Mitä mieltä olette ihmisestä, joka ei halua parisuhdetta?
Mielestäni ei ole normaalia, ellei sitten ole Asperger-ihminen, joille sosiaalinen kanssakäyminen on yleensä vaikeaa.
Kommentit (162)
Kaikkien ei tarvitse lisääntyä ja kaikkien ei tarvitse edes pariutua. Se on erittäin ok.
Minun mielestäni on normaalia olla haluamatta parisuhdetta, mutta se ei ole normaalia, jos ei kykene sellaiseen. Jos kuitenkin on Asperger, silloin on kuitenkin ymmärrettävää, jos ei kykene.
Mikä sä olet päättämään mikä on normaalia? Se, että sä haluat olla parisuhteessa ei tarkoita, että kaikkien muidenkin pitäisi. Jokaisen oma valinta haluaako vai ei.
Mä olen eronnut keväällä eikä mulla ole mitään hinkua parisuhteeseen. Nautin seksisuhteesta nyt ja ehkä joskus sitten on parisuhteen aika. Ehkä.
N44
Järkevä ratkaisu ja jokaisen ihan oma.
En itsekkään jaksa parisuhdetta enää. Tämä miesviha meetoo jne feminismi oli
niin tajutonta että sanon kiitos ei. Naisia vaan niin että koskaan ei avaimia omaan asuntoon anneta.
Syitä voi olla satoja. Yksikään ei tosin kuulu minulle, koska asia on täysin hänen omansa.
Hän on ehkä kokeillut, saanut suhteista tarpeekseen ja todennut ettei ole hänen juttunsa.
Tai voi tietty olla vielä pykälää älykkäämpi ja tiedostaa jo kokeilemattakin mitä hän haluaa ja mitä ei.
Eihän esim. Jare Tiihonen harrasta parisuhteita vaikka vientiä on. Ei vaan halua, syytä ei kerro ja se hänelle suotakoon. Oma valinta.
Minulle tulee paljon enemmän mielipiteitä ihmisestä, joka tuomitsee parisuhdetta karttavan
T. Silti pitkässä hyvässä parisuhteessa
Ihan OK jos ei halua. Ei kaikkien tarvitse samoja asioita haluta tai saada samoista asioista iloa.
En mitään mieltä. Jokainen saa elää tavallaan demokraattisissa länsimaissa.
Ei ole pakko. Ja hyvä että pysyvätkin poissa niistä sellaiset joita ei oikein parisuhde nappaa.
Enemmän ihmetyttää ihan eri puusta veistetyt pariskunnat.
Sivulta
Vierailija wrote:
Kaikkien ei tarvitse lisääntyä ja kaikkien ei tarvitse edes pariutua. Se on erittäin ok.
Näin.
Vierailija wrote:
Enemmän ihmetyttää ihan eri puusta veistetyt pariskunnat.
Sivulta
Ajatella kun sisaruksetkin voivat olla ihan eri puusta veistettyjä ja on vaan pakko tulla jotenkin toimeen.
Vierailija wrote:
Minun mielestäni on normaalia olla haluamatta parisuhdetta, mutta se ei ole normaalia, jos ei kykene sellaiseen. Jos kuitenkin on Asperger, silloin on kuitenkin ymmärrettävää, jos ei kykene.
Minä kyllä tiedän monta ns. peräkammarin poikaa, jotka asuivat koko ikänsä syntymäkodissaan eikä heillä ollut koskaan minkäänlaista suhdetta. Eikä heillä Aspergeria ollut, olivat vain ujoja ja hiljaisia. Eivät kyllä olisi myöskään kyenneet suhteeseen juuri tuon takia.
Olkoon ilman parisuhdetta, kunhan ei puutu ja neuvo muita parisuhteettomuuteen.
Aina on ollut henkilöitä jotka eivät halua tai kykene parisuhteeseen.
Vierailija wrote:
Olkoon ilman parisuhdetta, kunhan ei puutu ja neuvo muita parisuhteettomuuteen.
Aina on ollut henkilöitä jotka eivät halua tai kykene parisuhteeseen.
Kykenemättömyys siihen on normaalia vain, jos on Asperger.
En mitään mieltä. On ihan jokaisen oma, henkilökohtainen asia.