omalle hoitajalle kun kyselin _ taas kerran _ niiden valmmennusten perään, niin oli mulle tosi nuiva ja jopa vähän kiukkuinen. Ilmoitti vaan tylysti, että on ekaa päivää kuukauden poissaolon jälkeen töissä eikä ole ehtinyt lukea meilejä, eikä vastailemaan kellekkään yhtään mitään. Just joo¿ otti multakin vaan numeron ylös ja sanoi soittavansa kun ehtii. Odotin monta tuntia ja itse soitin sitten ennen neljää ihan toiselle hoitajalle, jolta sain sitten tiedot että perhevalmennus alkaakin JO ens vkolla. Koskahan tää neuvolan täti meinas mulle siitä infota ja onkohan hänen muut asiakkaansa (ja esikoista odottavat) yhtä heitteillä ton infon kans kun mä olen ollut. Ja vaikka olen itse yrittänyt kysellä, niin ei ole kerrottu. Olis pitänyt netistä vaan aikaisemmin tonkia tietoa tuolta TAYS:n sivuilta¿.eli kai se menee sen piikkiin, että olis itse pitänyt kaikki osata ottaa huomioon etukäteen. Kun taas itse olisin halunnut luottaa siihen, että neuvola opastaa mua sitä mukaa kun raskaus etenee ja että tarvittavat asiat tulee hoidettua oikeella ajankohdalla. Pitää nyt vaan toivoa, että kun soitan sinne TAYS:n tänään niiden päivystysajalla ja kyselen mulle ja miehelle vielä paikkaa synnytytysvalmennuksesta, että sinne vielä mukaan ottaisivatkin, vaikka olen kyllä ilmoittautumassa ihan liian myöhään mukaan. =( Pyydän kiltisti anteeksi ja aion kyllä sanoa, että infoa tälläsestä synnytysvalmennuksesta ei oma neuvola antanut. Mainitsivat vaan jotain siitä omasta perhevalmennuksestaan joka kuitenkaan ei varmaan ihan täysin korvaa sitä, että pääsee oikein synnärille ne paikat katsomaan ja sielä kerrotaan miten homma menee.
No nyt tuli kyllä todellinen vuodatus, eikä kukaan varmaan jaksanut lukea, mutta mua niin vaan harmittaa. Ja varsinkin se, että jos saan meille jotkut päivät varattua sinne synnärivalmennukseen, niin mitä jos mies ei pystykkään niitä päiviä lutvimaan. Toivottavasti siitä ei tule sitten mitään kränää. No ehkä murehdin turhaan. Puolen päivän jälkeenhän tuo sitten varmaan selviää. Pitäkää peukkuja, että mahdutaan vielä mukaan. Jos sattuvat päällekkäin sitten tuon neuvolan perhevalmennuksen kanssa, niin sitten jätämme niitä käymättä ennemmin. Olis vaan ollut kiva olla mukana kaikissa noissa jutuissa kun ekaa odottaa, vaikka sielä varmaan turhaakin juttua on, mutta nyt tulee kaikkeen kauhee kiire ja sitten menevät mahdollisesti vielä päällekkäinkin. Pöh!
Yritän nyt hetken purkaa kiukkuani noihin töihin. =/
kiukkuinen ja harmistunut titi ja kirmeli rv 29+5
Täällä neuvola keikka takana päin: RR 108/70, Hb 111, vauvan syke 150 (olikos tää nyt se tyttösyke vai?), pissassa proteiinit 1+, painoa +500g/vko (joulusta huolimatta)... Vointi on hikinen! T-paidassa pärjäisin ja töissä on ihan tuskaisen kuuma olo. Työkaverit ei oikein tykkää, kun aina tuuletan ikkunat levällään.
Ihania uutisia oli täällä! Helgalle super onnittelut! Mikähän harjoittelija sulle on sattunut niihin pariin ekaan ultraan!?
Uusi vuosi vaihtui täällä nakkien, ranskalaisten ja perunasalaatin merkeissä. Aura-juustoakin söin kaikkia kieltoja uhmaten. Olen nyt niin suolasen perään! Ne joulusuklaat alkoivatkin tulla jo korvista ulos! Raketteja ammuttiin joskus enne kahdeksaa lasten kanssa, kun mun piti mennä maanantaina jo klo 7 töihin. Tai no... puolen yön aikaan syttyi se perinteinen talvisota, jota kesti sinne klo2 asti.
Rakenne ultraan siis muutama päivä! Kovasti jännisttää tuo kohdun suun tilanne, kun viimeksi rv 16+? oli jo väljät sormelle auki.Toiveikkaana kuitenkin, että jospa kaikki on kuitenkin niin kuin pitääkin. Koska supistuksia ei ole vielä ollut, niin eipä tässä varmaan kannata hysteeriseksi ruveta.
No jo riittää tämä omanapailu... Raikasta vuoden alkua kaikille!
Pirpaliina ja Manu 20+6
eli tietääkö kukaan mikä auttaa hemmetin kipeisiin näppylöihin selässä? voiko raskausaikana syödä jonkun lääkekuurin? kohta ei kärsi pitää liivejä..
eli tietääkö kukaan mikä auttaa hemmetin kipeisiin näppylöihin selässä? voiko raskausaikana syödä jonkun lääkekuurin? kohta ei kärsi pitää liivejä..
tää masiina väitti, että järjestelmässä tapahtui virhe.. ja ettei viesti mennyt perille. näyttipä mennenn kuitenkin, ja monesti... =) nolona..
titi75: Sit sulla on vähän pidempään vielä kestettävää töissä. Mä säästin mun lomaa, kun arvelin ja toivoin olevani pian uudelleen raskaana töihin palattuani. Ovelaa. Järjetön väsy varmasti kuuluu asiaan, älä huoli. Onhan tämä niin uskomatonta, että oma kroppa kasvattaa uutta elämää. Siis henkisesti ja fyysisesti väsyttävää, vaikkakin toki ihanaa.. Otat vaikka saikkua ihan oikeesti, jos tuntuu, ettet töissä jaksa. Tärkeintä on, et sä jaksat niin vauvakin voi hyvin.
Kiitos onnitteluista, hienolta tuntuu, että vika neljännes menossa. Jotenkin niin todellista. Olen jo alkanut miettiä synnytystä ja vauva-arkea..
Rintojen kipuilusta... Onhan sulla sopivan kokoiset liivit, ettei kaarituet vaan paina. Jos painavat pahasti ja esim. maitotiehyt menee tukkoon, siitähän voi tulla vaikka rintatulehdus. Hyvä tunnustella rintoja, mut ei se varmaan maitotiehyeiden kehittymistä kummempaa ole. Kokeile toisia liivejä ja pidä rinnat lämpiminä.
Johan on kurjasti toiminut teidän neuvola... Varmaan ottaa päähän. Mene ainakin itse sinne valmennukseen, vaikkei miehes pääsekään. Mä kävin koko valmennuksen yksin, mies ei halunnut osallistua. Kotona sitten kerroin jotain tärkeimpiä juttuja. Mies ei kai vain kokenut itselleen tarpeelliseksi osallistua valmennukseen. Mulle se taas oli ihan ehdoton juttu.
Hannele-81: Onnea äitiysloman alkamisesta! Nyt nautit vaan olostas yhdessä pikkuisen masuasukin kanssa. Aikas paljon painoa tullut, mut pitihän jouluna herkutella. Ei kuitenkaan alkupainosta niin liikaa ole tullut. Kiva, et neuvolas kaikki hyvin!
Helga76: Onnea, et sait tuollaisia uutisia ylläriultrasta! Hyvä, oot päässyt tiettyjen viikkojen ohi jo. Voi vähän huokaista. Vaikka ei ne terkat ja lääkärit helpolla tajua, että keskenmenon jälkeen ei uskalla uudesta raskaudesta nauttia täysillä kuin vasta joskus tosi myöhään...
Enni-Maija: Miksei Nuppu sopis vanhemmankin naisen nimeks? Enni on ehkä hyvä vaihtaakin, onhan se tosiaan samankaltainen Annibelin kanssa. Älä nyt vaan ota liikaa päänsärkyä nimestä. Meillä mietitään vauvalle nimi sitten, kun se nähdään eli ekoina päivinä syntymän jälkeen pohditaan, mikä just tälle lapselle sopis. Ex-haahut vauvapuolella vois olla hyvä juttu. Tuskin jaksan lähteä yahooseen tutustumaan...
Kysy neuvolasta tuota näppyläasiaa. Tai selosta apteekissa. Olishan se kiva, et vois pitää liivejä.
eka-vekara: Vai alkoi saikku.. Koetahan sitten lepäilläkin ihan oikeasti, että selkäs ei ihan huonoa tykkää.
Pirpaliina: Onnea neuvolakuulumisista! Tsemppiä ultraan!
ON: Se pahuksenmoinen väsymys on tosiaan takana. Ihanaa! Tilalle on tullut etenkin iltaisin selkäsärky ja sellainen alaselän menkkajomotus ja suppailua. Se on inhaa se, pitää sohvalla maata hiljaa vaikka huvittais tehdä kaikkea muuta.
Ja toisekseen, mä oon niin kypsynyt tähän talveen, ettei tosikaan. On pimeää ja sateista. Aurinkoa ei näy koskaan. Itse on jo kuin norsu, liikkuminen ja kaksvuotiaan perässä pysyminen vaikeaa. Ja sit harmittaa, ettei asiat mene niin kuin on itse suunnitellut, nimittäin muutto siirtyy, olen siitä tosi pettynyt. Toivotaan, että joskus päästään kivaan kotiin muuttamaan. Ehdin jo niin iloita, että nyt tammikuun alussa päästäis muuttohommiin ja olis sitten kaikki valmista, kun pikkuinen syntyy. Mutta ei.
Töitä edelleen kaks päivää jäljellä. Opiskelutahtia pitäis nyt kiristää, et saan mahdollisimman paljon tehtyä ennen vauvan syntymää. Ehkä nyt taas ehdin, kun muutto siirtyy.
Rinnat kipuilee ja niistä välillä tulee jo pari tippaa maitoa. Just sellainen olo, et ne alkaa olla valmiit imetykseen. Sellainen samanlainen jomotus, kuin jos maitoa on kunnolla rinnoissa.
Mitään en ole vauvalle laittanut vielä valmiiksi. Ehkä muutamien viikkojen päästä aletaan miettiä. Kyl ne jutut sit ehtii. Kaikki on kuitenkin tallessa ja suunnilleen muistissa, missä.
Järkyttävä selkäsärky vaivaa taas vaihteeks, joten pakko mennä avokadoa syömään sohvalle. On ne muuten hyviä!
Palataan, kaikille hyvää viikonjatkoa! Lizie&masuasukki 30+3
Ai niin, neuvolassa eilen oli kaikki kunnossa. Painoa ei ollut nyt tullut ollenkaan, kun viimeks olikin tullut rutkasti. Taitaa olla terkan ja lääkärin puntarit myöskin vähän eri skaalassa...
yahoosta; itsekin olin aika sormi suussa alussa, kun sinne aloin kirjoitella, mutta nyt olen huomannut sen oikeastaan paljon kätevämmäksi paikaksi kirjoitella, kuin tämä vauvan puoli. Vaikka ei viikkoon tai kahteen ehtisi kirjoitella/lukea viestejä niin viestit säilyvät kätevästi postissa eikä niitä tarvi etsiä ja hakea. Sitten voi lukea vaikka vain muutaman viestin kerrallaan ja vastailla niihin ja jatkaa sitten taas myöhemmin uudestaan siihen mihin jäi.
katri; harmi, että testi oli nega. Mutta toisaalta, jos kerran oireet ovat jatkuneet ja eikä menkat ole vielä alkaneet, niin toivoahan on! bd bd
titi; aika monilla taitaa tuo työmotivaatio olla ihan pohjalukemissa, varsinkin viimeisillä työviikoilla ennen ä-lomaa. Ajatukset ovat alkaneet jo niin kääntyä vauvaan ja kotiin.
