Mitä mieltä miehestä, joka käyttää vaimostaan sanaa emäntä?
Kommentit (82)
Yleinen hellittelysana.
Terveisin Yx Onnellinen ja rakastettu "emäntä".
Isäntähän se olisi. AP ajatteli olevansa kovin nokkela? Kasvappa ja opippa ;)
Ainakin meillä täällä Savossa on nuortenkin keskuudessa aika yleistä puhua emännästä ja isännästä. Itse en tuosta oikein tykkää, enkä koskaan ole kutsunut miestä isännäksi.
Vanhanaikainen nimitys, jota myös avovaimosta käytetään. Ei haittaa minua. Se on aina sanottu minulle hyväntahtoisesti.
Miehen kotona oli isäntä ja emäntä.
Karjalasta kotoisin oleva sanonta, he olivat molemmat sieltä.
Aleksis Kiven seitsemässä veljeksessä unelmoidaan aitan polulla astelevasta luntusta. Niin se maailma muuttuu...
Vierailija wrote:
Emäntä vielä menee mutta "meidän mamma" on karmea
Muori tai mamma, yhtä hyvä molemmat.
Vierailija wrote:
2000-luvun alussa moni hoki isäntä ja emäntä sanoja. Lopulta jäljellä on noita-akka ja velho.
Tollon tais olla jotain vöitä, sukkia ja paitoja tms. joissa luki emäntä tai isäntä.
Mutta joo, en tykkää käyttää noita sanoja enkä halua minua nimitettävän emännäksi. Noita käyttävä mies vaikuttaa jotenkin tekohauskalta, höhöö emäntä höhöö. Samanlainen tyyppi joka luulee kassalla, jos ei tuotteelle löydy hintaa, sutjauttelevan vitsikkäästi että se on varmaan sitten ilmainen höhöö.
Kaverin mies laulaa hänelle muunneltua "Rakastan elämää"-laulua sanoilla "Rakastaaaannn emäntäääää" ja halaa häntä ja vaimo kukertaa tyytyväisenä.
Ihana pari!
Pidän junttipenana sellaista. Samaan kategoriaan menee muijittelijat. Hyh, kierrän kaukaa.
2000-luvun alussa moni hoki isäntä ja emäntä sanoja. Lopulta jäljellä on noita-akka ja velho.