Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin onnellinen kun pääsen pian muuttamaan pois Lapista!! Pk-seutu, täältä tullaan!

Vierailija
02.11.2023 |

Kauan haaveilin Lapissa asumisesta. Mielessä ihana ja romantisoitunut kuva. No, kolme vuotta on mennyt, ja olen masentunut ja yksinäinen. Luonto on tylsää matalaa risukkoa, verta imevät elukat eivät anna olla kesällä rauhassa, ihmiset ovat vain oman sukunsa ja lähipiirinsä kanssa, vaikka näennäisesti ystävällisiä ovatkin. Naisten asema on takapajuinen ja suurin osa miehistä alkoholisteja. Sivistyneisyys loistaa poissaolollaan.

Ihanaa päästä taas iloisen elämän pariin ihmisvilinään! Ihanaa päästä monenlaisten palvelujen äärelle, joukkoliikenteen ja lentokentän läheisyyteen, keikoille, tapahtumiin, opiskelumahdollisuuksiin!!!

En enää koskaan halaja Lappiin edes käymään. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä ei ole mitään muuta tekemistä kuin käyttää kovia huumeita ja nekin kannattaa itse hakea etelästä koska ovat rollossa niin kalliita.

Vierailija
22/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joskus oon haaveillut Lappiin muutosta, mutta puoliksi vitsillä. Ihan mielenkiinnosta, mitä sä sinne menit tekemään? Saitko yhtään kaveria ja miten tutustuit ihmisiin? Mitä teit vapaa-ajalla? 

Menin töihin. Sain kavereita, mutta vain pintapuolisesti. Ihmiset jotenkin säikkyjä ja epäileväisiä. Vaikea tutustua. Vapaa-ajalla kävelylenkkejä, seurakunnan käsityökerhoa. Siinäpä ne, kun muuta ei oikein ole.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Et ole tervetullut, Me ei haluta sua tänne pysy siellä missä oletkin.

Tämä! Paljon näkee tuolla puskaradioissa ja muissa faceryhmissä itkua Helsingin ongelmista. Yllättän moni on jostain ihan muualta. Silloin pitää ensin kysyä itseltään onko oikeassa paikassa ja miten voi olettaa olevansa automaattisesti tervetullut. Omalla paikkakunnalla pysyminen on hyvä vaihtoehto. Ja pitäisi ohjata palaamaan mistä on tullutkin jos joku tulokas itkee. Ihan samalla tavalla kuin jollain pikkupaikkakunnalla nähdään kaikki Helsingin ja helsinkiläisten syinä.

Vierailija
24/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hehkutitko ennen Lappiin muuttoa, kuten nyt hehkutat?

Jotenkin ei tule vakaata kuvaa sinusta ja siitä, mitä tahdot. Heitteleekö tunne-elämäsi ja haluamisesi kuinka paljon ja millä syklillä?

En hehkuttanut. Mutta nyt hehkutan! Tuntuu kuin pääsisi pois pimeästä luolasta jossa ollut eksyksissä. Ei mua haittaa jos en ole sun mielestä vakaa. Yks lysti.

Ap

Vierailija
25/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Et ole tervetullut, Me ei haluta sua tänne pysy siellä missä oletkin.

Hei tää ei oo ylilauta. 

Vierailija
26/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta minun Lapiltani ollenkaan. Tosin vasta pari vuotta asunut, ehkä romahdus tulee myöhemmin? :-D

Vierailija
27/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli joka ei ole koskaan Lapissa käynytkään, veikkaan ma.

Vierailija
28/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan aikaa sitten jo nuorena Lapista lähteneenä ymmärrän ap:ta. Olen edelleen onnellinen ja hämmästynyt, kun asun täällä etelässä. Lapin luonto on tuntureilla kiva kerran nähdä, mutta esim. Rollossa metsä on pelkkää pusikkoa. Etelän jalopuiden ruska on paljon näyttävämpi. En käy nykyään koskaan kesällä pohjoisessa hyttysten vuoksi. Omalla pihalla istun pitkälle iltaan ilman huitomista. Moni haikailee sinne eläkepäiviksi, minä en koskaan tule palaamaan.

Vierailija
29/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös välimuotoja stadin ja Lapin välillä. Itse tuskin viihtyisin kummassakaan.

Vierailija
30/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Selin vielä että en tiennyt kaipaavani näin paljon METSÄÄ! Korkeita kuusia, kallioita, metsäpolkuja.. sitä että voi mennä metsään ilman että tulee hyönteisten syömäksi. Kävely ilman kokovartalosuojaa on mahdotonta.

Ap

Just tän takia en itse kestäisi Lapissa lyhyttä vierailua kauempaa! Etelän metsät on just ihania <3 

Vierailija
31/31 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Suomi on paras!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän