mustasukkaisuuttako?
Meillä on 1v,1kk:n ikäiset tuplat, tyttö ja poika. reilu kuukausi on ollut aika lailla mahdotonta tytön suhteen, kun valtaisa itku/karjuminen alkaa, kun hoidan poikaa esim.vaihdan vaippaa, puen poikaa tms. Tyttö rynkyilee syliin yhtäaikaa, ja kun ei pääse ko.tilanteessa alkaa valtava itku, jolle ei ole tulla loppua. Itse tulkitsen itkun mustasukkaisuudeksi ja myös välillä väsymykseksi. Tulee vain niin voimaton olo, kun toinen aloittaa huutokonserttinsa. Tänäänkin hän itki niin voimakkaasti, että viimein tuli oksennus.Ongelmia ei ole, kun molemmat vanhemmat ovat paikalla ja huomiota riittää. Isän ollessa yksin hoitamassa heitä, tyttö itki myös samalla tavalla. Onko muilla ollut vastaavaa?
välillä jo miettii, onko meillä heikkohermoinen tyttö..
tiitiäinen
Meillä tytöt vähän vajaa 1v ja jonkunlaista omatahto uhmaa pukkaa päälle.. A-tyttö hermostuu jos B-tyttö on mulla sylissä ja pyydän häntäkin syliin,laittaa maate lattialle,potkii ja huutaa.. Sama välillä esim. autoon laitettaessa,selkä kaarelle ja kauheaa huutoa. Sylissä ei viihdy välillä mutta alas laitettaessa menee ihan veteläksi ja taas alkaa huuto.
Tuntuu muutenkin että taas koko päivän kävelevät mun perässä ja huutavat ja roikkuvat jalassa..vaikka isä olisikin kotona niin silti tulevat perässä huutaen..hyviä hetkiäkin toki on mutta nuo huonot hetket tuntuu niin raskaalta välillä.
Nyt pääsevätkin joka paikkaan kun molemmat kävelevät,vessan oven saavat auki,kaikki kaapit penkovat,vessapaperi levitetään pitkin lattiaa,kiipeevät sohville,ruuat päristetään pitkin pöytiä tai käteen ja levitetään joka paikkaan,vaatteita ei saa päälle ilman huutoa,vaipan kun saa päälle niin ottavat sen itse pois ja lähtevät karkuun... Huoh,toisaalta onhan se välillä niin hauskaakin että on naurussa pitelemistä kun jotain keksivät :D
Olen kyllä edelleen sitä mieltä että kun selvisin vauva-aikana vatsavaivoista ja 3,5kk ilman yöunia niin mitään pahempaa ei voi enää eteen tulla! Toivossa on hyvä elää! :)
Memmi ja tytöt pian 1.v.