Toivottavasti väsymys alkaa helpottaa, tosin sekin voi olla vain tuota loppuraskauteen kuuluvaa. Mutta jaksuja ja muista levätä aina kun on mahdollisuus ja siltä tuntuu!
Minäkin vasta pari viikkoa sitten aloin ihan tosissani miettiä noita vauvan tarvikkeita. Nytkin on vieläkin vähän sellainen tunne, että tulikohan laitettua liian aikaisin. Mutta ehkä ei sentään, kun huomenna raskauteni on jo täysiaikainen eli patu-alli voi syntyä ihan koska vain...
Toivottavasti synnärillä ymmärtävät teidän myöhäisen ilmoittautumisen syyn ja pääsette sinne synnytysvalmennukseen. Kyllä minuakin sapettaisi tuollainen moka neuvolan puolelta >(
lizie; hoitopöytä on nyt valmiina sekä myös korisänky ;). Äkkiähän ne sitten sai laitettua, kun vain ryhtyi hommiin. Tosin se pikaremontti vei siinä sen pari päivää, mutta uudenvuoden aattona (ennen vieraiden tuloa) maalattiin seinä viimeisen kerran ja sen jälkeen tarvi vain imuroida ja pestä lattia (kun oli ihan remonttipölyssä vaikka vain pari panelia ja listaa siinä sahattiin). Sitten maali olikin jo kuivaa ja sai hoitopöydän ja sängyn paikoilleen...
helga; onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Sehän on hyvä merkki, että koko vastasi isompia viikkoja!
hannele; onnittelut äippäloman alkamisesta!!!
eka-vekara; Vai että saikkua pätkähti. Nyt sitten yrität lepäillä vaikka poitsukin varmasti vaatii oman osansa.
enni-maija; minä myös ehdottaisin kysymään neuvolasta tai apteekista. Ajatus ilman rintaliivejä kulkemisesta ei ainakaan minua houkuttaisi näin raskausaikana, kun rinnat tuntuvat paljon raskaammilta... Toivottavasti saat apua!!!
ON: kopsaan tähän tuonne yahoolle laittamani neuvolakuulumiset:
Painoa oli tullut taas REILUSTI :(, tosin th laski, että
900g/vko ja minä saan 720g/vko, mutta kuitenkin (3,6kg lähes 5
vkossa)... Yksi kaverini kyllä sanoi, ettei sitä minussa huomaa
(kaikkiaan painoa siis tullut 20 kg :(((( ), mutta ehkä tuo pituus
(175cm) vaikuttaa asiaan. Mutta jokatapauksessa ensi kesänä odottaa
mittava projekti :/... Hemppa oli taas laskenut, oli nyt 104. Voi kun
muistaisin tuota rautaa syödä, mutta sama pää kesät talvet...
Pissassa oli sokerit 2 plussalla, muuten puhdas ja paineet oli taas
korkeahkot, 135/86. Sf-mittta oli hieman keskikäyrän alapuolella
(32cm) eli toiveita olisi että tämä SAATTAISI syntyä alle 4-
kiloisena, jos ei mene siis kauheasti yliaikaiseksi.
Lääkäri totesi kohdunsuun pehmentyneen ja olevan auki sentin, pituudeksi merkkasi myös 1cm eli jotain edistystä synnytyksen suuntaan on jo tapahtunut. Pää ei ollut vielä laskeutunut eli ihan muutaman päivän sisään tässä ei olla lähdössä synnyttämään... No eilen sitten kävin heittämässä pienen lenkin, joka kyllä aiheuttikin melkoisia supistuksia, mutta kotona levätessä ei kyllä enää tuntunut mitään. Mutta eipä tässä ole vielä kiirekkään...
Niin ja painoarviota lääkäri ei suostunut antamaan, sillä ei kuulemma
vatsan päältä kokeiltuna ole niin luotettava (lääkäri siis nuori eli ei varmasti edes kauheasti kokemustakaan) , mutta sanoi
että vauvan koossa ja lantiossa ei ole epäsuhtaa eli pitäisi hyvin
mahtua tulemaan. Todennäköisesti olisi odotettavissa suht
samankokoinen vauva kuin edellisetkin, 3800-4250g...
maria80 ja patu-alli rv 37+6
kotona ollaan ja ihmetellään. Poitsu yski taas viimeyönä niin mahtavasti, että valvoin melkein 2 tuntia miettien auttamiskeinoja : ( Noh aamusta räkä vihdoin on alkanut muuttumaan paksummaksi, että eiköhän sellainen käänne johonkinpäin ole tapahtunut.
Nopeasti vastailen ne mitä muistan, sitten hopulla katsomaan joku sarja nauhoitetuista ennenkuin poika herää päiksyiltä.
Helga, ihana ylläri noissa ultraviikoissa, ekat " vaaranviikot" on nyt ohitettu, vielä muutama jännitettävä edessä. Toi aivastus ja siitä tullut kipu oin varmasti ihan sellaisia kohdun kanaattimien repäisykipuja. Kun se kohtu alkaa kasvaa, niin mulla ainaskin kaikki äkkinäiset liikkeet repäs tois kipeästi.
Titi, kurjaa että neuvolan kanssa on tuollaista, mulle on ollut tosi tärkeä tuo neuvolan tuli edellisessä ja nyt tässäkin odotuksessa. Viimeksi käytiin miehuksen kanssa kaikki ne neuvolan omat valmennuskurssit, tarkoitettuja ensisynnyttäjille. Varsinaista " synnytysvalmennusta" ei iollut täällä, pelkkä synnärille tutustuminen. Tekis mieli kyllä käydä uudeleen tutustumassa synnärille, kun viimeksi päädyinkin sitten Naistenklinikalle synnyttelemään.
Maria, onnittelut " täysiaikaisuudesta" , nyt tosissaan saa vaikka vähän alkaa niitä suppareita metsästämään ; ) Ihanasti sulla on aika mennyt kun nyt tosissaan lähiviikkoina saaat patu-allin syliin! Tuli ieleen, että kun sinä olet siellä loppupään odottajia jo, niin kysäsen sulta ihan fiiliksiä. Tekikö sulle keskenmeno(t) loppuodotukseen mitään pelkoja verrattuna edellisiin odotuksiin? Kun viimeksi olin ihan rauhallinen enä osannut mitään pelätä, ja nyt on alkanut kaikki kohtukuolemat ja enneaikais-synnytykset mietityttämään. En ymmärrä miten mun pää alkaa nyt tällaisia pelkoja kehittämään! Täytyy varmaan huomenna neuvolassa ottaa puheeksi : /
jeps nyt töllön ääreen.
palailen taas
eka-vekara ja *POKS POKS POKS* RV 30!!!!
kurjaa että muutto siirtyy! Olikos siihen joku painava syy? ja miolloin saatte sitten haaveilla pääsevänne muuttamaan. Noh, ennemmin tai myöhemmin eikös?! Ja alkuunhan se vauvelikaan ei sitä lisätilaa niin paöjon kaipaa, ettette pärjäisi. Harmittaa varmasti kyllä ihan vietävästi!
e-v
Tulen taas varovasti tänne(kin) kurkkimaan.... HANNELE mielellään saa laittaa listaan:
" Joululahja, minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12, la tod näk 3.9."
