Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette ihmisestä, joka ei halua parisuhdetta?

Vierailija
02.11.2023 |

Mielestäni ei ole normaalia, ellei sitten ole Asperger-ihminen, joille sosiaalinen kanssakäyminen on yleensä vaikeaa.

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama realistinen vaihtoehto.

1) Neurospsykologisesti poikkeava eikä siksi kaipaa normaalia elämäntapaa. Todennäköisimmin autismin kirjossa

2) Joutunut hyväksymään oman kelpaamattomuutensa ja yrittänyt tehdä välttämättömyydestä hyveen. Hapaamia sanoi kettu...

3) Traumatisoitunut vanhempien eron tai seksuaalisen väkivallan seurauksena.

Vierailija
82/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti asperger-piirteinen nainen ja haluaisin hyvän parisuhteen, jossa on enemmän positiivista kuin negatiivista. Sellaista ei vaan ole niin helposti löydettävissä. Lyttääviä kumppaneita on maailma täynnä. Olen ollut parisuhteessa jopa 15 vuoden ajan, nyt sinkku yli 10 vuotta. Olen kyllä yrittänyt deittailla, olen ollut tapailusuhteissa jne, helppoa ei ole. 

Ihmettelen sellaisia, joilla on koko ajan kumppani tai ainakin sellaisia, jotka eivät osaa olla yksin. Miten toisille voi olla niin helppoa löytää sopiva kumppani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä vain naiset eivät halua parisuhdetta joten otsikko on harhaanjohtava!

Vierailija
84/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla päässä kilahtaa, kun kyltti ovessa vilahtaa...

Vierailija
85/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinänsä olen sitä mieltä, että ihminen on ihan yhtä arvokas sinkkuna tai suhteessa, ja jopa pidän sinkkuja monissa tapauksissa vahvempina ihmisinä kuin läheisriippuvaisia parisuhteiden korostajia, pidän kaikkea tuollaista äärimmäistä periaatteilua typeränä.

Eiköhän ne elämäntilanteet, tavoitteet ja halut voi muuttua matkan varrella, ja fiksu ymmärtää olla laukomatta mitään "minä en ikinä sitä tai ikinä tätä" -juttuja. Ensin halutaan ehdottomasti parisuhde, muttei sitten välttämättä viihdytäkään siinä. Tai ei missään tapauksessa haluta parisuhdetta, kunnes tapaakin sen maailman ihanimman ihmisen. Että oli kyse mistä vaan, niin pidän tuollaista mustavalkoista ajattelua, etten halua elämässä jotain asiaa missään tilanteessa, yksinkertaisena.

Toisaalta, jos ei juuri käy paikoissa, joissa voisi tutustua uusiin ihmisiin, niin ei kai silloin ole kovin todennäköistä, että törmäisi sopivaan seurustelukumppaniinkaan?

Vierailija
86/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meitä asseja nälvitään ja sorretaan

Vierailija
87/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em Gii Tii Ou Dabljuu

Vierailija
88/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä vain naiset eivät halua parisuhdetta joten otsikko on harhaanjohtava!

Sille on syynsä miksi nykyään löytyy kirjaimellisia vaimoverkkokauppoja. Naisten profiileja voi ilmiantaa rikosepäillyn kohdalla. Arvosteluiden perusteella sivulta saa lyhyt- ja pitkäaikaiseen käyttöön vuokravaimon. Ruokkisinko läheisriippuvuuteen taipuvaisena omia halujani? En. Yhtölailla mieskin kärsii riippuvuuksiin nojaavissa suhteissa.

Vierailija
89/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussakin yksinelämistä pidetään suositeltavana, joskaan ei pakollisena. Jos elää yksin, välttää monet murheet Raamatun mukaan ja voi keskittyä palvelemaan Jumalaa vapaammin.

Itse olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa, joista ensimmäinen tuotti lapsen, mutta päättyi eroon, toinen suhde taas päättyi puolisoni kuolemaan, enkä enää kolmatta suhdetta pahemmin ole kaivannut.

Vierailija
90/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaaminen Aspergeriin on julmaa. Kaikki eivät halua parisuhdetta. Tähän nyt vedetään yksioikoisesti asperger ja maailma pullollaan muitakin syitä.

Mitä kykenemättömyyteen tulee, on myös insesti uhreja, jotka eivät kykene luottamaan ihmisiin, identiteetti riistetty. Elävät mieluummin yksin.

On päihdehelvetti lapsuuden kodista muistona, pelkää mahdollista helvettiä. 

Sitten on myös vain niitä, jotka viihtyvät yksin. 

Tässä ny muutama esimerkki. 

Vierailija
91/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Hyppäähän jotkut benjihypyn, mutta en minä sitä hyppäisi. Eli kuka mistäkin tykkää.

Vertaat jotain benjihyppyä yhteen maailman luonnollisimmista asioista? Okei.

Mikä määrittää parisuhteen maailman luonnollisimmaksi asiaksi. 😳  😂

Vierailija
92/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Hyppäähän jotkut benjihypyn, mutta en minä sitä hyppäisi. Eli kuka mistäkin tykkää.

Vertaat jotain benjihyppyä yhteen maailman luonnollisimmista asioista? Okei.

Kun kysyin mun mieheltä mikä maailman luonnollisempia asioita. Ilman miettimistä hän vastasi, että pieru. Ilman mitään törkyilyä. Ei tullut parisuhde. 

Vierailija
93/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus juurikin tarkoittaa sitä, että jää elämään, jossa eletään toisen määrittämää elämää. Väkivalta ja kaikki muu esim. alkoholismi vedetään kulissien taakse. 

Vierailija
94/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni sanoo haluvansa parisuhteen, mutta ei oikeasti ymmärrä mitä parisuhde tai seurustelu on.

Jos ei siinä toisessa osapuolessa kiinnosta mikään muu kuin ulkonäkö/tietyt ruumiinosat tms. niin kannattaa unohtaa koko juttu. Seurustelun koko pointti ainakin itselle on se että tutustutaan toiseen, tykätään samanlaisista asioista, elämän arvot on samankaltaiset, halutaan keskustella asioista ja viettää aikaa yhdessä, luoda yhteisiä muistoja. Se ei ole sitä että toista kiinnostaa seurani vain silloin kun oletuksena on päätyä sänkyyn ja että jaksetaan esitettää sitä kiinnostunutta poikaystävää pari tuntia jotta päästään tavoitteeseen.

Vierailija
95/162 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan minun ja mieheni kohdalla. Kumpikaan meistä ei panostanut ulkonäköön löytääksemme parisuhdetta. Me vain sattumalta kohtasimme, ei ravintolassa ja tässä ollaan. 18 vuotta avioliittoa takana. Ja kaiken lisäksi olemme erakkoluonteisia. Meille riittää työ, perhe, muutamat sukulaiset, joiden kanssa ollaan tekemisissä. Naapureita olis joka lähtöön, viihdymme keskenämme. 

Vierailija
96/162 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on erittäin normaalia jos ei halua parisuhdetta. Ja on myös mielestäni erittäin perustervettä SEKÄ kypsää jos itsekin tiedostaa että omaa esim jonkin luonteenpiirteen tai vaikkapa tarpeen olla itsekseen jolloin noi suhdekuviot eivät toimi- ja ei sitten noihin kuvioihin lähde. Itse olen tällainen ihminen. Kaverit ja hyvät ystävät löytyy joita näen kerran tai kaksi viikossa( jos on intoa/ energiaa töiden jälkeen) mutta muuten en jaksa sosialisoida kaupan kassa asioimista enempää. Yksi työmaa riittää. SITTEN on näitä ihmisiä joiden mielestä tämä on jonkin sortin oikeusmurha. Saan edelleen aika-ajoin perustella ihmisille( usein samoille) miksen ala tapailemaan ketään. Alkaa saman levyn pyörittäminen kyllästyttää ja puristaa päässä jo kun ei mene jakeluun. En tajua mitä yhden ihmisen itse valitsema ikisinkkuus on keneltäkään muulta mitään pois( vai kokeeko muut tämän jonain omaa egoa alentavana asiana kun tietävät lähtökohtaisesti toisen olevan tavoittelemattomissa/ menee ihon alle?). Tällä planeetalla luulisi ihmisiä riittävän, seurustelkoot jumalauta prkle keskenään. Enkä ole nähnyt tai kuullut ainakaan Euroopan maissa  mistään lakipykälästä joka pakottaa seurustelemaan tai harrastamaan mitään siihen liittyvää. 

Vierailija
97/162 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rasittavia ihmisiä etenkin jos on omassa kiikarissa eikä taivu omien halujen alle.

Vierailija
98/162 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en halua. Enkä ole koskaan halunnut. En keksi yhtäkään syytä miksi pitäisi haluta, tai mitä siitä mahdollisesti voisin saada mitä mulla ei jo ole. 

Vierailija
99/162 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ap:lla ei ole kaikki muumit laaksossa. 

Vierailija
100/162 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat ajatella omilla aivoillaan eivätkä elä elämää muiden ihmisten odotusten mukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi