Työssä käyvät eivät ymmärrä sitä , että kahden lapsen yksinhuoltajaäidin 2300 euron tukipotista iso osa koostuu lapsilisistä ja elareista.
Miksi kukaan ei koskaan tajua, että ei työtön yksinhuoltaja saa työssäkäyvään yksinhuoltajaan verrattuna enemmän etuuksia kuin työttömyysetuuden jonka saa kaikki työttömät, ja asumistuen koska se työttömyysetuus on niin pieni useamman ihmisen talouteen ja asumiskuluihin nähden?
Jos kahden lapsen yksinhuoltajaäiti saa yhteensä tukia 2300€, siitä on ainakin 800€ niitä lasten rahoja jotka edelleen tulee vaikka se työtön yksinhuoltajaäiti menisi töihin.
Kommentit (49)
Häh? Minä saan
-palkkaa 2000€
-lapsilisät 330€ (2 lasta)
-asumistuen 300€
Kuka on väittänyt että työtön saa enemmän tukia? Ei varmaan saa, mutta työtön voi tietyissä tilanteissa hakea toimeentulotukea, minä en voi.
Vierailija wrote:
Häh? Minä saan
-palkkaa 2000€
-asumistuen 300€
Kuka on väittänyt että työtön saa enemmän tukia? Ei varmaan saa, mutta työtön voi tietyissä tilanteissa hakea toimeentulotukea, minä en voi.
Kaipa sinä elaritkin saat? Vähintään kelalta.
Kaikki aina kauhistelee miten isot etuudet työtön yksinhuoltaja saa, mutta laskee siihen summaan myös lasten tuet.
Ei toimeentulotukikaan liity mitenkään siihen onko töissä vai ei, vaan siihen paljonko tulot on verrattuna hyväksyttyihin menoihin. Kyllä toimeentulotukea hakee aika paljon työssäkäyvät ihmisetkin.
Vierailija wrote:
Häh? Minä saan
-palkkaa 2000€
-asumistuen 300€
Sosiaali tukien määrää on liioiteltu moninkertaiseksi mitä ne oikeasti ovat.pahinta asiassa on että moni uskoi perättömät kirjoitukset ja äänestivät väärin vaikka teitä yritettiin varoittaa ja useasti .
Oletteko tietoisia ihmisten NETTOpalkoista? Suomessahan puhutaan tarkoituksella aina bruttopalkoista, jotta erot etuuksiin näyttäisivät isoilta. Kun verrataan nettopalkkoja, niin aika pienet on erot. Siksi työttömät eivät töihin mene, valittavat palkkojen pienuutta...
Odotas kun ne kakarat on 15-vuotiaita jotka syö 20-kertaisesti!
Vierailija wrote:
Oletteko tietoisia ihmisten NETTOpalkoista? Suomessahan puhutaan tarkoituksella aina bruttopalkoista, jotta erot etuuksiin näyttäisivät isoilta. Kun verrataan nettopalkkoja, niin aika pienet on erot. Siksi työttömät eivät töihin mene, valittavat palkkojen pienuutta...
Työttömyystuestakin maksetaan veroa. Toki sen voi saada sitten veronpalautuksina takaisin, mutta palautukset voivat myös leikata toimeentulotukea, jos sitä saa.
Vierailija wrote:
Kyllä tässä on puhuttu netosta koko ajan. Luonnollisesti. Myös etuuksissa puhutaan netosta, koska elareista ja lapsilisistä ei mene veroja, eikä asumistuestakaan. Mutta työttömyysetuudesta menee, ja helvetisti meneekin.
Vierailija wrote:
Kyllä työttömät hakevat vähintään 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Se on työnantajista kiinni ketä he töihin valitsee.
Hain julkiselle ja hakijoita oli 180 ja 1 pääsi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työttömyystuestakin maksetaan veroa. Toki sen voi saada sitten veronpalautuksina takaisin, mutta palautukset voivat myös leikata toimeentulotukea, jos sitä saa.
Ei saa veronpalautuksena takaisin. Minä olin vuosia työtön ja joka helvetin vuosi mätkyjä, siitä huolimatta että mulla oli verokortti etuutta varten, eli oli laskettu perusvähennykset ja kaikki. Mutta en nyt muista mikä juttu siinä oli, mikä aiheutti sellaisen 100-200€ mätkyt kuitenkin, kysyin sitä joskus verottajalta että miten tämä voi olla mahdollista vuodesta toiseen.
Vierailija wrote:
Aika hyvä raha tekemättä mitään.
Pitää tehdä kaksi lasta, hoitaa ne ja hommata se kallis asunto johon saa noin paljon asumistukea. Mutta nythän tuosta summasta lähtee useampi satanen pois ensi vuonna.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aika hyvä raha tekemättä mitään.
Pitää tehdä kaksi lasta, hoitaa ne ja hommata se kallis asunto johon saa noin paljon asumistukea. Mutta nythän tuosta summasta lähtee useampi satanen pois ensi vuonna.
Niin mistä lähtee? Eikös lapsilisän yh-korotus nouse? Elatustuki pysynee ennallaan?
Vierailija wrote:
Bruttopalkoista on pakko puhua kun ihmiset maksaa eri suuruisia veroja kunta kohtasia, kirkollisvero jne.
Niin. Sinä saat 2300€ tukia, minä (myöskin äiti) saan saman verran nettona kokopäivätyöstä. Reilua?
Eikö se työttömyyskorvaus tule pienenemään ensi vuonna
Vierailija wrote:
Niin. Sinä saat 2300€ tukia, minä (myöskin äiti) saan saman verran nettona kokopäivätyöstä. Reilua?
Saathan sinäkin lapsilisät ja elarit jos olet yh. Jos käy kateeksi, jättäydy työttömäksi!
Vierailija wrote:
*-Respect.-*
Vaikka rahasumma onkin sama niin ero naisten välillä on suuri.
Toinen äiti pitää lapsistaan huolta leijonan lailla ja toinen äiti määkii lampaana apua.
Määä määä määää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saathan sinäkin lapsilisät ja elarit jos olet yh. Jos käy kateeksi, jättäydy työttömäksi!
Mieli tekisi. Olen aivan täysin loppu työ- ja lapsiarjen pyörittämiseen samaan aikaan, niin kyllä se nyt vaan pistää vtuttamaan, että joku saa saman rahan tekemättä mitään. Lisäksi ap voi laittaa lapset ilmaiseksi päiväkotiin, siitäkin huvista minä työssä käyvä maksan täyden hinnan.
700 euroa. Lapsilisät yh-korotuksella ja elatustuki kahdesta. On se ihan kiva lisä palkan päälle.
T. Työssäkäyvä yh, nettopalkka 3600 kuussa