Ihanaa lukea teidän jo pidemmälle raskauksissanne edenneiden haahujen tilanteista. Se antaa toivoa itsellekin- kaikki on mahdollista :)
Minulla olisi teille kaikille kysymys: kävittekö yksityisellä alkuraskauden ultrassa? Minua mietityttää tämä, kun sain viime keväänä sen keskenmenon vkolla 12 niin eihän siinä olisi auttanut mitään vaikka olisin kuinka nähnyt sikiön elävän joskus aiemmin... toisaalta ehkä se rauhoittaisi mieltäni tässä ja nyt. Mitä olette itse ajatelleet ja miten toimineet? Eihän se ihan ilmaistakaan ole.
t Joululahja
Kiitos, kiitos onnitteluista Lizie, Eka-vekara, Pirpaliina ja muut mukavat tyypit!
Pirpaliina: No piti niiden kahden aikaisemmin ultranneen lääkärin olla ihan ammattitaitoisia.. Tosin se ekahan oli venäläinen mies, josta olin hieman epäileväinen.. Toinen ultraaja oli ihan suomalainen nainen, ja oli sitten kirjoittanut koneelle " hento kaiku" , siitä sykkeestä kun ei ihan sata varmaks uskaltanu sitä sanoa, että oliko sykettä jo näkyvissä vai ei.
Mutta nyt on sellanen hälläväliä olo, kaikki oli tän rahan menon arvoista viimeistä senttiä myöden!
Olikos se joululahja?, joka pähkäili ultraan menoa....Sulla onkin kinkkinen tilanne, kun aikaisemmassa raskaudessa km tuli aika myöhään, verrattuna esim. omaan tilanteeseen, jonka perusteella oma " riskiaika ultralla" oli se rv6-7.
Mutta jos rahkeet antaa myöden niin minä sanon, että ultraan vaan! Saa siitä hetken mielenrauhan ainakin itselleen, jos ei mitään muuta.
Oma napa... En muistanut tänne varmaan kertoakkaan mun napa episodista?
Eli heräsin tuossa yksi aamu ja ihmettelin paitaa pukiessa, että miten voi napaan sattua moinen toiminta? No eikun tutkimaan asiaa ja huomasin, et navan sisältä asti lähtee kohti kylkeä selkee juova/repeämä ja pituutta mokomalla n.1,5-2cm.
Voi vitsi se oli kipeä sen päivän töissä, kun työhousut välillä painoa sopivasti siitä kohtaa.
Mutta se on varmaa, että en oo itse esim. raapaissu sitä, munhan ois pitäny sit tunkee koko sormi navan sisälle ja kääntään sormi siellä sisällä poikittain, että oisin saanu raapaistua itselleni viivan ulospäin..
Ja tosiaan yön aikaan se ilmestyi, ja vaikka maha onkin pömppö, niin ei se nahka nyt niin paljoa piukoita, että mahdollisia raskausarpia alkaisi jo tulla!
Mut en mä kyllä keksi muutakaan syytä sille " juovalle" ...keksittekö te? Ja kannattaisko sanoa ekassa neuvolassa siitä, on meinaan sekin jo alle kahden viikon päästä!
En muista enää oliko jotain muuta kommentoitavaa, mutta voikaahan kaikki mammat " paksusti" ja muistakaa levätä. =)
Terkuin Helga & Marakatti rv 8+3... Ihanaa...." suurilla" viikoilla!
helgalle en osaa mahan viivasta mitään sanoa, omat raskausarpeni on kaikki pystysuorassa. alavatsalla suurin osa, osa navan yläpuolellakin. lanteilta, takapuolen yläpuolelta ja reisien etuosasta löytyy myös,mutta pystysuorassa.
esikkoa odottaessa nahkan ratkeilu alkoi joskus puolen välin jälkeen. tässä tokassa ei uusia oikeastaan ole vielä tullut, vanhat raskusarvet ovat alkaneet punehtua, mutta eivät vielä paljoa.
joululahjalle tervetuloa, jos en ole jo muistanut mainita! itse kävin alkuraskauden ultrassa yksityisellä rv7, ja lapsettomuuspolilla sitten joskus rv8+ (keinoalkuinen raskaus, siksi pääsin naistenpolille), en malttanut sinne asti odotella.
lizielle pahoittelut minunkin puolesta, että muutto siirtyy. pääsettekö muuttamaan siihen asuntoon kuitenkin mihin suunnittelitte, vai meneekö koko juttu uusiin puihin? olisi varmaan mukavaa ollut saada kaikki pakkaamiset ja uudelleen järjestelyt ja siivoukset valmiiksi ennen kuin vauva syntyy. muuttamisessa on aika hässäkkä.
ekalle, minun keskenmenot olivat ennen esikon syntymää, ja nyt tässä välissä on ollut pettymyksenä " vaan" se muutamien päivien plussa IVF tuoresiirrosta ennen tätä PAS-raskautta.
ja ainakin minä olin esikkoa odottaessa ihan hermona koko raskausajan. vielä viimeisillänikin aina puhuin, että JOS me tää vauva saadaan.. ja laitokselle mennessä olin varma, että pieleen se jotenkin menee, eikä vauvaa saada. vielä laitokselta lähtiessä sairaalan pihalla vauva turvakaukalossa virnistin miehelle, että mulla on tunne, että joku juoksee kohta perässä, ja huutaa, että ette TE voi sen vauvan kanssa minnekkään mennä.. =)
nytkin on aika levottomia ja ahdistavia unia välillä, ja kyllä, pelko hiipii mieleen usein.. ihan niin hätkynä en ole kuin edellisellä kierroksella, mutta huoletonta vaaleanpunaista pumpuli-raskausaikaa unelmineen ei mulla ole ollut.. ei edellisessä tosiaankaan, eikä nytkään. aina se epävarmauus ja huoli on mukana. olenkin naureskellut, että olen vuosisadan neuroottisin äiskä. kannattaa puhua neuvolassa noista tunteista terkan kanssa. mulla se ainakin on lievittänyt ahdistuneisuutta ja pelkoa.
maria menee jo hienosti ihan loppumetreillä! täältä tullaan perässä.. =) alkaa mulla jo mieli käydä malttamattomaksi, kun esittelypinon LA:t vähenee ennen mun nimeä tasaisesti.. pidähän emittiä ajantasalla..
titille, en yhtään ihmettele, että sapettaa tuo valmennusjuttujen selvittely. toivottavasti pääsette mukaan vielä!
esikkoa odotellessa käytiin valmennuksessa, mutta ei tästä tokasta enää.
synnärillä käytiin uudelleen tutustumassa, kun siellä on remontoitu ja uusi saneeraus aloitettu justiin, eli muutosta on paljon tapahtunut sitten esikon syntymän, niin on vähän tutummat paikat sitten.
esikkoa odottaessa mullakin vaihtui terkka kesken matkan, kun se " oma" jäi vuorotteluvapaalle.
kyllä siinä muutama käynti meni, ennen kuin " tutustui" siihen uuteen sijaiseen, mutta hyvin sekin hommat hoiti.
nyt tähän toiseen raskauteen on kokonaan kolmas terkka sitten. onhan tää ollut toki ihan erilaista, kun on koko matkan ollut sama tuttu terkka, melkein kuin menisi tutun luo piipahtamaan juttusille.
pirpaliinalla oli hyvät neuvolakuulumiset. ja sykkeestä en muuta osaa sanoa, kuin että esikolla oli syke 145-155 välillä yleensä, ja poika tuo on.
nyt on ollut ihan samat sykkeet tällä sintillä, eikä tietoa kumpaa laatua on tulossa, kun rakenneultrassa piti kinttunsa niin visusti ristissä ja kantapäät takapuolta vasten =)
(.) ihan samaa meininkiä, väsyttää, tai ainakin laiskottaa, eikä mitään saa aikaiseksi.
edelleen näkyy niitä pampuloita, eli verenpaine varmaan ihan yhtä alhaalla kuin ennenkin.
pulssi paukuttaa totuttuun tahtiin, kiivaana. mutta ei haittaa, kun sinttiä se ei haittaa.
tänään oli pojan korvien jälkitarkastus, osa kaksi, elikkä toiseen kertaan piti käydä, kun edellisellä ei olleet vielä ihan ok, mutta ei uutta kuuriakaan annettu.
ei se korva mikä aiemmin oli tulehtunut vieläkään oikeanlaista kaikukäyrää antanut, mutta lääkäri sinne katsoi, ja sanoi, että kunnossa on. kai se on uskottava, ja hyvä niin, kun se antibiootin antaminen 2,5v on sen sortin hommaa, että sitä on ihan joka paikassa (paitsi pojan kidassa..) poika oli reippaasti, ja tienasi kiiltokuvan, ja välipalaksi lempparia, eli lihapasteijan.
kaupasta ostin tänään pieniä vaippoja.. =) hellyyttäviä, täytyy olla pirun pieni takamus, että mahtuu.. =)
sain kuningasoivalluksen.
(kuten poikani 2,5v sanoisi, mietin ajatuksen)
aiemmin ajattelin, että noihin yhden mukulan vaunuihin pitää aina vaihtaa vaunuosa tai ratasistuin, sen mukaan kumpaa mukulaa niissä sitten kuskaa..
ja mietin jo tuskaisena, että minne sen osan laittaisi, joka sillä hetkellä ei ole käytössä, kun jossain kätevällä ne pitäisi olla.
meillä on kaksosten emmaljungat sisarusrattaina, ja niissä on vauvalle pehmeä kantokassi!
siis haloo! miksi niihin yhdenhengen-emmaljungiin pitää se vaunukoppa vaihtaa, kun siihen voi laittaa sen tuplarattaiden pehmeän kopan suoraan ratasistuimeen!!
ainakin nyt talvella ja keväällä toimii niin ihan ok, jos kesäksi sitten laittaisi vasta sen kopan, kun kantokassi on kuuma, ja pelkkään rattaaseen en vielä 4kk varmaan viitsisi laittaa.. saa nähdä.
varmaan en aiemmin älynnyt, kun tuplat on siniset, ja ne toiset vihreät.. =) että voi niitä keskenään käyttää silti.
nimiasia ratkesi tänään. =)
muutamasta kehittelemästäni vaihtoehdosta mies valitsi mukisematta Tilda Iida Annibel nimen. ja on siinä määrin mieleinen, että uusia ehdotuksia mun ei kuulemma tartte enää kattella.
pojasta tulee sitten Sisu Heikki Otava, jos sintti sattuu olemaan poika. tämä tuleva isoveli on Elmo.
helpotti hurjasti, kun mulle se on jostain syystä erityisen tärkeää että on nimi valmiina.
niin se oli esikoisen kohdallakin, ja tekstarina ilmoitettiin kaikille että elmo on syntynyt.. ja tässä sintin tapauksessakin ilmoitetaan ainakin eka etunimi jo heti oitis kun sintti syntyy.
vasta ukolle kehuin yks ilta, että eipä olekkaan ollut alaselkä yhtään niin kipee kuin poikaa odottaessa..
no, nyt on.
pari päivää ristiselkä on ollut jotenkin " väsynyt" ja sellainen painon tai paineen tunne selässä.
sitä samaa siis, kuin aiemminkin, ja kuuluu settiin.. =(
pitänee kaivella anitan tukivyö jostain kaapista, niin auttaa, ja muistaa olla kovin kyyristelemättä.
ei maar, kello on jo ihan hervottoman paljon!
palataanpa taas ruutuun
-ennis- ja sintti rv32 ja näin perjantain puolella jo +6
yöllä unenpöpperössäni marialle, että pidähän MEITTIÄ ajantasalla, eikä emittiä.. =)
Onnea onnea onnea kovasti ihanista ultranäkymistä!! Kyllä se pikkuinen siellä sinnitteli vaikka niin kovasti asiaa epäilit! Aivan mahtavaa, onnea kovasti vielä kerran :)
Toivottelee DreamOne rv 10+6