Onko 'elämänkoulu', joidenkin mielestä positiivinen asia?
Ainakin moni mies mainitsee tuon deittiprofiilissaan. Itselleni olisi todella hävettävä asia, jos mitään koulutusta ei olisi.
Kommentit (8)
Luultavasti nämä itseään elämänkoululaisiksi mainostavat pitävät sitä oikeasti positiivisena asiana. Miehiä enemmän mutta naisiakin löytyy.
Olen ihmetellyt miksi se herättää ihmisissä niin voimakkaita negatiivisia tunteita.
Kaikki kouluttamattomat eivät ole syrjäytyneitä tai päihdeongelmaisia.
Itselleni seon sellainen neutraali, ei virallista koulutusta. Osaamista voi löytyä monenlaista, ja usein myöskin työpaikka.
Se on sitä selittelyä, kun ei ole kouluttautunut. Kouluttautuva saa sen koulutuksen lisäksi myös käydä elämänkoulua, joten pelkkää hölynpölyä.
Ai niin, se oikeinkirjoitus: elämäm kolu
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt miksi se herättää ihmisissä niin voimakkaita negatiivisia tunteita.
Itselleni seon sellainen neutraali, ei virallista koulutusta. Osaamista voi löytyä monenlaista, ja usein myöskin työpaikka.
Se herättää ärtymystä, koska sillä annetaan ymmärtää, että kouluttautuneet eivät olisi käyneet sitä samaa elämänkoulua. Erilaiset kokemukset, parisuhteet, sairaudet, konkurssit yms. mitä elämä nyt tullessaan tuo.
Minusta elämänkoulu tarkoittaa rankkoja elämänkokemuksia. Olen itse akateeminen, mutta elämä on ollut rankkaa. En jotenkin kestä kermaperseitä, joilla ei ole ollut elämässä mitään vastoinkäymisiä. He ovat niin tyhmiä ajatuksenjuoksultaan. He eivät vain tajua asiayhtyksiä jne. koska eivät ole itse nähneet tai kohdanneet mitään ikävää. Ovat todella pinnallisia, tietämättömiä ja rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se herättää ärtymystä, koska sillä annetaan ymmärtää, että kouluttautuneet eivät olisi käyneet sitä samaa elämänkoulua. Erilaiset kokemukset, parisuhteet, sairaudet, konkurssit yms. mitä elämä nyt tullessaan tuo.
Harvemmalla yliopistossa on köyhää päihdeperhetaustaa. Niitäkin löytyy, mutta kyllä ne taustat ja ongelmat ovat hyvin erilaisia. Rikkaan päihdeperhetaustaisen ja köyhän päihdeperhetaustaisenkin kokemukset ovat erilaisia.
Up?