Käyn erään vanhuksen kanssa kaupassa. Kun olen itse valmis,
hän on vasta kaupan alussa. Kuljen sitten täyden korini kanssa hänen perässään.
Hän jää katsomaan tuotteita, ottaa sellaisen käteen, kääntelee, laittaa takaisin, ei ota mitään, jatkaa matkaa. Tämä toistuu kahden metrin välein. Joskus hän ottaa jotain. Julmetun hidasta ja järjetöntä.
Onko teillä samanlaista vanhusten kanssa?
Kommentit (22)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vanhus pääsee tuulettumaan ja ihmisten ilmoille. Minä käytän omaa äitiäni 86v kaupoilla ja ihan hänen tahtiin mennään. Hän oikeen odottaa kauppareissuja. Käymme myös aina kahvilla ja voi kun hän nauttii.
Olet niinkuin minä. Tiesin, ettei äitini enää välttämättä kovin kauaa elä, joten halusin mennä hänen ehdoillaan ja antaa nauttia. Meillä oli mukavia juttutuokioita ja sain kysyttyä kaikkea, mitä halusin tietää perheemme elämästä ja äidin nuoruudesta. Hänen menehdyttyä ei ole jäänyt yhtään asioita kalvamaan, että miksen mennyt, kun hän pyysi tms. Hänellä oli joistakin lapsuuden asioistani huono omatunto ja vapautin hänet niistä. Lisäksi muistin useasti päivässä sanoa, että äiti rakastan sinua ja hän aina sanoi rakastavansa enemmän.
Saattohoidin hänet ja sanoin rakastavani häntä ja vastaus oli sama kuin aiemmin. Ne olivat hänen viimeis
Onnekas. Itse en voisi kuvitellakaan, että äitini sanoisi minulle rakastavansa minua.
Toivottaavasti en ole koskaan kenenkään armoilla ja haittana. Saan tutkia kauppojen tuotteita mitä kaikkea onkaan. 78 v.